duizend schreef:En dat is beter dan gewoon ondersteuning, want de fritzbox blijft gewoon zijn werk doen, ook al komen er nog 100 nieuwe standaarden uit.
Of ga je weer beginnen met de als/als/als
Natuurlijk, want jij zegt dus dat je Fritzbox blijft werken omdat je alleen intern werkt (er is dus geen dienst van een derde), en omdat je voor eeuwig op verouderde standaarden blijft werken.
Je zegt het dus zelf : je pleit voor de absolute stilstand.
duizend schreef:De harddisken waar XP niet mee werkt zijn pas enkele jaren op de markt, xp bestaat al meer dan 15 jaar.
Niet elke technologie (zoals filesystemen) heeft even snel een nieuwe standaard nodig.
Maar goed, je geeft dus toe dat ook met die ondersteuning, je een nieuw OS nodig hebt.
duizend schreef:Als ze mijn decoder ook 15 jaar ondersteunen ben ik tevreden.
Trouwens, je zal nog vele jaren harddisks van minder dan 2TB kunnen kopen,
Je bent weer bezig met vergelijkingen alla als/als/als
Het gaat erover dat je ondersteuning van MS bijlange niet zoveel inhoudt als jij beweert.
De "ondersteuning" van die harddisken is gewoon blijven duren tot ze de limiet die er 15 jaar geleden ingestopt hadden, bereikt was.
De echte ondersteuning zit hem in security updates.
duizend schreef:Neen want dan maak je gewoon een dualboot met Linux en xp
Om nieuwe standaarden te blijven ondersteunen, zal je hardware ook moeten geüpgrade worden, ook in een PC zal een DVB-C kaart niet plots DVB-C2 aankunnen, en een systeem dat nog net rap genoeg was voor MPEG2 zal daarom zeker niet snel genoeg zijn om H.264 te decoderen.
duizend schreef:De telenet digicoder is special ontworpen om de DIENST live TV te kunnen bekijken.
De digicorder is niet ontworpen door Telenet maar door ADB.
Het is een multifunctioneel apparaat, weergeven van opnames, maken van opnames, Live TV bekijken, enz.
Voor de Live TV en het afspelen van opnames is dat toestel enkel gemaakt voor SD formaten in MPEG2.
Daarom heeft hij ook geen HDMI of component aansluitingen.
Het is een SD box die voldoet aan de standaarden van jaren geleden.
En de dienst wordt binnenkort niet meer in MPEG2 aangeboden, maar je kunt blijven je opnames bekijken.
duizend schreef:Ik moest hem van telenet net daarvoor kopen, ik had geen vrije hardwarekeuze.
Ook met vrije hardwarekeuze moet je om de zoveel tijd nieuwe hardware kopen.
Ik heb u het voorbeeld gegeven van mijn DB8000, die kan ook geen H.265 aan, ondanks de vrije hardwarekeuze, en de open bron software.
duizend schreef:Telenet maakt dus de decoder onbruikbaar, dat snapt toch iedereen
Neen, ze upgraden de dienst naar H.264, en dat kunnen die oude decoders neit aan.
Mochten ze ze werkelijk onbruikbaar maken, dan zou je ook je opnames niet meer kunnen afspelen, dat snapt iedereen.