Op 17 januari komt Telenet hier een 'wireless modem' installeren.
Momenteel heb ik mijn eigen draadloze router die aangesloten is op de ADSL-modem van Belgacom.
Als Telenet hier een draadloze modem/router installeert, ga ik deze router gebruiken en mijn oude router als 'access point' gebruiken.
De bedoeling is dus dat mijn oude router hetzelfde signaal uitzend als de modem/router van Telenet.
Mijn router kan wel maar 100 Mbps aan, terwijl ik een abonnement neem met max. 120 Mbps, maar dat maakt niet uit, het is maar een tussenoplossing tot dat ik een nieuwe router/access point heb gekocht.
Ik weet dat ik in de instellingen 'DCHP' moet uitschakelen en het IP-adres moet veranderen naar '192.168.0.2' moet veranderen.
Ik ben niet zeker of ik de 'SSID' ook moet veranderen naar die van de 'wireless modem'?
Verder mag ik geen UTP-kabel aansluiten op de WAN-poort maar op één van de vier LAN-poorten.
Verder is er één groot probleem: als ik naar '192.168.1.1' surf, dan staat er 'Om deze pagina weer te geven, moet u inloggen bij 'WRT120N' op '192.168.1.1'.' vraagt hij naar een gebruikersnaam en wachtwoord. Op sommige sites lees ik dat je niets hoeft in te vullen bij gebruikersnaam, en dat het wachtwoord 'admin' is. Op andere sites staat dat beide 'admin' zijn.
Ik heb dit meerdere keren geprobeerd en de melding 'Om deze pagina weer te geven, moet u inloggen bij 'WRT120N' op '192.168.1.1'.' verdwijnt even, en komt dan meteen weer terug. Ook in meerdere browsers geprobeerd enz., maar geen resultaat.
Weet iemand hoe ik in de instellingen van mijn router geraak?
![Sad :-(](./images/smilies/icon_sad.gif)
Kan ik nog drie andere apparaten op mijn "netwerk" aansluiten via het 'access point' op de drie overige LAN-poorten van mijn oude router?
Dan nog iets: als ik het draadloos signaal van mijn 'wireless modem' zou uitschakelen, doet deze dan dienst als 'modem-only' of is er nog steeds een "netwerk" als ik meerdere apparaten op de modem aansluit? M.a.w. kunnen twee apparaten die bekabeld aangesloten zijn op de modem met elkaar communiceren of is het dan net een 'modem-only' met een switch? Sorry, als het verkeerd is uitgelegd, ben een beetje een leek op dit gebied
![Razz :p](./images/smilies/icon_razz.gif)
Zeg het als je iets niet begrijpt!
Alvast bedankt!
Mvg,
Arne