Mijn initieel onderzoek kwam uit op het gebruik van een vlakantenne (is wat minder opzichtig vanwege huurcontract issue met verbod schotels en het feit dat het zuiden vooraan het huis is).
Ik dacht aan iets als selfsat met hun raamklem bevestiging; die zou in het raam hangen zonder gaten te moeten boren. Dat leek me zeer interessant, enkel spijtig dat het (zoals ik het nu zie) gaat conflicten met de permanente muggenzift die gemonteerd is.
Dit, mogelijk met een compatibel motortje, om zo het nadeel op te vangen dat een vlakantenne slechts 1 satelliet aankan.
Desnoods hangen aan het raam van mijn keuken, dat op het balkon uitgeeft en dus niet "uitsteekt".
Heeft er iemand ervaring mee, of een beter idee?
Een schotel op het terras is een alternatief, maar minder interessant vanwege het feit dat mijn terras net geen 3x2 is en een schotel direct wat nuttige plaats inneemt.
Ander alternatief is mogelijk een balkonconstuctie (ik heb een metalen balkon met horizontale metalen leuning en vertikale metalen rails), als ik daar bloembakken naast hang en mss een vuilzak over dan valt ie minder op.
De grote voorwaarde is geen gaten te moeten boren, of eender welk ander type van permanente bevestiging (kunnen ze al minder klagen). Tips naar exacte modellen van vlakantennes of montagebeugels, alsook winkels in Vlaanderen die dat verkopen (liefst ni via internet) altijd welkom. Tips naar decoders en raamkabels enzo toe mogen maar kunnen wachten, een ding tegelijk

[