Einde ondersteuning SD-decoders

Hier kunt u alles kwijt over TV over de kabel
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4539
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 254 keer
Bedankt: 210 keer

Slafes schreef:Trouwens, klagen bij Telenet is krijgen, en dat weet je goed genoeg. Alsof dat geen geld kost, en dat kan toch probleemloos precies.
Stop dan met hier eindeloos pagina's vol te schrijven en ga wat klagen bij Telenet.
Slafes schreef:Ik wil niet alles gratis, ik ben er zelfs niet in betrokken want ik heb geen SD digicorder
Vandaar dat je hier eindeloos hetzelfde liedje blijft herhalen, ja.
Slafes schreef:ik heb wel een vorm van empathie voor alle gedupeerden en ben tegen het misbruik van het monopolie om klanten te kunnen afzetten. Ik hoop dat er snel een alternatief op de kabel komt zodat klanten weer op de eerste plaats komen.
Zoals reeds 100 keer aangetoond geven andere leveranciers ook geen gratis producten, dus met een monopolie heeft dat niets te maken
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Ik stel voor dat we deze eindeloze wellles-nietes hier stoppen?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4539
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 254 keer
Bedankt: 210 keer

Ok, dan, omdat de moderator het vraagt, zal ik op de massa's onnozelheden van de vorige pagina niet meer reageren.
Maar zet er dan een slotje op, dan eindigt de nonsens van de mensen die alles gratis willen of gewoon een excuus zoeken om Telenet te bashen hier.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
toerist
Pro Member
Pro Member
Berichten: 402
Lid geworden op: 25 mei 2005, 21:12
Locatie: Belgie
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 4 keer
Contacteer:

boulder schreef:Ok, dan, omdat de moderator het vraagt, zal ik op de massa's onnozelheden van de vorige pagina niet meer reageren.
Maar zet er dan een slotje op, dan eindigt de nonsens van de mensen die alles gratis willen of gewoon een excuus zoeken om Telenet te bashen hier.
Oh dus voor jou moet dit gesloten worden?
dacht dat een forum een plaats was waar er verschillende meningen op kunnen geplaatst worden?
en die onnozelheden? waarom? omdat jij er anders over denkt? Hallo ?
Als jij pro-telenet bent is dat jou mening.
Ik ben anti-telenet en da's mijn mening
Jij hoeft mij niet de les te spellen en me te brainwashen tot een pro-telenetter ( wat je toch niet zal lukken )
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4539
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 254 keer
Bedankt: 210 keer

Het is het een of het ander.
Ofwel mag iedereen zijn gedacht zeggen, ofwel stopt de welles-nietes discussie, zoals de moderator wil.
Ik ben bereid zijn vraag te steunen, en er dus niet meer op te reageren, maar het kan niet zijn dat de ene kant eindeloos leugens en nonsens kan vertellen, en de andere kant niet meer mag reageren.
Dat is pas censuur.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

toerist schreef:Als jij pro-telenet bent is dat jou mening.
Ik ben anti-telenet en da's mijn mening
Beiden is dom... wees gewoon objectief !

Dan kan je enkel begrip hebben voor deze stap en misschien nog wat discussieren of het nu 5 of 10 jaar moet zijn... al de rest is nonsens wat mij betreft.
Gebruikersavatar
MaT
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1888
Lid geworden op: 18 feb 2014, 15:40
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 161 keer
Bedankt: 282 keer

boulder schreef: Zoals reeds 100 keer aangetoond geven andere leveranciers ook geen gratis producten, dus met een monopolie heeft dat niets te maken
Wat heb ik net aangetoond met de belgacom V3 decoder dan?
Telenet kan gemakkelijk een gelijkaardige geste doen, ze hebben ook genoeg refurbished toestellen dus het kost hen praktisch niets. De huurprijs van de huurtoestellen hetzelfde houden voor de levensduur zou ook kunnen. Die die niet sneuvelen na een paar jaar verouderen snel genoeg om weer een nieuwe te rechtvaardigen of men lokt die klanten wel met een of andere promo.
r2504 schreef: Dan kan je enkel begrip hebben voor deze stap en misschien nog wat discussieren of het nu 5 of 10 jaar moet zijn... al de rest is nonsens wat mij betreft.
Zoals telenet het uitlegt (stopzetting ondersteuning fabrikant) kan ik echt geen begrip opbrengen voor hun aanpak. Dat is een uitvlucht om te stoppen met MPEG2 en de klant moet maar in zijn portemonnee zitten.
Wees dan op zijn minst eerlijk telenet en zeg de echte reden dat ze niet meer gaan werken.
-Met name de kosten in verband met de eindapparatuur (modem, settopbox, ...) zouden beperkt kunnen worden, als die toestellen hergebruikt zouden kunnen worden of vrij gekozen worden door de klant- Bron
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4539
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 254 keer
Bedankt: 210 keer

Fluppeke schreef:Lees ik nu 5 posts achtereen van dezelfde persoon Pro telenet.
Het waren verkiezingen, er waren wel wat andere debatten die mij interesseerden dan een groepje dat alles voor niets wil of gewoon TN wil bashen.
Fluppeke schreef:Ja natuurlijk , bedrijven investeren om er daarna geen winst uit te halen..zo gaat dat..liefdadigheid voor ons....en wij dan zagen over ons sd digicorder/box..'t is erg héé
Ja, feitelijk wel. Welke winst kan TN maken als zij alles voor niets moeten geven ?
Ik zie dat bij anderen ook niet gebeuren dat je alles gratis krijgt.
fluppeke schreef:En ik hoef dat DVB-C signaal op de kabel ook niet gratis. Neen ik wil niet betalen om in een kinderlijk telenet eco systeem te stappen.
Maar ook in een volledig open systeem zul je om de zoveel tijd je hardware moeten upgraden omdat die niet snel genoeg is omdat die met de nieuwste standaarden niet meekan.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4539
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 254 keer
Bedankt: 210 keer

raf1 schreef:Iedereen kan op http://nl.investors.telenet.be/ lezen hoeveel miljoenen euro's Telenet verkwanseld heeft met DVB-T-, voetbal- en 3G-licenties.
En dan gaat boulder hier eens komen beweren dat Telenet arm is. Da's een goeie. :lol:
Weer eens liegen.
Ik heb nooit gezegd dat Telenet arm is, maar ik zie ook niet in waarom goed geld verdienen zou betekenen dat je dan maar alles gratis moet geven.
Dan zal het rap gedaan zijn met dat geld verdienen.
BTW : je favoriete TV Vlaanderen geeft zelfs niet eens klantencijfers vrij, die kunnen zich dus gerust als arm voordoen, maar de M7 group heeft wel nog maar net het Duitse Kabelkiosk overgenomen, en daarvoor namen ze een Oostenrijkse provider over...
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4539
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 254 keer
Bedankt: 210 keer

MaT schreef: Ja en? Kunnen we die mensen niet eens digitaal opdringen? Verplichten om een box te kopen of huren? Al die bandbreedte die zij verspillen :-(
Of ligt dat iets gevoeliger?
Je redenering is erg egoïstisch.
Jij vindt dat je ergens last van hebt, en dan moet iedereen er maar last van hebben.
MaT schreef:Zeer logisch, daarom stopt telenet met MPEG2 als nog niet iedereen een box heeft die de nieuwe standaard aankan. Koop of huur maar een nieuw duur toestel zeggen ze doodeenvoudig.
Neen, precies daarom is er die overgangsperiode van 5 maanden, om iedereen de kans te geven een nieuwe decoder aan te schaffen, te huren of een CI+ module te nemen.
Je kunt moeilijk wachten tot de allerlaatste MPEG2 decoder spontaan de geest geeft.
Nog eens, andere provides (TVV, Belgacom) zijn al overgeschakeld naar H.264, het is dus geen zeldzame ontwikkeling.
boulder schreef:Je vergelijkt met andere providers die niet in dezelfde situatie zitten als telenet:
TV Vlaanderen huurt bandbreedte en dus hebben zij er alle belang bij om zo efficient mogelijk ermee om te gaan.
Alsof je bij gekochte bandbreedte ze dan maar moet verspillen.
Als je nog meer HD zenders wilt moeten die van ergens komen.
Als er op een dag 4K komt, zal die bandbreedte ook van ergens moeten komen.
En er is ook nog internet, waarvan iedereen ook verwacht dat het altijd maar sneler wordt.
Wie ben jij dus om te oordelen of die bandbreedte nodig is of niet.
boulder schreef:Belgacom werkt met IPTV en moet de bitrate van de streams zo laag mogelijk houden om zo weinig mogelijk impact te hebben op de internet snelheid en mensen met lagere maximum snelheden meer zenders tegelijk te laten ontvangen.
Klopt, maar het idee dat het er dan bij Telenet niet toe doet is gewoon nonsens.
boulder schreef:Telenet heeft de kabel voorlopig volledig voor zichzelf en TV & internet staan los van elkaar.
Je hebt dezelfde bandbreedte geen twee keer.
Wat Internet neemt kan niet naar TV gaan.
Het verschil met Belgacom is alleen dat je bij TV met broadcasting werkt, en je dus niet per stream bijkomend bandbreedte nodig hebt.
Je kunt dus wel 8 ontvangers aansluiten, en die gebruiken dezelfde bandbreedte.
boulder schreef:Een beetje offtopic... de digibox en digicorders zijn nu net de definitie van technologische stilstand. Het potentiële gebruiksgemak en de geavanceerde mogelijkheden die digitale TV kan bieden, worden ons door telenet ontzegt (om ze soms via eigen diensten zelf aan te bieden).
Ik zou ook liever vrije hardwarekeuze hebben, maar nog eens, het zou niets doen aan het feit dat je om de zoveel tijd nieuwe hardware moet kopen, zoals mijn Dreambox 8000 bewijst.
Goedkoper moet je het al zeker niet verwachten.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4539
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 254 keer
Bedankt: 210 keer

MaT schreef:Kijk he boulder, grote concurrent belgacom kan blijkbaar wel gratis een omruiling doen van verouderde decoders:
Wel, je moet niet denken dat zij daar dan alles gratis geven.
Die 'gratis' decoders worden uiteindelijk in de huurprijs meegerekend, of in de abonnementsprijs.
Iemand betaalt altijd de rekening, en ik vind het zeker niet socialer om iedereen te doen opdraaien voor de kosten van een groep mensen.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4539
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 254 keer
Bedankt: 210 keer

apestaart schreef:Onder andere de 3 Nederlandse zenders, de 4 BBC zenders, ARD, ZDF zenden al in HD uit maar zowel Telenet en Belgacom zenden ze enkel in SD door :x , allee Telenet zendt toch al BBC 1 in HD door. :-D
Welja, ik hoop dat die er ook bijkomen.
Maar dan heb je natuurlijk bandbreedte nodig.
Het is ook typisch dat mensen klagen over het ontbreken van bepaalde HD zenders, en dan tegelijk klagen dat er iets gedaan wordt om extra bandbreedte vrij te maken.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4539
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 254 keer
Bedankt: 210 keer

duizend schreef:En dat is beter dan gewoon ondersteuning, want de fritzbox blijft gewoon zijn werk doen, ook al komen er nog 100 nieuwe standaarden uit.
Of ga je weer beginnen met de als/als/als
Natuurlijk, want jij zegt dus dat je Fritzbox blijft werken omdat je alleen intern werkt (er is dus geen dienst van een derde), en omdat je voor eeuwig op verouderde standaarden blijft werken.
Je zegt het dus zelf : je pleit voor de absolute stilstand.
duizend schreef:De harddisken waar XP niet mee werkt zijn pas enkele jaren op de markt, xp bestaat al meer dan 15 jaar.
Niet elke technologie (zoals filesystemen) heeft even snel een nieuwe standaard nodig.
Maar goed, je geeft dus toe dat ook met die ondersteuning, je een nieuw OS nodig hebt.
duizend schreef:Als ze mijn decoder ook 15 jaar ondersteunen ben ik tevreden.
Trouwens, je zal nog vele jaren harddisks van minder dan 2TB kunnen kopen,
Je bent weer bezig met vergelijkingen alla als/als/als
Het gaat erover dat je ondersteuning van MS bijlange niet zoveel inhoudt als jij beweert.
De "ondersteuning" van die harddisken is gewoon blijven duren tot ze de limiet die er 15 jaar geleden ingestopt hadden, bereikt was.
De echte ondersteuning zit hem in security updates.
duizend schreef:Neen want dan maak je gewoon een dualboot met Linux en xp :roll:
Om nieuwe standaarden te blijven ondersteunen, zal je hardware ook moeten geüpgrade worden, ook in een PC zal een DVB-C kaart niet plots DVB-C2 aankunnen, en een systeem dat nog net rap genoeg was voor MPEG2 zal daarom zeker niet snel genoeg zijn om H.264 te decoderen.
duizend schreef:De telenet digicoder is special ontworpen om de DIENST live TV te kunnen bekijken.
De digicorder is niet ontworpen door Telenet maar door ADB.
Het is een multifunctioneel apparaat, weergeven van opnames, maken van opnames, Live TV bekijken, enz.
Voor de Live TV en het afspelen van opnames is dat toestel enkel gemaakt voor SD formaten in MPEG2.
Daarom heeft hij ook geen HDMI of component aansluitingen.
Het is een SD box die voldoet aan de standaarden van jaren geleden.
En de dienst wordt binnenkort niet meer in MPEG2 aangeboden, maar je kunt blijven je opnames bekijken.
duizend schreef:Ik moest hem van telenet net daarvoor kopen, ik had geen vrije hardwarekeuze.
Ook met vrije hardwarekeuze moet je om de zoveel tijd nieuwe hardware kopen.
Ik heb u het voorbeeld gegeven van mijn DB8000, die kan ook geen H.265 aan, ondanks de vrije hardwarekeuze, en de open bron software.
duizend schreef:Telenet maakt dus de decoder onbruikbaar, dat snapt toch iedereen
Neen, ze upgraden de dienst naar H.264, en dat kunnen die oude decoders neit aan.
Mochten ze ze werkelijk onbruikbaar maken, dan zou je ook je opnames niet meer kunnen afspelen, dat snapt iedereen.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4539
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 254 keer
Bedankt: 210 keer

duizend schreef:Je decoder is nog heel bruikbaar want je kan er nog altijd je eigen opnames mee afspelen"
"Je kan met je decoder als mediaspeler niks doen want er bestaat weinig in mpeg2"
Voor een mediaspeler ga je toch media zoeken op internet ?
Als het over je eigen opnames gaat, die spelen nu en in de toekomst al af.
Die op internet zul je vooral in DivX, XVid, H.264, enz. vinden.
Allemaal formaten die je toch niet kunt afspelen met dat bakje.
Dus het is een bizarre kronkel om er een mediaspeler te willen van maken.
duizend schreef:De decoder wordt onbruikbaar gemaakt door telenet, als je eerlijk bent zie je dat zelf ook wel in.
Niet waar dus.
Het feit dat het toestel iets niet aankan waar het niet voor bedoeld was is iets heel anders dan iets onbruikbaar maken.
duizend schreef:Ik kan zelfs de harddisk er niet van recuperen om hem in een pc te steken wegens de vendor lock in.
Geen idee of dat mogelijk is, nooit geprobeerd.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4539
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 254 keer
Bedankt: 210 keer

[quote="toerist"]PS : 2 digicorders huren = 16,7€/maand : da's toch nie normaal om verdomme je tv beelden te zien dat je geabonneerd op bent???????
Je kunt ze ook kopen, en je hebt CI+.
Waarom zouden ze toestellen gratis moeten cadeau doen ?
We leven hier niet in het communisme, waar de rekening voor heel de maatschappij is.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4539
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 254 keer
Bedankt: 210 keer

MaT schreef:Er moet helemaal geen derde product gemaakt worden. Alles kan blijven zoals het nu is. De nieuwste boxen kunnen met zowel MPEG2 als MPEG4 overweg (http://klantenservice.telenet.be/conten ... n-verbruik). SD kanalen kunnen dus in MPEG2 blijven en HD kanalen kunnen perfect in MPEG4 aangezien de SD boxen toch geen HD kunnen afspelen. Er hoeft dus niets extra dubbel uitgezonden te worden.
Yep, en dan stopt dus de vooruitgang, want je spaart maar bandbreedte uit als je de SD kanalen in H.264 kunt uitzenden.
Met jouw redenering reden we nog allemaal met paard en kar.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
tom35
Pro Member
Pro Member
Berichten: 313
Lid geworden op: 20 apr 2009, 19:40
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 23 keer

Man wat een nutteloze discussies hier. Voor beide standpunten is toch iets te vinden. Neen TN moet niets gratis doen maar ze zetten wel een hoop klanten die een toestel gekocht hebben in de kou, dus iets meer dan die 50 euro "korting" zou leuk zijn.. Anderzijds, als je boulder volgt dan mogen morgen alle raffinaderijen beslissen te stoppen met benzine en diesel te maken en dan ben je maar verplicht bij hun een nieuw ontwikkeld voertuig op de door de raffinaderijen nieuw ontwikkelde brandstof gaan te rijden die alleen bij hun auto's past. Zo zetten ze ineens alle bestaande automerken een hak want die hebben die wagens nog niet ..., je kan natuurlijk als alternatief met paard en kar rijden, of met de fiets, de keuze is aan jouw... Is zien of jij daar mee akkoord gaat.
Zet beiden die oogkleppen af pfff, man toch...


Tom
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4954
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
Bedankt: 1542 keer

boulder schreef:Yep, en dan stopt dus de vooruitgang, want je spaart maar bandbreedte uit als je de SD kanalen in H.264 kunt uitzenden.
Je hoeft toch geen bandbreedte te besparen, Telenet kan perfect hun 600 MHz-netwerk uitbreiden naar 862 MHz. Ook op de fysieke laag van coaxtechnologie wordt er vooruitgang geboekt. Alle Digiboxen kunnen een bandbreedte van 862 MHz aan!

Of telt die vooruitgang niet mee in jouw verhaal? Het lijkt precies of jij heel kieskeurig selecteert wat vooruitgang is en wat geen vooruitgang is.
Digitale kabeltv is méér dan codecs hoor!
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3131
Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 352 keer
Bedankt: 222 keer

boulder schreef:
Slafes schreef:Trouwens, klagen bij Telenet is krijgen, en dat weet je goed genoeg. Alsof dat geen geld kost, en dat kan toch probleemloos precies.
Stop dan met hier eindeloos pagina's vol te schrijven en ga wat klagen bij Telenet.
Slafes schreef:Ik wil niet alles gratis, ik ben er zelfs niet in betrokken want ik heb geen SD digicorder
Vandaar dat je hier eindeloos hetzelfde liedje blijft herhalen, ja.
Slafes schreef:ik heb wel een vorm van empathie voor alle gedupeerden en ben tegen het misbruik van het monopolie om klanten te kunnen afzetten. Ik hoop dat er snel een alternatief op de kabel komt zodat klanten weer op de eerste plaats komen.
Zoals reeds 100 keer aangetoond geven andere leveranciers ook geen gratis producten, dus met een monopolie heeft dat niets te maken
Ik ga even de full quote laten staan... Ik heb geklaagd bij Telenet en heb een mooie deal voor mijn ouders gekregen. Ben je dat al vergeten?

Jij hebt ook geen SD digicorder meer en blijft ook eindeloos herhalen.

Zoals reeds aangetoond heeft BC wel gratis hardware gegeven en ook Telenet heeft mijn ouders een jaar lang een mooie korting gegeven. Het is ook niet omdat, volgens u, geen enkel bedrijf gratis iets weg geeft, dat Telenet dat daarom ook maar niet moet doen. Jij springt toch ook niet in de vaart omdat uw buur dat doet?

Misschien toch eens van een ander vaatje tappen, want je wordt onbeleefder met de moment.

Nogmaals, ik wil niet alles gratis en ik bash niet op Telenet, ik vind alleen dat Telenet vaak acties onderneemt die niet gericht zijn op de bestaande klanten te verwennen, in tegendeel. Dat is nu niet iets waar ik zelf enorm moeite mee heb.
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13591
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Ik ga hier een slotje op zetten. 19 pagina's welles-nietes is genoeg.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Gesloten

Terug naar “Kabel TV (Telenet, Numericable, Voo, Orange)”