DIBO schreef:ik bedoelde betere (niet professionele) gigabit hw,
TS heeft toch blijkbaar naar mijn gevoel de wat"betere" hw. ,zij het niet professionele. Ook al is zijn FB, vanuit het netwerk bekeken een 4 poort gigabit switch, het is zeker geen "managed" switch en die gigabit is dan te verstaan als zijnde te rekenen voor alle traffic over alle poorten samen. Maar afgezien van protocol,overhead en drive specs komt het er voor hem hier op neer.
De bandbreedte van zijn LAN is max 100 MB/sec
De bandbreedte van zijn SATA 3 poorten max 600MB/sec
De bandbreedte van zijn USB3 max 500MB/sec
De bandbreedte van zijn USB2 poorten max 50 MB/sec
Als hij een ketting gaat maken ( USB FB -> LAN -> PC) telt de zwakste schakel als bottleneck.
Met deze cijfers kan hij zich een idee vormen van wat hij maximaal kan verwachten met ideale hardware. En als hij dan ook nog de specs van zijn drive in acht neemt kan hij dat maximum corrigeren naar wat hij in de realiteit mag verwachten.
Heeft hij correct werkende USB3 poorten en een SSD dan moet zijn file tansfer rond de 350 liggen. Op een USB2 poort zowat 40 en over gigabit LAN (als enige trafic) tussen 80 en maximum maximorum nog wat hoger. Wat hij via een USB3 op zijn FB gaat krijgen weet ik niet. Dat hangt af van de implementatie van die USB3 in hun hardware, maar ook al werkt die USB3 ideaal dan nog gaat hij over LAN en zal zelfs een USB3 langs die weg ook maar rond de 80 liggen.
Deze cijfers komen van een ASUS Z87 deluxe met i7- 4770k Haswell processor op 3.5 GHz en 16 GB RAM op 2400 en het OS op een Samsung 840 PRO drive. Mogelijk "de betere hw" maar zeker niet professioneel.