Bellen en sms'en naar Burundi via Skype of mobiel

Algemene discussies over telecommunicatie
Plaats reactie
BillyMobiel
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 11 keer

Probleem: vriendin zit voor onderzoek in Burundi. Heeft daar een lokaal mobiel nummer dat ze eerder ook gebruikte.
Afgelopen november kon ik haar via Skype bellen op dat nummer, nu krijg ik een melding in 't Kirundi die ik niet begrijp, maar in elk geval loopt 't fout.

Ik kan ook geen smsjes versturen,naar dat nummer, maar zij kan er wel naar mij sturen.
Ik kan haar niet bellen op dat nummer via mijn gsm, en zij kan mij ook niet bellen op mijn gsm (wordt na een fractie van een seconde afgebroken).

Iemand enig idee wat er anders is tegenover vorige keer, afgelopen november? Ze zou meer dan voldoende belkrediet moeten hebben, en in elk geval, om een skype-gesprek te ontvangen heb je toch geen belkrediet nodig, of wel?

Kan iemand me helpen? Want vanaf morgen zit ze op plaatsen waar mobiel internet onbestaande is, en dus zal mailen ook niet meer lukken??
Ik weet niet onmiddellijk wat ik als compensatie kan geven, maar ik zal in ieder geval ongelooflijk dankbaar zijn als iemand me kan helpen!
En als dat niet voldoende is, zal de roem en glorie die op dit forum te verdienen is wel een mooie aanvulling zijn zeker?? :wink:
ChelloExtremer
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 30 keer

Heb je al met VOIP providers geprobeerd?
Zoals betamax clones: http://www.betamax.pl/cennik,kraj,burundi,36.html
of LocalPhone? http://www.localphone.com/call/burundi
BillyMobiel
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 11 keer

Is Skype dan geen voip provider?
Als 't niet met Skype lukt, waarom zou het dan wel met een andere provider lukken?

't Geen me verooral verontrust is dat ik niet kan bellen via belgische mobiel, noch via Skype.
Kan ook geen smsjes sturen, maar wél ontvangen!

Lijkt me niet onmiddellijk iets dat zal opgelost geraken door een andere voip provider te testen. 't Enige dat er zal gebeuren is dat ik 10€ belwaarde kwijt ben per geteste provider... :-(
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 1001 keer
Bedankt: 3720 keer
Provider

BillyMobiel schreef:Ik kan ook geen smsjes versturen,naar dat nummer, maar zij kan er wel naar mij sturen.
Ik kan haar niet bellen op dat nummer via mijn gsm, en zij kan mij ook niet bellen op mijn gsm (wordt na een fractie van een seconde afgebroken).
Volgens mij is er iets grondigs mis bij haar Burundese provider. Dat zal je niet oplossen met hier een andere provider te nemen.
Misschien kan je vriendin daar beter een nieuwe sim kaart aanschaffen, met een nieuw nummer (of andere provider).
BillyMobiel schreef:Iemand enig idee wat er anders is tegenover vorige keer, afgelopen november?
Is haar krediet vervallen gedurende de periode dat ze de kaart niet gebruikte? en daardoor haar (inkomend) nummer?
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Plaats reactie

Terug naar “Telecom Algemeen”