Het uitspitten van bepaalde producten mag dan ook geen probleem vormen.
Over de vorm wil ik het verder niet hebben want ik herinner me de exacte inhoud van het topic niet meer. Als het topic idd is ontaard een beetje zoals dat van sabam, dan ben ik best akkoord dat er hier en daar te ver is gegaan.
Als er zich een situatie als deze voordoet, volstaat het om zo'n topic te verplaatsen naar een mod forum, een grote kuis uit te voeren naar persoonlijke aanvallen en beschuldigingen toe, en verder de verifieerbare elementen te laten staan, al dan niet met een speciale vereiste a la wikipedia's "citation needed", desnoods met screenshots.
Beweringen behouden, zoals die waar het toestel als raspberry pi is geidentificeerd, de vergelijking met andere sites waar het toestel verkocht wordt etc mag blijven staan. Zolang de pi mag verkocht worden met branding doet die persoon niets illegaals, en als we hem dan ook niet beschuldigen dat het illegaal is, kan hij daar niks tegen beginnen; als hij zich dan aangevallen voelt is het omdat hij weet dat hij er de draak mee steekt. Je kan iemand nl niet "beschuldigen" van iets dat niet onwettig is, hoogstens het publiek meedelen hoe de vork aan de steel zit.
Hetzelfde geldt voor de software en andere mods, voor zover die geen license hebben die bepaalde dingen vereist zoals attribution of open sourcing.
Mijn advies is dan ook om gewoon de meest factuele zaken terug te posten in een topic en de rest achter te laten. Dus de toestelletjes, vergelijking met raspberry pi's incl prijsvergelijking, software vergelijking en andere dingen die opgedoken zijn in google searches, en verder geen verwijzingen meer te maken en de lezer zijn conclusies laten trekken.
[