ik heb sinds een paar dagen geen adsl-verbinding (Scarlet) meer thuis. Dat is al een paar keer gebeurd sinds ik ben verhuisd (vroeger nooit problemen gehad). Na een paar dagen werkte alles weer zonder dat ik iets heb gedaan...
Wat ik nu al heb geprobeerd:
* modem (Allied Data Copperjet 800 USB) opnieuw geïnstalleerd
* Belgacom gebeld: lijn blijkt in orde
* splitter bijgestoken op die ene contactdoos die er nog geen had (en die niet wordt gebruikt)
Resultaat: NADA!
Iemand nog een idee? Waar ik nog aan denk (maar nog niet heb getest):
* de modem - zou eens met een andere modem willen proberen alvorens ik naar de winkel spurt
* de afstand: de telefoonkabel kolmt beneden aan de straat binnen, de PC staat op de tweede verdieping. Daartussen staan 2 telefoons, de contactdoos op de bureau dient voor de PC en een telefoon. Kan dat ermee te maken hebben? Zou mijn PC eens twee verdiepingen lager kunnen zetten om het te testen, maar heb de tijd nog niet gehad.
Ik kan wel inbellen via gewone telefoonlijn (traag dat dat is - een mens vergeet wat een luxe breedband eigenlijk is

Dank aan allen die mij een stap dichter bij een oplossing kunnen brengen.
-L-