Obama in Wevelgem

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
Argon
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 41 keer

Vanmorgen met mijn camera wat rondgelopen in de omgeving van het vliegveld.
Hier enkele video's die ik kon nemen. Zijn natuurlijk niet zo professioneel ;-)

http://youtu.be/ej6eCOleXgM

http://youtu.be/IPJzRMIjcwE

http://youtu.be/UUqsvgoO7uI

http://youtu.be/ifQ6XnqqE2E

http://youtu.be/b3NpQ1-8src
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

sjiek :)
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Mensen mogen in Waregem niet op straat staan... maar hier mag men blijkbaar wel op de draad van de omheining gaan staan :bang:
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Die moet ook nooit is niet ff gaan pissen langs de baan...hoeveel volk kan je achter je gat hebben lopen ?
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 190 keer

Leuk om zien, het geeft je een goed beeld in wat voor een circus die Obama dag in dag uit moet leven...
Internet & TV: Orange Love Trio
GSM: Go Plus + Carrefour Mobile (vervanging vaste lijn)
Mifi: Tempo Giga

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4 | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
Argon
Elite Poster
Elite Poster

Vond het ook wel frappant om te zien. Er was daar inderdaad zeer veel politie aanwezig, maar je kon gewoon langs het vliegveld gaan staan.
Er lagen ook enkele sluipschutters rond het vliegenveld alsook in het gras naast het vliegveld. Ik heb er ééntje gefilmd, maar was wel wat ver.
Er vlogen continue 2 straaljagers in en rond Wevelgem ook, maar die zaten echt wel heeel hoog. Je hoorde af en toe het gebulder van hun motoren en je kon ze af en toe zien rondcirkelen.

Voor de mensen die het vliegveld van Wevelgem wat kennen, iedereen stond gewoon langs de achterkant van de winkels (Metro, Krefel, Aldi, Brantano,...) waardoor je perfect zicht had op het volledig vliegveld. Iemand die dus echt wilde kon volgens mij de Marine One neerhalen. De politie stond vooral de weg te blokkeren waar er effectief een straat liep. Niemand stond bij al het volk die achter de bedrijfsgebouwen aan het kijken was.

Nu, was eens leuk om mee te maken.
fredo66
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
Bedankt: 143 keer
Contacteer:

Ja, zoveel politie en toch is hij weer kunnen ontsnappen verdorie, die Amerikaanse opperafluistervink. Naar Italië heb ik gehoord, allicht gaan biechten bij de paus :-)
De "privacy van de EU burgers" was voor dezelfde politici van nog maar heel kort geleden plots weer van geen tel meer :-)
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1 - Voip EDPNET in en Megavoip uit - One+ - Roku3 - PS4Pro
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer

Maar welke is nu Marine One ? :D
Argon
Elite Poster
Elite Poster

Hij is ingestapt in de laatste Sea King. Als je de filmpjes bekijkt zie je dat er praktisch niemand (uitgezonderd 1 a 2 personen dacht ik) in de eerste Sea King stapt.
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Het feit dat je eigenlijk zonder problemen deze filmpjes hebt kunnen maken bewijst dat heel die circus meer perceptie is dan echte beveiliging...
Maar yay: cool, thanks for sharing!
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

meon schreef:Het feit dat je eigenlijk zonder problemen deze filmpjes hebt kunnen maken bewijst dat heel die circus meer perceptie is dan echte beveiliging..
Dat is meestal zo cfr. luchthavensecurity waarbij je geen vloeistoffen mag meenemen en schoenen moet uitdoen.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
TiTanium
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
Bedankt: 469 keer

Weet nu niet wat die helikopter allemaal tegen bestand is, maar als die zo sterk is als "the beast" en de "air force one" wens ik jullie veel succes om het neer te halen. Ik vind het straffer dat mensen selfies hebben kunnen maken in het hotel waar hij zat. Ze raakte nu niet tot op het 19de, maar binnen zaten ze toch
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet
OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
krisken
Moderator
Moderator
Twitter: kriskenbe
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Argon schreef:Hij is ingestapt in de laatste Sea King. Als je de filmpjes bekijkt zie je dat er praktisch niemand (uitgezonderd 1 a 2 personen dacht ik) in de eerste Sea King stapt.
Ontzettend grappig dat ze seakings nemen. Onze oude (maar oerdegelijke) heli's in plaats van de NH90's (die maar staat te staan daar in Oostduinkerke).

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
lirec
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 60 keer
Bedankt: 82 keer

on4bam schreef:Dat is meestal zo cfr. luchthavensecurity waarbij je geen vloeistoffen mag meenemen en schoenen moet uitdoen.
Klopt, op vakantie naar spanje in 2009:
-bij vertrek in zaventem massa's vertraging wegens "verscherpte controles", er werd gefouilleerd/alles wat los-hing aan je moest uit en door de scanner/schoenen uit/water afgeven/patrouillerende honden enzoverder. Maar ik mocht na controle mooi door zonder probleem.
-bij de terugkeer controle in spanje, op een belachelijk klein luchthaventje met 2 man en ne paardenkop als control => veel ophef en gedoe/wijzen naar mijn rugzak en mij instructies gevend in het Spaans. Bleek uiteindelijk dat er ergens helemaal onderaan in een vak de rugzak dat ik (bijna) nooit gebruik een vrij grote kurkentrekker met ook zo'n mesje eraan was terecht geraakt (die er bij vertrek in zaventem dus al instak!).

Conclusie: ik had op de heenvlucht een vrij dodelijk wapen op zak, in het vliegtuig zelf binnen handbereik, ondanks "strenge controles". Allemaal schijn....
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer

meon schreef:Het feit dat je eigenlijk zonder problemen deze filmpjes hebt kunnen maken bewijst dat heel die circus meer perceptie is dan echte beveiliging...
En jij denkt dat die mannen die daar aan de hekkens stonden te filmen niet scherp in het oog gehouden werden ? Je gelooft toch niet dat ze ook maar enig risico gaan nemen mbv veiligheid ?
Argon
Elite Poster
Elite Poster

Er stonden ook scherpschutters vanboven op de controletoren van de luchthaven. Echter waar ik stond te filmen konden die mensen ons onmogelijk zien. Ik blijf erbij dat iemand die echt iets wou doen, dat dit zeker mogelijk was ! Ja, er was veel politie, maar vooral aan de wegen, nergens langs de achterkant van de bedrijven (waar ik stond).

Als je dan dit filmpje bekijkt: http://www.hln.be/hln/nl/2002/Dossier-O ... ters.dhtml , moet ik series lachen met "...aan de luchthaven dult Obama geen pottekijkers...". De Marine One steeg op, en we stonden er met een hoop mensen gewoon 100meter van.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

Was het geen uit Belgie komende terrorist die destijds in Afghanistan iemand vermoord had met een vermomde "telelens" ?
krisken
Moderator
Moderator
Contacteer:

Juist filmke bekeken. Blijkbaar zijn dat niet "onze" seakings?

Telefonie = EDPnet + OVH
Argon
Elite Poster
Elite Poster

Nee hoor, zijn de echte Marine One's die overgevlogen werden vanuit Amerika.
meon
Administrator
Administrator
Contacteer:

lirec schreef:Conclusie: ik had op de heenvlucht een vrij dodelijk wapen op zak, in het vliegtuig zelf binnen handbereik, ondanks "strenge controles". Allemaal schijn....
Ik heb op dezelfde manier m'n Leatherman Wave multitool ook al eens in m'n handbagage gehad zonder dat ik het doorhad. Lag vlak langs de mechaniek van het uittrekbaar handvat, dus ik vermoed dat ze daar gewoon metaal op een hoopje zagen op de X-ray...
krisken
Moderator
Moderator
Contacteer:

Argon schreef:Nee hoor, zijn de echte Marine One's die overgevlogen werden vanuit Amerika.
En t zijn dan nog echte Sikorsky's...straf! :-)

Telefonie = EDPnet + OVH
lirec
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 60 keer
Bedankt: 82 keer

meon schreef:dus ik vermoed dat ze daar gewoon metaal op een hoopje zagen op de X-ray...
Dat valt, in jou geval, dan nog een klein beetje te verklaren....hoewel zoiets niet mogelijk zou moeten zijn (een leatherman is potentieel nog een pak gevaarlijker dan mijn kurkentrekker!). Mijn rugzak was echter (op de ritshendeltjes na) niet van metaal en er stak, buiten de kurkentrekker, ook niets van metaal in.

Iemand die al ooit eens met zo'n scanner van luchthavens heeft gewerkt? Hoeveel passeert er ongezien denk je zo ongeveer?
browndwarfus
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 8 keer

hey gasten,
hier in Otegem, pal onder de lijn Zaventem-Wevelgem passeerden woensdag morgen eerst de mooie blackhawks en kort daarna de twee sea-king in het typische groen-wit.
toen was het natuurlijk niet duidelijk waar precies de president zat, officieel heet de helikopter waar 'm inzit Marine One en de andere dan "the Shadow" , maar genoeg termen,
de F16 bulderden voortdurend over en weer zeer hoog boven onze hoofden, en nog hoger een AWACS ook waarschijnlijk, maar de F16's heb ik toch kunnen "strikken" met mijn sjupersjoomlens (olympus 70-300mm f5.6).
Wat een circus, maar toch indrukwekkend materiaal...
bytheway, hoe voeg ik een bijlage toe? krijg telkens foutboodschap dat ik geen bijlage kan toevoegen...

groeten,
B.
meon
Administrator
Administrator
Contacteer:

browndwarfus schreef:bytheway, hoe voeg ik een bijlage toe? krijg telkens foutboodschap dat ik geen bijlage kan toevoegen...
Tijdelijk issue, Subke gaat daar morgen naar kijken. Wegens de hack van voorbije middag hebben we de permissies op de server even wat strenger gezet waardoor dit mislukt.
Sub Zero
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer
Contacteer:

Intussen opgelost. Ga je gang :)
lirec schreef:Dat valt, in jou geval, dan nog een klein beetje te verklaren....hoewel zoiets niet mogelijk zou moeten zijn (een leatherman is potentieel nog een pak gevaarlijker dan mijn kurkentrekker!). Mijn rugzak was echter (op de ritshendeltjes na) niet van metaal en er stak, buiten de kurkentrekker, ook niets van metaal in.
Ik ben ooit van Egypte naar Zaventem gevlogen met een fles van 2l water in mijn rugzak (handbagage). Ik was vergeten dat ik ze bij had. Niemand heeft gepiept.
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
Bedankt: 618 keer

Het grote punt van de beveiliging van de president is niet dat je hem niets kan doen, maar dat degene die hem iets wil doen weinig tot geen kans maakt om (levend) weg te geraken.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
browndwarfus
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 8 keer

ok,
thanx,
hier zijn de foto's : f16 op grote hoogte, twee Sea-kings
groeten,
b.
Bijlagen
PX268224b.jpg
PX268200b.jpg
ubremoved_15739
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 608 keer
Bedankt: 542 keer

ITnetadmin schreef:Het grote punt van de beveiliging van de president is niet dat je hem niets kan doen, maar dat degene die hem iets wil doen weinig tot geen kans maakt om (levend) weg te geraken.
Diegene die hem iets wil aandoen, wil allicht ook niet levend weg en zal allicht maar al te graag sterven.
meon
Administrator
Administrator
Contacteer:

ITnetadmin schreef:Het grote punt van de beveiliging van de president is niet dat je hem niets kan doen, maar dat degene die hem iets wil doen weinig tot geen kans maakt om (levend) weg te geraken.
Beveiliging hoort preventief te zijn, niet reactief. That would void the purpose, doesn't it? :)
gm123
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 119 keer

Ik denk dat je er zeker van kan zijn dat jullie goed in de gaten werden gehouden hoor. Vanaf er daar iemand een vuurwapen of zo had bovengehaald had je het wel geweten. Iemand die "iets wou doen" zou trouwens meer dan een pistool moeten bij hebben om op die afstand echt gevaarlijk te zijn, een vuurwapen verstopt in een lens bv. zou die helikopter nog niet eens raken, laat staan obama.

Je moet al een professionele sniper zijn om van de eerste keer obama te raken, want doe je dat niet ga je geen kans hebben om een tweede keer te schieten. :P

Ik vind al die veiligheidsmaatregels altijd wel fascinerend om te zien, moet een hele ervaring zijn als je daar als agent kan aan mee doen. Dat hele convooi vind ik er wel wat over gaan, maar ook wel begrijpelijk.
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 343 keer

En ik mocht men hele handbagage leeg halen om te bewijzen dat het de kabel van mijn hoofdtelefoon was die men op de scanner zag...

@Krisken
De president vliegt en rijd enkel in voertuigen die volledig in eigen beheer zijn, kwestie van kwaad opzet zoveel mogelijk uit te sluiten denk ik.

Sent from my Surface with Windows RT using Tapatalk
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

En toch vind ik het allemaal lichtjes overdreven.... alsof de president niet vervangbaar is ?
axs
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 445 keer
Bedankt: 215 keer

gm123 schreef:Ik denk dat je er zeker van kan zijn dat jullie goed in de gaten werden gehouden hoor. Vanaf er daar iemand een vuurwapen of zo had bovengehaald had je het wel geweten. Iemand die "iets wou doen" zou trouwens meer dan een pistool moeten bij hebben om op die afstand echt gevaarlijk te zijn, een vuurwapen verstopt in een lens bv. zou die helikopter nog niet eens raken, laat staan obama.

Je moet al een professionele sniper zijn om van de eerste keer obama te raken, want doe je dat niet ga je geen kans hebben om een tweede keer te schieten. :P

Ik vind al die veiligheidsmaatregels altijd wel fascinerend om te zien, moet een hele ervaring zijn als je daar als agent kan aan mee doen. Dat hele convooi vind ik er wel wat over gaan, maar ook wel begrijpelijk.
Ook 1 van de redenen waarom hij van de trappen afloopt ....
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 241 keer

krisken schreef:
Argon schreef:Hij is ingestapt in de laatste Sea King. Als je de filmpjes bekijkt zie je dat er praktisch niemand (uitgezonderd 1 a 2 personen dacht ik) in de eerste Sea King stapt.
Ontzettend grappig dat ze seakings nemen. Onze oude (maar oerdegelijke) heli's in plaats van de NH90's (die maar staat te staan daar in Oostduinkerke).
Die nieuwe heli's staan 'tschijnt al te roesten omdat ze niet goed bestand zijn tegen de corrosieve zeelucht.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 190 keer

Die nieuwe heli's zijn van hetzelfde type als in bv NL, daar zijn ze inderdaad aan het roesten door de zeelucht. Maar defensie heeft enkele weken geleden in het nieuws gezegd dat zij een nieuwere versie hebben die extra beschermd is tegen corosie... Enfin of dat effectief klopt, zullen we ongetwijfeld binnen enkele jaren wel weten ;)
Internet & TV: Orange Love Trio
GSM: Go Plus + Carrefour Mobile (vervanging vaste lijn)
Mifi: Tempo Giga

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4 | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
Bedankt: 556 keer

Als ge Obama wil hebben, dan lukt u dat. Je komt er niet levend uit, maar ge gaat er dan ook van uit dat je dat niet doet om z'n job in te nemen hé :)

Ik vraag me trouwens af of dit echt goedkoper is dan een koning...

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

Vaganzza schreef:Maar defensie heeft enkele weken geleden in het nieuws gezegd dat zij een nieuwere versie hebben die extra beschermd is tegen corosie...
Inderdaad... met een extra laagje verf :bang:
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Sedert Obama "hier" was, en met alle publiciteit rond het Amerikaans Kerkhof die dit meebracht, lijkt het hier nu wel een Bedevaartsoord geworden.
Blijkbaar wisten vele mensen niet dat het enige Amerikaans Kerkhof van de eerste WO in België hier in Waregem ligt, en willen nu ook eens komen kijken. Tip voor een daguitstap :-) .

Buiten de oude Waregemnaars, die hier als schoolkind jaarlijks op Memorial Day het Amerikaans Volkslied kwamen zingen ...
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”