De bandbreedte die gebruikt wordt zegt enkel iets over de theoretische snelheden, niets over de snelheden die in de praktijk gehaald zullen worden. De juiste verwoording zou dan moeten zijn:"het 4G netwerk van Mobistar kan meer dan 50% sneller zijn dan Proximus en Base". Want uit praktijk testen (speedtests) blijkt dit niet altijd het geval te zijn.AndRo555 schreef: Mobistar heeft (vanuit de snelheden gezien, ik bestel een Mobi sim en weet harde feiten te posten later) een 2x15 of 2x20MHz setup op verschillenden plaatsen (en 2.6GHz nota bene, wat sowieso 2x20Mhz is), Base en Proximus gebruiken beide 2x10MHz.
Mobistar is dus wel degelijk een pak sneller (meer als 50% zelfs met de juiste apparatuur)
Ook ben ik niet zeker of Mobistar overal minstens 2x 15MHz gebruikt. Trouwens Base heeft ook masten waarop 2600 MHz gebruikt mag worden, dus theoretisch kan Base op een beperkt aantal plaatsen dezelfde snelheden halen dan Mobistar.
Ik wil hiermee niet beweren dat Mobistar niet het snelste 4G netwerk heeft, uit speedtest gedaan door iRockabizzydilly blijkt net wel dat men via Mobistar veel hogere snelheden kan halen dan via het 4G netwerk van Proximus en Base. Alleen ben ik niet akkoord met de stelling dat uit praktijk testen gebleken is dat hun netwerk minstens 50% sneller is. Het komt er op neer dat Mobistar die stelling beter zou moeten nuanceren of staven adhv (uitgebreide) data.
De data die jij gaat verzamelen zal interessant zijn, maar zal waarschijnlijk ook niet op elke 4G locatie verzameld zijn, dus het volledig beeld zal ontbreken.