![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
[
![Afbeelding](http://userbase.be/forum/images/phone.png)
Da's appelen en peren vergelijken... het enige waar sommigen hier naar kijken is de frequenties en de prijs... dat dit consumenten versus enterprise oplossingen zijn gaat totaal aan hun voorbij.AndRo555 schreef:Een beetje scheve vergelijking, tegenover de RT-AC66 zou je de unifi UAP-Pro moeten zetten
De TS heeft nooit verduidelijking gegeven rond z'n opleidingslokaal (één, meerdere, groeiplannen, ...)... je conclusie is dus totaal op niets gebaseerd.AndRo555 schreef:Maar hun prijs is niet gerechtvaardigd voor een setup zoals ik die van OP me voorstel.
Zelfs als het al geen 100 euro meer is dan scheelt het nog steeds veel voor een school van de Vlaamse Gemeenschap.Tim.Bracquez schreef:Pssst: 5Ghz kost niet 100 euro extra, er zit in de PRO net iets meer, die devices zijn gemaakt voor dergelijke omgevingen, je gaat er ook meer clients op krijgen... Zie de documentatie van UBNT zelf.Flying schreef:Bij ons loopt er momenteel niemand rond met een laptop of ander toestel met 5Ghz ondersteuning, om er dan zoveel extra geld tegen te smijten (100 euro extra per toestel is voor ons enorm veel) is teveel van het goede.
Dat was dus ook juist het doel van die vergelijking, nu zie je hoeveel meer je bepaald voor enterprise (toch in die richting) stuff.r2504 schreef:Da's appelen en peren vergelijken... het enige waar sommigen hier naar kijken is de frequenties en de prijs... dat dit consumenten versus enterprise oplossingen zijn gaat totaal aan hun voorbij.AndRo555 schreef:Een beetje scheve vergelijking, tegenover de RT-AC66 zou je de unifi UAP-Pro moeten zetten
De TS heeft nooit verduidelijking gegeven rond z'n opleidingslokaal (één, meerdere, groeiplannen, ...)... je conclusie is dus totaal op niets gebaseerd.AndRo555 schreef:Maar hun prijs is niet gerechtvaardigd voor een setup zoals ik die van OP me voorstel.
Tja, die theorie ken ik ook... men start met consumenten router X, en enkele jaren verder heeft men 7 verschillende merken en modellen staan (wat merk/model X is al lang niet meer beschikbaar) van consumenten routers die voor geen meter met elkaar samen werken.AndRo555 schreef:Die verduidelijking is er niet geweest, maar voor 1 AP/router is het denk ik wel te zot voor woorden om zo'n unifi te nemen, zelfs al denk je aan uitbreiden. Een heel wifi netwerk met tientallen AP's is een ander verhaal.