Snelheid/Kwaliteit Versatel Always ADSL
- meon
- Administrator
- Berichten: 16609
- Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
- Twitter: meon
- Locatie: Bree
- Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
- Bedankt: 759 keer
- Contacteer:
metal schreef:hier heb ik der ook uitgelegen vanaf zondag avond 22.00 tot deze middag. BTW: welke is de statuspagina van versatel dan wel? ik wist nie da die der ene hadden
http://www.versateladsl.be/help/
En daar staat "netwerkstatus".
Modem is vandaag toegekomen. Die automatische installatie werkte niet zoals het moet, maar 'k heb het manueel kunnen oplossen.
Synchronisatie is iets van 1.1Mbit, dus goed. Snelheid tot nu toe altijd boven de 100, surfen gaat ook vlotjes.
'k zijn content
Synchronisatie is iets van 1.1Mbit, dus goed. Snelheid tot nu toe altijd boven de 100, surfen gaat ook vlotjes.
'k zijn content
- metal
- Elite Poster
- Berichten: 767
- Lid geworden op: 03 aug 2003, 12:44
- Locatie: mol
- Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
- Bedankt: 8 keer
iNFERNiS schreef:Modem is vandaag toegekomen. Die automatische installatie werkte niet zoals het moet, maar 'k heb het manueel kunnen oplossen.
Synchronisatie is iets van 1.1Mbit, dus goed. Snelheid tot nu toe altijd boven de 100, surfen gaat ook vlotjes.
'k zijn content
Snelheid is hier ook altijd megagoed. daar ligt het echt niet aan maar die megalange disconnects zijn der teveel aan. da is gewoon alles en voor de rest ben ik der echt megatevreden van
Ik ben blijkbaar de enige met Always More die heel regelmatig gecapped wordt op 512 kbit...
Ik zit nu WEERAL aan een stabiele 52 k/sec te downloaden, echt wel een smerig spelletje dat ze daar bij Versatel spelen.
Waarom betaal ik voor 1 Mbit als ik de helft van de tijd gecapped zit op 512 kbit?
Ik zit nu WEERAL aan een stabiele 52 k/sec te downloaden, echt wel een smerig spelletje dat ze daar bij Versatel spelen.
Waarom betaal ik voor 1 Mbit als ik de helft van de tijd gecapped zit op 512 kbit?
- spacekiek
- Elite Poster
- Berichten: 1182
- Lid geworden op: 14 jan 2004, 07:44
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 12 keer
Anonymous schreef:Ik ben blijkbaar de enige met Always More die heel regelmatig gecapped wordt op 512 kbit...
Ik zit nu WEERAL aan een stabiele 52 k/sec te downloaden, echt wel een smerig spelletje dat ze daar bij Versatel spelen.
Waarom betaal ik voor 1 Mbit als ik de helft van de tijd gecapped zit op 512 kbit?
1° Log in, er zijn al genoeg "gast" commentaren geweest ...
2° Bel naar Versatel, er zal wel een verklaring voor zijn. Ik ga niet zeggen dat m'n snelheid wel eens durft naar beneden gaan tijdens pieken, maar globaal gezien heb ik een zéér stabiele download van 105Kb/s.
3° Er is maar éne ISP die vuile spelletjes speelt (A2F) / heeft gespeeld.
Spacekiek schreef:1° Log in, er zijn al genoeg "gast" commentaren geweest ...
Done
Gisteren nacht toen ik hier postte meteen ook formulier ingevuld op Versatel help pagina, en vandaag reeds antwoord gekregen dat het wordt nagezien
Momenteel ziet het er toch al veel beter uit, geen constante 52k/sec meer maar het dubbele Hopelijk blijft het zo
- spacekiek
- Elite Poster
- Berichten: 1182
- Lid geworden op: 14 jan 2004, 07:44
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 12 keer
KK schreef:Laat ons hopen dat het niet voor de rest van't weekend is he
Gebeurd nog wel eens in het weekend ... en vrij lang vind ik. 'k Ga maandag toch eens horen waarom dit is.
ik geraak momenteel niet voorbij "verifying username & password". Mail doet ook maar vaag.
Goed dat ik nog een 2de isp heb
Goed dat ik nog een 2de isp heb
bon, maar ff geregistreerd aangezien ik hier toch regelmatig zit.
en adsl werkt weer zie ik hier net
btw: hebben jullie ook de indruk dat die verbruiksmeter verkeerde waarden weergeeft? Ik weet zeker dat ik al veel meer afgehaald heb dan wat er staat
en adsl werkt weer zie ik hier net
btw: hebben jullie ook de indruk dat die verbruiksmeter verkeerde waarden weergeeft? Ik weet zeker dat ik al veel meer afgehaald heb dan wat er staat
- spacekiek
- Elite Poster
- Berichten: 1182
- Lid geworden op: 14 jan 2004, 07:44
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 12 keer
iNFERNiS schreef:btw: hebben jullie ook de indruk dat die verbruiksmeter verkeerde waarden weergeeft? Ik weet zeker dat ik al veel meer afgehaald heb dan wat er staat
Ah, en ik dacht dat ik de enige was ! Ik zou meer dan het dubbele moeten hebben denk ik!
- spacekiek
- Elite Poster
- Berichten: 1182
- Lid geworden op: 14 jan 2004, 07:44
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 12 keer
Even met de helpdesk gebeld daarnet:
- Probs met de mailserver is normaal, ze zijn eraan bezig!
- Ivm die lange disconnects en lagere downloadsnelheden in de piekuren, zéker bellen, ze maken een dossiertje op en jij dient speedtests te sturen naar hun met de vermelding van uw doss. n° !
- Probs met de mailserver is normaal, ze zijn eraan bezig!
- Ivm die lange disconnects en lagere downloadsnelheden in de piekuren, zéker bellen, ze maken een dossiertje op en jij dient speedtests te sturen naar hun met de vermelding van uw doss. n° !
- meon
- Administrator
- Berichten: 16609
- Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
- Twitter: meon
- Locatie: Bree
- Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
- Bedankt: 759 keer
- Contacteer:
Spacekiek schreef:Even met de helpdesk gebeld daarnet:
- Probs met de mailserver is normaal, ze zijn eraan bezig!
- Ivm die lange disconnects en lagere downloadsnelheden in de piekuren, zéker bellen, ze maken een dossiertje op en jij dient speedtests te sturen naar hun met de vermelding van uw doss. n° !
Ik heb vandaag een antwoord van Versatel gekregen.
Sinds de lancering is het inderdaad mogelijk dat je bij tijden performantieverlies vaststelt. Als je dit regelmatig vaststelt meld je dit aan de helpdesk (via mail/webform/telefoon) zodat ze dit kunnen doorgeven. De verbinding van de LEX (de telefooncentrale) naar de BAS (de breedband-access-server) loopt over een bepaalde lijn, een Virtual Path. Deze heeft een bepaalde bandbreedte. Nu loopt de capaciteit van de VP bij tijden vol door de groei van gebruikers bij Versatel. Wat zij doen na de melding ontvangen te hebben op de helpdesk is deze VP upgraden. Ze doen dit niet structureel omdat ze anders veel VP's zinloos zouden upgraden.
Ligt het nu aan mij of zie ik echt die downloadsnelheid met de dag naar beneden gaan?
Op een bepaald moment deze avond zat ik aan 0,3 k/sec
Momenteel (bijna 1 uur 's nachts) zit ik aan rond de 50-55 k/sec met af en toe pieken naar 80 k/sec... En 't is nu niet bepaald 'piekuur' denk ik.
Op een bepaald moment deze avond zat ik aan 0,3 k/sec
Momenteel (bijna 1 uur 's nachts) zit ik aan rond de 50-55 k/sec met af en toe pieken naar 80 k/sec... En 't is nu niet bepaald 'piekuur' denk ik.
Vreemd, zelf nooit problemen gehad, ik zit constant rond de 110 a 120KBps, Gigabyte na Gigabyte. Ik weet ondertussen nu wel dat wij in onze buurt met maar 3 versatelklanten op een 10Mbit verbinding zitten dus staan nog ver van een verzadiging bandbreedte.
Gewoon je vaststellingen doorsturen naar versatel (via hun website dacht ik) dan kunnen zij nakijken hoeveel klanten er op jou verbinding connecteren en gaan zij deze verhogen indien nodig.
Heb ik elders op dit forum gelezen
Gewoon je vaststellingen doorsturen naar versatel (via hun website dacht ik) dan kunnen zij nakijken hoeveel klanten er op jou verbinding connecteren en gaan zij deze verhogen indien nodig.
Heb ik elders op dit forum gelezen
- spacekiek
- Elite Poster
- Berichten: 1182
- Lid geworden op: 14 jan 2004, 07:44
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 12 keer
KK schreef:Net naar de helpdesk gebeld, het enige dat ze mij daar zeggen is dat ik firewall en antivirus moet runnen... Standaard antwoord dus
Heb nu ook formulier op de help page ingevuld, hopelijk krijg ik daarop een zinniger antwoord
Mijne newsleecher draait perfect tegen 105Kb/s overdag ... 's avonds schroeft ie een tijdje terug naar 80Kb/s, maar voor de rest werkt dit echt zoals het moet... dus er moet echt wel iets schelen! Zelfs voor die terugval 's avond hebben ze een dossier geopend voor mij! Keep pushing...
Net naar de helpdesk gebeld, het enige dat ze mij daar zeggen is dat ik firewall en antivirus moet runnen... Standaard antwoord dus Rolling Eyes
Ik weet niet zeker dat dat voor jou ook het geval is maar ik heb ooit eens de verkeerde drivers voor mijn Alcatel speedtouch modem geinstalleerd van de Skynet site (driver page was echt onduidelijk) en zat toen ook met slechte snelheden.
Misschien eens controleren of je de juiste drivers hebt geinstalleerd of anders eens zien dat er een update is ?
Spacekiek schreef:Mijne newsleecher draait perfect tegen 105Kb/s overdag ... 's avonds schroeft ie een tijdje terug naar 80Kb/s, maar voor de rest werkt dit echt zoals het moet... dus er moet echt wel iets schelen! Zelfs voor die terugval 's avond hebben ze een dossier geopend voor mij! Keep pushing...
Goe programmake he, die newsleecher Vooral de nieuwe beta's met super search
Bij mij was het in't begin ook zo dat de snelheid enkel 's avonds wat zakte, maar nu is het al heel de dag door overdag en 's avonds is het helemaal niet meer te doen...
En als antwoord op Tae: het ligt niet aan drivers ofzo, want vanaf een uur of 2 's nachts tot 's ochtends heb ik wel gemiddeld 105 k/sec. Enkel overdag en vooral 's avonds is het niet vooruit te krijgen
- spacekiek
- Elite Poster
- Berichten: 1182
- Lid geworden op: 14 jan 2004, 07:44
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 12 keer
Wel dan heb je dikke pech denk ik, want dan zit je op een serieus overbelaste VP die dringend een upgrade nodig heeft !
Bellen, dossier laten opmaken, speedtests doorsturen met vermelding van dossiern° en zeker voor terugbellen. Ze hebben er weet van hoor ... denk dat sinds de lancering van hun nieuw product hun netwerk het zwaar te verduren krijgt van o.a. newsleecher(s)
Bellen, dossier laten opmaken, speedtests doorsturen met vermelding van dossiern° en zeker voor terugbellen. Ze hebben er weet van hoor ... denk dat sinds de lancering van hun nieuw product hun netwerk het zwaar te verduren krijgt van o.a. newsleecher(s)
hoe kan ik weten dat het aan de etech modem ligt ofwel aan het virtual path snelheid blijft goed tot als de verbinding gewoonweg wegvalt zowel overdag als s'nachts dan trek de modem uit en weer in werkt terug (wel met niew ip adres denk ik)
- metal
- Elite Poster
- Berichten: 767
- Lid geworden op: 03 aug 2003, 12:44
- Locatie: mol
- Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
- Bedankt: 8 keer
Tae schreef:En hoe zit het daar bij Versatel geen speedtests meer te zien dus alles gaat goed dan zker ???
Hier gaat alles gewoonweg perfect. ik ben een zeer tevreden klant tot nu toe
Bij Adsl2fit gaat alles zeer snel behalve zit ik hier al aan de helft van mijn limiet lol
Dit is mijn allerlaatste maand dus ik weet nog niet wat ik ga doen
Ik ben nogaltijd aan het wikken en wegen ?
1mbit is wel traag als ik mij nog goed herinner
Beschikte zij niet over nieuwsgroepen ofzoiets ?
Dit is mijn allerlaatste maand dus ik weet nog niet wat ik ga doen
Ik ben nogaltijd aan het wikken en wegen ?
1mbit is wel traag als ik mij nog goed herinner
Beschikte zij niet over nieuwsgroepen ofzoiets ?
Tae schreef:Beschikte zij niet over nieuwsgroepen ofzoiets ?
Yep, en toch wel heel veel groepen dat ze ondersteunen. De retentie weet ik zo direct niet. Ik heb het al eens geprobeerd maar de snelheid ging maar max tot 25kb/s met een 1mbit lijntje. Ofwel lag het gewoon aan mijn pc.
Tae schreef:En hoe zit het daar bij Versatel geen speedtests meer te zien dus alles gaat goed dan zker ???
Hier gaat het nog altijd niet vooruit En op veel hulp moet ik precies niet rekenen, want ze kunnen bij Versatel zelf geen probleem constateren zeggen ze...
http://www.adslbox.be speed test results:
- Download speed : 286 kbit/s or 36 kbyte/s
- Upload speed : 208 kbit/s or 26 kbyte/s
Fri Oct 15 2004 at 20:50:03 UTC+0200