Brussel, 20 mei 2014 - Mobistar kondigt vandaag aan dat de mvno-overeenkomst met Colruyt wordt stopgezet vanaf 2 juli 2014. Colruyt stopt met zijn activiteit Colruyt Mobile, de service voor mobiele telefonie van Colruyt. Om de continuïteit van de dienstverlening voor alle Colruyt Mobile-klanten te garanderen neemt Mobistar deze prepaidklanten over.
Mobistar sloot in november 2011 een mvno-overeenkomst met Colruyt om zijn marktaandeel in de competitieve markt van de prepaidkaarten te vergroten. Vandaag blijkt dat Colruyt te weinig impact heeft op de cruciale parameters om die laagste prijzen met zekerheid te blijven garanderen en besliste in onderling overleg om deze overeenkomt stop te zetten.
Vanaf 2 juli 2014 neemt Mobistar alle prepaidklanten van Colruyt Mobile over en garandeert hen continuïteit van de dienstverlening. Colruyt Mobile garandeert haar klanten een goede begeleiding tijdens de overgangsperiode en zal ze persoonlijk per brief en/of sms op de hoogte brengen van de stopzetting. Ze kunnen tot eind juni terecht op de website van Colruyt Mobile of bij de helpdesk. Mobistar zal van zijn kant alle Colruyt Mobile-klanten persoonlijk infomeren van de overdracht via sms of brief.
Mobistar (EURONEXT BRUSSEL: MOBB) is een van de belangrijkste spelers op de telecommarkt in België en Luxemburg. Het bedrijf biedt zijn residentiële postpaid- en prepaidklanten innovatieve mobiele telecomproducten en -diensten aan. Op de professionele markt biedt Mobistar vaste telefonie over het DSL-netwerk en breedbandinternet aan, treedt het op als een provider van geïntegreerde communicatieoplossingen en heeft het een ruim aanbod aan mobiliteits- en connectiviteitsdiensten. Mobistar is als provider ook actief in de groothandel en verstrekt zijn partners zo toegang tot zijn infrastructuur en netwerkmogelijkheden. Mobistar, met de Orange-groep als voornaamste aandeelhouder, is genoteerd op de Beurs van Brussel.
Mobistar neemt prepaidklanten van Colruyt Mobile over
-
- Moderator
- Twitter: kriskenbe
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
- Bedankt: 190 keer
Colruyt Mobile stopt ermee
Vanaf dinsdag 2 juli 2014 zetten we onze diensten stop. Bent u Colruyt Mobile, dan schakelt u automatisch over op Mobistar, onze huidige netwerkprovider.
https://www.colruytmobile.be/colruytmobile/nl/home
Vanaf dinsdag 2 juli 2014 zetten we onze diensten stop. Bent u Colruyt Mobile, dan schakelt u automatisch over op Mobistar, onze huidige netwerkprovider.
https://www.colruytmobile.be/colruytmobile/nl/home
Internet & TV: Orange Love Trio
GSM: Go Plus + Carrefour Mobile (vervanging vaste lijn)
Mifi: Tempo Giga
iPhone 11 64GB SG | Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) | Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) | iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw | Apple TV 4 | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
GSM: Go Plus + Carrefour Mobile (vervanging vaste lijn)
Mifi: Tempo Giga
iPhone 11 64GB SG | Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) | Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) | iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw | Apple TV 4 | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
- tommekentom
- Premium Member
- Twitter: MisterTommie
- Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
- Bedankt: 24 keer
- Contacteer:
Net even gekeken op hun website, wel mooi van Mobistar dat ze die klanten een aangepaste kangoeroe geven met dezelfde tarieven als Colruyt.
[Home] Bouygues Bbox ultym fibra
[Home] Tadaam Premium
[Pro] iPhone XS Max - Orange Shape Traveller
[Private] Samsung Note 20 ultra - Bouygues Sensation 120GB
[Home] Tadaam Premium
>> https://www.colruytmobile.be/colruytmobile/nl/home
>> https://www.colruytmobile.be/colruytmobile/nl/home
- BillyMobiel
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
- Bedankt: 11 keer
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
- Bedankt: 331 keer
Het verwonderd mij niet dat ze stoppen. Hun tarieven waren niet echt interessant meer. Als zeer licht gebruiker ging er altijd veel van mijn krediet af wat ik dan na een maand voor een groot stuk terugkreeg. Er werd bv. 6 Euro aangerekend en dan kreeg ik 4.5 Euro terug. De vergelijking werd gemaakt met Base B-0 wat ik nu ook heb. Aangezien in mijn geval alleen in het WE nu en dan wat data verbruikt werd (50-150 MB/maand) en geen SMS/tel zit ik nu nog met een 5 Euro krediet geldig tot 2015...
Bye, Maurice
https://on4bam.com
https://on4bam.com
-
- Moderator
- Contacteer:
Blijkbaar wel als je die link volgt
Telefonie = EDPnet + OVH
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 592 keer
- Bedankt: 172 keer
Jawel hoor, geen probleemjohand schreef:En volgende maand stopt Mobistar met zijn Kangoeroe abo's...
en trouwens, met die Kangoeroe kan je niet surfen meen ik...?
Even serieus, je kan inderdaad niet surfen met een Kangoeroe tariefplan, maar een data optie is denk ik altijd mogelijk à la carte?
-
- Moderator
- Contacteer:
Je zou dus kunnen surfen aan 5 cent/MB
Telefonie = EDPnet + OVH
- tommekentom
- Premium Member
- Contacteer:
Gewoon laten gelijk het is? Als je hun site bekijkt zie je dat de tarieven blijkbaar (momenteel) niet wijzigen.
[Home] Tadaam Premium
[Home] Tadaam Premium
- proximusboyke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
- Bedankt: 364 keer
en je kan niet op 4g met de aangepaste versie
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 592 keer
- Bedankt: 172 keer
Ja maar even serieus, surfen aan een bepaald bedrag per MB is niet wat bedoeld werd. Technisch gezien ga je natuurlijk kunnen surfen, maar tegen welke prijs.
Laten we het zo verwoorden; het is niet optimaal surfen met een kangoeroe.
Laten we het zo verwoorden; het is niet optimaal surfen met een kangoeroe.
-
- Moderator
- Contacteer:
Kon je dat dan wel met de vorige tarieven van Colruyt?proximusboyke schreef:en je kan niet op 4g met de aangepaste versie
Telefonie = EDPnet + OVH
- proximusboyke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
- Bedankt: 364 keer
kon je geen bundels kopen ?
iphone 8+ : prox MUP
- BillyMobiel
- Plus Member
http://www.mobistar.be/nl/aanbod/herlaa ... /kangoeroe onder 'Opties en Diensten'Wat als ik over mijn surfvolume ga?
Mobistar helpt je om je budget beter onder controle te houden! Als je je surfvolume overschrijdt, wordt er een bericht gestuurd dat je niet langer toegang hebt tot mobiel internet. Je kunt een herlading via je gsm kopen om te kunnen blijven surfen.
5€ : 50 MB | 10€ : 250 MB
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
- Bedankt: 28 keer
Aldi Talk heeft sterk vergelijkbare tarieven. Het grootste verschil waarschijnlijk is dat ze op het BASE-netwerk zitten.johand schreef:Doeme, en naar waar nu overschakelen...?
- BillyMobiel
- Plus Member
En waarom niet gewoon bij Mobistar blijven aan de tarieven van Colruyt Mobile?johand schreef:Doeme, en naar waar nu overschakelen...?
Heb je fundamenteel iets tegen Mobistar?
Of is er een addertje onder het gras dat ik niet zie?
-
- Elite Poster
- Bedankt: 451 keer
Zit toch op het mobistar netwerk?manu schreef:Carrefour Mobule is iets duurder, zit op het BASE-netwerk maar heeft meer herlaadmogelijkheden.
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
- Bedankt: 14 keer
tja ik dacht aan: Geen sporadisch internetgebruik zoals met de data paketten van colruytmobile wzl mogelijk was. Voor de rest niks tegen Mobistar neenBillyMobiel schreef:En waarom niet gewoon bij Mobistar blijven aan de tarieven van Colruyt Mobile?johand schreef:Doeme, en naar waar nu overschakelen...?
Heb je fundamenteel iets tegen Mobistar?
Of is er een addertje onder het gras dat ik niet zie?
-
- Moderator
- Contacteer:
Carrefour Mobile is Base hoorTim.Bracquez schreef:Zit toch op het mobistar netwerk?manu schreef:Carrefour Mobule is iets duurder, zit op het BASE-netwerk maar heeft meer herlaadmogelijkheden.
Telefonie = EDPnet + OVH
- BillyMobiel
- Plus Member
Die zijn al lang afgeschaft hoor!! Zie http://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=81&t=37670johand schreef:tja ik dacht aan: Geen sporadisch internetgebruik zoals met de data paketten van colruytmobile wzl mogelijk was. Voor de rest niks tegen Mobistar neen
Dus als je nu nog bij Colruyt Mobile zit, en tevreden bent zie ik geen reden om naar een andere operator te zoeken...
-
- Elite Poster
- Bedankt: 451 keer
Ik had niet goed gelezen, zat nog aan de topic titel te denken ... colruyt mobile...krisken schreef:Carrefour Mobile is Base hoorTim.Bracquez schreef:Zit toch op het mobistar netwerk?manu schreef:Carrefour Mobule is iets duurder, zit op het BASE-netwerk maar heeft meer herlaadmogelijkheden.
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
- Bedankt: 14 keer
idd is in d een tijd varandert naar 200mb per maand. Hoe zit het met die kangoeroe?BillyMobiel schreef:Die zijn al lang afgeschaft hoor!! Zie http://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=81&t=37670johand schreef:tja ik dacht aan: Geen sporadisch internetgebruik zoals met de data paketten van colruytmobile wzl mogelijk was. Voor de rest niks tegen Mobistar neen
Dus als je nu nog bij Colruyt Mobile zit, en tevreden bent zie ik geen reden om naar een andere operator te zoeken...
- tommekentom
- Premium Member
- Contacteer:
wat met herlaadkaarten van colruyt normaal als je een herlaadbeurt koopt heb je 6 maand de tijd om die op te gebruiken
Verzonden vanaf mijn iPad met behulp van Tapatalk
Verzonden vanaf mijn iPad met behulp van Tapatalk
[Home] Tadaam Premium
[Home] Tadaam Premium
-
- Starter
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 2 keer
Volgens de brief van Colruyt mobile:
Herladen (online, automatisch, vouchers) kan tem dinsdag 1 juli 18u. Herlaadvouchers gebruik je best voor die datum, zoniet vervalt de belwaarde!
Ze zouden de vouchers op zijn minst moeten terugbetalen zolang ze geldig zijn...
[ Post made via mobile device ]
Herladen (online, automatisch, vouchers) kan tem dinsdag 1 juli 18u. Herlaadvouchers gebruik je best voor die datum, zoniet vervalt de belwaarde!
Ze zouden de vouchers op zijn minst moeten terugbetalen zolang ze geldig zijn...
[ Post made via mobile device ]
Sinds de overgang naar Mobistar heb ik nog steeds geen internet. In de Mobistar Centers van Wijnegem en Mortsel hebben zij blijkbaar nog nooit gehoord van de speciale ex-Colruyt tarieven. Zij ontkennen staalhard het bestaan ervan. Als je dan vraagt het op te zoeken op de Mobistar site, dan weigeren zij dat, want zij weten het toch beter. Pretentie dat die mensen hebben! Zij zouden nieuwe klanten met open armen moeten ontvangen. Het enige wat zij wilden doen was mij een "Dolfijn" aansmeren.
Ondertussen heb ik dan toch gehoor gevonden bij de klantendienst en heb ik een dossiernummer gekregen... Nu maar wachten...
Ondertussen heb ik dan toch gehoor gevonden bij de klantendienst en heb ik een dossiernummer gekregen... Nu maar wachten...
4 maanden later en ik heb nog steeds geen internet op mijn Kangoeroe formule, de vervanger van Colruyt Mobile. Ik heb al 5 keer gebeld naar de klantendienst.... Ik kan wel internet krijgen aan 50 cent / Mb maar de afspraak was 5 cent / Mb!!! Mobistar speelt geen eerlijk spel!