Belgacom Tv decoder omruilen

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
stefdeve
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 48
Lid geworden op: 04 mei 2013, 14:54
Bedankt: 8 keer

Kan er mij iemand zeggen wat je precies moet meedoen naar de Belgacom Boetiek als je de Tv decoder( model van 4 à 5 jaar geleden) wilt omruilen voor
de laatste nieuwe V5 decoder van Belgacom Tv?

Is dat enkel de oude decoder en de oude afstandsbediening of ook nog andere zaken? Het is dat ik iemand wil helpen en ben op Belgacom Tv vlak niet zo goed thuis.


Alvast bedankt ! :-)
butskristof
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1457
Lid geworden op: 19 dec 2011, 18:42
Locatie: Heist-op-den-Berg
Uitgedeelde bedankjes: 483 keer
Bedankt: 98 keer
Contacteer:

Normaal heb je enkel de decoder, de afstandsbediening en de voeding van de decoder nodig. HDMI- en SCART-kabels mag je bijhouden.
lion51
Premium Member
Premium Member
Berichten: 605
Lid geworden op: 12 nov 2009, 12:21
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 72 keer

Als je geen nummer hebt van helpdesk zal moeilijk zijn om die om te ruilen
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13591
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Welke decoder is het? Kan je eens een foto zoeken op google? Sommige echt oude modellen mocht je al een tijd geleden gratis inruilen tegen een v3b. Voor de rest zal hij eerst moeten 'kapot' zijn vooraleer de helpdesk je een ticketje zal geven voor in te ruilen.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
butskristof
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1457
Lid geworden op: 19 dec 2011, 18:42
Locatie: Heist-op-den-Berg
Uitgedeelde bedankjes: 483 keer
Bedankt: 98 keer
Contacteer:

Ik heb overlaatst ook mijn decoder moeten inruilen, maar men doet dit eigenlijk heel makkelijk. Ik kwam binnen en van zodra ik 'Mijn decoder doet de laatste tijd nogal raar' zei, was de medewerker al onderweg om een nieuwe te gaan halen. Ik heb wel een v4 meegekregen toen.
Dus als je wat geluk hebt kan je je decoder zo ook wel inruilen, zonder dat hij kapot is.
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4309
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

Of op een bereidwillige Team Manager vallen in een Belgacom Center en dan lukt het zelf zonder ruilnummer, maar dat is inderdaad niet de algemene regel en moet je al wat geluk hebben ;-)
De regel is :
- Omruilen van een huurdecoder wordt zo maar niet gedaan
- Omruilen enkel met een ruilnummer dat je via de technische dienst kunt bekomen indien je decoder defect is.
- Ruiltype is het zelfde als het afgegeven type, als die nog in stock is.
Xtralecherus
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 34
Lid geworden op: 02 feb 2014, 10:11
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 1 keer

Ik had onze oude TILGIN eens binnengegeven, we kregen een V3 mee. Nuja omdat we nog op ADSL zaten geen gebruik van gemaakt. Pas na dat we op VDSL zaten eens aangesloten bleek dat de knop voor de voeding geen stroom doorliet. Je moest daar keihard op duwen en blijven duwen en dan startte het ding op maar als je die knop terug los liet viel die uit... Zat rap terug in de doos. HDMI kabel hebbek bijgehouden kwam nog van pas voor mijn xbox360. Gebeld naar 0800 22 800 en gezegd dat decoder defect was. Code gekregen & naar belgacom center geweest was binnen 5min buiten met een V4 (cisco). V5 Is enkel voor nieuwe klanten las ik.. Ma bon. Dus gewoon bellen melden dat die defect is en voila ge hebt nen nieuwen. Ze kijken er niet naar of die werkt gewoon afgeven en code geven en ze halen u (hopelijk) nen nieuwen ( V4-V5).
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4309
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

Als dat nu zo gemakkelijk lukt dan zullen maandag al de V3 en V3b bezitters maandag in de file staan aan de Belgacom centers mijn gedacht :banana:
stefdeve
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 48
Lid geworden op: 04 mei 2013, 14:54
Bedankt: 8 keer

Je raadt het nooit :angel: de nieuwe Tv-decoder V5 gekregen :banana: :banana: , en ik had zelfs geen ticketnummer :angel:

Maar ja ik had daarvoor naar Belgacom gebeld, gezegd tegen contactmedewerker dat decoder al enkele jaren oud is en afstandsbediening kapot is ook, en dat ik nieuwe V5 wilde, hij zei "ja je mag hem gaan omwisselen" kreeg wel geen ticketnummer en vond dat vreemd, maar kijk een nieuwe V5 tv-decoder gekregen zonder probleem :angel:

En het plezier is nog niet gedaan :angel: , ik dacht bij mezelf ik zal direct maar een B-box3 ook meenemen dan heeft mijn grootmoeder direct al de laatste snufjes, nam mijn betaalkaart al om ervoor te betalen, en wat zei verkoper "je moet er niet voor betalen hoor" :angel: :angel:
En ik had hem anderhalve maand ook gevraagd voor mezelf en moest er wel voor betalen!

In het vervolg neem ik voor al mijn aankopen mijn grootmoeder mee :angel: :banana: :angel: :banana: :angel:
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13591
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Haha mooi!

[Afbeelding Post made via mobile device ]
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4309
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

Stef,
laat best je grootmoeder ook maar de lotto nummers invoeren in het vervolg :wink:
diederik
Premium Member
Premium Member
Berichten: 490
Lid geworden op: 12 feb 2009, 13:55
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 8 keer

onze V4 decoder heeft de laatste tijd ook kuren. Gebeld naar belgacom en zonder probleem een nummer gekregen om te gaan omruilen.

Ben eens benieuwd of ze een V5 zullen meegeven.
Medlo
Plus Member
Plus Member
Berichten: 157
Lid geworden op: 20 nov 2012, 13:41
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 31 keer

De meeste partners doen helemaal niet moeilijk en geven meteen een V5 mee zonder probleem :)
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4309
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

inderdaad deze ervaring heb ik ook onlangs nog in een Belgacom center opgedaan, v4 omgeruild voor V5 zonder poespas :banana:
diederik
Premium Member
Premium Member
Berichten: 490
Lid geworden op: 12 feb 2009, 13:55
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 8 keer

Ben naar de winkel geweest en vroeg om een v5. Hij zei wel dat ze normaal moesten wisselen met hetzelfde type maar maakte er geen probleem van om een v5 mee te geven.
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4309
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

Inderdaad dit is de regel omruiltype is dezelfde als het binnen gebracht type,
maar deze regel wordt de laatste tijd niet meer zo streng toegepast,
net als dat je normaal maar kunt omruilen indien je een ruilnummer meegekregen hebt van de helpdesk 0800 22 800.
Vroeger kon je zelf niet omruilen zonder dat er defect was en nu lukt dat ook al zonder dat het toestel defect is ,
Wie durft er nu nog beweren dat de service bij Belgacom op niks trekt :wink:
diederik
Premium Member
Premium Member
Berichten: 490
Lid geworden op: 12 feb 2009, 13:55
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 8 keer

het is een V5 mini. Als ik opzoek, vind ik overal informatie over de V5 zonder HD maar op de doos staat er dat er een HD van 340 GB in zit.

Ik veronderstel dat er dus wel een HD inzit of is de V5 mini enkel nog maar zonder HD ?
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

De V5 mini is zonder harde schijf (HDD), maar met HD-kwaliteit. Opnemen gebeurt via de cloud.
diederik
Premium Member
Premium Member
Berichten: 490
Lid geworden op: 12 feb 2009, 13:55
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 8 keer

EDIT: blijkbaar heb ik toch geen v5 mini maar is de v5 sowieso heel wat kleiner dan de v4 + er zit geen usb aansluiting aan de voorkant en de v5 m mini wel.
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4309
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

Decoder Afmetingen
V5-mini:- (B:140 H:40 D:120 mm)
V5:------- (B:230 H:55 D:210 mm)
V4:------- (B:295 H:65 D:215 mm)
dupondje
Premium Member
Premium Member
Berichten: 483
Lid geworden op: 14 sep 2006, 23:55
Bedankt: 18 keer

Hoe zit het eigenlijk met het volgende:
1) Ik huur een extra decoder aan 4eur/maand (je krijg een V5 mee?)
2) Na 1 maand zeg je de extra decoder op
3) Je brengt de oude decoder terug en houd je V5?

Iemand al getest? Of zie ik iets over het hoofd ? :)
Gebruikersavatar
malinwa001
Pro Member
Pro Member
Berichten: 410
Lid geworden op: 03 feb 2007, 09:28
Twitter: malinawa001
Uitgedeelde bedankjes: 75 keer
Bedankt: 12 keer

Net gisteren nog een omruiling gedaan van mijn 2 decoders (3 en 3b) naar een v5.
Eerst via de belgacom web technische dienst, maar deze nooit meer teruggehoord al hadden ze wel het hele proces uitgelegd en goedgekeurd.
Dan vorige week maar is gebeld en blijkbaar kunnen ze dat dan niet zien (2 systemen) maar heeft de vriendelijke dame wel weer alles ingezet en deze keer na 2-3 dagen kon ik mjin decoders afhalen in mijn kialapunt. Oude meegenomen en retour gestuurd.
Enkel afstandsbediening, decoder en voeding moet er in, vergeet dus je batterijen niet te verwijderen :wink:
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4309
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

Als je uw oude decoder V4 decoder binnenbrengt dan wordt die V4 uit registratie geschrapt , die truc werd zelf door iemand van de helpdesk meegegeven en zou inderdaad geen probleem zijn, ik heb dit zelf niet getest, maar ergens gelezen op internet, juist waar weet ik echter niet meer.
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4309
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

Wat ik wel al gedaan heb is mijn enige V4 decoder die ik had in een Belgacom center omgeruild voor een V5 , ik kreeg ook wel eerst de opmerking "normaal mogen we dit niet doen", maar blijkbaar wordt die regel niet zo strikt toegepast, en zeker nu met al die miserie die mensen ondervonden hebben met hun V3 de laatste tijd, ruilen ze gemakkelijk om door een V5, (ze moeten wel nog V5's in stock hebben op dat moment natuurlijk)
Slevin
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 32
Lid geworden op: 19 nov 2008, 08:33
Bedankt: 5 keer

Zelf zat ik ook nog met een v3 decoder die ondertussen heel traag was geworden (zeker sinds de laatste update). Daarom gisteren naar de technische dienst gebeld en gezegd dat mijn decoder heel traag was geworden, dat dit een v3 decoder was, en dat ik deze al 4-5 jaar had. Direct kreeg ik een code om deze te gaan omwisselen in de winkel.
Vandaag met deze code naar de Belgacom winkel gegaan, waarbij ik eerst een v4 decoder kreeg. Na de vraag waarom ik een v4 decoder kreeg, terwijl nieuwe klanten een v5 krijgen kreeg ik het antwoord dat ze eerst de v4's moeten opgebruiken en dat dit procedure is. Toch vroeg ze of ik liever de v5 had (omdat ik liet merken dat ik niet tevreden zou zijn met een v4), die ze dan is gaan halen.

Net de nieuwe v5 geïnstalleerd en wat een verschil qua reactiesnelheid, dit is echt dag en nacht tegenover mijn oude v3 decoder.
AndRo555
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3018
Lid geworden op: 04 aug 2012, 12:48
Uitgedeelde bedankjes: 301 keer
Bedankt: 267 keer

De v4 geven ze mee aan mensen die geen idee hebben dat er een v5 is, en de v5 aan de mensen die erom vragen. Iedereen blij met de "nieuwste decoder" => 2x profit!
diederik
Premium Member
Premium Member
Berichten: 490
Lid geworden op: 12 feb 2009, 13:55
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 8 keer

Idd, dat gevoel had ik ook.

Mensen die niet vragen achter een V5 zullen waarschijnlijk niet weten dat er een V5 is.
lion51
Premium Member
Premium Member
Berichten: 605
Lid geworden op: 12 nov 2009, 12:21
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 72 keer

Ik heb gelukkig een V5 bij de omruiling van een v4 gekregen
Ik moet wel zeggen heb veel mooier beeld en is stabieler en sneller
Problemen met achterkomen geluid zijn weg
Zit wel nu maar op 30/6 voorlopig na al hun lijntesten maar hoop dat DLM snel zijn werk doet
Vroeger wa het decoder v4 samen met bbox3 Technocolor
Nu is het decoder v5 samen met BBox3 Sagemcom
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4309
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

zoals je ziet doen ze totaal niet meer moeilijk en wordt de regel "ruiltype == binnen geleverd type " bijlange niet meer van toepassing en enkele maanden geleden was dit veel moeilijker, uitgezonderd op een paar Belgacom centers na !
lion51
Premium Member
Premium Member
Berichten: 605
Lid geworden op: 12 nov 2009, 12:21
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 72 keer

Even wel bij vertellen ik heb beleefd gevraagd maar hoorde van de man in de belgacomshop als ze echt komen van ik MOET een v5 hebben dan passen ze daar wel de regels toe en krijg je maar een v4
Anders geven ze steeds v5 mee
Zo zie je maar beetje beleefd zijn en veel kan tegenwoordig
t Zijn ook maar mensen die daar staan om hun brood te verdienen en die de hen opgelegde regels eigenlijk moeten opvolgen
dupondje
Premium Member
Premium Member
Berichten: 483
Lid geworden op: 14 sep 2006, 23:55
Bedankt: 18 keer

Mijn V3b decoder begon extreem sloom en buggy te worden. Dus gebeld naar de helpdesk om deze te laten omwisselen.
Wat geen probleem en kreeg een code mee voor de omruilen.

Helaas wel een V4 meegekregen :(
Ook geen nieuwe afstandsbediending?
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4309
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

Heb je uw oude afstandsbediening niet binnen geleverd misschien.
dupondje
Premium Member
Premium Member
Berichten: 483
Lid geworden op: 14 sep 2006, 23:55
Bedankt: 18 keer

Volgens de helpdesk moest ik enkel decoder + voeding binnenbrengen.
Ik veronderstelde dat er een nieuwe afstandsbediening in de doos ging zitten van de nieuwe decoder, maar precies niet :(
Slevin
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 32
Lid geworden op: 19 nov 2008, 08:33
Bedankt: 5 keer

Bij de v5 die ik heb meegekregen zat een nieuwe afstandbediening bij, dus ik vermoed dat ze bij jouw iets vergeten zijn. (ik ging eerst een v4 meekrijgen, en moest toen ook mijn oude afstandbediening binnenbrengen)
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4309
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

Ik kan mij vergissen, maar volgens mij als ze gezien hebben dat de afstandsbediening van de V3b er niet bij was,
zullen ze gedacht hebben ok de afstandsbediening heeft hij nog en kan hij gebruiken voor zijn V4.
De V5 heeft nu een gans andere afstandsbediening met RF en IR functie.
dannyict
Plus Member
Plus Member
Berichten: 147
Lid geworden op: 10 jul 2008, 08:08
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 8 keer

iemand al geprobeerd om 1x v4 te ruilen voor 2x v5 mini, ik gebruik die nooit voor opnames en voor dezelfde prijs kan je dan 2 tv's aansluiten?
diederik
Premium Member
Premium Member
Berichten: 490
Lid geworden op: 12 feb 2009, 13:55
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 8 keer

jackho schreef:Ik kan mij vergissen, maar volgens mij als ze gezien hebben dat de afstandsbediening van de V3b er niet bij was,
zullen ze gedacht hebben ok de afstandsbediening heeft hij nog en kan hij gebruiken voor zijn V4.
De V5 heeft nu een gans andere afstandsbediening met RF en IR functie.
Denk ik ook.

Eerst ging ik ook een V4 terug krijgen en zei hij, hou de afstandsbedoening maar. Toen ik zei dat ik graag een V5 had gehad, zei hij da tik dan ook de afstandsbediening moest afgeven omdat het idd een andere is van de V5
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4309
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

dannyict schreef:iemand al geprobeerd om 1x v4 te ruilen voor 2x v5 mini, ik gebruik die nooit voor opnames en voor dezelfde prijs kan je dan 2 tv's aansluiten?
Ik heb dit zelf nog niet geprobeerd maar zie niet in waarom dit niet zou lukken je betaalt nu huur voor één v4 decoder en dan zal je gewoon huur voor twee decoders betalen.
Gebruikersavatar
Fallschirmjaeger
Premium Member
Premium Member
Berichten: 724
Lid geworden op: 07 mei 2011, 14:46
Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
Bedankt: 90 keer

diederik schreef:
jackho schreef:Ik kan mij vergissen, maar volgens mij als ze gezien hebben dat de afstandsbediening van de V3b er niet bij was,
zullen ze gedacht hebben ok de afstandsbediening heeft hij nog en kan hij gebruiken voor zijn V4.
De V5 heeft nu een gans andere afstandsbediening met RF en IR functie.
Denk ik ook.

Eerst ging ik ook een V4 terug krijgen en zei hij, hou de afstandsbedoening maar. Toen ik zei dat ik graag een V5 had gehad, zei hij da tik dan ook de afstandsbediening moest afgeven omdat het idd een andere is van de V5
Gebruik nog altijd altijd mijn V3 afstandsbediening voor de V5 (ligt stukken beter in de hand) en werkt perfect. Het is de V5 mini die een andere afstandsbediening nodig heeft, aangezien die via RF ipv infrarood werkt.
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4309
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

" Het is de V5 mini die een andere afstandsbediening nodig heeft, aangezien die via RF ipv infrarood werkt. "

- De V5 wordt nu ook met deze RF/IFR afstandsbediening geleverd
......... (of anders hebben ze mij in het Belgacom center verkeerde info gegeven)
- De V5 Mini werkt zowel op IFR als op RF !
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”