Mobile Vikings : Gratis mobiel tv-kijken

Voor alle discussies over streaming, cord cutting, ...
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 1001 keer
Bedankt: 3720 keer
Provider

Graag de "Bhaalu-only" vragen en discussies in de bestaande Bhaalu topic.
Deze topic gaat uitsluitend over de samenwerking Mobile Vikings / Bhaalu en de bijhorende vragen / problemen.
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
johand
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 14 keer

Kan ik hier van iemand een PROMO code krijgen voor het aanvragen van een SIM bij Mobile Viking?
2Flip
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
Bedankt: 33 keer

Wat bedoel je met promo?
Wanneer je het emailadres van een MV-lid ingeeft tijdens het aanvragen van je SIM, dan krijgt deze 15euro belkrediet.
Zelfs heb je er volgens mij niets aan.
PS Ik wil je steeds mijn emailadres doorsturen :angel:
Afbeelding
johand
Premium Member
Premium Member

pm je adres maar. op de site van mobile viking kan je ook een promocode invullen...
liegebeestig
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 42 keer
Bedankt: 79 keer

Een promocode is eigenlijk een MV telefoonnummer of emailadres. De "peter" krijgt dan 150 vikingpunten zodra de nieuwe viking voor het eerst z'n SIM oplaadt met 10 of 15 euro belkrediet.
johand
Premium Member
Premium Member

liegebeestig schreef:Een promocode is eigenlijk een MV telefoonnummer of emailadres. De "peter" krijgt dan 150 vikingpunten zodra de nieuwe viking voor het eerst z'n SIM oplaadt met 10 of 15 euro belkrediet.
ik wacht nog op de eerste die zich aanmeld via een pm
liegebeestig
Elite Poster
Elite Poster

Johan, net een pm gestuurd :) Succes, en roep maar als er iets niet lukt!

Edit: gelukt, nu nog opladen. Aanbod blijft uiteraard voor meer uitleg via forum of telefoon!
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Slafes schreef:Werkt tegenwoordig met je inloggegevens bij Telenet.
Brrr... zo kan men meteen ook je mails ed. lezen... geeft toch niet echt een fijn gevoel.
Slafes schreef:Blijf het trouwens vreemd vinden dat je enkel Viking moet zijn om gratis Bhaalu levenslang te kunnen krijgen. Ik ben niet eens klant. Wie verdient daar nu iets aan?
Vermoedelijk een goede promotie voor Bhaalu... zo leren meteen 200.000 potentiele klanten Bhaalu kennen.
NickG
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 48 keer
Bedankt: 53 keer

Blah, ik heb vorige week vrijdag als MV klant een betalende Bhaalu mobiel licentie genomen na 14-daagse testperiode. Da's dus 49+3x5€ weggegooid :-(
johand
Premium Member
Premium Member

Kan ik van deze MV - Bhaalu actie genieten als ik geen telenet, Belgacom of TV Vlaanderen abo heb, enkel DVB-T ontwangst?
liegebeestig
Elite Poster
Elite Poster

Johand, volgens mij kan je dan niet genieten van de actie. Je hebt op zijn minst analoge televisie via de kabel nodig. Je kan altijd eens registreren bij bhaalu met je nieuwe MV account, maar je zal wellicht vast komen te zitten op het moment dat ze vragen welk tv-abonnement je hebt.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Ik dacht dat je in het verleden bij Bhaalu wel kon aangeven dat je "DVB-T" wou gebruiken... al blijkt dit nu verdwenen.
MaT
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 168 keer
Bedankt: 317 keer
Provider

r2504 schreef:
Slafes schreef:Werkt tegenwoordig met je inloggegevens bij Telenet.
Brrr... zo kan men meteen ook je mails ed. lezen... geeft toch niet echt een fijn gevoel.
Een slim persoon heeft zijn mail sowieso niet bij zijn provider.
Voor de anderen die schrik hebben dat er in hun mail geneusd gaat worden (kan een bedrijf als bhaalu zich echt niet veroorloven) is er de stuur-je-factuur optie.
NickG schreef:Blah, ik heb vorige week vrijdag als MV klant een betalende Bhaalu mobiel licentie genomen na 14-daagse testperiode. Da's dus 49+3x5€ weggegooid :-(
Je hebt nu waarschijnlijk 2 licenties he. 1tje voor de partner of kinderen :)
Het BIPT aanziet modems en routers als een onderdeel van de eindapparatuur van de eindgebruiker waardoor deze vrij te kiezen zijn voor breedband en internettelefonie.
Bron
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 222 keer

Mat, lees de postjes nog eens die ik al geplaatst heb, zowel hier als in het Bhaalu topic? :)

Nu, je moet geen MV klant zijn om je gratis te kunnen registreren bij Bhaalu en dus gratis te kijken he. Je moet gewoon Viking worden. Registeren met een valse naam en een simpel (wegwerp) e-mail adres en je kan je zo registreren voor Bhaalu mobiel.

Vandaar dat ik het er moeilijk mee heb dat betalende klanten geen extraatje krijgen. Daar reageert men dus niet meer op via mail. Mogelijk weten ze het bij Bhaalu niet eens dat je niet eens een MV klant moet zijn. :) Nu ja, als mv mijn abo en dat van al mijn collega's en vrienden wil betalen, ik hou ze niet tegen.
MaT
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Waarschijnlijk kan je nu bhaalu nemen door enkel viking te worden om de drempel te verlagen voor mensen die het niet zien zitten om direct over te stappen hiervoor.
Ik geloof niet dat dat zal blijven duren. De vikings zonder sim zullen na een tijdje waarschijnlijk wel een uitnodiging krijgen om alsnog een sim aan te vragen en over te stappen.
Het BIPT aanziet modems en routers als een onderdeel van de eindapparatuur van de eindgebruiker waardoor deze vrij te kiezen zijn voor breedband en internettelefonie.
Bron
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster

Ik kreeg anders van Bhaalu, waarschijnlijk net als jij, de melding dat het voor het ganse Vikingleven was... Of gaat MV dan aan Bhaalu zeggen dat ze mij moeten schrappen als ik geen Sim neem?

In ieder geval, ik weet dat ik onlangs 99 euro betaald heb en nu kan iedereen die het wil een dikke maand lang levenslang aanvragen. Ik denk niet dat klanten dat nu en in de toekomst op prijs zullen stellen.
philippe_d
Moderator
Moderator
Provider

Als ik nu een kostuum koop betaal ik de volle prijs.
Straks kan ik er een kopen in de solden, aan -30%, of als ik lang genoeg wacht aan -70%
Moet ik dan boos zijn dat anderen hetzelfde kostuum goedkoper konden kopen?

Als jij onlangs €99 betaald hebt, dan heb je dat gedaan omdat je het toen een goede deal vond toch?
Waarom kan je dan niet blij zijn voor de vele anderen die het nu gratis kunnen krijgen :wink: .
Jaloezie is nergens goed voor :)
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
MaT
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Ik weet dat het pijn doet maar zo'n acties gebeuren nu eenmaal.
Ik heb ooit eens een spel gekocht op steam en het weekend daarop was het free weekend voor dat spel. Iedereen kon het tijdens dat weekend gratis downloaden en onbeperkt spelen.
Alle bedrijven en winkels doen promo's op hun producten en diegene die de vorige dag nog de volle pot betaalde heeft pech.

Zo'n dingen zijn helaas niet te voorzien en je zal ermee moeten leren leven.
Nogmaals, ik geloof niet dat de mensen die zich nu registreren als enkel viking levenslang gratis bhaalu krijgen (ik heb zoiets nog niet gelezen btw). De actie van gratis bhaalu bij je MV sim vind ik al straf genoeg.
Bron
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster

Het is niet bepaald eerlijk, punt andere lijn. In de solden betaal je nog steeds, mogelijk is jouw pak dat je er voor kocht niet eens meer in je maat, net zoals je bvb enkel spotify krijgt bij de duurdere base formules. Daar betaal je voor. Hier is het gratis, zonder zelfs maar klant te zijn. Moest MV een "gratis" abo voor Bhaalu aanbieden aan hun hoogste abo's begrijp ik dat, nu eigenlijk niet. Bhaalu loopt op deze manier ook inkomsten mis van betalende klanten die nu overstappen naar een gratis account. Hier zeggen ze: voor peeschijven (wortelschijfjes) werkt niemand.

Dat heeft niets met jaloezie te maken, nog straffer, ik heb nu ook een gratis account bijgenomen, loopt mijn betalend account af, dan is het nu ook gratis.

Alleen vind ik dan wel dat ze bij Bhaalu wel de optie hadden kunnen nemen dat betalende gebruikers eventueel premium kanalen kregen, of gratis HD kanalen of toch iets extra om deze toch voor hun trouw te belonen.

Voor MaT, wat staat hier dan? :)

Afbeelding
matb
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 2 keer

Het is zeker niet de bedoeling van Mobile Vikings om deze deal voor iedereen dat zich zomaar registreert (maar uiteindelijk geen sim aankoopt) te laten gelden. Dit is gewoon nog iets dat over het hoofd is gezien. Logisch ook want er staat nergens op de site uitdrukkelijk 'registreren', maar wel 'sim aanvragen'. Dit zal wel opgelost worden.
MaT
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Slafes schreef: Voor MaT, wat staat hier dan? :)

Afbeelding
Wat is een viking? Iemand die enkel registreert zonder sim of iedereen?
Zijn 'viking leven' kan misschien beëindigd worden door mobile vikings zelf na een bepaalde periode zonder aankoop sim?

Ik blijf erbij: ookal is MV een zeer vrijgevige provider met straffe stunts, dat lijkt me toch net iets te mooi om waar te zijn.
Of het moet zijn dat ze andere plannen hebben om aan deze simloze vikings te verdienen.
Bron
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster

Als lanceringsactie is deze aanbieding niet beperkt tot de bestaande en nieuwe betalende Vikings. Tot 23 juli kan iedereen die zich inschrijft als Mobile Viking-klant gebruik maken van deze aanbieding. De aanbieding is 'levenslang' geldig.
Het staat er toch wel allemaal degelijk he... NIET beperkt tot bestaande en nieuwe betalende Vikings. Maw, voor ELKE Viking, IEDEREEN, ook de niet betalende.

Op de registratielink op MV zelf kan je klikken op een SIM aanvragen, maar je kan je ook zo registreren, zonder de verplichting van een SIM aan te kopen!

Rest nog steeds de vraag: na 23 juli, dan zal je wel als betalende klant enkel nog met SIM kunnen intekenen op Bhaalu. Moet de SIM dan ook gebruikt worden, of eenmalig aangekocht worden om levenslang naar Bhaalu te kijken?

Of gaan de "levenslang" Vikingen zonder SIM dan afgesneden worden?

Koffiedik kijken, maar als het een stunt is die ze kunnen volhouden, dan gaan Bhaalu en MV met wat "pech" duizenden "gratis" klanten bij krijgen en dan is het ook ECHT een stunt! :)

Snapt nu iedereen een beetje waarom ik mijn bedenkingen heb bij deze promo en waarom het steekt bij betalende klanten dat als dit "te mooi om waar te zijn aaanbod" waar is?
bambipower
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 525 keer
Bedankt: 248 keer

volgens mij maakt bhaalu zich weinig zorgen om de mobiel kijkers. Waar ze centjes mee willen, is hun box-kijken. En met mobiel populair te maken, zal hun box kijkers ook groeien
de koe zegt boe
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster

Ik heb daar een andere mening over... Iemand die mobiel kijkt, en een betalend abo neemt, die gaat geen box nemen. Ze hebben mij al tig keer om de oren geslagen dat ik een jaar gratis mag kijken als ik nu een box neem. Paar weken later een andere aanbieding voor net hetzelfde maar waarom zou ik over stappen? Ik wil het net gebruiken om mobiel te kijken, waarom anders neem ik zo'n abo? :)

Hoe ik Bhaalu zie momenteel: geen concurrent van de klassieke operatoren want... Je hebt uiteraard nog je abo van je klassieke operator nodig, en die levert voor een redelijke prijs al een box in huis waar Bhaalu aan beeldkwaliteit niet kan aan tippen.

Als het is om het WK online te kijken, dan ben je beter af met de Sporza app of livestream, deze loopt enkele minuten voor op de Bhaalu uitzending, terwijl de rest van de straat juigt ben jij nog aan het wachten op het doelpunt. :) Voor mij is Bhaalu een ideaal backup medium. Iemand zegt: heb je Telefacts gezien, was wel straf hoor, amai. Je kan rustig met Bhaalu een programma herbekijken.

Ik heb Bhaalu genomen omdat de collega's graag naar sport kijken op het werk (permanentiejob, dus dat mag) en we delen dat met drie. Ik gebruik dat zelden, tenzij om eens een programma dat ik gemist heb te herbekijken.

Nu dat ik een gratis account heb zijn ze toch een betalende klant kwijt natuurlijk. Als 100 klanten dat doen loopt het bedrag per jaar toch al op. Als 1000 klanten dat doen... Ze hadden al iets van 10000 klanten? Als die allemaal Viking worden... Toch een mooi bedrag van een half miljoen euro.
bambipower
Elite Poster
Elite Poster

tja, of ze zoeken reklame momenteel... desnoods met free bhaalu for mobile. En vanaf de box hd wordt, krijgen ze sneller potentiele klanten.

Het gaan vergelijken met sporza, is flauwe kul... bhaalu neemt alles op. Ik gebruik het als ik te laat thuis ben van de kinderen hun voetbal om bvb thuis te kijken. Of films te kunnen kijken, van in het begin. En ik weet van mijn eigen, dat ik de belgacombox toch vergeet te programmeren om op te nemen.
Ge kunt de bhaalubox niet vergelijken met de mobile versie, en al zeker niet als het HD gaat.

Hoe bhaalu het financieel regelt, zal mij ook worst wezen. Zolang het mijn goesting is, dan hou ik het. Vanaf ik niet meer tevreden ben, stop ik er mee.
Ik geloof nooit, dat bhaalu geen deftige planning heeft gemaakt, hoe ze het financieel gaan redden. Zoveel kosten hebben ze niet... de infrastuctuur van amazon kost hun peanuts.... en personeel zal wel meevallen.
de koe zegt boe
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster

Ik ga zo doen zoals enkelen hier: Er is momenteel geen HD, de planning voor HD is al lang verlopen, dus je kan er ook niet mee vergelijken. Gaat HD trouwens wel gratis zijn?

Ik vergelijk wel degelijk met Sporza, MV/Bhaalu hebben daar precies rond het WK promo gevoerd. Ik denk ook niet dat een echte sportfanaat matchen uitgesteld gaat kijken. Dus flauwekul vind ik dat niet.

Dat je de BC box of digicorder vergeet te programmeren, dat ligt natuurlijk enkel aan jezelf, binnenkort is er trouwens ook voor Telenet een soort opname functie tot 7 dagen terug. Dat is dus niet het beste argument dat er is denk ik. Al kan Bhaalu langer teruggaan in de tijd voor series dan een replay dienst van de grote providers. Uiteindelijk gebruik jij het ook als backup, en dat is mijn heel argument dat je toch bevestigt? Het is een goed product, maar het is niet de eerste keuze. Daarom dat ik naar mijn persoonlijke mening ook denk dat veel mensen eerder kiezen voor de mobiele versie dan voor een box. Lage instapkosten (gratis nu met MV) als backup service. Je kan daar trouwens ook mee op je tv toestel zien als je dat wil, opties genoeg.

Dus jij denkt dat een half miljoen euro voor een opstartend bedrijf dat met rechtszaken achter zijn gat loopt niets is? :) Ik zou toch de betalende klanten extra in de watten leggen versus de Vikingen, voor je ganse betalende basis overloopt. Als ze dan toch reclame en nieuwe klanten willen aantrekken, waarom maken ze dan hun eigen account niet gratis? Of laat de 49 euro activatiekosten vallen?

Bij MV hebben ze natuurlijk net eventjes bij 200.000 Vikingen reclame kunnen maken, maar blijf er bij dat het niet echt kan dat je niet eens klant hoeft te zijn om je bij Bhaalu te kunnen registreren. Voor niets. :) Iedereen die er nu van kan profiteren raad ik aan het ook te doen! Niettegenstaande zijn er mensen in mijn vriendenkring die het gratis zelfs niet willen. Nu ja, ieder zijn zin. :)
Avenger 2.0
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 118 keer
Provider

Als ik hier registreer dan krijg ik enkel een gratis proeflidmaatschap, als ik dan naar de shop ga en de selectie doe wordt mij een credit kaart gevraagd. Ik heb thans voor de registratie hetzelfde emailadres als mobile vikings account gebruikt. Mis ik iets hier???
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster

Je moet registreren vanuit je Mobile Vikings account... Daar op de link klikken en dan krijg je een Bhaalu Vikings pagina te zien.
skynetbbs
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 23 keer

de actie loopt maar een jaar precies... alvast langer dan de huidige 14d proefperiodes...
ik mag nu 6 devices gebruiken blijkbaar... (ook de mensen die hun sim kaart delen met mij of waar ik ooit in het verleden een simkaart voor heb besteld zijn geldig)
kwaliteit was wel om te huilen... grijze balken, groene strepen... precies storing in de stream... 2x getest; verschillende zenders... android samsung c101 zoom
zal nog eens op andere androids moeten testen
philippe_d
Moderator
Moderator
Provider

bambipower schreef:Hoe bhaalu het financieel regelt, zal mij ook worst wezen. Zolang het mijn goesting is, dan hou ik het. Vanaf ik niet meer tevreden ben, stop ik er mee.
Ik geloof nooit, dat bhaalu geen deftige planning heeft gemaakt, hoe ze het financieel gaan redden.
Wij moeten toch iemand anders zijn rekening niet maken?
Het is vooral een Mobile Vikings stunt, en wij weten niet hoeveel Mobile Vikings hiervoor aan Bhaalu betaalt (en het zijn onze zaken niet). Er zal wel goed over nagedacht zijn!
bambipower
Elite Poster
Elite Poster

inderdaad philippe, dat probeer ik ook duidelijk te maken. Dagen liggen fitten op bhaalu, zoals slafes doet, heeft geen nut... Ofwel gaat het over kwaliteit, ofwel over de toegang van je telenet account, ofwel over 'gratis'... het is op den duur storend. If you don't like it, leave... simpel
Ik ben tevreden, en spiegel me niet aan slafes zijn mening. Zelfs al neem ik het omdat ik geen zin heb mijn belgacom (eigenlijk scarlet) box te programmeren... een simpele reden. Maar voor mij genoeg...
de koe zegt boe
Avenger 2.0
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 118 keer
Provider

Slafes schreef:Je moet registreren vanuit je Mobile Vikings account... Daar op de link klikken en dan krijg je een Bhaalu Vikings pagina te zien.
Okay thanks, dat was niet echt duidelijk.
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster

bambipower schreef:inderdaad philippe, dat probeer ik ook duidelijk te maken. Dagen liggen fitten op bhaalu, zoals slafes doet, heeft geen nut... Ofwel gaat het over kwaliteit, ofwel over de toegang van je telenet account, ofwel over 'gratis'... het is op den duur storend. If you don't like it, leave... simpel
Ik ben tevreden, en spiegel me niet aan slafes zijn mening. Zelfs al neem ik het omdat ik geen zin heb mijn belgacom (eigenlijk scarlet) box te programmeren... een simpele reden. Maar voor mij genoeg...
Net zoals jij een mening mag hebben, mag ik er ook eentje hebben, niet? Ik stoor me ook aan de mentaliteit en beterweterigheid die jij vaak aan de dag legt, en het foeteren op andere dingen, maar dit is weer zo rechtstreeks aanvallen zonder onderbouw... Nu ja, als vragen stellen en bedenkingen hebben over een product niet meer mag, aub dan he, wat heeft het forum dan nog voor nut? Heb ik zo idioot gereageerd wanneer jij 2 foutieve opmerkingen hier schreef? Of zou jij het leuk vinden als ik elk bericht van jou even ongefundeerd de grond in boor? Bedankt om anderen ook een mening te laten hebben.

Steven, waar zie jij staan dat het maar voor een jaar is? Bij mij staat er geen eindduur op. In ieder geval, hier werkt het, weliswaar af en toe met onderbrekingen en foutmeldingen.
bambipower
Elite Poster
Elite Poster

ben jij het niet die bhaalu ongefundeerd de grond inboort? Je vergelijkt het zelfs met de sporza app...
Bhaalu is veel meer dan dat... bhaalu neemt alles op. Als er op 5 zenders tegelijk een film is, zijn ze alle 5 opgenomen... en niet 1tje zoals je met een belgacom of telenetbox doet. Sport kijk je live, niet near live, of ga jij juichen op een goal, als er ondertussen al een tegengoal is gevallen? Bhaalu is een videorecorder... en natuurlijk mag jij een mening hebben, geen probleem. Maar aanschouw het niet als een algemeen iets. Ik heb een betaald bhaalu accountje en een gratis via vikings. En dat ga ik zo houden. Ten eerste omdat ik voornamelijk via box kijk en via tv, wat toch leuker is dan via tablet. Omdat de box ook gebruiksvriendelijker is, dan een tablet, stick of iets anders, die je moet gaan verbinden met hdmi-kabels. Omdat de box wel zal uitgebreid worden met HD (al zijn ze laat). En omdat bhaalu vooruitgang is, en dan sponser ik graag een 50€ Al de mensen die ik ken, gaan nu echt niet overgaan op een gratis accountje, omdat ze dan een schamele 50€/jaar zouden kunnen uitsparen.
de koe zegt boe
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster

Bhaalu heeft zichzelf vergeleken door reclame te maken om het WK bij hen te kijken. Misschien dat niet iedereen live kan kijken en het dan bij near live moet doen? Of breek je nu Bhaalu zelf af wat hun near live kijken betreft? :roll: Ik heb enkel gezegd dat de sporza app sneller is in het uitzenden en dus ook een betere keuze is om (near) live te kijken. Voor mij is Bhaalu meer dan alleen een "videorecorder", al gebruik ik het voornamelijk als backup, en jij overduidelijk ook. Nergens boor ik deze ongefundeerde de grond in. In tegendeel, heb al meermaals gezegd dat het een goed product is, alleen de laatste actie stoot me tegen de borst als betalende klant en ik had serieuze vraagtekens over het afstaan van je Telenet login.

Het is al meer dan genoeg bewezen dat mensen niet betalen als ze het gratis ook kunnen hebben. Onlangs nog een mooi voorbeeld voor Swiftkey gezien. Of maak dit forum eens betalend?

Trouwens Bhaalu mobiel kan je ook via je pc kijken... Mobiel wil niet enkel zeggen dat je kan kijken op tablets of smartphones. De Bhaalu speler voor de pc is wel nog in beta maar werkt al behoorlijk. Werkt helaas nog niet op Linux varianten. Gefundeerd: er is dus nog wat werk aan de winkel. Mits extra inkomsten zal daar mogelijk wel verandering in komen maar het verloopt traag (zeg je zelf ook) en ik zie vergelijkingen met Weepeetv en ik zou niet graag zonder tv dienst vallen.

Wat de kwaliteit betreft, ik heb dus wel degelijk problemen bij het near live kijken... Is dat vitten?
bambipower
Elite Poster
Elite Poster

nee, weepeetv kon je stand alone gebruiken, en was geen videorecorder. Daar hoefde je geen tv abbo voor... dus ook weer totaal niet te vergelijken. Weepeetv nemen als extra bovenop je tv abbo was duur... Ik betaal voor bhaalu 50€/jaar, wat peanuts is.

Vergeet nooit : bhaalu is een videorecorder in een nieuw jasje, niet te vergelijken met iets dat live uitzend, En ach, dat bhaalu ook wat wil meepikken van de voetbalgekte... kan je het ze kwalijk nemen? De meesten (op wat uitzonderingen na) willen voetbal live zien, dus niet via bhaalu. Enkel mensen die niet anders kunnen zullen overgaan naar bhaalu (mensen op de trein, op hun buitenverblijf,....), een minderheid dus

En ja, er zullen er zijn die bhaalu nu gratis gaan nemen, who cares... ik vind dat zelfs schitterend. Bhaalu werkt zich echt wel in de kijker, door deze actie. Ook m.vickings.... een mooie win-win situatie voor iedereen. En hoe populairder bhaalu, hoe beter voor ons. Ook kwestie van het juridische... Dat ze bhaalu maar eens verbieden als inovatief bedrijf als ze 200.000 klanten hebben, lijkt me toch iets moeilijker dan dat ze 10.000klanten hebben. Dan staat belgie op zijn kop.

En bhaalu via pc, s****.... :P want je krijgt geen echte full screen. Allemaal redenen om de box te nemen. Bhaalu speelt het slim, ben ik zeker van.
de koe zegt boe
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster

bambipower, voor de allerlaatste keer, uw situatie is niet de mijne... Ik kijk geen Bhaalu als ik thuis ben, daar betaal ik Telenet voor. Bhaalu voor pc zo afbreken, maar jong toch... :)

Zoals ik al zei, beta, en jammer dat ze wel regelmatig nieuwe updates uitbrengen maar nog steeds geen fullscreen, al went die balk onderaan wel snel.
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 581 keer
Bedankt: 780 keer
Provider

Zelfs op Android heb ik geen fullscreen (ik heb softkeys op m'n Xperia Z). En op smartphone vind ik de interface zéér verwarrend. Eenmaal je in een programma zit snap ik de voortgangsbalk niet meer. Ongeacht of ik verder kijk van een eerdere sessie begint die vanaf nul en kan niet terugspoelen vóór dat punt?
Ook is de knop voor "dit programma niet meer opnemen" véél te makkelijk aan te duiden (ik had niet eens door dat het dat betekende).
bruma
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 94 keer

Het is niet de eerste keer dat MV iets aankondigt met een deadline. Dus vermoed ik er na 23/7 een aanbod zou kunnen zijn. Immers binnenkort moeten mobiele telco hun aanbod aanpassen aan de nieuwe EU regels.
Mochten ze bv een internet aanbod lanceren zoals tusmobil dan krijg je 1GB voor 24u voor 1€. En dan kan bhaalu ook mobiel.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
jollito
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 38 keer
Bedankt: 7 keer

Ik heb me ook eens ingeschreven om Bhaalu te testen.

Telkens het scherm van m'n iPhone uitvalt na een minuut, stopt Bhaalu ook met spelen (via Airplay).
Iemand een idee hoe ik dat veranderen ?
Bij Stievie is dit niet zo ...

Ook het vooruitspoelen is niet zo handig bij Bhaalu ... maar het is idd maar de gratis optie.
Voorlopig blijft m'n voorkeur naar Stievie gaan.
Plaats reactie

Terug naar “Streaming, TV over internet”