Guest schreef:Bigbag schreef:Wanneer kunnen we iets verwachten van Skynet, wat zoals het er nu voor staat zie ik gene enkele reden meer om mensen Telenet af te raden.
Met telenet ben je constant verbonden met hun servers. Je hebt totaal geen controle over hetgeen Telenet met je pc doet.
Toch wel een beetje paranoia en tevens tendencieus van je om te stellen dat Telenet "dingen" met je PC doet. Trouwens, als je over een Breedbandverbinding beschikt, en daar valt een ADSL vverbinding ook onder, dan MOET je eigenlijk over een Firewall beschikken. Zo heb je toch middelen ter beschikking om te verhinderen dat derden komen rondneuzen in je PC.
Guest schreef: k betaal op dit ogenblik 35€ (ADSL-abo Euphony) en 16 euro (Belgacom abo) = 51 euro totaal. Ik kan ondertussen ook gewoon bellen met mijn vaste lijn. Bij Telenet moet ik daarvoor ook 16 euro/maand voor neertellen. Dan kom ik bij Telenet wel veel duurder uit : 41.5 euro + 16 euro = 57,5 euro/maand voor hetzelfde te kunnen doen als ik nu doe. Neen dank u, ik blijf wel waar ik ben, bij ADSL.
In jouw geval komt het dan inderdaad beter uit om het bij ADSL te houden. Anderen hebben echter geen nood aan een vaste telefoonaansluiting, en dus komt telenet voor hen voordeliger uit.
Een zwart/wit stelling van wat nu beste provider is, is zowiezo moeilijk te stellen. Zowel Telenet (cable) als ADSL hebben elk wel hun voordelen ala nadelen, en het is aan de gebruiker om de voor hem beste keus te maken. De ene zal dan bij telenet uitkomen, de ander bij 1 of andere ADSL provider.
Guest schreef: Zolang Telenet geen concurrentie toelaat op haar netwerk, behouden ze een monopoliepositie en kunnen ze met de klant doen wat ze willen.
Op de kabelaansluiting is er inderdaad geen concurrentie, maar Telenet ondervindt genoeg concurrentie van de ADSL providers, om hen ervan te weerhouden om echt dwaze dingen te doen. Dan gaan er toch ook wel een pak klanten overlopen naar een andere breedbandprovider, in casu ADSL providers.
Trouwens, ook Belgacom is voorstander van een monopoliepositie. Zo zijn ze zwaar aan het lobby-en om geen concurrentie te moeten toelaten op hun VDSL netwerk, zoals nu wel het geval is op hun ADSL netwerk.