Welke belgische provider heeft de beste parters voor buitenl

Algemene discussies over telecommunicatie
Plaats reactie
bartman
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 29 keer

Ik ben bij mv dus voor duitsland is de partner e-plus, maar is dat de beste ginder of heeft proximus een betere partner voor duitsland, en in uitbreiding ook de andere landen.
Medlo
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 30 keer

In elk land heeft Proximus de beste roaming akkoorden, is altijd al zo geweest.
Dave
Pro Member
Pro Member
Twitter: davefrombelgium
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 9 keer
Provider

Klopt ... zo kan je bv. bij Proximus (als je echt veel in 't buitenland zit) Vodafone Passport laten activeren ...
Zie: http://www.belgacom.be/nl/zelfstandigen ... l?tabnav=1
iRockabizzydilly
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 592 keer
Bedankt: 172 keer

Das toch serieus relatief ze, Proximus voor elk land beste deals? Vroeger misschien.

Bijvoorbeeld Frankrijk: met Proximus kan je daar haast enkel op SFR tenzij het niet anders kan op Bouyges en/of Orange. Mobistar krijgt haast altijd Orange (logisch ook, Orange is eigenaar van Mobistar) en laat nu eens net Orange het beste netwerk van Frankrijk zijn.

En zo zijn er ongetwijfeld nog voorbeelden.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
AndRo555
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 298 keer
Bedankt: 273 keer

Maakt dat eigenlijk wat uit? Ik pak gewoon de beste provider van dat land (manueel selecteren), prijs blijft voor mij toch hetzelfde.
iRockabizzydilly
Elite Poster
Elite Poster

Uit ondervinding kon in in Frankrijk met Proximus sim niet manueel met Orange connecteren. Ik kon het aanduiden maar netwerk verscheen niet, alsof er geen service was, en dat kwam dan ook op het scherm. En er was zeker wel Orange dekking. Hetzelfde met Bouyges trouwens, alleen SFR ging direct.

krisken
userbase crew
userbase crew
Twitter: kriskenbe
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Funny, ik zat dit weekend in Frankrijk op SFR (het standaard netwerk van Proximus in FR) maar ik kon probleemloos overschakelen naar Orangen en Bouyges. Is ook altijd al zo geweest, ook vroeger! Ik herinner mij nog goed, zo meer dan 10 jaar geleden, dat ik op reis ging met mn ouders en ik daar perfect kon gebruik maken van alle netwerken.

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
iRockabizzydilly
Elite Poster
Elite Poster

Tjah, just saying, 'k weet nogaltijd hoe dat moet :). Deed vroeger ook niets anders. Tenzij dat aan iPhones zou liggen maar dat lijkt me sterk.

philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 1001 keer
Bedankt: 3720 keer
Provider

Dave schreef:Klopt ... zo kan je bv. bij Proximus (als je echt veel in 't buitenland zit) Vodafone Passport laten activeren ...
Zie: http://www.belgacom.be/nl/zelfstandigen ... l?tabnav=1
Pas op met Vodafone Passport. De reclame zegt "Bel vanuit het buitenland voor hetzelfde tarief als in België".
In werkeljkheid betaal je 40ct/oproep + 12ct/min (dat is volgens Belgacom de "gemiddelde nationale prijs per minuut")

In de praktijk kan Vodafone Passport dus duurder uitkomen dan de maximum roaming tarieven geldig in Europa, vb
  • - één uitgaand gesprek van 3 minuten = 40ct + 3*12ct = 76ct of 25.3 ct per minuut (max tarief EU uitgaand = 24 ct/min).
    - één inkomend gesprek van 3 minuten = 40ct/10min = 40ct of 13.3 ct per minuut (max tarief EU uitgaand = 7 ct/min).
Op die manier worden de Europese maximumtarieven als het ware omzeild.
Dat is niet illegaal, want de Europese regelgeving zegt "De maxima gelden voor iedereen, tenzij u zelf heeft gekozen voor een speciale dienst of tariefformule"
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
bartman
Elite Poster
Elite Poster

Wat ik altijd voorheb als ik met de gsm de grens oversteek dat ik altijd het netwerk moet kiezen, komt nooit automatisch.
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 347 keer

Staat dan gewoon u APN instelling niet op handmatige netwerkkeuze?
bartman
Elite Poster
Elite Poster

Het is een samsung galaxy s3, maar met de vorige, een iphone 3gs had ik hetzelfde voor. Een voorbeeld: ik vertrek in Tienen (netwerk mv ) en rij richting Aken. Ik kom toe in aken en merk dat er een uitroepteken staat, geen netwerkservice. Ik laat hel mznueel zoeken tot hij er een viertal vindt en kies dsn e-plus uit. Omgekeerd terug Belgie hetzelfde, kom ik terug in België moet ik hem handmatig laten zoeken en er dan BASE uitkiezen
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 347 keer

Geen idee waar het bij de gewone Galaxy S3 staat, ik heb op de S3 mini van het werk meteen Cyanogenmod gezet omdat ik wel wat beters te doen heb dan constant het ram te kuisen. Daar zit de instelling onder Settings => Wireless & Networks => More... => Mobile Networks => Network Operators => Choose automatically. Ik krijg nooit de vraag om te moeten kiezen :?
Bij IOS 7: Instellingen => Mobiele data (activeren) => Aanbieder => automatisch (bekeken op iPad, kan verschillen bij iPhone)
Bij Windows Phone: Settings => Mobile Network => Network Selection: automatic
Ik denk niet dat een provider die instelling kan overrulen :?
bartman
Elite Poster
Elite Poster

Ik heb Slimrom op mijn samsung
Plaats reactie

Terug naar “Telecom Algemeen”