Snelheid/Kwaliteit Versatel Always ADSL

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Ik heb gisteren contact opgenomen met Versatel en wacht op een antwoord ...
Gebruikersavatar
metal
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 767
Lid geworden op: 03 aug 2003, 12:44
Locatie: mol
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 8 keer

hier heb ik der ook uitgelegen vanaf zondag avond 22.00 tot deze middag. BTW: welke is de statuspagina van versatel dan wel? ik wist nie da die der ene hadden
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

metal schreef:hier heb ik der ook uitgelegen vanaf zondag avond 22.00 tot deze middag. BTW: welke is de statuspagina van versatel dan wel? ik wist nie da die der ene hadden

http://www.versateladsl.be/help/

En daar staat "netwerkstatus".
iNFERNiS

Modem is vandaag toegekomen. Die automatische installatie werkte niet zoals het moet, maar 'k heb het manueel kunnen oplossen.

Synchronisatie is iets van 1.1Mbit, dus goed. Snelheid tot nu toe altijd boven de 100, surfen gaat ook vlotjes.

'k zijn content :)
Gebruikersavatar
metal
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 767
Lid geworden op: 03 aug 2003, 12:44
Locatie: mol
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 8 keer

iNFERNiS schreef:Modem is vandaag toegekomen. Die automatische installatie werkte niet zoals het moet, maar 'k heb het manueel kunnen oplossen.

Synchronisatie is iets van 1.1Mbit, dus goed. Snelheid tot nu toe altijd boven de 100, surfen gaat ook vlotjes.

'k zijn content :)


Snelheid is hier ook altijd megagoed. daar ligt het echt niet aan maar die megalange disconnects zijn der teveel aan. da is gewoon alles en voor de rest ben ik der echt megatevreden van
Gast

Ik ben blijkbaar de enige met Always More die heel regelmatig gecapped wordt op 512 kbit...
Ik zit nu WEERAL aan een stabiele 52 k/sec te downloaden, echt wel een smerig spelletje dat ze daar bij Versatel spelen.
Waarom betaal ik voor 1 Mbit als ik de helft van de tijd gecapped zit op 512 kbit?
Gebruikersavatar
spacekiek
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1182
Lid geworden op: 14 jan 2004, 07:44
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 12 keer

Anonymous schreef:Ik ben blijkbaar de enige met Always More die heel regelmatig gecapped wordt op 512 kbit...
Ik zit nu WEERAL aan een stabiele 52 k/sec te downloaden, echt wel een smerig spelletje dat ze daar bij Versatel spelen.
Waarom betaal ik voor 1 Mbit als ik de helft van de tijd gecapped zit op 512 kbit?


1° Log in, er zijn al genoeg "gast" commentaren geweest ...
2° Bel naar Versatel, er zal wel een verklaring voor zijn. Ik ga niet zeggen dat m'n snelheid wel eens durft naar beneden gaan tijdens pieken, maar globaal gezien heb ik een zéér stabiele download van 105Kb/s.
3° Er is maar éne ISP die vuile spelletjes speelt (A2F) :twisted: / heeft gespeeld.
KK
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 909
Lid geworden op: 02 okt 2004, 04:38

Spacekiek schreef:1° Log in, er zijn al genoeg "gast" commentaren geweest ...


Done :P

Gisteren nacht toen ik hier postte meteen ook formulier ingevuld op Versatel help pagina, en vandaag reeds antwoord gekregen dat het wordt nagezien 8)
Momenteel ziet het er toch al veel beter uit, geen constante 52k/sec meer maar het dubbele :-) Hopelijk blijft het zo :-D
KK
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 909
Lid geworden op: 02 okt 2004, 04:38

Zijn er nog mensen die er momenteel weer uit liggen? Ik ben rond 17:05 offline gevlogen daarnet...
Gebruikersavatar
spacekiek
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1182
Lid geworden op: 14 jan 2004, 07:44
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 12 keer

KK schreef:Zijn er nog mensen die er momenteel weer uit liggen? Ik ben rond 17:05 offline gevlogen daarnet...


Yep ... ikke ! :-D
KK
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 909
Lid geworden op: 02 okt 2004, 04:38

Laat ons hopen dat het niet voor de rest van't weekend is he :twisted:
Gebruikersavatar
spacekiek
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1182
Lid geworden op: 14 jan 2004, 07:44
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 12 keer

KK schreef:Laat ons hopen dat het niet voor de rest van't weekend is he :twisted:


Gebeurd nog wel eens in het weekend ... en vrij lang vind ik. 'k Ga maandag toch eens horen waarom dit is.
iNFERNiS

ik geraak momenteel niet voorbij "verifying username & password". Mail doet ook maar vaag.

Goed dat ik nog een 2de isp heb :-D
iNFERNiS
Member
Member
Berichten: 52
Lid geworden op: 02 okt 2004, 18:32

bon, maar ff geregistreerd aangezien ik hier toch regelmatig zit.

en adsl werkt weer zie ik hier net :D

btw: hebben jullie ook de indruk dat die verbruiksmeter verkeerde waarden weergeeft? Ik weet zeker dat ik al veel meer afgehaald heb dan wat er staat :-)
Afbeelding
Gebruikersavatar
spacekiek
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1182
Lid geworden op: 14 jan 2004, 07:44
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 12 keer

iNFERNiS schreef:btw: hebben jullie ook de indruk dat die verbruiksmeter verkeerde waarden weergeeft? Ik weet zeker dat ik al veel meer afgehaald heb dan wat er staat :-)


Ah, en ik dacht dat ik de enige was ! :-D Ik zou meer dan het dubbele moeten hebben denk ik!
KK
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 909
Lid geworden op: 02 okt 2004, 04:38

Bij mij net hetzelfde 8) Misschien maar best ook, want staat nu al op 800% :oops:

Ondertussen ben ik ook terug online :-)
iNFERNiS
Member
Member
Berichten: 52
Lid geworden op: 02 okt 2004, 18:32

ah, toch de enige niet :)

der sta nu ongeveer 6gb, ma 'k hem zeker al het dubbele :twisted:
Afbeelding
Gebruikersavatar
spacekiek
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1182
Lid geworden op: 14 jan 2004, 07:44
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 12 keer

Even met de helpdesk gebeld daarnet:

- Probs met de mailserver is normaal, ze zijn eraan bezig! ;)
- Ivm die lange disconnects en lagere downloadsnelheden in de piekuren, zéker bellen, ze maken een dossiertje op en jij dient speedtests te sturen naar hun met de vermelding van uw doss. n° !
iNFERNiS
Member
Member
Berichten: 52
Lid geworden op: 02 okt 2004, 18:32

thx for the heads up :)

Problemen met de verbruiksmeter heb je niet vermeld zeker? :twisted:
Afbeelding
Gebruikersavatar
spacekiek
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1182
Lid geworden op: 14 jan 2004, 07:44
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 12 keer

iNFERNiS schreef:Problemen met de verbruiksmeter heb je niet vermeld zeker? :twisted:


ROFL ! :-D
Dat is ook niet echt een 'probleem' hé ! :P
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Spacekiek schreef:Even met de helpdesk gebeld daarnet:

- Probs met de mailserver is normaal, ze zijn eraan bezig! ;)
- Ivm die lange disconnects en lagere downloadsnelheden in de piekuren, zéker bellen, ze maken een dossiertje op en jij dient speedtests te sturen naar hun met de vermelding van uw doss. n° !


Ik heb vandaag een antwoord van Versatel gekregen.

Sinds de lancering is het inderdaad mogelijk dat je bij tijden performantieverlies vaststelt. Als je dit regelmatig vaststelt meld je dit aan de helpdesk (via mail/webform/telefoon) zodat ze dit kunnen doorgeven. De verbinding van de LEX (de telefooncentrale) naar de BAS (de breedband-access-server) loopt over een bepaalde lijn, een Virtual Path. Deze heeft een bepaalde bandbreedte. Nu loopt de capaciteit van de VP bij tijden vol door de groei van gebruikers bij Versatel. Wat zij doen na de melding ontvangen te hebben op de helpdesk is deze VP upgraden. Ze doen dit niet structureel omdat ze anders veel VP's zinloos zouden upgraden.
iNFERNiS
Member
Member
Berichten: 52
Lid geworden op: 02 okt 2004, 18:32

Spacekiek schreef:
iNFERNiS schreef:Problemen met de verbruiksmeter heb je niet vermeld zeker? :twisted:


ROFL ! :-D
Dat is ook niet echt een 'probleem' hé ! :P


Yea i know, hence the twisted smiley :twisted:

Anyways, versatel ligt hier weer plat :-o
Afbeelding
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

iNFERNiS schreef:Anyways, versatel ligt hier weer plat :-o

Ze waren ze zich niet van bewust van dit probleem en gaan dit verder onderzoeken.
Gebruikersavatar
Shag
Plus Member
Plus Member
Berichten: 172
Lid geworden op: 25 mei 2004, 19:42
Locatie: Vlaams-Brabant

Zoek de fout.

Afbeelding
Sand

lol, die hun maanden hebben een zeer vreemd verloop, of ze hebben een teletijdmachine! :)
KK
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 909
Lid geworden op: 02 okt 2004, 04:38

Ligt het nu aan mij of zie ik echt die downloadsnelheid met de dag naar beneden gaan?
Op een bepaald moment deze avond zat ik aan 0,3 k/sec :roll:
Momenteel (bijna 1 uur 's nachts) zit ik aan rond de 50-55 k/sec met af en toe pieken naar 80 k/sec... En 't is nu niet bepaald 'piekuur' denk ik.
Gebruikersavatar
seppie
Starter
Starter
Berichten: 21
Lid geworden op: 12 maa 2004, 19:59

Vreemd, zelf nooit problemen gehad, ik zit constant rond de 110 a 120KBps, Gigabyte na Gigabyte. Ik weet ondertussen nu wel dat wij in onze buurt met maar 3 versatelklanten op een 10Mbit verbinding zitten dus staan nog ver van een verzadiging bandbreedte.

Gewoon je vaststellingen doorsturen naar versatel (via hun website dacht ik) dan kunnen zij nakijken hoeveel klanten er op jou verbinding connecteren en gaan zij deze verhogen indien nodig.

Heb ik elders op dit forum gelezen
KK
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 909
Lid geworden op: 02 okt 2004, 04:38

Net naar de helpdesk gebeld, het enige dat ze mij daar zeggen is dat ik firewall en antivirus moet runnen... Standaard antwoord dus :roll:

Heb nu ook formulier op de help page ingevuld, hopelijk krijg ik daarop een zinniger antwoord :)
Gebruikersavatar
spacekiek
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1182
Lid geworden op: 14 jan 2004, 07:44
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 12 keer

KK schreef:Net naar de helpdesk gebeld, het enige dat ze mij daar zeggen is dat ik firewall en antivirus moet runnen... Standaard antwoord dus :roll:

Heb nu ook formulier op de help page ingevuld, hopelijk krijg ik daarop een zinniger antwoord :)


Mijne newsleecher draait perfect tegen 105Kb/s overdag ... 's avonds schroeft ie een tijdje terug naar 80Kb/s, maar voor de rest werkt dit echt zoals het moet... dus er moet echt wel iets schelen! Zelfs voor die terugval 's avond hebben ze een dossier geopend voor mij! Keep pushing...
Tae
Premium Member
Premium Member
Berichten: 520
Lid geworden op: 21 nov 2003, 16:20
Locatie: Antwerpen

Net naar de helpdesk gebeld, het enige dat ze mij daar zeggen is dat ik firewall en antivirus moet runnen... Standaard antwoord dus Rolling Eyes


Ik weet niet zeker dat dat voor jou ook het geval is maar ik heb ooit eens de verkeerde drivers voor mijn Alcatel speedtouch modem geinstalleerd van de Skynet site (driver page was echt onduidelijk) en zat toen ook met slechte snelheden.

Misschien eens controleren of je de juiste drivers hebt geinstalleerd of anders eens zien dat er een update is ?
KK
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 909
Lid geworden op: 02 okt 2004, 04:38

Spacekiek schreef:Mijne newsleecher draait perfect tegen 105Kb/s overdag ... 's avonds schroeft ie een tijdje terug naar 80Kb/s, maar voor de rest werkt dit echt zoals het moet... dus er moet echt wel iets schelen! Zelfs voor die terugval 's avond hebben ze een dossier geopend voor mij! Keep pushing...


Goe programmake he, die newsleecher :) Vooral de nieuwe beta's met super search 8)
Bij mij was het in't begin ook zo dat de snelheid enkel 's avonds wat zakte, maar nu is het al heel de dag door overdag en 's avonds is het helemaal niet meer te doen...

En als antwoord op Tae: het ligt niet aan drivers ofzo, want vanaf een uur of 2 's nachts tot 's ochtends heb ik wel gemiddeld 105 k/sec. Enkel overdag en vooral 's avonds is het niet vooruit te krijgen :|
Gebruikersavatar
spacekiek
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1182
Lid geworden op: 14 jan 2004, 07:44
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 12 keer

Wel dan heb je dikke pech denk ik, want dan zit je op een serieus overbelaste VP die dringend een upgrade nodig heeft !

Bellen, dossier laten opmaken, speedtests doorsturen met vermelding van dossiern° en zeker voor terugbellen. Ze hebben er weet van hoor ... denk dat sinds de lancering van hun nieuw product hun netwerk het zwaar te verduren krijgt van o.a. newsleecher(s) :twisted:
KK
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 909
Lid geworden op: 02 okt 2004, 04:38

Het wordt er niet beter op precies...
iNFERNiS
Member
Member
Berichten: 52
Lid geworden op: 02 okt 2004, 18:32

weird, totaal geen probs hier. Dag en nacht full speed. Zal idd een lokaal probleem zijn.
Afbeelding
Gast

hoe kan ik weten dat het aan de etech modem ligt ofwel aan het virtual path snelheid blijft goed tot als de verbinding gewoonweg wegvalt zowel overdag als s'nachts dan trek de modem uit en weer in werkt terug (wel met niew ip adres denk ik) :???:
Tae
Premium Member
Premium Member
Berichten: 520
Lid geworden op: 21 nov 2003, 16:20
Locatie: Antwerpen

En hoe zit het daar bij Versatel geen speedtests meer te zien dus alles gaat goed dan zker ??? :-)
Gebruikersavatar
metal
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 767
Lid geworden op: 03 aug 2003, 12:44
Locatie: mol
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 8 keer

Tae schreef:En hoe zit het daar bij Versatel geen speedtests meer te zien dus alles gaat goed dan zker ??? :-)


Hier gaat alles gewoonweg perfect. ik ben een zeer tevreden klant tot nu toe :wink:
Tae
Premium Member
Premium Member
Berichten: 520
Lid geworden op: 21 nov 2003, 16:20
Locatie: Antwerpen

Bij Adsl2fit gaat alles zeer snel behalve zit ik hier al aan de helft van mijn limiet lol

Dit is mijn allerlaatste maand dus ik weet nog niet wat ik ga doen :?

Ik ben nogaltijd aan het wikken en wegen ?

1mbit is wel traag als ik mij nog goed herinner :???: :-D

Beschikte zij niet over nieuwsgroepen ofzoiets ?
Gebruikersavatar
Shag
Plus Member
Plus Member
Berichten: 172
Lid geworden op: 25 mei 2004, 19:42
Locatie: Vlaams-Brabant

Tae schreef:Beschikte zij niet over nieuwsgroepen ofzoiets ?


Yep, en toch wel heel veel groepen dat ze ondersteunen. De retentie weet ik zo direct niet. Ik heb het al eens geprobeerd maar de snelheid ging maar max tot 25kb/s met een 1mbit lijntje. Ofwel lag het gewoon aan mijn pc.
KK
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 909
Lid geworden op: 02 okt 2004, 04:38

Tae schreef:En hoe zit het daar bij Versatel geen speedtests meer te zien dus alles gaat goed dan zker ??? :-)


Hier gaat het nog altijd niet vooruit :( En op veel hulp moet ik precies niet rekenen, want ze kunnen bij Versatel zelf geen probleem constateren zeggen ze...

http://www.adslbox.be speed test results:
- Download speed : 286 kbit/s or 36 kbyte/s
- Upload speed : 208 kbit/s or 26 kbyte/s
Fri Oct 15 2004 at 20:50:03 UTC+0200
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”