Lancering 4 G Mobi*

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
kristofmertens
Pro Member
Pro Member
Berichten: 284
Lid geworden op: 07 aug 2013, 20:26
Locatie: Aarschot
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 34 keer

Deze week hetzelfde gezien maar dan via 3G :-D
Collega's met een Samsung Galaxy S3, één met Mobistar, één met Telenet (Mobistar), beide zaten op E terwijl ik 3/5 3G ontvangst had.
Snelheid zat ik rond de 5 mbps down en 1.5 up, niet slecht.
TV: Telenet + CI+ module + Streamz
Internet: Telenet All internet 300
GSM: Orange Go Plus + Extra Surf Card, Orange Go Light
hendrake
Pro Member
Pro Member
Berichten: 269
Lid geworden op: 19 sep 2012, 16:45
Uitgedeelde bedankjes: 68 keer
Bedankt: 12 keer

Het is niet voor niks dat Mobistar nog grotere investeringen in het zuiden voorziet dan in Vlaanderen. Ze zijn er nog niet maar de verbetering is dagelijks merkbaar. Daarnet in centrum Leuven binnen 51.9 MBps up. 3g verbetert ook. Hopelijk houden ze dat tempo vol.

Is er eigenlijk een in de praktijk merkbaar verschil tussen de verschillende merken telefoons qua snelheid van verbinding?

[Afbeelding Post made via mobile device ]
iRockabizzydilly
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2654
Lid geworden op: 27 jun 2013, 21:07
Uitgedeelde bedankjes: 592 keer
Bedankt: 172 keer

Hier net toch nog even de testsim ingestoken om te checken of het per toeval toch nog zou actief zijn, 4G, en blijkbaar dus wel :-D
Raar, eergisteren geraakte ik echt nergens in Gent gerigstreerd op 4G.

We zitten dus nu al aan 104GB...
iRockabizzydilly
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2654
Lid geworden op: 27 jun 2013, 21:07
Uitgedeelde bedankjes: 592 keer
Bedankt: 172 keer

Afbeelding
http://www.speedtest.net/my-result/i/714293710

Binnenshuis opnieuw, opvallend hogere uploadsnelheden de laatste dagen bijna overal waar ik speedtest doe. Meestal ook met lagere ping dan deze (17/18ms).
iRockabizzydilly
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2654
Lid geworden op: 27 jun 2013, 21:07
Uitgedeelde bedankjes: 592 keer
Bedankt: 172 keer

Afbeelding

Binnenshuis, met Personal Hotspot over USB.
AndRo555
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3018
Lid geworden op: 04 aug 2012, 12:48
Uitgedeelde bedankjes: 301 keer
Bedankt: 267 keer

Dat is die van Mobistar? (de HUAWEI E5776?) Die ondersteund namelijk Cat4 LTE, wat sneller zou moeten gaan dan 90Mbps op 20Mhz. :?

Enig idee of je de bandbreedte die gebruikt wordt kan zien op die modem?
Jordy1990
Premium Member
Premium Member
Berichten: 508
Lid geworden op: 25 dec 2010, 21:46
Uitgedeelde bedankjes: 69 keer
Bedankt: 44 keer

Mobistar is toch, net zoals al de andere providers, cat 3 LTE aan het uitrollen? Dan ga je heus geen hogere snelheden halen met een cat 4 modem.
Of ben ik hier mis?
Gebruikersavatar
bollewolle
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 891
Lid geworden op: 16 nov 2007, 12:53
Twitter: bollewolle
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 166 keer
Bedankt: 89 keer

Volgens mij bedoelt iRockabizzydilly dat hij de Personal Hotspot functie van zijn iPhone 5S gebruikt om te tetheren naar zijn pc/laptop, in dit geval over USB. Hij heeft zoiets in ieder geval ook in zijn signature staan :)
AndRo555
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3018
Lid geworden op: 04 aug 2012, 12:48
Uitgedeelde bedankjes: 301 keer
Bedankt: 267 keer

Hmm, dan kan het nog altijd makkelijk 2x20MHz zijn.

Cat 4 LTE is eigenlijk gewoon cat 3 LTE die de volle 100 resource blocks kan gebruiken (en dus de volle 20MHz in de DL), vergelijk het met DC-HSPA vs HSPA+, geen echt probleem om te implementeren.
iRockabizzydilly
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2654
Lid geworden op: 27 jun 2013, 21:07
Uitgedeelde bedankjes: 592 keer
Bedankt: 172 keer

Inderdaad via USB met iPhone 5S met laptop verbonden :wink:
Over wifi is de verbindingssnelheid beperkter, vandaar USB. Ik gebruik deze setup nu al enkele dagen als connectie terwijl mijn vaste connectie gewoon volledig uit is. Het is sneller dan mijn wifi, momenteel geen volumebeperking of traffic shaping enz en dan zwijgen we maar over de veel hogere uploadsnelheid. Toch echt wel indrukwekkende snelheden, nota bene binnen in gebouw.

Ter zijde: Op speedtest.net kon ik ineens een server van Mobistar in Evere selecteren, da's nieuw?
kristofmertens
Pro Member
Pro Member
Berichten: 284
Lid geworden op: 07 aug 2013, 20:26
Locatie: Aarschot
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 34 keer

Hier ook de nieuwe server van Mobistar in het lijstje.

Afbeelding
TV: Telenet + CI+ module + Streamz
Internet: Telenet All internet 300
GSM: Orange Go Plus + Extra Surf Card, Orange Go Light
iRockabizzydilly
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2654
Lid geworden op: 27 jun 2013, 21:07
Uitgedeelde bedankjes: 592 keer
Bedankt: 172 keer

Iemand al opgevangen wanneer de commerciële launch precies zal zijn? 'k Heb nu weer mijn Proximus sim continu in gebruik en ik moet eerlijk toegeven dat ik nog nooit zo getwijfeld heb om over te schakelen.
AndRo555
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3018
Lid geworden op: 04 aug 2012, 12:48
Uitgedeelde bedankjes: 301 keer
Bedankt: 267 keer

Net een speedtest gezien van iemand op CES waar T-Mobile US LTE had met 20MHz bandbreedte, op band 4 / AWS die vergelijkbaar is met band 3 / DCS hier. Deed me denken aan de resultaten hier.

http://f.cl.ly/items/2D0A1y20152y311d1n0n/image.png

Nu ben ik er toch vrij zeker van dat Mobistar 20MHz gebruikt itt tot de 10MHz van proximus en base, wat maakt dat ze het snelste netwerk van Belgie (zouden) hebben op het moment. :-D
iRockabizzydilly
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2654
Lid geworden op: 27 jun 2013, 21:07
Uitgedeelde bedankjes: 592 keer
Bedankt: 172 keer

Inderdaad herkenbaar, alleen heb ik nog nooit de grens van 90mbit kunnen overschreiden. Upload en Ping zijn wel haast continu nog beter als deze. Nuja, T Mobile in VS is heel agressief bezig qua prijzen, maar het netwerk heeft nog wat uitdagingen.

Ik heb alleszins al Verizon LTE resultaten gezien die ook gelijk liggen met Mobistar hier, maar denk dat het ook nog een testfase was destijds.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
hendrake
Pro Member
Pro Member
Berichten: 269
Lid geworden op: 19 sep 2012, 16:45
Uitgedeelde bedankjes: 68 keer
Bedankt: 12 keer

Gisterenavond 87.22 MBps inVilvoorde.

In mijn gezelschap wilden we wat opzoeken op internet. De meesten stonden wat te sakkeren en te wachten op een matige 3G verbinding (inbegrepen de mensen met een iPhone 5, wat toch wel spijtig is). Met Mobi* 4G ging het onmiddelijk.

http://www.speedtest.net/my-result/a/699109341
AndRo555
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3018
Lid geworden op: 04 aug 2012, 12:48
Uitgedeelde bedankjes: 301 keer
Bedankt: 267 keer

iRockabizzydilly schreef:Inderdaad herkenbaar, alleen heb ik nog nooit de grens van 90mbit kunnen overschreiden. Upload en Ping zijn wel haast continu nog beter als deze. Nuja, T Mobile in VS is heel agressief bezig qua prijzen, maar het netwerk heeft nog wat uitdagingen.

Ik heb alleszins al Verizon LTE resultaten gezien die ook gelijk liggen met Mobistar hier, maar denk dat het ook nog een testfase was destijds.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
T-Mobile US deed deze 20MHz alleen bij hun pers conferentie, Verizon heeft in dezelfde band 4 ook 20MHz LTE lopen in bepaalde steden.

Ik denk wel niet dat Mobistar ook overal 20MHz op 1800mhz gebruikt. Ze gebruiken immers al op bepaalde plekken 900MHz UMTS icm met 900mHz GSM, om dan al het spectrum in 1800MHz weg te geven aan LTE lijkt mij niet echt handig in steden waar bel-capaciteit voor oudere GSM handsets nog een probleem kan zijn.

Mobistar is de enige van de drie die serieus bezig is met 2600MHz LTE en 900MHz UMTS de laatste tijd, dus we hebben zeker nog niet het laatste van hen gezien.

EDIT: En 800MHz LTE!
http://www.sites.bipt.be/pdf/00003074_001.pdf
iRockabizzydilly
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2654
Lid geworden op: 27 jun 2013, 21:07
Uitgedeelde bedankjes: 592 keer
Bedankt: 172 keer

Ah bon ze zijn al bezig met 800Mhz... andere operatoren ook?
AndRo555
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3018
Lid geworden op: 04 aug 2012, 12:48
Uitgedeelde bedankjes: 301 keer
Bedankt: 267 keer

Ik hoop van wel, ze claimen allemaal immers wel een vrij snelle rol out. Al ben ik zowel bij base als proximus quasi alleen nog maar 1800MHz tegengekomen, mobistar doet de volle 800/1800/2600 op bepaalde plekken.
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6018
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 343 keer

Ik veronderstel dat ze dat beiden wel met een druk op de knop kunnen activeren. Ze wisten dat de veiling er aan kwam dus zullen ze het wel al voorzien hebben.

Sent from my GT-I8190 using Tapatalk
Jordy1990
Premium Member
Premium Member
Berichten: 508
Lid geworden op: 25 dec 2010, 21:46
Uitgedeelde bedankjes: 69 keer
Bedankt: 44 keer

Zolang er nog geen vergunningen zijn moeten ze nog wachten om op de knop te drukken. ;-) Al lijkt Mobistar wel op dit moment voorsprong te hebben met 800 MHz.
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6018
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 343 keer

Tuurlijk, maar lijkt me logisch dat ze het wel al voorzien :)

Sent from my Lumia 920 using Tapatalk
hendrake
Pro Member
Pro Member
Berichten: 269
Lid geworden op: 19 sep 2012, 16:45
Uitgedeelde bedankjes: 68 keer
Bedankt: 12 keer

De lancering van een 'commercieel aanbod' is nog eens uitgesteld, zo blijkt uit een antwoord van de Tweeter van Mobistar:

Als antwoord op _____________
Mobistar ‏@MobistarNL 18 jan.
@____ De lancering van ons commercieel aanbod is voorzien tegen eind 2014. ^DM

Helaas. Of eigenlijk niet - nog een heel jaar 'gratis' 4G?
Gebruikersavatar
tommekentom
Premium Member
Premium Member
Berichten: 571
Lid geworden op: 31 maa 2012, 16:41
Twitter: MisterTommie
Locatie: Lille, FR
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 24 keer
Contacteer:

hendrake schreef:De lancering van een 'commercieel aanbod' is nog eens uitgesteld, zo blijkt uit een antwoord van de Tweeter van Mobistar:

Als antwoord op _____________
Mobistar ‏@MobistarNL 18 jan.
@____ De lancering van ons commercieel aanbod is voorzien tegen eind 2014. ^DM

Helaas. Of eigenlijk niet - nog een heel jaar 'gratis' 4G?
dit gaat over hun kabelaanbod, niet over 4G
[Home] Bouygues Bbox ultym fibra
[Home] Tadaam Premium
[Pro] iPhone XS Max - Orange Shape Traveller
[Private] Samsung Note 20 ultra - Bouygues Sensation 120GB
hendrake
Pro Member
Pro Member
Berichten: 269
Lid geworden op: 19 sep 2012, 16:45
Uitgedeelde bedankjes: 68 keer
Bedankt: 12 keer

Oei, niet voldoende doorgelezen. Dank voor de correctie.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Gebruikersavatar
tommekentom
Premium Member
Premium Member
Berichten: 571
Lid geworden op: 31 maa 2012, 16:41
Twitter: MisterTommie
Locatie: Lille, FR
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 24 keer
Contacteer:

Ik vraag me wel af voor wanneer de commerciële lancering zal zijn... tot wanneer loopt 'begin' 2014?
[Home] Bouygues Bbox ultym fibra
[Home] Tadaam Premium
[Pro] iPhone XS Max - Orange Shape Traveller
[Private] Samsung Note 20 ultra - Bouygues Sensation 120GB
Jordy1990
Premium Member
Premium Member
Berichten: 508
Lid geworden op: 25 dec 2010, 21:46
Uitgedeelde bedankjes: 69 keer
Bedankt: 44 keer

In 2012 heeft Mobistar gezegd dat ze een commercieel 4G netwerk zouden lanceren begin 2013, dus het werkt precies allemaal met vertraging bij hun. Het zou me dus niet verbazen moest het hun deze keer ook niet lukken zich aan hun planning te houden. Al is er nu al een 4G netwerk dat klanten kunnen gebruiken. Dus er is al vooruitgang..
Gebruikersavatar
sirWard
Erelid
Erelid
Berichten: 928
Lid geworden op: 05 jan 2009, 20:15
Twitter: sirWard
Locatie: Sint-Amandsberg - 91OOS0
Uitgedeelde bedankjes: 75 keer
Bedankt: 87 keer

Ik dacht vorige week ergens te hebben gelezen dat de commerciële lancering zou uitgesteld zijn tot eind 2014, maar met een snelle Google-beurt vind ik daar (nog) niets van terug. Dus daar neem je misschien beter niet direct je conclusies van.

Sowieso ben ik best tevreden met de 5GB gratis data + constant LTE bereik binnenshuis. Voor mij mag dat dus nog wel even zo blijven eigenlijk... In Januari werd 1,5Gb van de 3,5GB die ik verstookt heb via 4G verbruikt. :bdaysmile:
Jordy1990
Premium Member
Premium Member
Berichten: 508
Lid geworden op: 25 dec 2010, 21:46
Uitgedeelde bedankjes: 69 keer
Bedankt: 44 keer

sirWard schreef:Ik dacht vorige week ergens te hebben gelezen dat de commerciële lancering zou uitgesteld zijn tot eind 2014, maar met een snelle Google-beurt vind ik daar (nog) niets van terug. Dus daar neem je misschien beter niet direct je conclusies van.
Sloeg dat niet op het kabelaanbod van Mobistar? :-)
iRockabizzydilly
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2654
Lid geworden op: 27 jun 2013, 21:07
Uitgedeelde bedankjes: 592 keer
Bedankt: 172 keer

Inderdaad, kabelaanbod.
hendrake
Pro Member
Pro Member
Berichten: 269
Lid geworden op: 19 sep 2012, 16:45
Uitgedeelde bedankjes: 68 keer
Bedankt: 12 keer

Voor mij mag het ook zo blijven, 1gb 4G gratis.

Maar goed, 't is wel spijtig dat het zo traag gaat.
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

kvraag me toch af waar ze die metingen vandaan halen
Bijlagen
1618467_603771393026484_347124235_n.jpg
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
iRockabizzydilly
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2654
Lid geworden op: 27 jun 2013, 21:07
Uitgedeelde bedankjes: 592 keer
Bedankt: 172 keer

Ik moet zeggen dat ik dat in de praktijk inderdaad kon vaststellen.
Stroper
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1749
Lid geworden op: 24 aug 2011, 10:27
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 140 keer

Zolang er geen commercieel landelijk aanbod, kunnen ze beweren wat ze willen.
* Er zitten veel minder volk op.( je moet inde streek wonen/werken om een test aan te vragen)
* in vegelijking met BASE en zeker Proximus, is het aanbod aan 4G plaatsen vrij beperkt.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Jordy1990
Premium Member
Premium Member
Berichten: 508
Lid geworden op: 25 dec 2010, 21:46
Uitgedeelde bedankjes: 69 keer
Bedankt: 44 keer

Maar in andere gebieden waren de snelheden dan weer gelijkaardig aan die van Proximus en Base. Daardoor lijkt hun claim (minstens 50% sneller) mij wel héél sterk. Dat ze dan maar resultaten laten zien dat hun minimum (!) snelheid 50% hoger ligt dan de concurrentie.
iRockabizzydilly
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2654
Lid geworden op: 27 jun 2013, 21:07
Uitgedeelde bedankjes: 592 keer
Bedankt: 172 keer

Toch niet echt, gebieden waar ik op Proximus 40Mbit tot 50Mbit haal haal ik bij Mobistar in de 80Mbit, en dat op meerdere plaatsen telkens hetzelfde.
Jordy1990
Premium Member
Premium Member
Berichten: 508
Lid geworden op: 25 dec 2010, 21:46
Uitgedeelde bedankjes: 69 keer
Bedankt: 44 keer

iRockabizzydilly schreef: en dat op meerdere plaatsen telkens hetzelfde.
Op de plaatsen waar jij getest hebt zijn de snelheden allemaal stuk voor stuk indrukwekkend en veel hoger dan de concurrentie, dat is zeker. Maar ik heb ook speedtesten gezien (regio Vlaams Brabant als ik mij niet vergis) waar de snelheden 40-50 Mbps uitkwamen, net hetzelfde als de concurrentie. En dan gaat de redenering MINSTENS 50% sneller niet meer op. Dat ze vaak (veel) sneller zijn dan de concurrentie is waar als ik uw speedtests bekijk, maar dat ze altijd en overal (dat is mijn interpretatie van minstens) 50% sneller zijn klopt niet.

Ook begrijp ik niet waarom Mobistar de data waarop zij zich baseren niet vrijgeven, zo zouden hun claims evenzeer op lucht gebaseerd kunnen zijn.
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

1 april is pas over 2 maand.
ik ben ze alle 3 aan het testen, en heb zelfs den indruk als je op antennes zit war veel volk samenkomt dat base nog rapper is.
om een voorbeeld te geven als je hier in kortrijk op de grote markt gaat testen waar kans is dat veel meer mensen op een antenne zit ga je tuurlijk maar rond de 40-50 halen en ga je de testen gaan doen aan de reepkaai ge je dan natuurlijk ook70-80 halen.
Maar wat doet mobistar ze testen waar het druk is proximus en base en gaan dan een eindje verder rijden waar bijna niemand op een antenne zit gaan ze mobistar testen.
Jah zo een vergelijk is natuurlijk gemakkellijk.
En infeite maakt iedereen zich schuldig aan die marketingmethodes
Laatst gewijzigd door proximusboyke 08 feb 2014, 17:20, in totaal 1 gewijzigd.
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
iRockabizzydilly
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2654
Lid geworden op: 27 jun 2013, 21:07
Uitgedeelde bedankjes: 592 keer
Bedankt: 172 keer

Jordy1990 schreef:Op de plaatsen waar jij getest hebt zijn de snelheden allemaal stuk voor stuk indrukwekkend en veel hoger dan de concurrentie, dat is zeker. Maar ik heb ook speedtesten gezien (regio Vlaams Brabant als ik mij niet vergis) waar de snelheden 40-50 Mbps uitkwamen, net hetzelfde als de concurrentie. En dan gaat de redenering MINSTENS 50% sneller niet meer op. Dat ze vaak (veel) sneller zijn dan de concurrentie is waar als ik uw speedtests bekijk, maar dat ze altijd en overal (dat is mijn interpretatie van minstens) 50% sneller zijn klopt niet.

Ook begrijp ik niet waarom Mobistar de data waarop zij zich baseren niet vrijgeven, zo zouden hun claims evenzeer op lucht gebaseerd kunnen zijn.
Toegegeven, da's inderdaad niet overal, maar ik ben uiteraard ook niet enkel in Gent gebleven (gewoon gestopt met posten).

Met momenten zijn ze toch nog 50% of meer sneller, maar inderdaad niet altijd en overal en zo lijkt hun claim inderdaad toch te zijn.
Indien ze die op niks baseren, dat zal wel niet neem ik aan, zijn ze strafbaar dusja... Maar zou toch ook wel de cijfers willen zien.
Gebruikersavatar
hardyscript
Premium Member
Premium Member
Berichten: 540
Lid geworden op: 20 feb 2010, 16:35
Locatie: Brugge
Uitgedeelde bedankjes: 299 keer
Bedankt: 29 keer
Contacteer:

wie heeft ook dit probleem ?

ik heb een iPhone 5S. Als mijn telefoon op 4G staat en ik zit op dat moment op internet met mijn telefoon kan ik geen inkomende gesprekken krijgen. Onmiddellijk nadien krijg ik wel een sms : deze persoon probeerde u te bellen... Bij de start van 4g bij mobistar heb ik dit probleem doorgegeven aan hun technische dienst. Zijn er nog mensen ? Of heeft dit te maken met mijn telefoon ? Ik kan niet testen met een ander toestel. als mijn telefoon op 4g staat moet hij normaal bij inkomende gesprekken terug gaan naar 3G. Dit doet hij dus niet. Komt dit door mijn toestel of komt dit door Mobistar ?
AndRo555
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3018
Lid geworden op: 04 aug 2012, 12:48
Uitgedeelde bedankjes: 301 keer
Bedankt: 267 keer

Jordy1990 schreef:
iRockabizzydilly schreef: en dat op meerdere plaatsen telkens hetzelfde.
Op de plaatsen waar jij getest hebt zijn de snelheden allemaal stuk voor stuk indrukwekkend en veel hoger dan de concurrentie, dat is zeker. Maar ik heb ook speedtesten gezien (regio Vlaams Brabant als ik mij niet vergis) waar de snelheden 40-50 Mbps uitkwamen, net hetzelfde als de concurrentie. En dan gaat de redenering MINSTENS 50% sneller niet meer op. Dat ze vaak (veel) sneller zijn dan de concurrentie is waar als ik uw speedtests bekijk, maar dat ze altijd en overal (dat is mijn interpretatie van minstens) 50% sneller zijn klopt niet.

Ook begrijp ik niet waarom Mobistar de data waarop zij zich baseren niet vrijgeven, zo zouden hun claims evenzeer op lucht gebaseerd kunnen zijn.
Mobistar heeft (vanuit de snelheden gezien, ik bestel een Mobi sim en weet harde feiten te posten later) een 2x15 of 2x20MHz setup op verschillenden plaatsen (en 2.6GHz nota bene, wat sowieso 2x20Mhz is), Base en Proximus gebruiken beide 2x10MHz.
Mobistar is dus wel degelijk een pak sneller (meer als 50% zelfs met de juiste apparatuur)

Exact hetzelfde als HSPA+ vs DC-HSPA, de tweede is wel degelijk een pak sneller.
Plaats reactie

Terug naar “Orange (Mobistar)”