Scarlet Internet naar Trio? Sagem modem niet vervangen!

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over Scarlet of in verband met het vroegere SurfADSL, Tiscali of dxADSL? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Braindamage
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 995
Lid geworden op: 18 mar 2004, 22:52
Locatie: Heusden-Zolder
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 14 keer

Hier zijn ze dinsdag de digitale tv komen installeren daar ik overgeschakeld ben van een internet abonnement naar Scarlet Trio.
De technieker wou gewoon de Sagem modem gebruiken, maar daar ik die modem maar niets vond (wifi slecht) en de bbox toch betaald is, had ik hem gevraagd om de nieuwe modem toch maar te gebruiken. Wat hij zonder morren gedaan heeft.

Die avond al, maar ook de ochtend nadien merkte ik dat zelfs wanneer de decoder uit stond (en ook niets aan het opnemen was), dat mijn internet heel traag was en op de tablet zelfs pagina's niet volledig wouden laden. Daarom had ik eens een speedtest gedaan en daaruit bleek dat ik nog maar aan 8,4Mbps kwam, terwijl ik voordien 22Mbps had (nog niet erg veel, maar toch). Ik heb dan eens op de status pagina van de modem gekeken en daaruit blijkt dat ik nu op het laagste profiel zit (12040kbps en 4048kbps) dus heb ik toch maar eens naar de helpdesk gebeld. De vriendelijke dame (met Nederlands accent) zei eerst dat dit het maximum was, maar na lang overleg met een collega kwamen ze tot de conclusie dat dit gebeurd is door het vervangen van de modem. Hun server zou het vervangen van de modem gezien hebben als een lijn-fout waardoor ik automatisch het laagste lijnprofiel gekregen heb. Normaal zou ik door hun automatisch lijn-test systeem (dat op dit forum ook al aangehaald is) binnen 2 weken terug op mijn vorig profiel zitten, maar dat konden ze wel niet garanderen.

Aangezien je op 8Mbps geen 2HD zenders kunt streamen en maar met moeite 1HD en 1SD zender en je terwijl een deftige internetverbinding wel kunt vergeten, kan je wel denken dat het echt middeleeuws is nu :-( . Toen we op VTM HD iets aan het opnemen waren sprong de zender automatisch van de zender naar waar we keken naar VTM omdat er niet genoeg bandbreedte was voor beide :-S

Mja, als de technieker de 'oude' modem wil laten hangen, laat hem dat dan ook maar doen :-)

Hopen dus dat ik mijn oud profiel terug krijg (of hoger, maar dat zal wel niet)

Wat wel vreemd is, is dat de VDSL2Tool voorheen altijd zei dat ik op zo'n 968m van de centrale dat, terwijl hij nu zegt dat het zo'n 470m is. Ik weet niet hoe dat programma aan die gegevens komt (vind het niet terug op de modem) en hoe accuraat dat is, maar volgens mij is het toch niet mogelijk. De technieker had mij ook al gezegd dat ik niet op een andere centrale zou kunnen komen aangezien onze telefoonbundel daar dan niet uit komt, dus zal ik toch zeker nu niet opeens wel van centrale gewisseld zijn. En het zou ook vreemd zijn dat mijn snelheid meer dan halveert terwijl de afstand tot de centrale dat ook doet ...
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Braindamage schreef:Daarom had ik eens een speedtest gedaan en daaruit bleek dat ik nog maar aan 8,4Mbps kwam, terwijl ik voordien 22Mbps had (nog niet erg veel, maar toch). Ik heb dan eens op de status pagina van de modem gekeken en daaruit blijkt dat ik nu op het laagste profiel zit (12040kbps en 4048kbps)
Een lang verhaal, maar er ontbreekt toch wat essentiële informatie. Je surfte vroeger aan 22 Mbps schrijf je, maar kan je ook nog aangeven op welk profiel je modem toen syncte? Want 22 mbps is een niet gebruikelijke snelheid (tenzij je op een 25/2 profiel stond, wat overeenkomt met een 16.5/2 profiel + DLM verhoging.

Je staat nu op een 12/4 profiel, maar je download is amper 8.4 mbps. Hier klopt ook iets niet: met een 12 mbps sync,zou je toch gemakkelijk 10 mbps download moeten halen.
Nog ongebruikelijker is een 12/4 profiel. Dit is een repair profiel (LP 718) dat je normaal alleen krijgt op een high upload lijn (16.5/10): zie http://userbase.be/forum/viewtopic.php? ... en#p453535
Braindamage schreef:De vriendelijke dame (met Nederlands accent) zei eerst dat dit het maximum was, maar na lang overleg met een collega kwamen ze tot de conclusie dat dit gebeurd is door het vervangen van de modem
Is jouw nieuwe modem een B-box3? Het is namelijk zo dat je door een wissel naar een b-box3 inderdaad terugvalt, en moet wachten op een DLM verhoging.
Ik zou voorstellen om eens een lijntest te doen (0800 22424) en eens nagaan welk profiel je dan krijgt, en of je terug op een repair valt of niet. Wachten op DLM heeft geen zin als je op een repair profiel zit: je moet éérst uit dat repair profiel geraken
Braindamage schreef:Aangezien je op 8Mbps geen 2HD zenders kunt streamen en maar met moeite 1HD en 1SD zender en je terwijl een deftige internetverbinding wel kunt vergeten
Je modem synct op 12 mpbs. Dit is de referentie voor je TV streams; maar inderdaad te weinig voor 2 HD streams
Braindamage schreef:Wat wel vreemd is, is dat de VDSL2Tool voorheen altijd zei dat ik op zo'n 968m van de centrale dat, terwijl hij nu zegt dat het zo'n 470m is.
De laatste waarde die je hier poste (op 6/3/2012) gaf 498m als afstand, dus toch niet zo'n groot verschil?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
DIBO
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 839
Lid geworden op: 28 mar 2009, 22:21
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 88 keer

Je had idd. beter de Sagem laten hangen, want als je nu Bbox2 hebt (is het dat 'broodrooster' model ???) dan is dat een Sagem in andere verpakking, dus Wifi even matig in Sagem als Bbox2.
Plaats de resultaten van de VDSL2Tool eens op het forum, zodat we alle parameters hebben. Als je zeker bent van de 4Mb up, dat ziet dat er op eerste gezicht uit als een 14/4 repair profiel met problemen??
...en ondertussen is er al een veel vollediger antwoord van Philippe_d (zoals gewoonlijk), dus hoef ik niet verder te typen :-D
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

DIBO schreef:...en ondertussen is er al een veel vollediger antwoord van Philippe_d (zoals gewoonlijk), dus hoef ik niet verder te typen :-D
Sorry, ik zal in het vervolg wat wachten van antwoorden, zodat andere mensen ook hun mening kunnen geven.
Het is niet mijn bedoeling om anderen de mond te snoeren :wink: .
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
Braindamage
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 995
Lid geworden op: 18 mar 2004, 22:52
Locatie: Heusden-Zolder
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 14 keer

Code: Selecteer alles

 __________________________________________________
/                                                  \
| VDSL2Tool 3.0 | © Arno Raps | http://hierzo.net/ |
\__________________________________________________/
				downstream			upstream
Line:			12040 kbps			1048 kbps
Max: 			24585 kbps			5151 kbps
Profile: 		8d
Distance:		471 m
Training:		25,8 dB
Attenuation:	10,7 dB
De rest typ ik seffes :-)
Gebruikersavatar
Braindamage
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 995
Lid geworden op: 18 mar 2004, 22:52
Locatie: Heusden-Zolder
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 14 keer

Thx voor jullie antwoord

Sorry, die 4048 was een typ foutje, moest 1048 zijn :oops:

Ik had idd een 25/2 profiel.
Het is nu een bbox2, het prijsverschil net bgc moet ergens van komen zeker 8)
Die 8,4 is echt wat ik nu haal, weet niet wat de decoder nog doet als hij standby is, maar heb de test op verschillende momenten gedaan.
Die afstand tot centrale stond kort voor de nieuwe modem geplaatst werd op 978 ofzo
DIBO
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 839
Lid geworden op: 28 mar 2009, 22:21
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 88 keer

Allez Philippe_d, ik kan niet blijven wachten, hé :-D :-D :-D

@Braindamage, je zit dus op een 8d 12/1 (Long Reach) profiel....da's niet goed.
Heb je al eens de lijntest (0800 22424) gedaan zoals philippe_d ook al heeft voorgesteld. Zeker doen! Gaat wel even de verbinding verbreken (bvb. voor de TV kijkers). Als dat allemaal niet helpt en je had vroeger met de Sagem een 25/2 profiel, dan is er wel iets misgelopen tijdens de installatie.
Bbox2 is normaal bij Trio installatie, dus ben je er aan voor de moeite want technisch dezelfde modem dan ervoor.
Met jouw distance/trainning/attenuation waarden, zou toch 16/2 (of 20/2) haalbaar moeten zijn, met nadien mogelijks een DLM verhoging naar 20/2 of 25/2.

Laat iets weten (VDSL2Tool cijfers) zodra je de lijntest hebt gedaan.
Gebruikersavatar
Braindamage
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 995
Lid geworden op: 18 mar 2004, 22:52
Locatie: Heusden-Zolder
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 14 keer

Thx voor je reactie, ik zal morgen eens bellen.
DIBO
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 839
Lid geworden op: 28 mar 2009, 22:21
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 88 keer

Ter info, dat lijntest tel.nr kan je elk moment v/d dag bellen, is een computerstem.
Gebruikersavatar
Braindamage
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 995
Lid geworden op: 18 mar 2004, 22:52
Locatie: Heusden-Zolder
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 14 keer

Heb de lijntest juist gedaan, moest eerst ons telefoonnummer opzoeken, was een nieuw nummer en er is geen telefoon aangesloten :-)

Het resultaat zou op mijn tv scherm te zien zijn via de decoder, maar die heeft nadat ik hem terug in stak gewoon een software update gedaan en dan viel hij uit na een "fhdd" boodschap. Als ik hem terug opzette, dan kreeg ik wel terug gewoon beeld, maar dus geen lijntest resultaat

Hier is wat de vdsl2tool zegt :

Code: Selecteer alles

 __________________________________________________
/                                                  \
| VDSL2Tool 3.0 | © Arno Raps | http://hierzo.net/ |
\__________________________________________________/
				downstream			upstream
Line:			12040 kbps			1048 kbps
Max: 			24687 kbps			5172 kbps
Profile: 		8d
Distance:		472 m
Training:		25,9 dB
Attenuation:	10,7 dB
Niet veel verschil dus :-(
DIBO
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 839
Lid geworden op: 28 mar 2009, 22:21
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 88 keer

Dan best Scarlet support bellen, nu je de lijntest gedaan hebt en er niks veranderd is.
Je heb de resultaten hier op het forum gezet toen je enkel VDSL had (16/2 met ruime Training overschot), als bewijs dat het toen beter was. En na installatie Bbox heb je veel slechtere resultaten, er moet toch iets misgelopen zijn. Heb je zelf al eens nagekeken of er tijdens de modem switch toevallig geen slecht contact is ontstaan, draadje was losgekomen, of zo.
Als je nu terug minstens op 16/2 zou geraken, dan zal waarschijnlijk DLM je nadien wel verhogen naar 25/2, wat al redelijk te noemen is.
Gebruikersavatar
Braindamage
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 995
Lid geworden op: 18 mar 2004, 22:52
Locatie: Heusden-Zolder
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 14 keer

Ik zal thuis de bekabeling eens nakijken straks.

Bij scarlet weten ze dat ik voor de installatie 25/2 profiel had en ze hadden het bekeken en zelf gezegd dat het 25/2 profiel bij mij zonder problemen werkte. Daarom zou ik na 2 weken volgens hen dit profiel weer moeten hebben door de DLM.

Het zou kunnen dat ik in het begin een 16/2 profiel had

Merci

[Edit] Zou het verschil kunnen maken als ik zelf de sagem modem terug hang (met eventuele reset om nieuwe settings te krijgen) en dan nadien een nieuwe lijntest te doen?

[Afbeelding Post made via mobile device ]
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4309
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

als de fout in je nieuwe modem zit zal dit ook niets oplossen maar mss kan je zo ontdekken of er een fout zit
DIBO
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 839
Lid geworden op: 28 mar 2009, 22:21
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 88 keer

Ik zou zeker die Sagem eens terughangen, lijntest doen en dan nadien eens checken of er iets gewijzigd is. Als de Bbox perfect werkt mag het geen verbetering geven door de Sagem terug te hangen, maar zo kan je al een mogelijke defecte Bbox als oorzaak uitsluiten.
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4309
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

Dat is wat ik inderdaad bedoelde :wink:
Gebruikersavatar
Braindamage
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 995
Lid geworden op: 18 mar 2004, 22:52
Locatie: Heusden-Zolder
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 14 keer

Heb de sagem terug gehangen en lijntest gedaan, geen verschil.
Ook weer geen resultaat via decoder op de tv gekregen,
Het werkt toch als je dat nr via gsm belt en je lijn (voip) nr ingeeft? Ik veronderstel van wel.
Heb de sagem voorlopig laten hangen, ik ga morgen scarlet nog eens bellen
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4309
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

Moet dat dan niet het lijnidentificatie nummer zijn ?
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

jackho schreef:
Braindamage schreef:Het werkt toch als je dat nr via gsm belt en je lijn (voip) nr ingeeft? Ik veronderstel van wel.
Moet dat dan niet het lijnidentificatie nummer zijn ?
Nee dat werkt niet, je VoIP nummer (van Scarelt) is niet het lijnidentificatie nummer (van belgacom).
Je moet inderdaad het lijnidentificatie nummer intypen

Als je dat niet weet, moet je eventjes een gewone analoge telefoon aansluiten op je belgacomlijn en naar 1924 bellen
Een computerstem zal jou het nummer van de lijn geven (= een fictief telefoonnummer)
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
Braindamage
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 995
Lid geworden op: 18 mar 2004, 22:52
Locatie: Heusden-Zolder
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 14 keer

Thx allebei!

Dat verklaard veel...

Ik ben er blijkbaar niet meer genoeg mee bezig :oops:
wat je ook wel merkt aan mijn aanwezigheid op het forum hier nu tov vroeger
bouwen, trouwen en vader worden veranderd veel hé ;-)

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Laatst gewijzigd door Braindamage op 21 jan 2014, 10:38, 1 keer totaal gewijzigd.
DIBO
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 839
Lid geworden op: 28 mar 2009, 22:21
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 88 keer

Of even aanloggen in Mijn Scarlet. Op de eerst getoonde pagina, linksonder staat het lijnnummer
Gebruikersavatar
Braindamage
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 995
Lid geworden op: 18 mar 2004, 22:52
Locatie: Heusden-Zolder
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 14 keer

Straks eens doen. Ik kan het van hier uit (op de baan) ook wel, maar mijn dyndns is niet meer actief dus kan ik het resultaat nu toch niet zien :-)

Thx

[Afbeelding Post made via mobile device ]
kode
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 26
Lid geworden op: 15 jun 2013, 21:43
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 4 keer

in "Mijn scarlet" staat het niet meer na downgrade van one naar trio bij mij. Je kan het wel nog zien op je tv in systeeminformatie van de decoder.
Gebruikersavatar
Braindamage
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 995
Lid geworden op: 18 mar 2004, 22:52
Locatie: Heusden-Zolder
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 14 keer

Heb 1924 gebeld voor het nr (stond niet op 'mijn scarlet!) En de lijntest aangevraagd.
Ik heb terwijl gewoon tv gekeken en heb geen disconnect gehad. Nadat ik de decoder had uitgetrokken en weer ingestoken kreeg ik weer de update melding waarna hij uit viel, maar geen test resultaat. Heb decoder dan op gezet en ik krijg weer gewoon een zender te zien maar ook geen boodschap.
De status pagina van de modem (nog de sagem) geeft ook nog steeds dezelfde waardes, ook na een reboot
Toch scarlet morgen maar eens lastig vallen

Heb de test nog wel eens opnieuw gevraagd, nu met de decoder al uitgetrokken

[EDIT]tweede test heeft ook niks opgebracht
Laatst gewijzigd door Braindamage op 21 jan 2014, 22:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Braindamage
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 995
Lid geworden op: 18 mar 2004, 22:52
Locatie: Heusden-Zolder
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 14 keer

kode schreef:in "Mijn scarlet" staat het niet meer na downgrade van one naar trio bij mij. Je kan het wel nog zien op je tv in systeeminformatie van de decoder.
Had je berichtje te laat gezien, maar thx voor de info ;-)
Gebruikersavatar
Braindamage
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 995
Lid geworden op: 18 mar 2004, 22:52
Locatie: Heusden-Zolder
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 14 keer

Juist scarlet gebeld.
Ze hebben zelf een lijnmeting gedaan en zeggen dat 25/2 hier perfect moet werken (wat ik al wist) en dat ze niet snappen waarom bgc mij op het 8d long reach profiel gezet heeft.
Op 24 februari zouden ze een 25/2 dlm test doen en als de lijn dan stabiel blijft, blijf ik er op staan.
Ik heb gevraag waarom dat niet eerder kan, hij zei dat hij het wel zou vragen, maar al wist dat bgc dat voor mij toch niet vroeger doet ...

Ik had de technieker beter gewoon de sagem laten gebruiken...
Gebruikersavatar
Braindamage
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 995
Lid geworden op: 18 mar 2004, 22:52
Locatie: Heusden-Zolder
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 14 keer

Eergisteren is de test door Belgacom gebeurd en ik zou maar maximaal het 12 profiell halen (met werkelijke snelheid van 8,5 mpbs).
Wat dus vreemd is (zie vorige posts)
Ik heb dan gezegd dat ze maar alles moeten afzeggen, waarop ze me fijntjes zei dat ik dan de resterende 5 maanden moet betalen!
Ze houden me dus aan het lijntje totdat de wettelijke gratis anulatieperiode gedaan is en gaan dan zeggen dat ik een boete moet betalen!
Ik zal eens een vriendelijk mailtje sturen, met de ombudsdienst in cc
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6018
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 343 keer

Wat een situatie, heb al schrik om binnenkort over te schakelen :S bij mij is het wel van Scarlet naar Belgacom.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Gebruikersavatar
Braindamage
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 995
Lid geworden op: 18 mar 2004, 22:52
Locatie: Heusden-Zolder
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 14 keer

Antwoord van scarlet :
Beste klant,

We hebben uw bericht in goede orde ontvangen. We begrijpen dat deze gaat over een opzegging.
We vinden het vervelend te vernemen dat u niet van de snelheid geniet die u verwacht, echter kan u ons hier niet voor in gebreke stellen. De maximale snelheid is 30Mbps voor het abonnement dat u bij ons afneemt en voor digitale televisie heeft u minimaal 6Mbps nodig. Op dit moment zit u op 12Mbps, wat niet het hoogste profiel is, maar wel een goed VDSL2+ profiel. Hiermee komen wij de contractuele afspraken van uw abonnement na. We kunnen het abonnement voor u annuleren, maar dit zal met de annulatiekosten zijn, de bedenk periode na de aansluiting van het abonnement is jammergenoeg verlopen. Wilt u alsnog dat wij het abonnement voor u stopzetten?
Toch de ombudsdienst er eens bijhalen
Gebruikersavatar
Heronic
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2736
Lid geworden op: 20 okt 2003, 16:41
Locatie: Bij mijn vrouw
Uitgedeelde bedankjes: 427 keer
Bedankt: 210 keer

De helft van de resterende looptijd betalen zal je deel zijn vrees ik.
“Insanity is my only means of relaxation "
My excuse? Being dunk. Whats yours?
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6018
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 343 keer

Als hij kan aantonen dat voor de wijziging van het abonnement alles in orde was lijkt het mij toch logisch dat hij kosteloos kan opzeggen als ze het niet oplossen. Desnoods via wat omwegen. Als je plots maar de helft meer krijgt van wat je had is dat niet echt een goed VDSL profiel te noemen.
Gebruikersavatar
Heronic
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2736
Lid geworden op: 20 okt 2003, 16:41
Locatie: Bij mijn vrouw
Uitgedeelde bedankjes: 427 keer
Bedankt: 210 keer

Zoals eerder al gezegd zal je via dlm een hoger profiel gehad hebben en na de modem switch ben je die verloren.
Van zodra dlm jou nog eens aan doet zal je weer hoger gaan. Je kan dit niet aanvragen.

Ik zit zelf ook op een 20 profiel (30 na dlm)

Ik vrees dat je geen verhaal gaat hebben om je dienst kostenloos op te zeggen ook al valt de frustratie te begrijpen.
Of opzeggen en betalen of afwachten en naar 20 gaan.
“Insanity is my only means of relaxation "
My excuse? Being dunk. Whats yours?
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Heronic schreef:Zoals eerder al gezegd zal je via dlm een hoger profiel gehad hebben en na de modem switch ben je die verloren.
Van zodra dlm jou nog eens aan doet zal je weer hoger gaan. Je kan dit niet aanvragen.
Neen ...
Hij had vroeger een 16.5/2 Mbps profiel, dat via DLM verhoogd werd naar 25/2 Mbps
Sedert de overstap zit hij nu echter op een 12/1 Mbps profiel, waarop géén DLM toegepast wordt.
Vandaar zijn (begrijpelijke) frustratie: hij is van 25/2 naar 12/1 gezakt sedert zijn overgang naar trio :-( .
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
Braindamage
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 995
Lid geworden op: 18 mar 2004, 22:52
Locatie: Heusden-Zolder
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 14 keer

Bedankt allemaal.

Ik heb inderdaad pech, de test die woensdag gebeurd is was inderdaad een dlm test om te zien of 25/2 (of minder, maar hoger dan wat ik nu heb) mogelijk was, wat dus vreemd genoeg niet meer het geval is. Ik zal zolang ik vdsl heb niet meer halen ...
Ookal zeggen ze dat 12/1 een perfect goed profiel is, dat is het praktisch gezien dus niet ...
Met 8,5mbps werkelijke snelheid kan je tijdens het opnemen van een HD kanaal in ideale omstandigheden nog naar een SD kanaal kijken, maar dat lukt bijna nooit. En terwijl op internet al helemaal niet ...

Ik heb de ombudsdienst een mail gestuurd, we zien wel.

Scarlet schuilt zich achter het wettelijke termijn, maar ze hebben door me lang te laten wachten op de testen en te zeggen dat ik nadienhet 25/2 profiel terug zou hebben , er zelf voor gezorgd dat ik dat termijn ver voorbij ben ...

Het enige alternatief nu is telenet, wel minimum 10 euro per maand duurder.

Als ik de boete toch zou moeten betalen, dan kan ik kiezen om nog 5 maanden door te sukkelen of al telenet er bij nemen en 5 dure maanden hebben

Om aanmaningen en de hele administrarieve rompenslomp te vermijden heb ik het abonnement nog niet stop gezegd, ik wacht op de ombudsdienst
tonym
Premium Member
Premium Member
Berichten: 484
Lid geworden op: 18 jan 2010, 16:56
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 41 keer

Niet om je te ontmoedigen, maar een bemiddeling via de ombudsdienst
sleept meestal ook langer dan 6 maand aan. Gewoon omdat deze dienst
bemiddeld tussen jou en de ISP. Mijn ervaring is dat de ISP's niet
meer meewerken dan nodig en er lang over doen om toe te geven (als
ze al toegeven) dat het niet liep zoals verwacht en beloofd werd.
Gebruikersavatar
Braindamage
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 995
Lid geworden op: 18 mar 2004, 22:52
Locatie: Heusden-Zolder
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 14 keer

De klacht is ontvankelijk verklaard, afwachten dus

Gisteren zat ik een tijdje zonder internet, ze waren alle huizen van de baan waar onze verkaveling op uitkomt (en dus ook de telefoonlijnbundel van onze verkaveling) aan het aansluiten op een nieuwe telefoonlijn die ze gelegd hebben tijdens de werken.
De werken zijn niet de reden dat mijn lijn van profiel veranderd was (toen nog niet bezig aan telefoonlijn), maar de werken in de buurt zijn mss wel de reden dat bij de lijn test door Belgacom zou blijken dat ik geen hoger profiel meer kon krijgen.
Morgen toch scarlet eens bellen voor een nieuwe test.

De lijnwaardes zijn wel een beetje veranderd. Ik wou de gegevens van de vdsl2tool plaatsen, maar zowel de vorige als de nieuwe versie krijgen geen verbinding meer met mijn modem ...

dit komt van de statistics pagina van de modem :

Code: Selecteer alles

VDSL Version Firmware-VTU-R:9.5.7.12IK105012 Time Jan 10 2014, 22:12:04 
VDSL line status SHOWTIME 
Downstream Training Margin : 21.8 dB 
Downstream line rate 12040 kbps 
Upstream line rate 1048 kbps 
TX total power -26.0 dbm 
Downstream delay 14.7 ms 
Upstream delay 5.3 ms 
Ik kan er zelf niets uit opmaken, weet dus niet of dit beter of minder is dan voordien :

Code: Selecteer alles

 __________________________________________________
/                                                  \
| VDSL2Tool 3.0 | © Arno Raps | http://hierzo.net/ |
\__________________________________________________/
            downstream         upstream
Line:         12040 kbps         1048 kbps
Max:          24585 kbps         5151 kbps
Profile:       8d
Distance:      471 m
Training:      25,8 dB
Attenuation:   10,7 dB
Heb die lijntest die jullie voordien al eens aangeraden hebben weer opnieuw gedaan, dit wel zonder resultaat

nu wachten wat ze zeggen morgen :-)
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13588
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1422 keer
Bedankt: 878 keer

Persoonlijk zou ik gewoon die 5 maanden op 12 Mbps uitzitten. Zoals hierboven al gezegd, de ombudsdienst neemt ook tijd in beslag.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Gebruikersavatar
Braindamage
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 995
Lid geworden op: 18 mar 2004, 22:52
Locatie: Heusden-Zolder
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 14 keer

Ze hebben 1 maand om te reageren en ik moet gedurende 4 maand geen kosten betalen die te maken hebben met het dispuut. De boete dus. Als ik in ongelijk wordt gesteld dan moet ik het uiteraard alsnog betalen.
Ik ga ze morgen eens bellen en dan beslissen. Dat ze me maar weer geen maand laten wachten op een test
Plaats reactie

Terug naar “Scarlet (SurfADSL, Tiscali, dxADSL)”