Snelheidsverhoging Whoppa ?

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
AndRo555
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 301 keer
Bedankt: 267 keer
Provider

Lord Utopia schreef:Dat is geen conservatieve prietpraat. Ik ben er eerlijk van overtuigd dat je NIETS merkt of je internetverbinding nu maximaal aan 200 Mbps downloadt, of aan 50 Mbps (jij mag dat anders vinden). Nu kijk ik naar Vier in HD op een 50 Mbps profiel en merk er niets van. Ik ben een hevige gebruiker van internet, maar ik merk er niets van dat mijn verbinding vier maal trager is dan het allerduurste Telenet-product. En ik denk dat de gemiddelde Belg zich daar ook niets van aantrekt.
Als iedereen zijn persoonlijke lijn heeft dan zal het verschil amper te merken zijn tussen 50 en 200Mbps, maar als er hier een paar man thuis zit dan voel ik dat direct het verschil met 50Mbps + een paar man erop en 50Mbps voor mij alleen. (nu is het al 65mbps, maar soit)
Youtube en netfilx worden hier 's avonds toch wel wat gebruikt, google music streamt daar wat bij, af en toe een AOSP/CM source syncen (makkelijk 10GB, trekt de lijn zo dicht), er zal ook altijd nog wel een torrent-client openstaan.
Dan zit die 50Mbps met momenten makkelijk vol. Als ik dan met de (op momenten) resterende 10Mbps een youtube filmpje start zal die aanzienlijk langer bufferen dan als ik nog 160Mbps reserve had.

Disclaimer, verre van doorsnee familie hier op internetvlak.

Blijft nog altijd het feit dat jan met de pet waarschijnlijk 200Mbps zal hebben omdat het als oh zo snel geadverteerd wordt, maar ondertussen wel via een 30Mbps wireless setup surft.
Sylvester
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 182 keer
Provider

redman schreef:Waarom wordt er altijd gesproken over plaatsen waar er geen Vdsl2 is , Telenet heeft juist hetzelfde probleem op sommige plaatsen.

Sent from my HTC One using Tapatalk
Dat klopt niet, volgens mij alleszins niet zoals jij het bedoelt.

Net zoals Telenet is Belgacom ook een shared medium. Belgacom heeft wel zijn eigen lijntje naar elke klant, maar uiteindelijk komen die toch op één bepaalde plaats allemaal samen en delen ze bandbreedte.
Hier dus nagenoeg geen verschil.

Alleen is er bij Telenet het voordeel t.o.v. Belgacom, dat de plaats en lengte/afstand tot de node of kopstation geen invloed heeft op de bandbreedte.
M.a.w. boer Charles die kilometers ver van de node in zijn weiland woont, heeft dezelfde snelheid en bandbreedte als zij die naast de node wonen.

Voor de rest dacht ik dat bij Telenet de meeste klanten (alleszins niet in verhouding tot het VDSL probleem) een gelijk internet profiel kunnen krijgen, eender waar in België, zelfs nu met die snelheidsverhoging. Ik dacht toch dat dit schering en inslag is bij Belgacom, zo lees ik toch in de topics van Belgacom. Niet iedereen kan hetzelfde profiel krijgen, afhankelijk van plaats en afstand. Dat er zelfs nog ADSL toestanden zijn...

Maar goed, elke provider heeft z'n voor- en nadelen. Alhoewel... het begint toch te 'knijpen' voor Belgacom.
iRockabizzydilly
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 592 keer
Bedankt: 172 keer
Provider

Ik dacht toch ook dat het niet dezelfde problematiek was.

In het buitenverblijf van m'n grootouders was jarenlang ADSL 4Mbit het maximum mogelijke, maar een Fibernet van 100Mbit was reeds bij lancering zonder enig probleem mogelijk, op volle snelheid. Intussen is er ADSL2(+) mogelijk. Tegen eind 2015 wordt er VDSL2 verwacht, vermoedelijk aan 20/2.

Momenteel is de vergelijking daar dus ~16/0.8 versus 150/10.

In vogelvlucht 5km van centrum Oudenaarde, 3km van centrum Zingem en ongeveer 2km van de telefooncentrale waarop aangesloten destijds.
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer
Provider

maar een Fibernet van 100Mbit was reeds bij lancering zonder enig probleem mogelijk
Dat is ook niet waar voor iedereen. Bij lancering mocht maar een max aantal klanten per aansluitkast aangesloten worden. (dat stond zelfs in de kleine regeltjes onder het product.)
laroyj
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 103 keer
Contacteer:
Provider

dan was ik bij de gelukkigen want ik had met mijn fibernet 100mbit reeds 130mbit download :)
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
Bedankt: 1542 keer
Provider

Sylvester schreef:Net zoals Telenet is Belgacom ook een shared medium. Belgacom heeft wel zijn eigen lijntje naar elke klant, maar uiteindelijk komen die toch op één bepaalde plaats allemaal samen en delen ze bandbreedte.
Hier dus nagenoeg geen verschil.
Als je eerlijk bent dan zeg je dat Telenet op de node 600 Mbps moet delen met 100+ gebruikers en dat Belgacom 2500 Mbps moet delen met 48 gebruikers. Dat is een wereld van verschil als je vaak 's avonds grote hoeveelheden data zoals HD-video streamt.

En kom hier niet af met onnozele speedtests.net om jouw reële snelheid te bewijzen want dat zijn telkens kortstondige en kleine hoeveelheden data die bovendien voorrang krijgen op ander dataverkeer.

De échte snelheid test je met het downloaden van grote bestanden: http://www.thinkbroadband.com/download.html

Sylvester schreef:Maar goed, elke provider heeft z'n voor- en nadelen. Alhoewel... het begint toch te 'knijpen' voor Belgacom.
De enige die knijpt is Telenet. Maar zolang de klanten blijven betalen voor een product dat moeilijk nog "internet" kan genoemd worden, is er niets aan de hand natuurlijk. http://klantenservice.telenet.be/conten ... werkbeheer
algebra
Forumtroll
Forumtroll

AUB raf1 als je toch een test wil via grote bestanden.
28MB. Ruim 200Mbps met Fibernet.

Ik zal je helpen,hier een link met grote bestanden via glasvezel.
Doe jij ook eens 'n test.
http://www.glasvezel.nu/speedtest-serve ... 1000mb-bin
Bijlagen
28MB.jpg
iRockabizzydilly
Elite Poster
Elite Poster
Provider

raf1 schreef:
Sylvester schreef:De échte snelheid test je met het downloaden van grote bestanden: http://www.thinkbroadband.com/download.html
Alez vooruit, kom ik op in beste geval 1.7MB/s met de "very large file" van 1GB. En dan heb ik een 70Mbit lijn bij EDPnet, dus belgacom. Ik zou dus eerder een andere link aanraden, een die correcter is.
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Neen, ik maak geen grapje.
Test zelf eens welke protocollen allemaal worden geknepen, als je me niet gelooft: http://broadband.mpi-sws.org/transparency/bttest.php

Daarnaast blokkeert Telenet heel wat internetpoorten en beperkt men het dataverbruik: http://klantenservice.telenet.be/conten ... rt-telenet
http://klantenservice.telenet.be/conten ... downloaden

Ik kan alleen maar spreken uit eigen ervaring: sinds ik een VDSL2-verbinding heb, kan ik zorgeloos internetten. Ik hoef nooit op een datatellertje te kijken of me zorgen te maken dat een stream of download begint te haperen. Dat was vroeger bij Telenet wel anders.
algebra
Forumtroll
Forumtroll

22MB.jpg
Je vroeg een test.Tot 1000GB kan je testen
Niet die kleine bestanden,die je hierboven aanbied.Die smelten als ik die start met Fibernet :oops:
Hier nog eentje.Van een andere server
raf1 antwoord hier eens op.
Kies maar een server uit.

http://www.glasvezel.nu/speedtest-serve ... 1000mb-bin
algebra
Forumtroll
Forumtroll

raf1 schreef:
Ik kan alleen maar spreken uit eigen ervaring: sinds ik een VDSL2-verbinding heb, kan ik zorgeloos internetten. Ik hoef nooit op een datatellertje te kijken of me zorgen te maken dat een stream of download begint te haperen. Dat was vroeger bij Telenet wel anders.
Vroeger 10 jaar geleden :roll:
Nu vlot 'n pak Terabyte's en jij
Met bij jou provider te blijven,ga je zeker niet mee met de tijd :oops:
schneider
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 35 keer
Provider

Het zou fijn zijn dat je ook het aantal download threads laat zien en het ip van de server waar je deze download
iRockabizzydilly
Elite Poster
Elite Poster
Provider

In ieder geval, ik heb vanaf vrijdag beide (Whoppa en EDPnet) en ik wil gerust wat testjes doen.
Loeri
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 73 keer
Bedankt: 26 keer
Provider

Bwa heb nu toch liever Whoppa dan een 16.5/2 VDSL2 lijntje.
Wij zijn hier met 5 thuis vanaf dat er iemand een 1080p filmpje of zelfs 720p filmpje op youtube begon af te spelen kon je het al merken dat websites trager begonnen te laden/ook dat je op het zelfde moment moeilijk zelf een film kon kijken..
Laat staan een foto up te loaden.. :cry:

Nu met whoppa kan je dit zonder zorgen doen :-)
We gebruikten bij Edpnet max 400GB/maand met de nieuwe limieten voor Whoppa lukt dit nog net of mss de laatste dag nog grootverbruiker maar daar merken we bijna niks van..
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Bedankt: 79 keer
Provider

Vandaag is mijn WHOP snelheid terug gezakt van 80 Mbps naar 60 / 5 :? blijkbaar hebben ze het terug geschroefd !!
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
Dettie
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 39 keer
Bedankt: 66 keer
Provider

Patje, dit had ik al gemeld :( sedert zaterdag is het al ... hopelijk gaat het terug omhoog maar vrees ervoor ...

http://userbase.be/forum/viewtopic.php? ... 60#p547530
De upload is naar 5mbit gegaan .
Volume nog altijd hetzelfde
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Bedankt: 79 keer
Provider

Ja Dettie khad het gelezen van jou, ikzelf heb de modem niet gereboot maar telenet wel :)
tot gisterenavond had ik nog 80 ......... ben benieuwd wat ze dan gaan doen, misschien volgende maand naar 90 ;)

Ps : Blijkbaar zouden die met Whoppa ook terug gezakt zijn in snelheid, van wat ik hoor van sommige !? wel gemeten op speedtest !! 115
Laatst gewijzigd door Patje 13 mei 2014, 22:59, in totaal 1 gewijzigd.
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
Sylvester
Elite Poster
Elite Poster
Provider

raf1 schreef: Als je eerlijk bent dan zeg je dat Telenet op de node 600 Mbps moet delen met 100+ gebruikers en dat Belgacom 2500 Mbps moet delen met 48 gebruikers. Dat is een wereld van verschil ...
600 Mbps voor een ganse node? Dat geloof je zelf toch niet.
Je zal jezelf eens moeten herbronnen bij Telenet. Meer ga ik je niet vertellen, want anders ga je te droevig zijn.
raf1 schreef: De échte snelheid test je met het downloaden van grote bestanden: http://www.thinkbroadband.com/download.html
De echte snelheid test je met een echte site met fatsoenlijke server. Niet met die site. Die kende ik al.

Gisterenavond heb ik een software update van 800 MB binnengehaald, op iets minder dan een minuut.
Een tijdje geleden heb ik (per ongeluk) alle updates op mijn Mac OSX server binnengehaald. Dat was 300 GB. De download was om middernacht begonnen, zo stond het ingesteld. Het was de bedoeling dat hij alleen de laatste binnenhaalde, maar heeft per ongeluk alle mogelijke updates binnengehaald waar ik in feite niks mee kon aanvangen. Toen ik om 6 uur op stond , waren die updates al binnen.
Dat zijn fatsoenlijke servers.
Het rekenwerk laat ik aan jou over. De tijd was dus minder dan 6 uren.

Een bewijs heb ik niet, je zal me moeten geloven op mijn woord.
iRockabizzydilly
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Whoppa ook terug verlaagd? :) Ik denk dat dat meer geruchten zaaien is dan wat anders... Tenzij iemand gemeten kan bevestigen?
ChelloExtremer
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 30 keer
Provider

whoppa niet verlaagd hier:
Afbeelding
iRockabizzydilly
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Had al zo'n vermoeden, en al een geluk want ik vroeg het vooral om die reden aan :P
TiTanium
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
Bedankt: 469 keer
Provider

Modem gereset en...

Afbeelding
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet
OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Sylvester schreef:600 Mbps voor een ganse node? Dat geloof je zelf toch niet.
Ik maak de rekensom als je me niet gelooft. Telenet heeft een downstream coaxnetwerk met frequentiebereik 108-600 MHz. Dat zijn 62 kanalen van 8 MHz. Telenet zendt 22 analoge kanalen uit en 28 digitale DVB-C-multiplexen. Er blijven dus nog 12 EuroDOCSIS-kanalen over. (62 - 22 - 28 = 12)
Eén EuroDOCSIS-kanaal heeft een bandbreedte van 50 Mbps. Dus 12 x 50 Mbps = 600 Mbps per node.

Als jij dus tegen 150 Mbps (oftewel 18 megabyte/s) kan downloaden, dan betekent dit dat 95% van de rest van de node gewoon wat aan het surfen is tegen veel lagere snelheden.
Zoek eens vijf Whoppa-klanten in je straat en doe eens een downloadtest om 21u. Je zal zien dat je bijlange geen 150 Mbps meer haalt.
iRockabizzydilly
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Niet om lullig te doen, maar waren ze niet bezig met ~800MHz uit te werken? En is 600MHz niet meer de norm dan uitzondering? En 62x8MHz is toch belange geen 600MHz?
Op 600MHz zouden er dus 75 kanalen zijn.

75- 22 - 28 = 25

25 * 50Mbit = 1250Mbit, geen 600?

Tenzij ik iets radicaal over het hoofd zie uiteraard.

't Is mij anderzijds nu wel heel duidelijk hoeveel bandbreedte er zou vrijkomen als er meer analoge zenders wegvallen...
laroyj
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:
Provider

Ik dacht dat we begonnen bij 48 Mhz om te eindigen bij 850 Mhz ---> kom ik al aan ruim 4000 Mbps/node...
Geloof me vrij om 21u haal ik nog mooi mijn 152/9,6 met hierop 6 routers en daarop 80 toestellen aangesloten
(inclusief dreamstream/bhaalubox/15 camera's bewaking/IPTV/slingbox/5 servers etc) + 4 digiboxen en 2 digicorders
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Provider

iRockabizzydilly schreef:Niet om lullig te doen, maar waren ze niet bezig met ~800MHz uit te werken?
Bron? Ik denk dat de schrapping van de SD Digibox bewijst dat Telenet weigert om bandbreedte uit te breiden. Bandbreedte schrappen is toch hun favoriete bezigheid?
iRockabizzydilly schreef:En is 600MHz niet meer de norm dan uitzondering? En 62x8MHz is toch belange geen 600MHz?
Je hebt nog FM-kabelradio: 87,5- 108 MHz
upstream: 15 - 65 MHz
En een paar kleine tussenliggende frequentiebanden die vrij moeten blijven omdat ze storingen zouden kunnen veroorzaken in het vliegverkeer/militaire doeleinden.

bronnen: http://media.corporate-ir.net/media_fil ... pres_6.pdf http://zenders.be/ en http://tv-digitaal.be/index.php?naam=Te ... 0DTV%20Mux
laroyj schreef:Geloof me vrij om 21u haal ik nog mooi mijn 152/9,6
Geloof ik best. Op http://www.speedtest.net haal je dat altijd want dat verkeer krijgt prioriteit op al de rest.
Probeer eens http://testmy.net of een download op ftp://ftp.belnet.be/mirror/linuxmint.co ... -64bit.iso
Laatst gewijzigd door raf1 14 mei 2014, 10:13, in totaal 1 gewijzigd.
iRockabizzydilly
Elite Poster
Elite Poster
Provider

http://users.telenet.be/laboee/Gino/Ele ... ectrum.htm

In zoverre betrouwbaar lees ik hier 330-850MHz.
Ook met een beetje Googlen lees ik veel over 850MHz, echter inderdaad weinig concreet.
Roygenz
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 53 keer
Contacteer:
Provider

Ze hebben nodes ook serieus verkleind (pulsar project), hier is dat een goed jaar terug ergens ook gebeurd. in 1 kast (vroeger 1 node) zitten nu eigenlijk 4 of meer aparte nodes.
- TV: Vu+ Solo2 - TV Vlaanderen + Appletv & Netflix/Disney+
- INTERNET: Proximus Internet Maxi 100/30
- ROUTER: Fritz!Box 7490 Int. version
- TEL: OVH
- MOBILE: Proximus
iRockabizzydilly
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Met dezelfde capaciteit neem ik aan? Dus in dat geval capaciteit 4x of meer hoger?
Pulsar project en andere:
http://jaarverslag2012.telenet.be/nl/ac ... en/netwerk
Sylvester
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Raf, uw bronnen zijn op de juiste plaats, doch achterhaald. De informatie die erin staat, klopt niet helemaal.
Het is nu eenmaal internet. En het is niet altijd correct omdat het op internet of wikipedia of weetikveel staat.
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Sylvester schreef:Raf, uw bronnen zijn op de juiste plaats, doch achterhaald. De informatie die erin staat, klopt niet helemaal.
Het is nu eenmaal internet. En het is niet altijd correct omdat het op internet of wikipedia of weetikveel staat.
Niet zeveren hé. Mijnheer liegebeest. Die bronnen zijn correct want ik heb het nog getest op een actieve Telenet-verbinding met een DVB-C kaart op pc.
22 analoge kanalen, 28 digitale multiplexen én geen enkel signaal boven de 600 MHz.
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer
Provider

laroyj schreef:Ik dacht dat we begonnen bij 48 Mhz om te eindigen bij 850 Mhz ---> kom ik al aan ruim 4000 Mbps/node...
Geloof me vrij om 21u haal ik nog mooi mijn 152/9,6 met hierop 6 routers en daarop 80 toestellen aangesloten
(inclusief dreamstream/bhaalubox/15 camera's bewaking/IPTV/slingbox/5 servers etc) + 4 digiboxen en 2 digicorders
Hoe kan je dan nog je volledige snelheid halen, als al die toestellen verbonden zijn en gebruik maken van de bandbreedte? Of wil je hiermee zeggen dat je toestellen verbonden zijn, maar eigenlijk quasi niets van bandbreedte verbruiken? Of wil dat zeggen dat Telenet traffic voor speedtest.net voorrang geeft, zodat je ALTIJD je volle snelheid lijkt te halen (door tijdelijk, gedurende de test de rest te verminderen)?
Sylvester
Elite Poster
Elite Poster
Provider

raf1 schreef: Niet zeveren hé. Mijnheer liegebeest. Die bronnen zijn correct want ik heb het nog getest op een actieve Telenet-verbinding met een DVB-C kaart op pc.
22 analoge kanalen, 28 digitale multiplexen én geen enkel signaal boven de 600 MHz.
ja, dat klopt.
Dat van dat liegebeest klopt niet.

>>Sorry, correctie, had te snel gelezen. Ook dit klopt niet.
Maar mogelijk verschilt dit van plaats tot plaats.
Laatst gewijzigd door Sylvester 14 mei 2014, 10:33, in totaal 2 gewijzigd.
Doktor Avalanche
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 121 keer
Bedankt: 72 keer
Contacteer:
Provider

iRockabizzydilly schreef:http://users.telenet.be/laboee/Gino/Ele ... ectrum.htm

In zoverre betrouwbaar lees ik hier 330-850MHz.
Ook met een beetje Googlen lees ik veel over 850MHz, echter inderdaad weinig concreet.
Dat is een beetje kort door de bocht...
de berekening is volgens dat document
(850-330)/8 ==> 65 banden
voor tv (862-470)/8 ==> 49 banden...
blijven er ongeveer 16 over

Mvg Wim

De oorspronkelijke berekening van iRockabizzydilly is weggehaald, dus is mijn post ook niet echt relevant meer.
Laatst gewijzigd door Doktor Avalanche 14 mei 2014, 10:35, in totaal 1 gewijzigd.
"The Internet is allergic to truth, reason and humour."
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Sylvester schreef:Sorry, correctie, had te snel gelezen. Ook dit klopt niet.
Klopt wel. In zuiver Telenet-gebied zit er niets boven de 600 MHz. In Infrax-gebied kan er wel signaal zitten boven de 600 MHz, maar dat wordt gebruikt door Infrax voor Infra-X-net.
Sylvester
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Maar eigenlijk had ik het over de cyfers in uw bron. Niet zozeer het aantal en plaats van de kanalen.
Ik was misschien niet zo duidelijk. Die 600 Mbps klopt alleszins niet.
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Welke cijfers?
a.noniem
Starter Plus
Starter Plus
Bedankt: 2 keer
Provider

Afbeelding

Benieuwd wanneer ze het officieel bekend gaan maken...
Afbeelding
laroyj
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:
Provider

laroyj schreef:Ik dacht dat we begonnen bij 48 Mhz om te eindigen bij 850 Mhz ---> kom ik al aan ruim 4000 Mbps/node...
Lord-Utopia schreef:
Hoe kan je dan nog je volledige snelheid halen, als al die toestellen verbonden zijn en gebruik maken van de bandbreedte? Of wil je hiermee zeggen dat je toestellen verbonden zijn, maar eigenlijk quasi niets van bandbreedte verbruiken? Of wil dat zeggen dat Telenet traffic voor speedtest.net voorrang geeft, zodat je ALTIJD je volle snelheid lijkt te halen (door tijdelijk, gedurende de test de rest te verminderen)?

Die toestel zijn verbonden maar verbruiken natuurlijk niet continue alle bandbreedte, terwijl ik aan het surfen ben, ben ik niet altijd gelijktijdig naar mijn camera's aan het kijken, en ook niet naar alle 15 terzelfvertijd, soms op pc, soms op iphone of tablet, maakt ook een verschil in traffic...

Die 152/9,6 is gemeten op laptop geconnecteerd op switch direct na modem-only waarop ook de 6 routers zijn aangekoppeld, de main-switch dus...

Eerlijkerwijs vermeld ik er dan wel bij dat op de router waarop de bhaalubox, camera's,dreamstream etc zitten geconnecteerd de speedtest maar gemiddeld 70/9 toont
Bij de andere routers staat een server met weinig trafic daar zal het wel gewoon 150/9 zijn en er staat tot slot nog een router waarop 2 openbare wifi zitten die door de buren nogal goed worden gebruikt, de antenne is een 10 db omni op 10 meter hoogte waardoor er toch in de volledige wijk goede ontvangst is.., echter is beperkt tot max
6u na elkaar en 5/2, hier haal ik nog mooi 103/9

...maar zoals vermeld, na mijn modem only heb ik mooi 152/9,6
radiometeor.be
laroyj
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:
Provider

Dit zijn de specificaties van de Xoro hrk-8750 kabelreceiver met CI+ die ik gebruik samen met de telenet CI+ module...

http://data.xoro.de/Bedienungsanleitung ... _V1www.pdf

Hierop zie je dat de frequentieband werkt van 50,5 -858 Mhz....

Het is idd zo dat telenet tot op heden de band niet volledig gebruikt maar uitbereiding is perfect mogelijk, gezien fabrikanten hun receivers voorzien voor bepaalde
frequenties ga ik er vanuit dat de providers volgen, indertijd werden de fmradio's aangepast van 88-104 naar 87-108 en daar kwamen de zenders....

General data
Power supply AC 100-240 V with 50/60Hz
Power Consumption < 25 Watts / < 1 Watt in Stand-By
Dimensions 260 x 190 x 40 mm
TV-Tuner
Input Frequency 50,5-858 MHz
Impedance 75Ohm
Video Decoder
Standard MPEG 2 up to level (MP@ML) and (MP@HL)
MPEG 4 (H.264) up to High Profile Level 4
Aspect Ratio 4:3 / 16:9
Audio Decoder
Standard SO/IEC 11172 Layer I & II, AC3
Sampling Frequency 32, 44.1 & 48 kHz
Connections
Video
radiometeor.be
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Base, Chello, UPC)”