Telenet vernieuwt breedbandaanbod

Nieuws omtrent telecom
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

qless schreef:Toch leuk, 6.6 = 2x 3.3 van BC en up van 512 = 2 x 256 van BC. Zouden ze eindelijk eens wat defftig gaan cuncurreren?

Tja, en de prijs is ook bijna x 2. Voor de doorsnee gebruiker dus niet meteen interessant.

qless schreef:Overigens kan, zolang Telenet EuroDocsis 2.0 niet invoert, het Belgacom netwerk makkelijk omgaan met hogere upstreams. Dus eigenlijk snap ik niet dat Telenet hier nu mee van start gaat....

Blijkbaar komt men je modem door een Eurodocsis 2.0 exemplaar vervangen als je een andere formule kiest. Het lijkt dus dat TN er effectief mee begonnen is.
Nob
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 109 keer
Contacteer:

Voor een ExpressNet Plus abonnement betaal je maandelijks € 51,95.

Ik betaal nu ook rond de 50 euro voor Skynet Plus ze R2, dus prijs X2 ?

Ok daar zit wel 15 GB in, ipv 10 bij Telenet. (10 GB bij 6.6 Mbit :||| )

greetz,

Nob
PHO
Pro Member
Pro Member

Nob schreef:
Voor een ExpressNet Plus abonnement betaal je maandelijks € 51,95.

Ik betaal nu ook rond de 50 euro voor Skynet Plus ze R2, dus prijs X2 ?

greetz,

Nob
Is niet helemaal juist hé ! Bij Expressnet PLUS (6,6Mbit) is de datalimiet 15 GB.

@r2504

De prijs van een Belgacom ADSL Go abonnement bedraagt tot op heden nog steeds 39,95 euro/maand, die van een Belgacom ADSL Plus abonnement nog steeds 54,95 euro/maand.
54,95 euro/maand is meer dan 51,95 euro/maand, en 39,95 euro/maand is welgeteld 76,9% van diezelfde 51,95 euro/maand, dus een pak meer dan de helft zoals jij laat uitschijnen.

r2504 schreef:Tja, en de prijs is ook bijna x 2. Voor de doorsnee gebruiker dus niet meteen interessant.

En dan heb ik er nog niet eens de prijs van de telefoonlijn bijgerekend.
In het beste geval komt die op een goeie 6 euro/maand uit, zodat je met gelijk welke formule bij Belgacom altijd duurder uitkomt dan bij telenet.

Nelgacom heeft nu wel een promotie lopen zodat je ADSL go de eerste 6 maand aan 29 euro/maand krijgt, maar daarna is het weer gewoon 39,95 euro/maand.
Siglo
Premium Member
Premium Member
Bedankt: 1 keer

PHO schreef:En dan heb ik er nog niet eens de prijs van de telefoonlijn bijgerekend.
In het beste geval komt die op een goeie 6 euro/maand uit, zodat je met gelijk welke formule bij Belgacom altijd duurder uitkomt dan bij telenet.

12x6€ per maand is nog steeds stukker goedkoper dan de 12x12,39€ die je aan Mixtics moet betalen voor uw kabelaansluiting.
Telenet is voor alles duur: kijk maar naar die waanzinnige prijzen die ze nog voor hun hubs nog duven vragen.
PHO
Pro Member
Pro Member

Siglo schreef:
PHO schreef:En dan heb ik er nog niet eens de prijs van de telefoonlijn bijgerekend.

12x6€ per maand is nog steeds stukker goedkoper dan de 12x12,39€ die je aan Mixtics moet betalen voor uw kabelaansluiting.
Telenet is voor alles duur: kijk maar naar die waanzinnige prijzen die ze nog voor hun hubs nog duven vragen.
In de praktijk is het perfect mogelijk om een telenet internet aansluiting te verkrijgen, zonder dat je een abonnement op de kabelTVdistributie moet nemen, zonder veel miserie.

En helaas is dat bij een ADSL aansluiting nog steeds een probleem.
Iedereen weet dat dit theoretisch geen enkel probleem zou mogen zijn, maar in de praktijk wordt het je zo goed als onmogelijk gemaakt door Belgacom.

(We hebben het hier wel over de homeabonnementen ADSL Go en ADSL Plus waarbij de prijsvergelijking van toepassing is)

Telenet is inderdaad niet goedkoop, maar de prijzen van HUBS en eventueel andere aparatuur staan hier niet ter discussie. Het gaat hem hier enkel en alleen over de internetaansluiting.
hasj_en_wietje_

Allee NOG maar eens een prijsverhoging.
De snelheid van expressNet is zelfs nog lager gecapped als sommige adsl verbindingen.

Van de 30Mbit van indertijd is geen sprake meer precies :(

En dan die limieten nog. belachelijk als ge met een paar uurkes downloaden of uploaden voor de rest van de maand op smalband moet niewaar? :)
Mensen hoe kan je toch tevreden zijn met zo een aanpassing

http://www.speedxs.nl/

kijk en vergelijk

In belgie staan ze na de aanpassing nog steeds 15 jaar achter tegenoven vb NL

greeetz
Joe Sixpack
Member
Member
Contacteer:

Siglo schreef:

ik heb een aantal maanden geleden mijn televisie kabel opgezegd en zo'n DAB kastje gekocht. Nu heb ik enkel vrt/canvas maar das meer dan genoeg. TV abo is niet verplicht bij TN voor internet. Dus een TN abonement kost 41.95*12 alle kosten inbegrepen. Als jij dan nog voor de tv kabel wilt betalen vindt TN u een zeer fijne klant :)
Zyne
Plus Member
Plus Member

pwr schreef:
Zyne schreef:Ik denk dat ze een nieuwe router zullen komen leveren... Maar dat weet ik natuurlijk ook niet zeker...

nieuwe router ? ik denk dat je bedoeld nieuwe modem nee ?

Uiteraard bedoel ik daar een modem me... :oops:
Ik zou liefst hebben dat ze van mijn linux gateway afblijven...

enfin, ik heb net de overschakeling van mono naar expressnet aangevraagd. Nu ben ik alleen nog benieuwd wanneer ze dat eindelijk gaan komen doen. :D

Ik ben trouwens ook benieuwd of ze dan ook ineens je teller terug op nul zetten. Ik had een tijdje geleden een kapotte modem, en nadat telenet die was komen vervangen, stond mijn teller ineens op nul...

Is er iemand die al de omzetting gedaan heeft?
Zyne
Plus Member
Plus Member

skype schreef:Mensen hoe kan je toch tevreden zijn met zo een aanpassing

http://www.speedxs.nl/

kijk en vergelijk

In belgie staan ze na de aanpassing nog steeds 15 jaar achter tegenoven vb NL

greeetz

gemakkelijke oplossing he: verhuis dan naar Nederland. :D
Je zal zien dat je je daar weer aan totaal andere dingen zal kunnen ergeren...

"het gras is altijd groener aan de overkant..."
Zyne
Plus Member
Plus Member

Nob schreef:Ik betaal nu ook rond de 50 euro voor Skynet Plus ze R2, dus prijs X2 ?

hmm nog een beetje slaperig??? :P

Recht van de TN Pagina's: (eerst kolom expressnet, 2de kolom expressnet plus)

Code: Selecteer alles

Inbegrepen volume per 30 dagen van 10.00 u tot 00.00 u
- totaal dataverkeer (max)                      10 GB                    15 GB
- waarvan upstream (max)                      1.5 GB                   2.25 GB
PowerSoft
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer

yow mensen ik kom ook eens iets zeggen :)

de snelheid wordt niet gecapped:

7. Wordt de maximale downstreamsnelheid van Telenet ExpressNet begrensd tot 4 Mbps?
Nee, net zoals bij Telenet Internet Mono, Duo, Quattro of Gaming Pack is de downstreamsnelheid niet begrensd tot 4 Mbps. In optimale omstandigheden kan je geregeld nog hogere snelheden halen. Telenet vermeldt officieel 4 Mbps omdat dit een betrouwbare indicatie is voor de downloadsnelheid die door de klanten kan gehaald worden met alle types kabelmodem, indien ze over een voldoende krachtige en goed afgestelde pc beschikken, in een verbinding met een performante internetserver. Snelheden op het internet zijn niet gegarandeerd. Ze hangen af van vele factoren waaronder een heel aantal waarop Telenet geen invloed heeft (bv. de snelheid van de server waar je je informatie haalt).

8. Waarom kan men met ExpressNet Plus hogere downstreamsnelheden halen dan met ExpressNet, vermits de snelheid van ExpressNet niet begrensd is?
Telenet ExpressNet Plus maakt gebruik van een technische eigenschap van recente EuroDOCSIS modems, waardoor hogere snelheden mogelijk zijn dan met oudere types EuroDOCSIS of CDLP modems. Ook kan de hogere upstreamsnelheid van ExpressNet Plus (512 Kbps) in bepaalde omstandigheden een weldoend effect hebben op de downstreamsnelheid.

staat te lezen op : http://www.telenet.be/nl/producten/internet/telenet_internet/expressnet/faq.php#tcm:21-25374

ik overweeg wel over te stappen naar expressnet plus (ik betaal momenteel 56.64 euro per maand (17.15 belgacom + 39.49 scarlet)

en die discovery line vind ik zever, als ik betaal voor een vast toestel dan wil ik ook bellen aan normale tarieven :) is dus geen optie voor mij

edit: als ik nu een gewone expressnet aanvraag, krijg ik dan toch ook zo een nieuwe modem (ik lees hierboven dat ze alleen die nog plaatsen), wil dit dan zeggen dat ik dan eigenlijk ook aan 6.6 zou moeten kunnen downloaden?
Laatst gewijzigd door PowerSoft 09 sep 2004, 14:07, in totaal 1 gewijzigd.
PHO
Pro Member
Pro Member

PowerSoft schreef:yow mensen ik kom ook eens iets zeggen :)

de snelheid wordt niet gecapped:

7. Wordt de maximale downstreamsnelheid van Telenet ExpressNet begrensd tot 4 Mbps?
Nee, net zoals bij Telenet Internet Mono, Duo, Quattro of Gaming Pack is de downstreamsnelheid niet begrensd tot 4 Mbps. In optimale omstandigheden kan je geregeld nog hogere snelheden halen. Telenet vermeldt officieel 4 Mbps omdat dit een betrouwbare indicatie is voor de downloadsnelheid die door de klanten kan gehaald worden met alle types kabelmodem, indien ze over een voldoende krachtige en goed afgestelde pc beschikken, in een verbinding met een performante internetserver. Snelheden op het internet zijn niet gegarandeerd. Ze hangen af van vele factoren waaronder een heel aantal waarop Telenet geen invloed heeft (bv. de snelheid van de server waar je je informatie haalt).

8. Waarom kan men met ExpressNet Plus hogere downstreamsnelheden halen dan met ExpressNet, vermits de snelheid van ExpressNet niet begrensd is?
Telenet ExpressNet Plus maakt gebruik van een technische eigenschap van recente EuroDOCSIS modems, waardoor hogere snelheden mogelijk zijn dan met oudere types EuroDOCSIS of CDLP modems. Ook kan de hogere upstreamsnelheid van ExpressNet Plus (512 Kbps) in bepaalde omstandigheden een weldoend effect hebben op de downstreamsnelheid.

staat te lezen op : http://www.telenet.be/nl/producten/internet/telenet_internet/expressnet/faq.php#tcm:21-25374

ik overweeg wel over te stappen naar expressnet plus (ik betaal momenteel 56.64 euro per maand (17.15 belgacom + 39.49 scarlet)

en die discovery line vind ik zever, als ik betaal voor een vast toestel dan wil ik ook bellen aan normale tarieven :) is dus geen optie voor mij

edit: als ik nu een gewone expressnet aanvraag, krijg ik dan toch ook zo een nieuwe modem (ik lees hoerboven dat ze alleen die nog plaatsen), wil dit dan zeggen dat ik dan eigenlijk ook aan 6.6 zou moeten kunnen downloaden?

A) Elke nieuwe klant krijgt een dergelijke nieuwe modem. Da's trouwens al een tijdje zo.

B) Capping.

Ik ben er niet 100% van overtuigd dat er niet gecapped wordt. Tot voor de upstreamsnelheid upgrade haalden de mensen met een nieuwe motorola SB5100 snelheden op de userbase speedtest van 10mbit/s of zelfs ietsje meer. Sinds telenet de upstreamsnelheid naar 192kbit/s opgedreven heeft (5 juni 2004), zie je nergens meer in de snelheidsoverzichten (laatste 40) snelheden hoger dan 5900kbit/s.

Nu met het expressnetverhaal. De weinige snelheidstest die we al op de speedtest van userbase gezien hebben geven een downloadsnelheid die niet boven 6600kbit/s uit komt.

Ter vergelijking: ik haal met mijn Telenet Mono account nog steeds 5500-5800kbit/s op de userase speedtest.

Vandaar dus mijn vermoeden dat zeker expressnet+ gecapped wordt op 6,6Mbit/s. Later zal ook wel duidelijk worden of expressnet gecapped wordt op 4mbit/s, want de meesten die nu direct na invoering overschakelen naar de nieuwe expressnetformules zullen wel opteren voor expressnet+, vanwege de hogere upstreamsnelheid en downloadsnelheid, alsook voor de kleine volumewinst. (het zijn diegene die altijd, zo vlug mogelijk het snelste willen)
Duidelijke cijfers voor expressnet zullen we waarschijnlijk pas ietsje later zien, als ook nieuwe klanten met expressnet hun aansluiting hebben. Die mensen die nu pas een breedbandaansluiting aanvragen zijn over het algemen de "beginners".
Overschakelen van Mono naar expressnet brengt omzeggens geen voordeel mee. Behalve dan dat extra ip adres, maar voor velen is dat niet nodig, dus waarom overschakelen als er twijfels bestaan over de te behalen snelheden.
Sub Zero
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer
Contacteer:

Als je tot zondagmiddag kan wachten... Ik zit dan terug op mijn kot met een PC en dan zal ik vanop een docsis 2.0-lijntje es een speedtest doen. Ik haalde daar geregeld 1.2-1.3Mbyte/s. We shall see.

Cheers
Afbeelding
Mr Pink
Member
Member

De resultaten voor expressnet +:

http://www.adslbox.be speed test results:
- Download speed : 6671 kbit/s or 834 kbyte/s
- Upload speed : 480 kbit/s or 60 kbyte/s
Thu Sep 9 2004 at 22:36:29 UTC+0200

upstream is steeds 480kb/s, nooit hoger of lager ... .
qless
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 127 keer
Contacteer:

Mr Pink schreef:De resultaten voor expressnet +:

- Download speed : 6671 kbit/s or 834 kbyte/s
- Upload speed : 480 kbit/s or 60 kbyte/s
Thu Sep 9 2004 at 22:36:29 UTC+0200

upstream is steeds 480kb/s, nooit hoger of lager ... .

Wel Belgacom waar blijf je? ik zit hier nog met een Go op 192 en wil best een plus nemen als die van 256 naar 512 gaat.... Of nog beter direct de 10 Mbps/ 4 Mbps van VDSL :twisted:
tripper

Ik ga nog heel even wachten of Belgacom ook nu met iets anders over de brug komt, zoniet....
Denk ik er ook aan om over te stappen naar Telenet vanwege vooral de hogere upstream want Belgacom blijft altijd maar achterop hinken tov Telenet

greetz tripper
Gast

:-( lap, ik kan niet wachten op die nieuwe modem.. enig idee hoelang dat gaat duren pff?
PHO
Pro Member
Pro Member

Sub Zero schreef:Als je tot zondagmiddag kan wachten... Ik zit dan terug op mijn kot met een PC en dan zal ik vanop een docsis 2.0-lijntje es een speedtest doen. Ik haalde daar geregeld 1.2-1.3Mbyte/s. We shall see.

Cheers
Ik kan wachten, al is het wel met enig ongeduld. :-D
PHO
Pro Member
Pro Member

Anonymous schreef::-( lap, ik kan niet wachten op die nieuwe modem.. enig idee hoelang dat gaat duren pff?
Toch een tijdje vrees ik, want het volgende staat de lezen op de website van de PUB, de klantenvereniging van Telenetgebruikers.
PUB schreef:De grote toevloed aan productwissel aanvragen zet momenteel het verwerkingspersoneel onder druk, te meer daar de afhandeling manueel gebeurt. De overstap naar Express Plus noodzaakt bovendien een modemwissel.

De overbelasting die ingevolge een en ander de verwerkingseenheid onder druk zet heeft tot gevolg dat er enige vertraging ontstaat bij de toekenning en activering van de wisselproducten.

In de gegeven situatie is het dan ook niet onredelijk te vragen dat geduld en begrip zou worden opgebracht door betrokkenen.
Gast

Als ik al die kastjes zie hangen bij telenet-klanten vraag ik me toch af wat de extra elektriciteitskosten zijn, die moet je eigenlijk ook bij je maandelijkse kosten tellen.
Zyne
Plus Member
Plus Member

reultaten voor expressnet (nog steeds met mijn motorola cybersurfer)

Your current download speed: 5351kbit/s or 669kbyte/s
Your current upload speed: 184kbit/s or 23kbyte/s

er wordt dus nog steeds niet gecapped... :D
dit is natuurlijk met mijn motorola... Blijkbaar krijg ik geen nieuwe modem zolang ik niet overschakel naar expressnet +
qless
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

De light abo's naast elkaar:

Versatel ADSL Versatel+  Belgacom Telenet    Scarlet
Downspeed       512 K            1024 K        512 K     512 K      3.3 MB
Upspeed           256 K              256 K         128 K    128 K       384 K
Limiet totaal      250 MB           500 MB       400 MB  300 MB    250 MB
Up limiet?          nee                nee            nee        100 MB     nee
Smalband          nee                nee            ja          onbekend  ja
Volumepack       nvt                 nvt            500 MB   100 MB   50 MB
Prijs volume       nvt                 nvt            3,-          1,-         1,-
Extra per MB      0,05               0,01           nvt         nvt          nvt
Max extra          10,-                5,-             nvt         nvt         nvt
Per maand         19,90            29,90           29,95       29,95   24,99

De gewone abo's:

Belgacom  Telenet        Scarlet
Downspeed       3.3 M         4 MB             3.3 MB
Upspeed           192 K        192 K             384 K
Limiet totaal      10 GB       10 GB            15 GB
Up limiet?          nee          ja, 1.5 GB        nee
Smalband          ja            ja                     ja
Volumepack      5 GB        1 GB                1 GB
Prijs volume      5,-           1,-                   1,-
Per maand         39,95      41,95               39,49

De plus abo's:

Belgacom  Telenet            XS4all
Downspeed       3.3 M         6.6 MB               8 MB
Upspeed           256 K        512 K                 320 K
Limiet totaal      15 GB       15 GB                 20 GB
Up limiet?          nee          ja, 2.25 GB          nee
Smalband          ja            ja                        onbekend
Volumepack      5 GB        1 GB                     5 GB
Prijs volume      5,-           1,-                        5,45
Per maand         54,95      51,95                    44,90

Conclusie:
Het lijkt allemaal wel erg op elkaar, maar het is nu wel duidelijk dat Belgacom zelf zijn upstream eens zal moeten bijpassen, alle Belgacom producten worden zelfs door de goedkoopste (Versatel) voorbij gegaan.
Voor de rest lijken alle providers op elkaar te wachten voordat er iets wordt veranderd...

Goedkoopste is dus Versatel ( 20 euro per maand, of maximaal 30 euro voor onbeperkt!)
deej
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

Belgacom VDSL in november (woeptidoe)

Jaja, voor diegenen die de papieren Data News nog krijgen, op de voorpagina staat een artikel waarin "Belgacom CFO Ray Stewart verklapte dat er tegen november zeker commerciële VDSL-diensten beschikbaar zullen zijn. Precieze tarieven wou hij nog niet kwijt. Eerst moet er verder onderhandeld worden met de BIPT omdat BGC vreest zijn VDSL netwerk te moeten openstellen voor de concurrentie (zoals ADSL netwerk). Stewart zei dat als BGC het moet doen de concurrentie (Telenet) het ook moet toelaten".

Dus het kan nog gaan kletteren tussen de blauwe ballon en het gele vierkant ^^.
gimic
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 13 keer

er staat ook in dat artikel: "Belgacom denkt niet meteen aan een concurentieel tegenaanbod."

dus dat is slecht nieuws, want tegen dat vdsl hier is bij mij 't zal nog 2 jaar duren (2006 kan 60% vd bevolking vdsl hebben) alé ja, misschien is et goed nieuws ook, 'k zal meer werk hebben als telenet installateur :D misschien moet ik toch overschakelen naar telenet ipv bij skynet te blijven :?

Greetz
Gimic
Krekkie
Premium Member
Premium Member

Het is maar de vraag hoe betrouwbaar die datums zijn. Toen Telenet in den beginne zijn netwerk aan het uitbouwen was, hebben ze mij ook talloze malen data doorgegeven waarop ik thuis zou kunnen aansluiten. Maar het bleef maar duren en uiteindelijk ben ik naar ADSL gestapt. Hadden ze mij een correcte datum gegeven, dan had ik wellicht gewacht en was ik Telenet-klant geweest.
Sub Zero
Administrator
Administrator
Contacteer:

- Download speed : 5313 kbit/s or 664 kbyte/s
- Upload speed : 182 kbit/s or 23 kbyte/s
Sun Sep 12 2004 at 13:34:18 UTC+0200

Hmmm, minder dan anders. De upload is wel leuk :)

Effe een ftp-download gedaan ook

-13:39:16- [@Sub_Zer0]: Current Bandwidth: Downstream[684,87KB/s] Upstream[10,99KB/s]

Dus toch trager dan anders... We zien wel.

Cheers
Afbeelding
Bigbag

Wanneer kunnen we iets verwachten van Skynet, wat zoals het er nu voor staat zie ik gene enkele reden meer om mensen Telenet af te raden.
Guest

Bigbag schreef:Wanneer kunnen we iets verwachten van Skynet, wat zoals het er nu voor staat zie ik gene enkele reden meer om mensen Telenet af te raden.

Ik snap niet wat jullie allemaal in Telenet zien. Ik ben nu al 4 jaar ferfent ADSL gebruiker, en er zal niemand mij kunnen overtuigen om naar Telenet over te schakelen. Ik heb mensen met Telenet gezien, die van ellende hun abo hebben opgezegd om naar ADSL over te stappen omdat men zo het verbruik beter in de gaten kon houden. Met telenet ben je constant verbonden met hun servers. Je hebt totaal geen controle over hetgeen Telenet met je pc doet.
Zolang Telenet geen concurrentie toelaat op haar netwerk, behouden ze een monopoliepositie en kunnen ze met de klant doen wat ze willen. Bij ADSL heb ik tenminste de mogelijkheid uit verschillende aanbieders.
Ik betaal op dit ogenblik 35€ (ADSL-abo Euphony) en 16 euro (Belgacom abo) = 51 euro totaal. Ik kan ondertussen ook gewoon bellen met mijn vaste lijn. Bij Telenet moet ik daarvoor ook 16 euro/maand voor neertellen. Dan kom ik bij Telenet wel veel duurder uit : 41.5 euro + 16 euro = 57,5 euro/maand voor hetzelfde te kunnen doen als ik nu doe. Neen dank u, ik blijf wel waar ik ben, bij ADSL.
Bigbag

Guest schreef:
Bigbag schreef:Wanneer kunnen we iets verwachten van Skynet, wat zoals het er nu voor staat zie ik gene enkele reden meer om mensen Telenet af te raden.

Ik snap niet wat jullie allemaal in Telenet zien. Ik ben nu al 4 jaar ferfent ADSL gebruiker, en er zal niemand mij kunnen overtuigen om naar Telenet over te schakelen. Ik heb mensen met Telenet gezien, die van ellende hun abo hebben opgezegd om naar ADSL over te stappen omdat men zo het verbruik beter in de gaten kon houden. Met telenet ben je constant verbonden met hun servers. Je hebt totaal geen controle over hetgeen Telenet met je pc doet.
Zolang Telenet geen concurrentie toelaat op haar netwerk, behouden ze een monopoliepositie en kunnen ze met de klant doen wat ze willen. Bij ADSL heb ik tenminste de mogelijkheid uit verschillende aanbieders.
Ik betaal op dit ogenblik 35€ (ADSL-abo Euphony) en 16 euro (Belgacom abo) = 51 euro totaal. Ik kan ondertussen ook gewoon bellen met mijn vaste lijn. Bij Telenet moet ik daarvoor ook 16 euro/maand voor neertellen. Dan kom ik bij Telenet wel veel duurder uit : 41.5 euro + 16 euro = 57,5 euro/maand voor hetzelfde te kunnen doen als ik nu doe. Neen dank u, ik blijf wel waar ik ben, bij ADSL.

Ik zei dus: ik zie geen enkele reden meer om het afteraden, ik heb niet gezegd dat ik het ze aanraad.
Maar:
A) Ze zijn nu wel een stuk sneller in download en vooral upload.
B) De limieten liggen toch wel een stuk hoger nu zoals ik het zie
want in theorie kan je bijna 30GB downloaden ipv 10/15gb zoals bij skynet.
C) Niet iedereen heeft nog een vaste lijn, sommige willen zelfs geen vaste lijn meer.
D) Meerdere ip adressen
E) Zover ik weet moet je nog steeds betalen voor de huur van 2 lijnen, 1 analoog en 1 digitaal, en dat is ook maandelijks.
F) Bijna het dubbele aan mailboxen.
G) Virusbescherming op elke mailbox gratis.

Zoals je ziet, ik kan de mensen in mijn omgeving niet veel meer wijsmaken. Ik blijf uiteraard bij skynet, maar telenet afraden doe ik niet meer, aangezien hun aanbod imho veel beter is dan wat skynet voorlopig heeft.
PHO
Pro Member
Pro Member

Guest schreef:
Met telenet ben je constant verbonden met hun servers. Je hebt totaal geen controle over hetgeen Telenet met je pc doet.
Toch wel een beetje paranoia en tevens tendencieus van je om te stellen dat Telenet "dingen" met je PC doet. Trouwens, als je over een Breedbandverbinding beschikt, en daar valt een ADSL vverbinding ook onder, dan MOET je eigenlijk over een Firewall beschikken. Zo heb je toch middelen ter beschikking om te verhinderen dat derden komen rondneuzen in je PC.

Guest schreef: k betaal op dit ogenblik 35€ (ADSL-abo Euphony) en 16 euro (Belgacom abo) = 51 euro totaal. Ik kan ondertussen ook gewoon bellen met mijn vaste lijn. Bij Telenet moet ik daarvoor ook 16 euro/maand voor neertellen. Dan kom ik bij Telenet wel veel duurder uit : 41.5 euro + 16 euro = 57,5 euro/maand voor hetzelfde te kunnen doen als ik nu doe. Neen dank u, ik blijf wel waar ik ben, bij ADSL.
In jouw geval komt het dan inderdaad beter uit om het bij ADSL te houden. Anderen hebben echter geen nood aan een vaste telefoonaansluiting, en dus komt telenet voor hen voordeliger uit.

Een zwart/wit stelling van wat nu beste provider is, is zowiezo moeilijk te stellen. Zowel Telenet (cable) als ADSL hebben elk wel hun voordelen ala nadelen, en het is aan de gebruiker om de voor hem beste keus te maken. De ene zal dan bij telenet uitkomen, de ander bij 1 of andere ADSL provider.

Guest schreef: Zolang Telenet geen concurrentie toelaat op haar netwerk, behouden ze een monopoliepositie en kunnen ze met de klant doen wat ze willen.
Op de kabelaansluiting is er inderdaad geen concurrentie, maar Telenet ondervindt genoeg concurrentie van de ADSL providers, om hen ervan te weerhouden om echt dwaze dingen te doen. Dan gaan er toch ook wel een pak klanten overlopen naar een andere breedbandprovider, in casu ADSL providers.

Trouwens, ook Belgacom is voorstander van een monopoliepositie. Zo zijn ze zwaar aan het lobby-en om geen concurrentie te moeten toelaten op hun VDSL netwerk, zoals nu wel het geval is op hun ADSL netwerk.
Joe Sixpack
Member
Member
Contacteer:

Sub Zero schreef:http://www.adslbox.be speed test results:
- Download speed : 5313 kbit/s or 664 kbyte/s
Sun Sep 12 2004 at 13:34:18 UTC+0200

Hmmm, minder dan anders. De upload is wel leuk :)

Effe een ftp-download gedaan ook

-13:39:16- [@Sub_Zer0]: Current Bandwidth: Downstream[684,87KB/s] Upstream[10,99KB/s]

Dus toch trager dan anders... We zien wel.

Cheers

op een zondagmiddag is dat nog redelijk goed. Is dat expresnet of expresnet plus ?
Sub Zero
Administrator
Administrator
Contacteer:

Das eigenlijk een gewoon abo (dus geen expressnet). Maar mijn kot ligt in het testgebied voor docsis 2.0. Dus ik veronderstel dat het een expressnet abo is onder de naam van een gewoon abo wat de dl-speed betreft.

Cheers
Afbeelding
qless
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Sub Zero schreef:Das eigenlijk een gewoon abo (dus geen expressnet). Maar mijn kot ligt in het testgebied voor docsis 2.0. Dus ik veronderstel dat het een expressnet abo is onder de naam van een gewoon abo wat de dl-speed betreft.

Cheers

Naar het schijnt krijgen de mensen met ExpressNet+ wel degelijk een echt eurodocsis 2 modem (waarbij die 512 Kbps upstream wel goed kan) terwijl de gewone "expressnet" eurodocsis 2 of 1.1 of CDLP is.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

qless schreef:Naar het schijnt krijgen de mensen met ExpressNet+ wel degelijk een echt eurodocsis 2 modem (waarbij die 512 Kbps upstream wel goed kan) terwijl de gewone "expressnet" eurodocsis 2 of 1.1 of CDLP is.

Iedereen krijgt een EuroDocsis modem bij overschakeling naar ofwel ExpressNet of ExpressNet+ De oudere CDLP modems worden dus uit dienst genomen.

Voor zij die gewoon overgaan naar ExpressNet, en reeds beschikken over een EuroDocsis 1.0, weet ik niet of ze een 2.0 krijgen. Indien je echter beschikt over een CDLP, krijg je echter zo-ie-zo een 2.0
Zyne
Plus Member
Plus Member

r2504 schreef:Voor zij die gewoon overgaan naar ExpressNet, en reeds beschikken over een EuroDocsis 1.0, weet ik niet of ze een 2.0 krijgen. Indien je echter beschikt over een CDLP, krijg je echter zo-ie-zo een 2.0

Is die motorola Cybersurfer wave (zo'n plat grijs ding) dan geen CDLP modem?
Ik ben vorige week overgeschakeld naar Expressnet, en mijn oude trouwe motorola staat hier nog altijd hoor!
Als ik mij niet vergis, behoudt iedereen die overschakelt naar Expressnet zijn oude modem. Wie absoluut Expressnet+ wilt, krijgt dan gratis een nieuwe modem.

edit: typo... :(
Laatst gewijzigd door Zyne 16 sep 2004, 14:24, in totaal 1 gewijzigd.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

Zyne schreef:Is die motorola Cybersurfer wave (zo'n plat grijz ding) dan geen CDLP modem?

Da's inderdaad een CDLP modem... en dan ben ik dus fout. Blijkbaar ging het dan om mensen die allen naar ExpressNet+ zijn gegaan (en wel degelijk een EuroDocsis 2.0 modem hebben ontvangen).
KunLan

ik ben nog steeds niet gecontacteerd door een telenet medewerker terwijl 5 vrienden van mij die eveneens een nieuwe modem nodig hadden allemaal op dezelfde dag gebeld werden voor een afspraak :s
Sub Zero
Administrator
Administrator
Contacteer:

- Download speed : 5324 kbit/s or 666 kbyte/s
Mon Sep 20 2004 at 23:50:47 UTC+0200

Oh nee, de duivel is er mee gemoeid :twisted:

Cheers
Afbeelding
dleemans
Starter
Starter

Overgeschakeld van Telenet Duo naar Expressnet Plus :
Vrijdag hebben ze hier een nieuwe modem komen plaatsen, vandaag pas is het abonnement omgezet :

Your current download speed: 6024kbit/s or 753kbyte/s
Your current upload speed: 481kbit/s or 60kbyte/s

DL speed is iets beter dan wat ervoor al had, UL speed is merkelijk hoger (was 192 Kbit/s) :)

David
Plaats reactie

Terug naar “Telecom nieuws”