Welke belgische provider heeft de beste parters voor buitenl
- Dave
- Pro Member
- Twitter: davefrombelgium
- Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
- Bedankt: 9 keer
Klopt ... zo kan je bv. bij Proximus (als je echt veel in 't buitenland zit) Vodafone Passport laten activeren ...
Zie: http://www.belgacom.be/nl/zelfstandigen ... l?tabnav=1
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 592 keer
- Bedankt: 172 keer
Das toch serieus relatief ze, Proximus voor elk land beste deals? Vroeger misschien.
Bijvoorbeeld Frankrijk: met Proximus kan je daar haast enkel op SFR tenzij het niet anders kan op Bouyges en/of Orange. Mobistar krijgt haast altijd Orange (logisch ook, Orange is eigenaar van Mobistar) en laat nu eens net Orange het beste netwerk van Frankrijk zijn.
En zo zijn er ongetwijfeld nog voorbeelden.
[
Post made via mobile device ]
Bijvoorbeeld Frankrijk: met Proximus kan je daar haast enkel op SFR tenzij het niet anders kan op Bouyges en/of Orange. Mobistar krijgt haast altijd Orange (logisch ook, Orange is eigenaar van Mobistar) en laat nu eens net Orange het beste netwerk van Frankrijk zijn.
En zo zijn er ongetwijfeld nog voorbeelden.
[

-
- Elite Poster
Uit ondervinding kon in in Frankrijk met Proximus sim niet manueel met Orange connecteren. Ik kon het aanduiden maar netwerk verscheen niet, alsof er geen service was, en dat kwam dan ook op het scherm. En er was zeker wel Orange dekking. Hetzelfde met Bouyges trouwens, alleen SFR ging direct.
[
[

- krisken
- userbase crew
- Twitter: kriskenbe
- Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
- Bedankt: 1035 keer
Funny, ik zat dit weekend in Frankrijk op SFR (het standaard netwerk van Proximus in FR) maar ik kon probleemloos overschakelen naar Orangen en Bouyges. Is ook altijd al zo geweest, ook vroeger! Ik herinner mij nog goed, zo meer dan 10 jaar geleden, dat ik op reis ging met mn ouders en ik daar perfect kon gebruik maken van alle netwerken.
Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Elite Poster
Tjah, just saying, 'k weet nogaltijd hoe dat moet
. Deed vroeger ook niets anders. Tenzij dat aan iPhones zou liggen maar dat lijkt me sterk.
[

[

-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 1001 keer
- Bedankt: 3720 keer
Pas op met Vodafone Passport. De reclame zegt "Bel vanuit het buitenland voor hetzelfde tarief als in België".Dave schreef:Klopt ... zo kan je bv. bij Proximus (als je echt veel in 't buitenland zit) Vodafone Passport laten activeren ...
In werkeljkheid betaal je 40ct/oproep + 12ct/min (dat is volgens Belgacom de "gemiddelde nationale prijs per minuut")
In de praktijk kan Vodafone Passport dus duurder uitkomen dan de maximum roaming tarieven geldig in Europa, vb
- - één uitgaand gesprek van 3 minuten = 40ct + 3*12ct = 76ct of 25.3 ct per minuut (max tarief EU uitgaand = 24 ct/min).
- één inkomend gesprek van 3 minuten = 40ct/10min = 40ct of 13.3 ct per minuut (max tarief EU uitgaand = 7 ct/min).
Dat is niet illegaal, want de Europese regelgeving zegt "De maxima gelden voor iedereen, tenzij u zelf heeft gekozen voor een speciale dienst of tariefformule"
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
- Bedankt: 29 keer
Het is een samsung galaxy s3, maar met de vorige, een iphone 3gs had ik hetzelfde voor. Een voorbeeld: ik vertrek in Tienen (netwerk mv ) en rij richting Aken. Ik kom toe in aken en merk dat er een uitroepteken staat, geen netwerkservice. Ik laat hel mznueel zoeken tot hij er een viertal vindt en kies dsn e-plus uit. Omgekeerd terug Belgie hetzelfde, kom ik terug in België moet ik hem handmatig laten zoeken en er dan BASE uitkiezen
- MClaeys
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
- Bedankt: 347 keer
Geen idee waar het bij de gewone Galaxy S3 staat, ik heb op de S3 mini van het werk meteen Cyanogenmod gezet omdat ik wel wat beters te doen heb dan constant het ram te kuisen. Daar zit de instelling onder Settings => Wireless & Networks => More... => Mobile Networks => Network Operators => Choose automatically. Ik krijg nooit de vraag om te moeten kiezen
Bij IOS 7: Instellingen => Mobiele data (activeren) => Aanbieder => automatisch (bekeken op iPad, kan verschillen bij iPhone)
Bij Windows Phone: Settings => Mobile Network => Network Selection: automatic
Ik denk niet dat een provider die instelling kan overrulen

Bij IOS 7: Instellingen => Mobiele data (activeren) => Aanbieder => automatisch (bekeken op iPad, kan verschillen bij iPhone)
Bij Windows Phone: Settings => Mobile Network => Network Selection: automatic
Ik denk niet dat een provider die instelling kan overrulen