Als iedereen zijn persoonlijke lijn heeft dan zal het verschil amper te merken zijn tussen 50 en 200Mbps, maar als er hier een paar man thuis zit dan voel ik dat direct het verschil met 50Mbps + een paar man erop en 50Mbps voor mij alleen. (nu is het al 65mbps, maar soit)Lord Utopia schreef:Dat is geen conservatieve prietpraat. Ik ben er eerlijk van overtuigd dat je NIETS merkt of je internetverbinding nu maximaal aan 200 Mbps downloadt, of aan 50 Mbps (jij mag dat anders vinden). Nu kijk ik naar Vier in HD op een 50 Mbps profiel en merk er niets van. Ik ben een hevige gebruiker van internet, maar ik merk er niets van dat mijn verbinding vier maal trager is dan het allerduurste Telenet-product. En ik denk dat de gemiddelde Belg zich daar ook niets van aantrekt.
Youtube en netfilx worden hier 's avonds toch wel wat gebruikt, google music streamt daar wat bij, af en toe een AOSP/CM source syncen (makkelijk 10GB, trekt de lijn zo dicht), er zal ook altijd nog wel een torrent-client openstaan.
Dan zit die 50Mbps met momenten makkelijk vol. Als ik dan met de (op momenten) resterende 10Mbps een youtube filmpje start zal die aanzienlijk langer bufferen dan als ik nog 160Mbps reserve had.
Disclaimer, verre van doorsnee familie hier op internetvlak.
Blijft nog altijd het feit dat jan met de pet waarschijnlijk 200Mbps zal hebben omdat het als oh zo snel geadverteerd wordt, maar ondertussen wel via een 30Mbps wireless setup surft.