Moviestreamer-topic

Wil je iets weten over de hardware van een computer? Draait je CPU fan niet meer? Je printer wil niet meer mee? Dan moet je hier zijn.
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
Bedankt: 618 keer

We vormen nu eenmaal een beetje een ad hoc consumentenorganisatie in bepaalde vakgebieden.
Het uitspitten van bepaalde producten mag dan ook geen probleem vormen.
Over de vorm wil ik het verder niet hebben want ik herinner me de exacte inhoud van het topic niet meer. Als het topic idd is ontaard een beetje zoals dat van sabam, dan ben ik best akkoord dat er hier en daar te ver is gegaan.

Als er zich een situatie als deze voordoet, volstaat het om zo'n topic te verplaatsen naar een mod forum, een grote kuis uit te voeren naar persoonlijke aanvallen en beschuldigingen toe, en verder de verifieerbare elementen te laten staan, al dan niet met een speciale vereiste a la wikipedia's "citation needed", desnoods met screenshots.

Beweringen behouden, zoals die waar het toestel als raspberry pi is geidentificeerd, de vergelijking met andere sites waar het toestel verkocht wordt etc mag blijven staan. Zolang de pi mag verkocht worden met branding doet die persoon niets illegaals, en als we hem dan ook niet beschuldigen dat het illegaal is, kan hij daar niks tegen beginnen; als hij zich dan aangevallen voelt is het omdat hij weet dat hij er de draak mee steekt. Je kan iemand nl niet "beschuldigen" van iets dat niet onwettig is, hoogstens het publiek meedelen hoe de vork aan de steel zit.

Hetzelfde geldt voor de software en andere mods, voor zover die geen license hebben die bepaalde dingen vereist zoals attribution of open sourcing.

Mijn advies is dan ook om gewoon de meest factuele zaken terug te posten in een topic en de rest achter te laten. Dus de toestelletjes, vergelijking met raspberry pi's incl prijsvergelijking, software vergelijking en andere dingen die opgedoken zijn in google searches, en verder geen verwijzingen meer te maken en de lezer zijn conclusies laten trekken.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Heronic
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 427 keer
Bedankt: 210 keer

"hoogstens het publiek meedelen hoe de vork aan de steel zit"

Elke link tussen raspberry en moviestreamer moet weg gecensureerd. Althans dat is de wens, niet af te dwingen maar even goed onder bedreiging ingewilligd.
“Insanity is my only means of relaxation "
My excuse? Being dunk. Whats yours?
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 224 keer
Bedankt: 318 keer

Als ik jullie gedragsregels toepas, vooral 1 en 2, kan ik alleen maar concluderen dat jullie niet verantwoordelijk zijn voor opmerkingen van leden. Als het toch in proces komt, dan kunnen jullie hoogstens verplicht worden om deze personen hun gegevens te bezorgen.
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster

Heronic schreef:"hoogstens het publiek meedelen hoe de vork aan de steel zit"

Elke link tussen raspberry en moviestreamer moet weg gecensureerd. Althans dat is de wens, niet af te dwingen maar even goed onder bedreiging ingewilligd.
DAT deel van de wens kan je dus perfect negeren, volgens mij. Dat is niet beledigend, geen laster, ...

cloink
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 137 keer
Contacteer:

I'll just leave this here... :curt:

PS: ik begrijp helemaal dat userbase deze topic heeft verwijderd, zou zelf ook geen zin hebben in gedoe met advocaten... zij die echt willen kunnen elders vast op anonieme wijze de kruistocht verder zetten, toch? :mrgreen:

PPS: sorry...
ooh. shiny.
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 397 keer

meon schreef:Hallo iedereen,

We hebben het topic i.v.m. Moviestreamer weggemodereerd wegens een schrijven van hun juridische dienst.
Naast het feit dat deze jurist de naam van deze site herdoopt heeft tot "database.be" en onze domein-registrar heeft aangeschreven in plaats van onszelf (sic) beweren ze ook een dossier geopend bij A-Law in Antwerpen, compleet met de te verwachten gevolgen indien niet voldaan wordt aan deze eis.

Ik citeer even hun zelf aangehaalde stukje strafrecht waar ze naar verwijzen:
Citaat stafrecht:

"Wie ontevreden is over een andere persoon of een bedrijf, kan zich op een website, blog of mailinglijst afreageren op die persoon of dat bedrijf. Dat mag, maar wanneer daarmee iemands eer of goede naam wordt aangetast, kan sprake zijn van belediging, smaad of laster.

Het opzettelijk aantasten van iemands eer of goede naam door verspreiding van een bepaald feit is een misdrijf: smaad. Als dat schriftelijk gebeurt, en publicatie op een website is "schriftelijk", maakt de dader zich schuldig aan smaadschrift"
Dit blijkt echter uit het Nederlands strafrecht te komen en ik weet niet hoe dit zit met het feit dat dit een Belgische site is.

Daarnaast worden ook onze eigen gebruiksregels tegen ons gebruikt:
  • berichten die racistisch, schokkend, obsceen, haatdragend, beledigend, in strijd zijn met de Belgische wet of de wet op de privacy schenden.
  • berichten om een persoon aan te vallen.
  • gebruik van het PM systeem voor commerciële, illegale of lasterlijke doeleinden.
Ik heb het topic de laatste dagen niet meer gevolgd, maar blijkbaar zijn jullie overgegaan op een kleine klopjacht. Zo te zien zijn er enkel gegevens vermeld die reeds openbaar waren. Ik kan me voorstellen dat de persoon achter Moviestreamer daar niet blij mee is.

Dit forum bestaat om mensen te helpen, te waarschuwen en te discussiëren en in die context klopt het topic ook. Ik zou de eigenaar willen uitnodigen om zichzelf te verdedigen (net zoals andere, grote bedrijven dit reeds op dit forum doen), maar helaas gaat deze liever meteen over tot cease and desist om censuur af te dwingen, net zoals deze op andere sociale media.

Mag ik jullie er aan herinneren dat we niet de financiële middelen noch de tijd/zin hebben om hier een juridisch steekspel van te maken, deze site is uiteindelijk een uit de hand gelopen hobbyproject.

Ik start dit nieuwe topic om jullie te informeren en nodig jullie uit om hier verder op in te gaan: wat kunnen de next steps zijn en wat kunnen we hier uit leren. Let wel: dit topic hoort dus over deze situatie te gaan, en niet over het eigenlijke product of bedrijf!

ze hebben geen poot om op te staan ..... ik denk dat ze zelf met zeer grijze zaken bezig zijn .... laster & eerroof is enkel van toepassing als je leugens zou publiceren, en dat is hier niet het geval, dat dit een raspberry is in een ander kastje kunnen ze niet ontkennen, dat verliezen ze gewoon, elke rechtbank doorprikt dit
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster

ITnetadmin schreef:Bon, ne jurist die Nederlandse wetgeving gaat citeren naar een Belgische site, gerund door Belgen en gehost bij een Belgische provider, is zijn geld ni waard.

Dat gezegd zijnde komt het hier neer op laster en eerroof. Laster is iemand van strafbare feiten beschuldigen zonder dit te kunnen bewijzen. Eerroof is het niet mogen bewijzen van zulke feiten (bv de persoon kan dan wel de daden gepleegd hebben maar ze zijn verjaard).
Sleutelwoord is "bewijzen". Kan je het bewijzen dat het waar is, dan is het geen smaad, wat je ook schrijft.
Inderdaad, wat er stond over die raspberry pi klopte, dus kan nooit laster / eerroof zijn.
ITnetadmin schreef: Hoewel "beledigend" een flexibele term is, kan je hem toch nuchter toepassen, in het "speel op de bal, niet op de man" principe.
Verder is dat een regel van userbase zelf, en heeft een buitenstaander niet te dicteren hoe userbase staff deze regel al dan niet interpreteert.

Het stomste dat je kan doen, spijtig genoeg, is inbinden en akkoord gaan. Laat dat nu net zijn wat je gedaan hebt. Dit soort juristjes rekent er net op dat dreigen en een grote mond opzetten volstaat om hun zin te krijgen.
Bij het modereren de persoonlijke aanvallen wegediten en verder de factuele informatie laten staan was een veel betere oplossing geweest. Desnoo zelfs de naam van de persoon zelf verwijderen. Het lijkt me wel duidelijk dat dit soort bedrijfjes staat te springen om slechte reclame te verwijderen.
Als wat er staat feitelijk bewezen kan worden (of net vaag genoeg blijft met woorden als "waarschijnlijk" etc, een pers trucje) dan kunnen ze je verder weinig maken.

De vraag is wat de licensie voorwaarden zijn voor de doorverkoop van rasberry pi's. Misschien schendt hij ergens wel een attributierecht. Mogelijk ook een of ander opensource recht als er een GPL met de software gemoeid is en ze geen source willen vrijgeven.
Een stok achter de deur kan nuttig zijn. Heb ik ook ns gedaan met een bedrijfje dat dezelfde naam nam als een mini-onderneming in een school, en dezelfde activiteit, en hun dan dwong tot cease en desist vanwege merkvervuiling. Dat was toen snel gedaan nadat ik wat documentatie bovenhaalde waarin zwart op wit stond dat de leerlingen al 2 jaar langer bezig waren dan hij zijn bedrijfsnaam gedeponeerd had en zijn site geregistreerd. "You stand up to bullies."

Ik heb zelf een zaak lopen. Besef hoeveel dit kost, gewoon om het in gang te steken. Denk je nu ech dat die hollanders zoiets in gang gaan zetten als ze geen poot hebben om op te staan ? Het is niet verboden die moviestreamer open te maken, en dan te posten dat er gewoon een raspberry bordje in zit. Ze hebben gewoon geen poot om op te staan.

Ze spelen blufpoker en userbase is erin getrapt.
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster

Heronic schreef:"hoogstens het publiek meedelen hoe de vork aan de steel zit"

spijtig

hebben ze een pattent op die moviestreamer ? neen ... ze gebruiken iemand anders software & plugins waar ze geen copyright op hebben
is hun moviestreamer een geregistreerde merknaam ? neen

Iedereen mag dus het woord moviestreamer gebruiken. Iedereen mag dus zelf een moviestreamer bouwen op basis van een raspberry en dit verkopen als een moviestreamer. Ze hebben geen poot om op te staan.

Wie dit niet gelooft, check

https://register.boip.int/bmbonline/intro/show.do

en zoek op moviestreamer. Dit is het benelux merkenregister. De R van registered is dus totaal onzin in hun logo.
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Maar zo ging die ts er dan ook niet in hé, het was eerder van, kijk nu eens wat ik tegengekomen ben.... en als ik daar iets over post op hun facebook wordt het direct weg gemodereerd, gelieve allen te reageren en zoveel mogelijk instanties aan te schrijven om dit soort praktijken te stoppen. Nu ben ik erg zwart/wit, maar daar kwam het wel op neer. Zo'n dingen zou ik eerlijk gezegd niet graag gaan verdedigen ;-)
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

ub4b schreef:en zoek op moviestreamer. Dit is het benelux merkenregister. De R van registered is dus totaal onzin in hun logo.
Ze hadden beter 'TM' gebruikt, als ze er dan toch iets dergelijks willen hebben bij hun logo/naam staan om legitimiteit te verhogen. "TM" kan gebruikt worden zonder dat daar registratie voor nodig is, dit duidt enkel aan dat het het "merk" is (trade mark).
ub4b schreef:Ze spelen blufpoker en userbase is erin getrapt.
"Er in getrapt" is veel gezegd, ik heb enkel het topic ter moderatie ontoegankelijk gemaakt en hier openlijk jullie mening en input gevraagd (en gekregen). Dat is een beetje het principe van "userbase" eh ;).
Ondertussen is dit "topic over het topic" sneller trending geraakt dan het originele, wat hoogstwaarschijnlijk het omgekeerde effect heeft veroorzaakt van het oorspronkelijke plan.
ub4b schreef:ze hebben geen poot om op te staan ..... ik denk dat ze zelf met zeer grijze zaken bezig zijn .... laster & eerroof is enkel van toepassing als je leugens zou publiceren, en dat is hier niet het geval, dat dit een raspberry is in een ander kastje kunnen ze niet ontkennen, dat verliezen ze gewoon, elke rechtbank doorprikt dit
Goh, de technische analyses die jullie voerden heb ik geen schrik voor, evenmin voor de discussie over de prijs voor hetgene geboden wordt. Een discussie over legaliteit van de aangeboden diensten moet zéker kunnen.

Laster en eerroof zouden kunnen slaan op het onderwerp van het topic. Dat was plastisch "De schaamte voorbij". Daarnaast werden bedenkingen gemaakt over de link tussen het bedrijf hun diensten volgens de KvK en hetgene er nu online verkocht wordt en nog de naam van de eigenaar gepubliceerd. Opnieuw: dit zijn publiekelijk opvraagbare gegevens, bereikbaar met info op de betreffende website, maar het is de negatieve connotatie van het gehele topic dat waarschijnlijk deze C&D heeft getriggerd.
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster

Dat laatste was er uiteraard af ten toe een beetje over, maar "de schaamte voorbij" is verre van laster.
Het soort bedrijven dat de nood voelt om zichzelf ten allen tijde agressief te verdedigen maakt dan handig gebruik van elke mogelijkheid en opening om ten volle in de aanval te gaan.

iceke
Elite Poster
Elite Poster

Ge moet blijkbaar zelfs ni klagen om een proces aan uw been te hebben.
Bijlagen
f71a139e-cfc3-11e3-af8b-7e8b3c1b848e_web_scale_0.5008347_0.5008347__.jpg
MichelJ
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
Bedankt: 64 keer

Mmmm, er is zelfs een linkje naar een pagina met het filmaanbod voor april 2014. Lijkt me een goede prijs, een volledig ingestelde installatie blijkbaar om al dat goeds op een legale manier te bekijken. Niet meer zelf liggen prutsen in XBMC/openElec :)
Heronic
Elite Poster
Elite Poster

iceke schreef:Maar zo ging die ts er dan ook niet in hé, het was eerder van, kijk nu eens wat ik tegengekomen ben.... en als ik daar iets over post op hun facebook wordt het direct weg gemodereerd, gelieve allen te reageren en zoveel mogelijk instanties aan te schrijven om dit soort praktijken te stoppen. Nu ben ik erg zwart/wit, maar daar kwam het wel op neer. Zo'n dingen zou ik eerlijk gezegd niet graag gaan verdedigen ;-)
Graag de oproep om zoveel mogelijk instanties aan te schrijven zwart op wit. Zit nog in de cache. De enige opmerking die zelfs amper in dee buurt kwam vas : "vermeld raspberry op hun fb en zie heverwijderd." wat is het nut daarvan? Niets anders dan de censuur aantonen. Heel wat anders dan dat je het voorstelt dus maar goed.

iceke
Elite Poster
Elite Poster

Waarschijnlijk stond het er niet zwart op wit, maar dat was wel de toon die gezet was in die post (of zo kwam het toch over)...net zoals het niet zwart op wit op hun site staat dat je illegale content kan bekijken met hun apparaat, maar zo komt het wel over.
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 241 keer

MichelJ schreef:Mmmm, er is zelfs een linkje naar een pagina met het filmaanbod voor april 2014. Lijkt me een goede prijs, een volledig ingestelde installatie blijkbaar om al dat goeds op een legale manier te bekijken. Niet meer zelf liggen prutsen in XBMC/openElec :)
Als streamen dan toch zo legaal is kan je beter popcorn time proberen.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
MichelJ
Elite Poster
Elite Poster

@iceke : dat is het nu net, als je een beetje rondkijkt op die site, staat er duidelijk toegang tot de nieuwste fims en series, door gewoon een zoekfunctie. Voor mij wil dit zeggen dat in het geleverd materiaal alles reeds is voorgeconfigureerd, want ik heb zo'n gemakkelijke zoekfunctie niet gehad toen ik raspbmc installeerde (of ik heb niet genoeg zocht in de instellingen). De enigste reden die er wordt gebruikt is dat streamen!=downloaden dus legaal. Nu moet ik zeggen, juridisch gezien zou dit inderdaad een lacune in de wetgeving kunnen zijn die nu uitgebuit wordt. Wat met buffering? Is dat opslagen, zo niet, dan kan je evengoed op usenet films beginnen downloaden ,en als ze het op de juiste manier geüpload hebben beginnen uitpakken en kijken. Installeer op je eigen gebouwd mediacenter 32GB aan geheugen en dan kan je daarin ook alles bufferen :) . Je zou de wettekst van het downloaden moeten analyseren om te zien of ze technisch gesproken alles dekt.
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

ub4b schreef: Ze spelen blufpoker en userbase is erin getrapt.
Het is bij Userbase standaard procedure, om in geval van twijfel, een topic tijdelijk te verhuizen naar een niet toegankelijk gedeelte van het forum, terwijl we dit intern bespreken.
We zijn (nog) nergens ingetrapt :wink:
ITnetadmin schreef:Ik heb ook nog wel ns fora gemodereerd, en toen verplaatsten we zulke topics naar een mod forum. Dus als dat hier ook gebeurt, kan je alsnog de cleanup doen en de technische info terugplaatsenl eventueel gelocked.
Ik zou dit topic ook terugplaatsen, en de eventuele beledigende passages (op basis van onze Forumregels) of waar "op de man" gespeeld wordt, wegmoderer, incl de off-topic stukken.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
ubremoved_15739
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 608 keer
Bedankt: 542 keer

MichelJ schreef:en als ze het op de juiste manier geüpload hebben beginnen uitpakken en kijken
Met BinTube kan dit toch.
Binnen de paar minuten ben je aan kijken.
Downloaden, uitpakken etc. gebeurd intussen op de achtergrond.
Bijlagen
BinTube.png
iceke
Elite Poster
Elite Poster

Ik snap u niet Michelj. Mij ga je niet horen zeggen dat Streamen van illegale content legaal is (in tegendeel, dat is illegaal sinds een paar weken)

Soit, ik zie geen graten in het feit dat ze een apparaat verkopen waar je illegale content op kan streamen en de consument daar ook op wijzen.
Ik zie ook nergens op hun site staan dat dat legaal is...

Wat ik wel zie staan = dat streamen legaal is, en dat is het ook , zolang de bron ook legaal op het net staat (waarvoor je dat ding natuurlijk niet direct gaat kopen, maar bon)
MichelJ
Elite Poster
Elite Poster

Streamen is legaal is zolang de content legaal is? Dat is downloaden ook natuurlijk ;-)

Ze hanteren uiteraard nogal vage uitspraken, zoals het verbod op downloaden dat net is ingevoerd in NL (zonder te vermelden dat het om auteursrechterlijk materiaal gaat) en dat streamen blijvend legaal is(zonder de expliciete melding dat het misschien enkel legale content betreft)

Bij hen staat toch zwart op wit dat streamen altijd legaal is, een uittreksel van hun FAQ

Zou streamen illegaal zijn eigenlijk?
Via programma's van externe partijen is het in XBMC mogelijk om gratis auteursrechterlijk beschermd materiaal te bekijken, zoals films en tv series.
Wij willen op geen enkele wijze piraterij aanmoedigen, en adviseren u enkel legale content te streamen binnen XBMC (zoals Live TV en Live radio). Het downloaden / bekijken van auteursrechterlijk beschermd materiaal is niet bij wet verboden.
Middels deze disclaimer maken wij u bewust van de mogelijke auteursrechten en laten de uiteindelijke verantwoordelijkheid bij u om te bepalen wat u wel en niet streamt. Het is legaal maar kan de muziek en film industrie mogelijk schaden!

Misschien een kwestie van hoe je het leest, maar hier staat toch wel degelijk dat het downloaden niet bij wet verboden is, uiteraard is het bekijken (letterlijke interpretatie) niet verboden. De laatste disclaimer legt de verantwoordelijkheid bij jou als consument, maar is het wel legaal. Piraterij niet aanmoedigen maar tegelijk enkel legale content adviseren? Het is toch streams die je ontvangt en dat is toch altijd legaal :)

Ik zie ook geen graten in de verkoop van het toestel, het enige wat tegen hen zou kunnen gebruikt worden is dat ze het downloaden/streamen van illegale content faciliteren door alles al voor te configureren (en winst mee maken). Als je ziet dat TPB en FTD aangevallen zijn om de links die ze hadden naar illegale content is dit er niet meer ver van af.
Heronic
Elite Poster
Elite Poster

Bizar. Eerst coclusies trekken uit iets wat er "waarschijnlijk" niet stond. Nu even het onderschrijft dat streamen legaal is bij banners waar mensen "waarschijnlijk" aangespoord worden om legale diensten stop te zetten en dit toestelletje te kopen omdat dit gelijkwaardig aanbod heeft.

"waarschijnlijk" een en ander uit de context gerukt om ergens welk punt te maken? :thumbs:

philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

meon schreef:Ik start dit nieuwe topic om jullie te informeren en nodig jullie uit om hier verder op in te gaan: wat kunnen de next steps zijn en wat kunnen we hier uit leren. Let wel: dit topic hoort dus over deze situatie te gaan, en niet over het eigenlijke product of bedrijf!
Meon heeft uitdrukkelijk gevraagd om het in deze topic alléén te hebben over het schrijven die Userbase heeft ontvangen van hun "juridische dienst", en de eis om de topic van Userbase te verwijderen. En hoe we hierop moeten reageren.

En toch zijn jullie terug bezig uit te wijden. :(
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster

Heeft userbase een brief van een advocaat effectief ontvangen ? Aangetekend schrijven ? Of gewoon een mail ... of firma die dreigt .... via mail.
Heronic
Elite Poster
Elite Poster

Geef dan eens wat meer info aub.
Van welk email adres? En dan bedoel ik van een echt kantoor? Of van "iemand" zijn hotmail?
Want iemand die een gratis webshop start bij luondo en zijn zaakjes runt met een hotmail die heeft heus geen jurist in dienst.
Laatst gewijzigd door Heronic 30 apr 2014, 17:35, in totaal 1 gewijzigd.
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

ub4b schreef:Of gewoon een mail ... of firma die dreigt .... via mail.
Dit.
Email, verstuurd door de eigenaar vermeld op de betreffende site.
We hebben ondertussen al verder contact opgenomen om zaken te valideren, maar tot nu toe nog geen reacties van partijen.
Heronic
Elite Poster
Elite Poster

Ohk dus in eigen naam of ondertekend door?
Welke stappen heeft hij ondernomen?

Host gecontacteerd? Goed idee, luondo dat ik daar niet eerder aan gedacht heb. :lol:
Laatst gewijzigd door Heronic 30 apr 2014, 17:47, in totaal 1 gewijzigd.
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster

meon schreef:
ub4b schreef:Of gewoon een mail ... of firma die dreigt .... via mail.
Dit.
Email, verstuurd door de eigenaar vermeld op de betreffende site.
We hebben ondertussen al verder contact opgenomen om zaken te valideren, maar tot nu toe nog geen reacties van partijen.
duidelijk zwaktebod en veel blah blah ....

Nu, ik ben zelf ontwerper van een muziekserver. Volledig legaal, je ript je eigen cd's en je kan ze dan met een specifieke DSP afspelen waar we middels onderzoek ontdekt hebben dat 90% dit beter vind kwa klank. We hebben daarmee op grote hifi shows gestaan en in spontane reviews kon je lezen dat het de sterren van de hemel speelde en één van de topacts was.

Recent had een NL winkel per abuis onze naam gekopieerd (wij hebben een muziekstreamer met een specifieke woordje er in, zij hadden plots een persbericht met de nieuwe keyword lijn), ik heb toen direct naar mijn advocaat gebeld gezien ik prior art kon aantonen en naar de sites waar deze verwarrende berichten geplubiceerd werden, maar gelukkig zonder zaak kunnen regelen. Het heeft wel tot vier dagen op sommige hifi sites gestaan helaas was net tijdens het paasverlof. Ze hebben het er allemaal afgehaald (lees specifieke keywords die voor verwarring zorgen), en gelukkig kenden we de meeste sites ook zelf.

Indien dit zou blijven duren had ik er wel een echte advocaat op gezet.

Ik heb toen heel die wetgeving kunnen nalezen .... dus ik weet dat moviestreamer geen poot heeft om op te staan met al hun dreigementen.
AnD
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 393 keer
Bedankt: 87 keer

Ik vind het vreemd dat er nog niemand op tweakers.net een topic heeft geopend over Moviestreamer.
Volgens de website van Moviestreamer bestaan ze al van 2011 en tweakers.net is een heel grote website met veel gebruikers en dan nog Nederlanders, maar daar vind je niets terug over dit bepaald product ?
Heronic
Elite Poster
Elite Poster

Ze lijken enkel raspberry pi's te verkopen als *"hun eigen uitvinding" in dit kastje :
[youtube]_Kv8AlkAdtk[/youtube]
Volgens mij werd de pi ook maar vanaf 2012 geproduceerd.

*edit snel even fake productnaam vervangen voor de deurwaarder hier staat.
Laatst gewijzigd door Heronic 30 apr 2014, 18:51, in totaal 2 gewijzigd.
MichelJ
Elite Poster
Elite Poster

M'n excuses for het off-topic gaan :)

Het rare aan zulke dreigementen, je weet het gewoon niet altijd of het menens is of niet. En de uitkomst van zulke zaken is al helemaal niet altijd duidelijk. Dus begrijp ik de terughoudendheid van het ub-team.

Ik zou zeggen, geen aanval meer op de persoon of het produkt. Je kan altijd wel een discussie opstarten over de wettelijkheid van het geleverd produkt en beweringen die op de site staan, die beweringen zijn immers daar om het produkt te promoten/verdedigen.

om een klein beetje offtopic te gaan en advocaat van de duivel te spelen : @ub4b, dan toch cd's rippen zonder kopieerbeveiliging :angel:
Heronic
Elite Poster
Elite Poster

Ja maar je "zou" het product niet meer mogen vernoemen ofzo.
Als tn of bgc dat zouden zeggen ist gedaan met ub.
Kunnen we alle consumenten sites gaan opdoeken want er heeft altijd wel iemand een klacht.
Enkel een goed nieuws show die als reclame kan tellen is nog toegelaten.

Ik hoop dat die klanten nooit geen problemen ondervinden met hun toestelletjes. Anders :bang:
MichelJ
Elite Poster
Elite Poster

Ik weet eigenlijk niet of ik het produkt heb vernoemd :)
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster

MichelJ schreef:
om een klein beetje offtopic te gaan en advocaat van de duivel te spelen : @ub4b, dan toch cd's rippen zonder kopieerbeveiliging :angel:
wet op de thuiskopie

anderzijds op hedendaagse cd's zit geen beveiliging
die truukjes met een corrupte TOC, wel die schijfjes worden niet meer geproduceerd tegenwoordig

en daarbij, die corrupte schijfjes met meerdere TOC's zijn ook niet conform de standaard, dus eigenlijk zijn die geen CD's
MichelJ
Elite Poster
Elite Poster

was een grapje hé :p
gbmed
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 228 keer
Bedankt: 126 keer

meon schreef: Email, verstuurd door de eigenaar vermeld op de betreffende site.
Euhm, jaa ?? 't Was toch niet gebakken in een oventje ?
Vaag, héél vaag. Hadden jullie eerlijk gezegd nog verdere reacties verwacht (die er toe doen uiteraard !) ?
philippe_d schreef:Meon heeft uitdrukkelijk gevraagd om het in deze topic alléén te hebben over het schrijven die Userbase heeft ontvangen van hun "juridische dienst", en de eis om de topic van Userbase te verwijderen. En hoe we hierop moeten reageren.
Met bovenstaande "antwoorden" begrijp ik meer en meer het gemor in de kudde ...
ub4b schreef:Ik heb toen heel die wetgeving kunnen nalezen .... dus ik weet dat moviestreamer geen poot heeft om op te staan met al hun dreigementen.
Een zéér duidelijk standpunt van een ervaringsdeskundige ... Wat wil UB nog meer ?
Afbeelding Afbeelding
mgo72
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 37 keer
Contacteer:

gbmed schreef:
ub4b schreef:Ik heb toen heel die wetgeving kunnen nalezen .... dus ik weet dat moviestreamer geen poot heeft om op te staan met al hun dreigementen.
Een zéér duidelijk standpunt van een ervaringsdeskundige ... Wat wil UB nog meer ?
Een User zoals u, die een contract opstelt met UB waarin volgende punten staan :

Naam persoon of bedrijf van gbmed
Verklaart dat hij Alle kosten,schadevergoedingen die UB moet betalen zal betalen nu en in de toekomst
Alle kosten en schadevergoedingen van de moderators zal betalen nu en in de
Toekomst.
Alle nadelige effecten en de schade ervan zal betalen zoals bijv verplicht sluiten van een forum
Alle klachten van ons users ivm sluiten forum zal vergoeden
Alle tijd, moeite en kosten verbonden aan het verdedigen zal vergoeden aan elke persoon, User, expert die nodig is in de verdediging.

Waar wil jij je nog meer voor engageren? ;-)
gbmed
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 228 keer
Bedankt: 126 keer

Come on, waar is dat contract ? :banana:
Afbeelding Afbeelding
Heronic
Elite Poster
Elite Poster

Regeltje dat het legaal is is verdwenen. Zo word het toch al weer net ietsje minder misleidend.
De man die jou voor 50€ een rolex aanbied claimt niet meer dat hij echt is. Enkel nog dat hij veel goedkoper is dan in de winkel. :-D
Maar allez, het gaat dan toch de goede kant uit.

(De originele pagina's zijn nog altijd beschikbaar voor moest het zijn)
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Pfff... wat een heksenjacht op die man... hopelijk gaan jullie dit ook doen voor iedere andere website die niet 200% correct is :bang:
Gesloten

Terug naar “Hardware”