Collega's met een Samsung Galaxy S3, één met Mobistar, één met Telenet (Mobistar), beide zaten op E terwijl ik 3/5 3G ontvangst had.
Snelheid zat ik rond de 5 mbps down en 1.5 up, niet slecht.
T-Mobile US deed deze 20MHz alleen bij hun pers conferentie, Verizon heeft in dezelfde band 4 ook 20MHz LTE lopen in bepaalde steden.iRockabizzydilly schreef:Inderdaad herkenbaar, alleen heb ik nog nooit de grens van 90mbit kunnen overschreiden. Upload en Ping zijn wel haast continu nog beter als deze. Nuja, T Mobile in VS is heel agressief bezig qua prijzen, maar het netwerk heeft nog wat uitdagingen.
Ik heb alleszins al Verizon LTE resultaten gezien die ook gelijk liggen met Mobistar hier, maar denk dat het ook nog een testfase was destijds.
[Post made via mobile device ]
dit gaat over hun kabelaanbod, niet over 4Ghendrake schreef:De lancering van een 'commercieel aanbod' is nog eens uitgesteld, zo blijkt uit een antwoord van de Tweeter van Mobistar:
Als antwoord op _____________
Mobistar @MobistarNL 18 jan.
@____ De lancering van ons commercieel aanbod is voorzien tegen eind 2014. ^DM
Helaas. Of eigenlijk niet - nog een heel jaar 'gratis' 4G?
Sloeg dat niet op het kabelaanbod van Mobistar?sirWard schreef:Ik dacht vorige week ergens te hebben gelezen dat de commerciële lancering zou uitgesteld zijn tot eind 2014, maar met een snelle Google-beurt vind ik daar (nog) niets van terug. Dus daar neem je misschien beter niet direct je conclusies van.
Op de plaatsen waar jij getest hebt zijn de snelheden allemaal stuk voor stuk indrukwekkend en veel hoger dan de concurrentie, dat is zeker. Maar ik heb ook speedtesten gezien (regio Vlaams Brabant als ik mij niet vergis) waar de snelheden 40-50 Mbps uitkwamen, net hetzelfde als de concurrentie. En dan gaat de redenering MINSTENS 50% sneller niet meer op. Dat ze vaak (veel) sneller zijn dan de concurrentie is waar als ik uw speedtests bekijk, maar dat ze altijd en overal (dat is mijn interpretatie van minstens) 50% sneller zijn klopt niet.iRockabizzydilly schreef: en dat op meerdere plaatsen telkens hetzelfde.
Toegegeven, da's inderdaad niet overal, maar ik ben uiteraard ook niet enkel in Gent gebleven (gewoon gestopt met posten).Jordy1990 schreef:Op de plaatsen waar jij getest hebt zijn de snelheden allemaal stuk voor stuk indrukwekkend en veel hoger dan de concurrentie, dat is zeker. Maar ik heb ook speedtesten gezien (regio Vlaams Brabant als ik mij niet vergis) waar de snelheden 40-50 Mbps uitkwamen, net hetzelfde als de concurrentie. En dan gaat de redenering MINSTENS 50% sneller niet meer op. Dat ze vaak (veel) sneller zijn dan de concurrentie is waar als ik uw speedtests bekijk, maar dat ze altijd en overal (dat is mijn interpretatie van minstens) 50% sneller zijn klopt niet.
Ook begrijp ik niet waarom Mobistar de data waarop zij zich baseren niet vrijgeven, zo zouden hun claims evenzeer op lucht gebaseerd kunnen zijn.
Mobistar heeft (vanuit de snelheden gezien, ik bestel een Mobi sim en weet harde feiten te posten later) een 2x15 of 2x20MHz setup op verschillenden plaatsen (en 2.6GHz nota bene, wat sowieso 2x20Mhz is), Base en Proximus gebruiken beide 2x10MHz.Jordy1990 schreef:Op de plaatsen waar jij getest hebt zijn de snelheden allemaal stuk voor stuk indrukwekkend en veel hoger dan de concurrentie, dat is zeker. Maar ik heb ook speedtesten gezien (regio Vlaams Brabant als ik mij niet vergis) waar de snelheden 40-50 Mbps uitkwamen, net hetzelfde als de concurrentie. En dan gaat de redenering MINSTENS 50% sneller niet meer op. Dat ze vaak (veel) sneller zijn dan de concurrentie is waar als ik uw speedtests bekijk, maar dat ze altijd en overal (dat is mijn interpretatie van minstens) 50% sneller zijn klopt niet.iRockabizzydilly schreef: en dat op meerdere plaatsen telkens hetzelfde.
Ook begrijp ik niet waarom Mobistar de data waarop zij zich baseren niet vrijgeven, zo zouden hun claims evenzeer op lucht gebaseerd kunnen zijn.