Mobistar Klantenzone

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
AndRo555
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3018
Lid geworden op: 04 aug 2012, 12:48
Uitgedeelde bedankjes: 301 keer
Bedankt: 267 keer

Ik heb me eens een sim van mobistar aangeschaft om wat te testen (of hun netwerk doenbaar is of niet)

Krijg ik mooi mijn sim toegestuurd, activeer ik deze, allemaal geen probleem. Wil ik mij inschrijven bij de klantenzone, vul ik mijn nummer in (049152xxxx) krijg ik een melding dat alleen mobistar nummers hierop kunnen inschrijven. Dit is nota bene een nummer dat ik van hen gekregen heb, wat een prutsers. :bang:
Ik heb de klantendienst al proberen bereiken, mail en telefoon, maar geen soelaas tot nu toe.

Nog mensen die dit voor hebben gehad?
iRockabizzydilly
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2654
Lid geworden op: 27 jun 2013, 21:07
Uitgedeelde bedankjes: 592 keer
Bedankt: 172 keer

Yep, heeft zo'n 48u gemiddeld nodig om voor elke service actief te geraken... Klantendienst bellen was bij mij echter nog nooit zo vlot gegaan.
Gebruikersavatar
sirWard
Erelid
Erelid
Berichten: 928
Lid geworden op: 05 jan 2009, 20:15
Twitter: sirWard
Locatie: Sint-Amandsberg - 91OOS0
Uitgedeelde bedankjes: 75 keer
Bedankt: 87 keer

Klopt, heb hier ook een dag of 3 moeten wachten. De systemen hé! *roloog*
AndRo555
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3018
Lid geworden op: 04 aug 2012, 12:48
Uitgedeelde bedankjes: 301 keer
Bedankt: 267 keer

Wat een systeem is me dat, 48u wachten voor iets dat een computer kan doen in een fractie van een seconden. Ik zou wel eens willen weten wat er achter deze 'wachttijd' zit.
Gebruikersavatar
D3bian
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1256
Lid geworden op: 29 jun 2006, 10:43
Locatie: Zemst
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 25 keer

Hello,

Ik zal deze informatie doorgeven aan een kennis van mij, als je een PM kan sturen met een screenshot van welke boodschap je krijgt kan ik dat ook doorgeven en misschien kunnen ze daarmee uitvissen waarom dat gebeurd.
Afbeelding
kristofmertens
Pro Member
Pro Member
Berichten: 284
Lid geworden op: 07 aug 2013, 20:26
Locatie: Aarschot
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 34 keer

Normale zaak, was hier ook pas na enkele dagen actief.
Via Facebook heb je het snelste resultaat (ik toch), aanrader!

Graag jouw bevindingen betreft Mobistar, ikzelf ben ook sinds oktober klant en ben (momenteel) nog tevreden.
Proximus was voor mij altijd de nr1, maar Mobistar is in een serieuse opmars op gebied van 3G.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
TV: Telenet + CI+ module + Streamz
Internet: Telenet All internet 300
GSM: Orange Go Plus + Extra Surf Card, Orange Go Light
AndRo555
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3018
Lid geworden op: 04 aug 2012, 12:48
Uitgedeelde bedankjes: 301 keer
Bedankt: 267 keer

Vrij curieus achter hun netwerk, 900MHz UMTS en vooral hun 'hogere snelheid LTE' netwerk.

Daarjuist nog eens geprobeerd, geen geluk. Maar we zijn nog geen 48u verder. Wachten dus maar.
kristofmertens
Pro Member
Pro Member
Berichten: 284
Lid geworden op: 07 aug 2013, 20:26
Locatie: Aarschot
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 34 keer

Die 900 mhz voel je, vooral landelijk.
Algemeen ligt hun donwload lager als de rest, maar je krijgt wel een snellere stabielere upload tegenover.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
TV: Telenet + CI+ module + Streamz
Internet: Telenet All internet 300
GSM: Orange Go Plus + Extra Surf Card, Orange Go Light
Avenger 2.0
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1492
Lid geworden op: 13 okt 2005, 20:50
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 55 keer

Inderdaad wel grappig dat bij mobistar alles effectief 48 uur of zelfs meer kan duren voordat het doorgevoerd is in hun systeem. Hoogstwaarschijnlijk draait alles daar nog op een systeem dat 10 à 20 jaar geleden ontworpen is. Die wachttijden zijn inderdaad niet meer van deze tijd.
kristofmertens
Pro Member
Pro Member
Berichten: 284
Lid geworden op: 07 aug 2013, 20:26
Locatie: Aarschot
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 34 keer

Waar ik persoonlijk vertraging opmerk is de app MyMobistar.
Pas na 1 a 2 dagen kan je je huidige juiste verbruik raadplegen.
Dat zou beter kunnen, daar is nog werk aan de winkel.

De optie Visual Voicemail is het toch ook niet.
Blijkbaar bij het in en uit halen van je sim kan problemen opleveren.
Aangezien ik soms nog eens een testsim van Proximus durf gebruiken doet Visual Voicemail buiten werking treden.
Nu ja, dit is voor mij geen prioriteit. Ontvangst en snelheden zijn belangrijker :-D

[Afbeelding Post made via mobile device ]
TV: Telenet + CI+ module + Streamz
Internet: Telenet All internet 300
GSM: Orange Go Plus + Extra Surf Card, Orange Go Light
AndRo555
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3018
Lid geworden op: 04 aug 2012, 12:48
Uitgedeelde bedankjes: 301 keer
Bedankt: 267 keer

En 4G activeren duurt ook al 48h, ik heb den indruk dat de computers daar echt nog van de middeleeuwen zijn.

Even ter samenvatting, van een nieuwe sim met abbonement tot een werkende 4G data connectie zit quasi een week, zonder dat daar enige menselijke handeling in berokken is (vermoed ik?). :lol:
iRockabizzydilly
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2654
Lid geworden op: 27 jun 2013, 21:07
Uitgedeelde bedankjes: 592 keer
Bedankt: 172 keer

Bij mij ging dit over een totaal van 2 dagen? Van overzetten op abonnement tot 4G actief hebben...
AndRo555
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3018
Lid geworden op: 04 aug 2012, 12:48
Uitgedeelde bedankjes: 301 keer
Bedankt: 267 keer

4G activeren duurt 48u, voor de klantenzone (kunnen) registreren duurt ook 48u. En aangezien je de klantenzone nodig hebt om 4G te activeren is dat minimum 4 dagen...
AndRo555
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3018
Lid geworden op: 04 aug 2012, 12:48
Uitgedeelde bedankjes: 301 keer
Bedankt: 267 keer

Meer als 48u later kan ik nog altijd niet connecteren met het 4G netwerk, zucht... :|
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5891
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

om gelijkaardige (frustrerende) redenen vorig jaar gestopt met mobi* "internet on mobile"...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
Plaats reactie

Terug naar “Orange (Mobistar)”