Tweaking XP voor adsl

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
Mahimahi
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Wel, ik ben geen internet-crack dus heeft dit mij wel een beetje zweet gekost :(
Ik heb zo goed mogelijk de tweakguide gevolgd en alles ingevoerd in DrTCP021 maar echt veel aarde heeft het niet aan de dijk gebracht.

Misschien ware een goede, voor LEKEN, verstaanbare walkthrough betreffende het tweaken van de verbinding iets voor onze goeroes om als sticky op het forum te zetten?

Kan iemand mijn exploten eens overlopen aub?

1- ISP zijn max. MTU vinden
===================
The "MaxMTU" value you should use in the Windows 9x Registry is actually limited by your ISP's MTU value, since all packets will be traveling through their servers. To determine the MTU of your ISP, try the following:

Pingen naar www.skynet.com [64.29.195.157] met 1452 byte gegevens:

Antwoord van 64.29.195.157: bytes=1452 tijd=233 ms TTL=115
Antwoord van 64.29.195.157: bytes=1452 tijd=240 ms TTL=115
Antwoord van 64.29.195.157: bytes=1452 tijd=230 ms TTL=115

Ping-statistieken voor 64.29.195.157:
Pakketten: verzonden = 4, ontvangen = 4, verloren = 0
(0% verlies).De gemiddelde tijd voor het uitvoeren van één bewerking in milliseconden:
Minimum = 230ms, Maximum = 240ms, Gemiddelde = 235ms

Pingen naar www.skynet.com [64.29.195.157] met 1453 byte gegevens:

Pakket moet worden gefragmenteerd, maar DF is ingesteld.

Pakketten: verzonden = 4, ontvangen = 0, verloren = 4
(100% verlies).

The largest value that does not give you the error "Packet needs to be fragmented, but DF set" will be your ISP's MTU - 28 (excluding the IP [20 bytes] and ICMP [8 bytes] header), depending on how the server is set. Use the following table to interpret the number you received and determine your ISPs MTU:

Mijn uitkomst stond niet expliciet in de tabel dus heb ik volgende mogelijkheid genomen.

some other <number> use <number>+28. you might want to check your Registry, your own MaxMTU setting could be the limiting factor if it is set too low.

Voor mij dus 1452+28=1480 =max MTU
===============================================
TCPWindowSize
--------------
For best results, the TCPWindow should be a multiple of MSS (Maximum Segment Size). MSS is generally MTU - 40, where MTU (Maximum Transmission Unit) is the largest packet size that can be transmitted. MTU is usually 1500 (1492 for PPPoE connections). To determine the MTU value of your ISP

Dus voor mij niet 1492 maar 1480

44x(1480-40)=63360 x 2^2 = 253440

=============================
Settings in DRTCP:

TCP receive window.................253440
Window scaling = NO
Time stamping = NO
Selective acks = YES
Path MTU discovery = YES
Black hole detection = NO
Max duplicate acks = 2
TTL = 128
MTU = 1480
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Mahi,

ik weet niet wat je wilt dat wij doen?
Je geeft hier idd wel min of meer een correcte weergave van settings weer voor een internet verbinding: alleen is het best dat je de MTU op 1500 zet.

Xp en 2000 hebben niet echt noodzaak aan tweaks, die verbinding loopt goed, alleen moet je zien dat je RWIN niet te laag staat, dat is die waarde die bij jou 253440. Als die te laag zou staan, zou je een onstabiele sneleheid kunnen krijgen Dat si eigenlijk het enigste waar men moet op letten. Bij mij stond die ook eerste op een eerder lage waarde heb die nu op iets van een 256xxx gezet. En dat is nu dik in orde.

Kzou zeggen, als je verbinding correct werkt, de dlspeed ongeveer correct is onder WinXp en Win2000 dan zou ik niet te veel tweaken. Enkel zien dat de MTU en TCP Receive of RWIN waarde hoog genoeg staat ingesteld (en MTU op 1500). That's my advise.
I love it when a plan comes together!
Sensei Zeon
Administrator
Administrator
Contacteer:

Mahimahi schreef:Pingen naar www.skynet.com [64.29.195.157] met 1452 byte gegevens:

Antwoord van 64.29.195.157: bytes=1452 tijd=233 ms TTL=115
Antwoord van 64.29.195.157: bytes=1452 tijd=230 ms TTL=115

Pakketten: verzonden = 4, ontvangen = 4, verloren = 0
(0% verlies).De gemiddelde tijd voor het uitvoeren van één bewerking in milliseconden:
Minimum = 230ms, Maximum = 240ms, Gemiddelde = 235ms

Pingen naar www.skynet.com [64.29.195.157] met 1453 byte gegevens:

Pakketten: verzonden = 4, ontvangen = 0, verloren = 4
(100% verlies).

het is www.skynet.be en de ping requests naar skynet.be zijn beveiligd, de skynet server gaat geen antwoord terug geven
Your Sensei sends his greetz, SeNsEi Ze0n

Afbeelding
Mahimahi
Elite Poster
Elite Poster

Hi Oddity, :D

Wel, ik, (en misschien nog veel anderen) vinden al die tweak uitleg op de verschillende tweaksites nogal zeeeeer technisch.

Misschien ware het een idee om een sticky te maken met wat lekenuitleg of een paar vuistregels zoals je daarjuist aan mij gegeven hebt :)

(Hoeft niet persé hoor, het was maar een bedenking)
Mahimahi
Elite Poster
Elite Poster

Hi SeNsEi :)

Yep, www.skynet.be kon ik niet pingen, maar in de tweakuitleg stond dat ge "Uw ISP.com" moest gebruiken en dat ging wel zoals je ziet
Weetgraag
Erelid
Erelid
Contacteer:

Mahimahi schreef:Hi Oddity, :D

Wel, ik, (en misschien nog veel anderen) vinden al die tweak uitleg op de verschillende tweaksites nogal zeeeeer technisch.

Misschien ware het een idee om een sticky te maken met wat lekenuitleg of een paar vuistregels zoals je daarjuist aan mij gegeven hebt :)

(Hoeft niet persé hoor, het was maar een bedenking)

Sorry dat ik er tussenkom maar dit was misschien wel een idee en ik denk dat èèn van ons daar in zijn achterhoofd wel me bezig was.
Maar dit zal dan wel op het vernieuwde forum zijn.

Greetz
Weetgraag :wink:
Mahimahi
Elite Poster
Elite Poster

Lookin forward to it :D
Laatst gewijzigd door Mahimahi 16 feb 2003, 17:40, in totaal 1 gewijzigd.
NuKeM
Content Editor
Content Editor
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 156 keer
Contacteer:

Mahimahi schreef:Lookin forward to it :D

to it? for it? at it? Help!!!

To it dacht ik , nee? :?

Effe trukje toepassen (off topic):
- ga naar google
- type in "Lookin forward to it" incl ""

Hey wat zien we hier : "Did you mean: "Looking forward to it" "
Inderdaad oeps :) ik had het zelf nog niet gezien .. lookinG

Ok, we zoeken dan daarop en we krijgen "Searched the web for "Looking forward to it". Results 1 - 10 of about 138,000. Search took 0.21 seconds "
138000 resultaten
nu voor de andere vormen:
- "Searched the web for "Looking forward at it". Results 1 - 5 of about 6. Search took 0.18 seconds" LOL 6 maar, dat is het dus zeker niet :)
- "Searched the web for "Looking forward for it". Results 1 - 10 of about 289. Search took 0.27 seconds"

Conclussie "Looking forward to it" komt het meeste voor op het web dus ik neem aan dat dit de juiste vorm is :)
NuKeM
Sensei Zeon
Administrator
Administrator
Contacteer:

Mahimahi schreef:Hi SeNsEi :)

Yep, www.skynet.be kon ik niet pingen, maar in de tweakuitleg stond dat ge "Uw ISP.com" moest gebruiken en dat ging wel zoals je ziet

www.skynet.com is een andere site, die tutorital is waarschijnlijk geschreven voor amerikanen
Your Sensei sends his greetz, SeNsEi Ze0n

Afbeelding
Mahimahi
Elite Poster
Elite Poster

't was goed van den eerste keer hehe :D

lookin = slang
Mahimahi
Elite Poster
Elite Poster

Nukem ik wist niet dat ge dat allemaal met Google kon
Ik heb het nageken in "Amercan Heritage talking dictionary"

In ieder geval bedankt hoor :D
NuKeM
Content Editor
Content Editor
Contacteer:

Mahimahi schreef:Nukem ik wist niet dat ge dat allemaal met Google kon
Ik heb het nageken in "Amercan Heritage talking dictionary"

In ieder geval bedankt hoor :D

Ja, google is toch handig hé :) Gaat sneller dan die dikke boek uit de kast te gaan halen ;)
NuKeM
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Mahi,

zoals weetgraag zegt, zal je daar wel ergens die vuistregels zoals RWIN en MTU strings terugvinden op de nieuwe site. Laat mij wel zeggen, het zal er maybe niet vanaf de start op staan, maar op termijn, zal die info wel beschikbaar worden. We gaan niet te veel in sticky zetten op de fora... FAQ enzo... moet meer naar site verhuizen. Maar aangezien de site een gelijkaardige interactiviteit zal bieden als ons forum, zullen jullie het daar wel niet moeilijk mee hebben :-)
boswachter
Starter Plus
Starter Plus

Ik hoor jullie spreken van nieuw forum. hopelijk komt dat er snel en niet zoals bij Telenet daar spreken ze al een jaar over.

mvg
NuKeM
Content Editor
Content Editor
Contacteer:

boswachter schreef:Ik hoor jullie spreken van nieuw forum. hopelijk komt dat er snel en niet zoals bij Telenet daar spreken ze al een jaar over.

mvg

Is het deze dan zo slecht? :wink:

We hebben zelfs al ergens een testforum draaien om al wat op te testen (spelen) :)
Webhosting en .be domain worden in de nabije toekomst opgenomen.
NuKeM
boswachter
Starter Plus
Starter Plus

nee zeker niet is het beste maar qua tijdsinterval tussen aankondigen en effectief in gebruik bedoelde ik . Dit forum is het beste qua reactie en qua sfeer ook.
NuKeM
Content Editor
Content Editor
Contacteer:

boswachter schreef:nee zeker niet is het beste maar qua tijdsinterval tussen aankondigen en effectief in gebruik bedoelde ik . Dit forum is het beste qua reactie en qua sfeer ook.

Dat horen wij graag zie :D
Nee, er wordt nu al vollop werk gemaakt rond de nieuwe site en het nieuwe forum (oude posts blijven natuurlijk behouden, enkel een nieuw jasje dat wat beter zit).
Ik verwacht/schat dat het geheel binnen één à twee maanden online zal staan (of misschien zelfs vroeger :) )
NuKeM
Weetgraag
Erelid
Erelid
Contacteer:

boswachter schreef:nee zeker niet is het beste maar qua tijdsinterval tussen aankondigen en effectief in gebruik bedoelde ik . Dit forum is het beste qua reactie en qua sfeer ook.

Deze uitspraken maken het echt allemaal de moeite waard,

Thanks Boswachter

Greetz
Weetgraag :wink:
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

boswachter,

boswachter schreef:Ik hoor jullie spreken van nieuw forum. hopelijk komt dat er snel en niet zoals bij Telenet daar spreken ze al een jaar over.

mvg

Ik geef toe dat ik al een tijdje spreek dat er een nieuw forum op komst is, van rond kerst. Maar je mag er van op aan gaan, dat dit voor de directe toekomst is. Zoals nukem reeds zei, wordt er aan hosting en domeinnaam gewerkt. Nukem zegt tot twee maand, maar ik denk dat het er sneller zal zijn.

Dit is wel héél leuk te horen. Ik hoop dat jullie het nieuwe forum even goed vinden. (veel veranderd er idd niet: nieuwere site die aansluit bij het forum, plz een wat uitgebreidere versie van dit forum ;-) )
crapiecorn
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
Bedankt: 12 keer

bwa het nieuwe phpbb board is wel iets beter met de opties quick post en zo , maar eigenlijk ben ik meer een voorstander van invision of een asp.net board maar dat is niet echt jullie categorie denk ik
Sub Zero
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer
Contacteer:

Capriecorn,
iedereen heeft zo zijn voorkeur he. Daar kan je niet onderuit. Alles heeft zo zijn voor en nadelen. Je moet gewoon voor jezelf uitmaken waar je de lijn trekt.

Cheers
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

crapiecorn schreef:bwa het nieuwe phpbb board is wel iets beter met de opties quick post en zo , maar eigenlijk ben ik meer een voorstander van invision of een asp.net board maar dat is niet echt jullie categorie denk ik

Capricorn,

invision is idd niet slecht en een asp.net board ook niet echt (nen maat van mij heeft er eentje in elkaar gestoken) maare we zijn ooit gestart met phpBB en om geen verlies aan data te hebben gaan we dit behouden.

Daar phpBB ver een van de bekendste is en meest gebruikte zullen we dit verder gebruiken. Btw aan de nieuwe versie komen er nog enkele persoonlijke 'touches' met extra functionaliteit. Die voor nog een beter forum zouden moeten zorgen.

Ons categorie niet? qua server hebben we geen probleem invision, en denk qua de rest ook niet, dus...

Maar voorlopig blijft het bij phpBB ;-) sorry m8
airzimmy
Erelid
Erelid
Contacteer:

alleen niet vergeten up te graden er zitten al eens lekken in een free forum

momenteel is phpbb op versie 2.0.4
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

airzimmy schreef:alleen niet vergeten up te graden er zitten al eens lekken in een free forum

momenteel is phpbb op versie 2.0.4

airzimmy, zie suggestie forum.

Wij zijn op de hoogte en daar wordt heel binnenkort aan gewerkt!
don't worry :)
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”