Lancering 4 G Mobi*

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Jordy1990
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 69 keer
Bedankt: 44 keer

AndRo555 schreef: Mobistar heeft (vanuit de snelheden gezien, ik bestel een Mobi sim en weet harde feiten te posten later) een 2x15 of 2x20MHz setup op verschillenden plaatsen (en 2.6GHz nota bene, wat sowieso 2x20Mhz is), Base en Proximus gebruiken beide 2x10MHz.
Mobistar is dus wel degelijk een pak sneller (meer als 50% zelfs met de juiste apparatuur)
De bandbreedte die gebruikt wordt zegt enkel iets over de theoretische snelheden, niets over de snelheden die in de praktijk gehaald zullen worden. De juiste verwoording zou dan moeten zijn:"het 4G netwerk van Mobistar kan meer dan 50% sneller zijn dan Proximus en Base". Want uit praktijk testen (speedtests) blijkt dit niet altijd het geval te zijn.

Ook ben ik niet zeker of Mobistar overal minstens 2x 15MHz gebruikt. Trouwens Base heeft ook masten waarop 2600 MHz gebruikt mag worden, dus theoretisch kan Base op een beperkt aantal plaatsen dezelfde snelheden halen dan Mobistar.

Ik wil hiermee niet beweren dat Mobistar niet het snelste 4G netwerk heeft, uit speedtest gedaan door iRockabizzydilly blijkt net wel dat men via Mobistar veel hogere snelheden kan halen dan via het 4G netwerk van Proximus en Base. Alleen ben ik niet akkoord met de stelling dat uit praktijk testen gebleken is dat hun netwerk minstens 50% sneller is. Het komt er op neer dat Mobistar die stelling beter zou moeten nuanceren of staven adhv (uitgebreide) data. :-)

De data die jij gaat verzamelen zal interessant zijn, maar zal waarschijnlijk ook niet op elke 4G locatie verzameld zijn, dus het volledig beeld zal ontbreken. :-)
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

ik kan u onmiddellijk met testen aantonen dat proximus 100% sneller is dan mobistar :-D
zoals gezegd ga op een plaatrs waar veel gebruikers zitten van mobistar doe een test en ga dan op een antenne van proximus die ge voor u aleen hebt en ik heb mijn bewijs dat ik 100% sneller ben.
Of dit zuiver en eerlijk is, is natuurlijk een ander verhaal
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
AndRo555
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 301 keer
Bedankt: 267 keer

Jordy1990 schreef:
AndRo555 schreef: Mobistar heeft (vanuit de snelheden gezien, ik bestel een Mobi sim en weet harde feiten te posten later) een 2x15 of 2x20MHz setup op verschillenden plaatsen (en 2.6GHz nota bene, wat sowieso 2x20Mhz is), Base en Proximus gebruiken beide 2x10MHz.
Mobistar is dus wel degelijk een pak sneller (meer als 50% zelfs met de juiste apparatuur)
De bandbreedte die gebruikt wordt zegt enkel iets over de theoretische snelheden, niets over de snelheden die in de praktijk gehaald zullen worden. De juiste verwoording zou dan moeten zijn:"het 4G netwerk van Mobistar kan meer dan 50% sneller zijn dan Proximus en Base". Want uit praktijk testen (speedtests) blijkt dit niet altijd het geval te zijn.

Ook ben ik niet zeker of Mobistar overal minstens 2x 15MHz gebruikt. Trouwens Base heeft ook masten waarop 2600 MHz gebruikt mag worden, dus theoretisch kan Base op een beperkt aantal plaatsen dezelfde snelheden halen dan Mobistar.

Ik wil hiermee niet beweren dat Mobistar niet het snelste 4G netwerk heeft, uit speedtest gedaan door iRockabizzydilly blijkt net wel dat men via Mobistar veel hogere snelheden kan halen dan via het 4G netwerk van Proximus en Base. Alleen ben ik niet akkoord met de stelling dat uit praktijk testen gebleken is dat hun netwerk minstens 50% sneller is. Het komt er op neer dat Mobistar die stelling beter zou moeten nuanceren of staven adhv (uitgebreide) data. :-)

De data die jij gaat verzamelen zal interessant zijn, maar zal waarschijnlijk ook niet op elke 4G locatie verzameld zijn, dus het volledig beeld zal ontbreken. :-)
De snelheid hangt af van vele factoren dus de enige manier om relatief juist dat te kunnen claimen is af te gaan op de technische specs van het netwerk. Ik kan ook zeggen dat Base niet mag adverteren met een twee keer zo snel 3G netwerk dankzij Dual Carrier (21Mbit voor HSPA+ vs 42Mbit voor DC-HSPA) omdat dit waarschijnlijk niet 100% sneller is dankzij die ene mast die nog via een SDSL lijn is aangesloten of door de belasting van andere mensen.

Ja, ze mogen hun bronnen beter vermelden, maar hun claims kunnen wel ondersteund worden door de techniek die toegepast is. En hun praktijktesten kunnen makkelijk 50% hoger liggen dan die van de concurrenten er zit immers quasi niemand op het LTE netwerk nu.
Jordy1990
Premium Member
Premium Member

Ik denk dat je mijn punt niet goed door hebt. :-) Mobistar heeft het wel degelijk over de praktijktesten en niet over de theoretische snelheid van het netwerk. En die snelheden komen niet overal minstens 50% hoger uit dan de concurrentie, iRockabizzydilly kan dat beamen. Het feit dat hun netwerk veel hogere snelheden aankan dan de concurrentie is nog geen bewijs dat ze ook daadwerkelijk veel hogere snelheden halen. Er bestaat immers een zeer groot verschil tussen theorie en praktijk.

Als we uw redenering doortrekken naar 3G zouden we kunnen besluiten dat Mobistar een even snel 3G netwerk heeft dan Proximus en Base (alle 3 de netwerken ondersteunen immers DC-HSPA) . We weten allemaal dat dat verre van het geval is in de praktijk.
AndRo555
Elite Poster
Elite Poster

Mobistar, Leuven (/Heverlee)

Afbeelding

2x20MHz, dus met een betere backhaul zou er nog meer uit te halen zijn.
iRockabizzydilly
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 592 keer
Bedankt: 172 keer

That's what I'm talking about, die cijfers...
AndRo555
Elite Poster
Elite Poster

Meer als 90Mbit :-D

Afbeelding

Het lijkt alsof Mobistar er echt een 90Mbit cap op legt. Dit is getest met een cat 4 LTE device (Nexus 5, 150Mbit max) Het zou nogal toevallig zijn dat hun backhaul zowel in leuven als gent max 90Mbit doet.

Vandaag was ik in de buurt van die 2.6GHz mast in leuven, jammer genoeg was die niet live, net zoals de 1800MHz op diezelfde mast. Amper LTE in de diestsestraat.
iRockabizzydilly
Elite Poster
Elite Poster

Damn, dat was nu eens iets dat ik altijd wou kunnen halen omdat het altijd net niet lukte om 90Mbit te halen. Klinkt stom, maar als je altijd in 89.xx Mbit en co. haalt wil je wel eens zien of je er 90Mbit uit kan persen.

Toch straf hoor, als die commerciële launch interessant wordt en de dekking verbeterd zal het een serieuze contender worden. Alleen is het nu meer dan ooit, met dergelijke snelheden, de moment om grotere volumes in abonnement te steken. En dat valt af te wachten.
jorgo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 146 keer
Bedankt: 30 keer

AndRo555 schreef:Meer als 90Mbit :-D

Afbeelding

Het lijkt alsof Mobistar er echt een 90Mbit cap op legt. Dit is getest met een cat 4 LTE device (Nexus 5, 150Mbit max) Het zou nogal toevallig zijn dat hun backhaul zowel in leuven als gent max 90Mbit doet.

Vandaag was ik in de buurt van die 2.6GHz mast in leuven, jammer genoeg was die niet live, net zoals de 1800MHz op diezelfde mast. Amper LTE in de diestsestraat.
Guess what: 10% overhead van een 100Mbps lijn is 90mbit.
Je moet het verkeer nog altijd van de mast naar het internet krijgen..
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

mooie resultaten !
ondertussen de bevestiging gekregen van een collega.
Er kunnen max 10% van de klanten meedoen aan de testen inclusief telenet.
dus hun antennes kunnen nooit overvol zijn.
bvb hun 2g en 3g zijn er veel die klagen. Stel je voor dat ze testen en slechts 10% van hun klanten 2g en 3G kunnen gebruiken.
Ik ben er heel zeker van dat er niemand zal klagen :-D
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
AndRo555
Elite Poster
Elite Poster

Band 20 (800MHz DD) is live rond Mechelen! Vanuit de trein gespot. Snelheid was een 5 a 7 Mbit, niet slecht gezien het bereik.
Band 3 / 1800MHz was daarentegen wel zeer snel in Mechelen/Leuven/Antwerpen in een rijdende trein. Makkelijk 30 a 40Mbit.

Afbeelding

Afbeelding
Jordy1990
Premium Member
Premium Member

Goed om te zien dat Mobistar wel al (in tegenstelling tot de andere providers voor zover ik weet) de 800 MHz gebruikt.

Welke app gebruik je trouwens om het netwerk "uit te lezen", Andro555?
Petervanakelyen
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 98 keer
Bedankt: 169 keer

Nexus 5 in engineering mode, denk ik ;)
AndRo555
Elite Poster
Elite Poster

Er is een app voor: https://play.google.com/store/apps/deta ... mode&hl=en Eerder een wrapper rond een settings menu.
Sommige samsungs en iphones hebben gelijkaardige field test mogelijkheden.
iRockabizzydilly
Elite Poster
Elite Poster

Mobistar lijkt me alleszins serieus over hun LTE netwerk. Goed dat ze beseffen dat het erop of eronder is. En hopelijk is hun commerciële launch, ik weet het ik zei het hier al veel, ook serieus te nemen.

Twee spelers blijven twee spelers, en de telecomgeschiedenis leert dat vaak de dingen pas echt veranderen vanaf 3 en meer spelers. En ik denk dat we het hier bijna allemaal roerend over eens zijn wat nu echt noodzakelijk is voor LTE; een volumeboost.
Jordy1990
Premium Member
Premium Member

AndRo555 schreef:Er is een app voor: https://play.google.com/store/apps/deta ... mode&hl=en Eerder een wrapper rond een settings menu.
Sommige samsungs en iphones hebben gelijkaardige field test mogelijkheden.
Alvast bedankt! Jammer dat de applicatie enkel werkt met de Nexus 5 (of alleszins toch niet op mijn gsm). De engineering mode van mijn (stock) Optimus G laat enkel toe informatie over 3G te bekijken en jammer genoeg niet over 4G. Ik zal maar verder zoeken naar een app die wel gedetailleerde info over 4G geeft. :-)
Mafiatounes
Starter
Starter

iRockabizzydilly schreef:Mobistar lijkt me alleszins serieus over hun LTE netwerk. Goed dat ze beseffen dat het erop of eronder is. En hopelijk is hun commerciële launch, ik weet het ik zei het hier al veel, ook serieus te nemen.

Twee spelers blijven twee spelers, en de telecomgeschiedenis leert dat vaak de dingen pas echt veranderen vanaf 3 en meer spelers. En ik denk dat we het hier bijna allemaal roerend over eens zijn wat nu echt noodzakelijk is voor LTE; een volumeboost.
Dat hoop ik ook, maar merk nu nog veel dat het netwerk nog veel schommelt ik heb binnenshuis 2G en buitenshuis 3.5G&4G (Merksem, Antwerpen) het netwerk is nog te wispelturig en nefast voor de batterij. Beste zou zijn een sterk 3.5G netwerk bijna overal aangevuld met 4G zoals bij Proxmus. Vooralsnog is het te vroeg om te bekritiseren want als ik 4G heb is het sneller als met Proximus en hoop dat er een degelijke dekking uit wordt gerold dit jaar.

Sent from my iPhone 5s/Moto G with Tapatalk Pro
AndRo555
Elite Poster
Elite Poster

Modbreak:
FullQuote verwijderd
Mafiatounes schreef:
iRockabizzydilly schreef:Mobistar lijkt me alleszins serieus over hun LTE netwerk. Goed dat ze beseffen dat het erop of eronder is. En hopelijk is hun commerciële launch, ik weet het ik zei het hier al veel, ook serieus te nemen.

Dat hoop ik ook, maar merk nu nog veel dat het netwerk nog veel schommelt ik heb binnenshuis 2G en buitenshuis 3.5G&4G (Merksem, Antwerpen) het netwerk is nog te wispelturig en nefast voor de batterij. Beste zou zijn een sterk 3.5G netwerk bijna overal aangevuld met 4G zoals bij Proxmus. Vooralsnog is het te vroeg om te bekritiseren want als ik 4G heb is het sneller als met Proximus en hoop dat er een degelijke dekking uit wordt gerold dit jaar.

Sent from my iPhone 5s/Moto G with Tapatalk Pro[/quote]

Laat nu Mobistar de enigste zijn die (zwaar) inzet op 3G900, dat zou toch een serieuze dekking moeten geven, zeker binnen. Aangevuld met een groeiend LTE netwerk is dat niet slecht.
Het zal nu echt een race worden om ter eerst een landelijk dekkend 4G800 netwerk, met 1800 en 2600 op drukke punten.
Base had gezegd tegen het einde van het jaar dat te doen, maar of ze daar in zullen slagen...

Echt leuk zou het worden als ze LTE uitrollen op 800/900/1800/2100/2600MHz, maar zover zal eht wel niet komen.
kristofmertens
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 34 keer

Vandaag iPad Air aangeschaft, tijd om de 4G zelf te testen :-D

Die uitrol op 900 mhz is echt wel voelbaar binnenshuis, toch in mijn regio.
Wat mij opvalt is sinds ik Mobistar heb en 3G inschakel mijn batterij het minder lastig heeft.
Doordat die 900 mhz gebruikt wordt moet mijn iPhone minder liggen zoeken of switchen tussen E of 3G.
Bij Proximus zat ik gemiddeld meer op E binnenshuis en was de 3G onstabiel.

Heeft er iemand een gedacht of er buiten de bestaande LTE antennes nog nieuwe opgedoken zijn?
Bij het raadplegen van de website van het BIPT vallen er mij geen nieuwe antennes op.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
TV: Telenet + CI+ module + Streamz
Internet: Telenet All internet 300
GSM: Orange Go Plus + Extra Surf Card, Orange Go Light
AndRo555
Elite Poster
Elite Poster

3G900 zal je ook zeker voelen op vlak van batterij, onder de -1xxdBm zal je baseband beginnen zoeken achter andere antennes en dat kost serieus wat stroom.

Buiten het bipt is er niet echt een indicatie of er LTE is geinstalleerd of niet, tenzij er zichtbaar werkmannen aan antennes bezig zijn. Van Mobistar moet je niet veel hopen dan alleen de echte stadscentra. En zelfs als er op het bipt staat dat er LTE op zit is het nog niet zeker of LTE al aan staat, er zijn locaties van Base zat die LTE hebben, maar waar het nog niet aanstaat, waarschijnlijk omdat de backhaul nog te upgraden is.
kristofmertens
Pro Member
Pro Member

Men vertelde mij gisteren in het Mobistar Center te Aarschot dat de testfase reeds achter de rug is en iedereen via 4G zou kunnen surfen? Zelf woon ik te Aarschot waar nog geen 4G actief is dus kan ik moeilijk even testen. Meld ik me aan zoals je in het verleden kon opgeven via de website krijg ik de mededeling dat ik niet woonachtig ben in een 4G gebied, wat dus lijkt dat er nog niets veranderd is?

iRockabizzydilly
Elite Poster
Elite Poster

Dat lijkt me bedenkelijk, tenzij dit nog moet aangekondigd worden in de nabije toekomst en die dat al wisten.
kristofmertens
Pro Member
Pro Member

Vanmiddag tot in Leuven gereden en de test gedaan, helaas niet op 4G geraakt.

Jordy1990
Premium Member
Premium Member

Er zou wel eens schot in de zaak kunnen komen.

http://m.datanews.knack.be/ict/nieuws/m ... ileArticle
AndRo555
Elite Poster
Elite Poster

Van mij mag die test nog wel even doorgaan :-D

Zodra ze launchen is het waarschijnlijk gedaan met de pret en is het terug naar Base/MV.

kristofmertens
Pro Member
Pro Member

Het is enkel jammer dat je moet wonen of werken in een 4G gebied om te testen.
Ik werk ook in een 4G gebied, maar heb geen abbo van mijn werkgever helaas.
Had graag graag ,et zoals jij het verschil gemeten met MV :-D

tommekentom
Premium Member
Premium Member
Twitter: MisterTommie
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 24 keer
Contacteer:

kristofmertens schreef:Het is enkel jammer dat je moet wonen of werken in een 4G gebied om te testen.
Ik werk ook in een 4G gebied, maar heb geen abbo van mijn werkgever helaas.
Had graag graag ,et zoals jij het verschil gemeten met MV :-D

Als je de klantendienst belt en hen zegt dat je werkt in een 4G-gebied dan activeren ze dit gewoon voor je hoor.

Verzonden vanaf mijn iPad met behulp van Tapatalk
[Home] Bouygues Bbox ultym fibra
[Home] Tadaam Premium
[Pro] iPhone XS Max - Orange Shape Traveller
[Private] Samsung Note 20 ultra - Bouygues Sensation 120GB
AndRo555
Elite Poster
Elite Poster

Gisteren op de zurenborgbrug in Antwerpen 800MHz LTE kunnen ontvangen, maar geen enkele mast die op site van het bipt staat in de buurt heeft 800MHz LTE, ofwel was het van een mast enkele kilometers verder ofwel staat die in ieder geval nog niet op. Ontvangst was in ieder geval subliem, binnen 4G gehad terwijl er geen 3G was. :-D
Jordy1990
Premium Member
Premium Member

AndRo555 schreef:Ontvangst was in ieder geval subliem, binnen 4G gehad terwijl er geen 3G was. :-D
Waren de snelheden even subliem op de 800 MHz? :-D
AndRo555
Elite Poster
Elite Poster

30 down en 18 up, een heel pak beter dan die in Mechelen toen.

Dekking is nog altijd niet denderend, randstad Antwerpen is er nog vaak niks. Maar voor de rest is hun netwerk een pak beter als van Base, mijn gsm heeft geen data drops, switcht tussen 3G en 4G zonder problemen, als ik bel of iemand belt mij valt de verbinding altijd mooi naar 2/3G om te kunnen bellen.
Bij base heb ik wel vaak gehad dat ik direct 'call ended' kreeg als ik probeerde te bellen op 4G, mensen die mij af en toe niet konden bereiken, 4G werd meestal niet automatisch opgepakt als ik uit 3G dekkingsgebied kwam, dan is het Mobistar 4G netwerk toch een stuk beter, om nog maar te zwijgen over snelheden of uitrol van 800/2600MHz.
krisken
Moderator
Moderator
Twitter: kriskenbe
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Qua dekking daar in tegen... :-)

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
iRockabizzydilly
Elite Poster
Elite Poster

Daar zijn ze duidelijk mee bezig, met een duidelijke achterstand, maar 'k zou ze nog niet uittellen.
AndRo555
Elite Poster
Elite Poster

krisken schreef:Qua dekking daar in tegen... :-)
Het kan snel keren als Mobistar zo inzet op 800MHz en de andere twee.

De meest logische aanpak leek mij altijd eerst voor grote dekking zorgen met (relatief) weinig masten door 800Mhz te gebruiken, dan dit fijnmazig uitbouwen met meer 800MHz zodat je dekking op 2G niveau zit nu, tegen dan begint het netwerk waarschijnlijk vrij belast te worden (4G klanten en devices zijn er niet op een dag, maar komen regelmatig) En uiteindelijk capaciteit uitbreiden met 1800/2600MHz, en de bijhorende snelheden.

Mobistar is de enige die een beetje deze aanpak gebruikt, de andere twee gooien er maar 1800MHz tegenaan met dezelfde problemen als 3G, waar de dekking buiten meestal goed tot redelijk is, mar binnen is het een heel ander verhaal.
krisken
Moderator
Moderator
Contacteer:

Op moment van schrijven zie ik de volgende info op hun sites

Mobistar : 50 gemeenten/steden actief + 40 in Q1 2014 = 90
Base : meer dan 400 gemeenten/steden
Proximus: meer dan 279 steden/gemeenten

(draag geen verantwoording voor deze cijfers, komen van de website van de operator zelf)

Mobistar wilt dus vooral inzetten op een snelle landelijke dekking. Base/Proximus zetten eerst in op grote steden/gemeenten/voorsteden, pas daarna gaan ze deze verbinden met elkaar (wie weet met 800MHz?).

Kort door de bocht maar Proximus/Base geven mensen met een telefoon/tablet die 4G aan kan nu aan een bepaalde dekking : 3G "overal" en 4G in de grote steden/gemeenten. Zo komt er al wat cash binnen van de mensen die een abonnement hier op hebben + komt er ook feedback van. Mobistar daarintegen laat enkel testers toe (op dit moment toch) die aan enkele voorwaarden moeten voldoen. Tegelijk zijn ze druk bezig hun 4G netwerk aan het uitrollen zodat ze, als zehet open zetten voor het grote publiek, meteen een groot gebied dekken.

Mobistar is nog steeds in testfase (geen officiele abonnementen bij mijn weten?) en heeft dus alleen een paar duizend testers terwijl Proximus/Base 4G al hebben opengesteld voor alle gebruikers die een 4G toestel hebben (zelfs met abonnementjes van 9 euro!). Dat Mobistar dus sneller is, hoeft niet te verwonderen : enkel testers zitten op het internet. Een volledige vergelijking/test tussen de 3 operatoren zou dus niet fair zijn.

Beide methodes hebben volgens mij hun voor en nadelen. Base claimt bvb dat meer dan 50% van de bevolking met hun huidige 4G antennes kan bereikt worden. Dat wilt zeggen dat er al een zekere inkomstenflow is.

Telefonie = EDPnet + OVH
AndRo555
Elite Poster
Elite Poster

De reden dat Mobistar hun netwerk sneller is gewoon omdat ze meer spectrum aan LTE besteden op het moment, ze gebruiken op sommige plaatsen dubbel zoveel bandbreedte als Base en Proximus. (20MHz in de DL ipv 10MHz bij de concurrentie) Het feit dat het een testnetwerk is helpt ook natuurlijk, maar de 4G netwerken van de andere twee zijn alles behalve overladen.

Proximus probeert duidelijk winst te maken met hun 4G opties en duurdere abbonementen waar 4G al in zit. Base zal het moeten hebben van de klanten die hen kiezen door het feit dat het een 'gratis' optie is.

De reden dat Base 4G openstelt voor iedereen zou wel eens te maken hebben dat ze nu het snelste 3G netwerk hebben en dat zo willen houden door zoveel mogelijk mensen over te zetten op 4G, zodat er wat ademruimte komt op 3G op drukke plekken. Het feit dat ze het snelste zijn (volgens de vergelijking op de Proximus site, nota bene) scheppen ze graag over op.
krisken
Moderator
Moderator
Contacteer:

Proximus bied ook iedereen 4G aan hoor (nog voor Base zelfs).

Telefonie = EDPnet + OVH
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Proximus probeert duidelijk winst te maken met hun 4G opties en duurdere abbonementen waar 4G al in zit. Base zal het moeten hebben van de klanten die hen kiezen door het feit dat het een 'gratis' optie is.
BASE is natúúrlijk de sociale maatschappij van de drie. :|

4G bij Proximus is bij alle abonnementen gratis inbegrepen. Alleen hebben duurdere abonnementen hogere snelheden en prioritaire toegang tot 3G.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

ja, concurrentie brengt (eindelijk) leven in de brouwerij! Hopelijk neemt mobi* ook geen genoegen meer met de rol van steeds maar weer 2de viool te moeten spelen in dit landje... :-)
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
krisken
Moderator
Moderator
Contacteer:

Lord Utopia schreef:

4G bij Proximus is bij alle abonnementen gratis inbegrepen. Alleen hebben duurdere abonnementen hogere snelheden en prioritaire toegang tot 3G.
Welja, over 6 maand toch :-)

Telefonie = EDPnet + OVH
AndRo555
Elite Poster
Elite Poster

Lord Utopia schreef:

Ik had even gemist dat Proximus inderdaad iedereen 4G geeft, voor 6 maanden.

/slightly off topic:
Hoe Tele2 in Nederland een LTE-only netwerk wilt uitrollen op 800/2600MHz met VoLTE, de technische stukken zijn imho interessant. Zo geven ze ergens aan ze met 1 800MHz mast 65km2 kunnen dekken.
http://storm.zoomvisionmamato.com/playe ... /7tzypf5r/
Plaats reactie

Terug naar “Orange (Mobistar)”