Hallo,
ik heb sinds een paar dagen geen adsl-verbinding (Scarlet) meer thuis. Dat is al een paar keer gebeurd sinds ik ben verhuisd (vroeger nooit problemen gehad). Na een paar dagen werkte alles weer zonder dat ik iets heb gedaan...
Wat ik nu al heb geprobeerd:
* modem (Allied Data Copperjet 800 USB) opnieuw geïnstalleerd
* Belgacom gebeld: lijn blijkt in orde
* splitter bijgestoken op die ene contactdoos die er nog geen had (en die niet wordt gebruikt)
Resultaat: NADA!
Iemand nog een idee? Waar ik nog aan denk (maar nog niet heb getest):
* de modem - zou eens met een andere modem willen proberen alvorens ik naar de winkel spurt
* de afstand: de telefoonkabel kolmt beneden aan de straat binnen, de PC staat op de tweede verdieping. Daartussen staan 2 telefoons, de contactdoos op de bureau dient voor de PC en een telefoon. Kan dat ermee te maken hebben? Zou mijn PC eens twee verdiepingen lager kunnen zetten om het te testen, maar heb de tijd nog niet gehad.
Ik kan wel inbellen via gewone telefoonlijn (traag dat dat is - een mens vergeet wat een luxe breedband eigenlijk is ).
Dank aan allen die mij een stap dichter bij een oplossing kunnen brengen.
-L-
ADSL-probleem - geen verbinding meer
Beste,
Wat vertelt je modem dan, vermoedelijk toch geen DSL-signaal ?
Normaal staat er beneden een splitter die telefoon en ADSL splitst. Wat bedoel je dan met PC en telefoon op dezelfde contactdoos, ADSL en telefoon ?
Mvg,
Kikker46
Wat vertelt je modem dan, vermoedelijk toch geen DSL-signaal ?
Normaal staat er beneden een splitter die telefoon en ADSL splitst. Wat bedoel je dan met PC en telefoon op dezelfde contactdoos, ADSL en telefoon ?
Mvg,
Kikker46
kikker46 schreef:Beste,
Wat vertelt je modem dan, vermoedelijk toch geen DSL-signaal ?
Modem zegt "geen DSL". PC zegt soms dat hij de modem niet vindt, soms dat de modem niet aan het netwerk hangt.
Normaal staat er beneden een splitter die telefoon en ADSL splitst. Wat bedoel je dan met PC en telefoon op dezelfde contactdoos, ADSL en telefoon ?
Bij mij dus niet (voor de verhuis trouwens ook niet, dus dat is denk ik niet het probleem). De telefoonkabel gaat ongesplit het huis door. In de living, slaapkamer en bureau is een contactdoos, op alledrie een splitter en een telefoon. In de bureau hangt er ook een PC aan met (normaalgezien ) ADSL internetaansluiting.
Alvast al bedankt voor het antwoord.
-L-
Beste,
Ge kunt proberen om met pc naar beneden te gaan, maar dan moet het signaal alsnog eerst gesplitst zijn denk ik tenzij dat uwen modem tussen al die ruis nog een schoon ADSL-signaal ziet wat ik betwijfel.
Als uwen modem geen signaal vind, ligt het naar alle waarschijnlijkheid niet aan uwen modem, maar aan alles wat ervoor zit, allemaal die contactdozen controleren, maar dat zal je wel al gedaan hebben vermoed ik.
Die telefoonstekker zit ook nog goed in de modem en dergelijke, anders een andere kabel nemen van modem naar dat doosken eens proberen.
Mvg,
Kikker46
Ge kunt proberen om met pc naar beneden te gaan, maar dan moet het signaal alsnog eerst gesplitst zijn denk ik tenzij dat uwen modem tussen al die ruis nog een schoon ADSL-signaal ziet wat ik betwijfel.
Als uwen modem geen signaal vind, ligt het naar alle waarschijnlijkheid niet aan uwen modem, maar aan alles wat ervoor zit, allemaal die contactdozen controleren, maar dat zal je wel al gedaan hebben vermoed ik.
Die telefoonstekker zit ook nog goed in de modem en dergelijke, anders een andere kabel nemen van modem naar dat doosken eens proberen.
Mvg,
Kikker46
kikker, de lijn moet niet in het begin gesplitst worden maar op iedere contactdoos een splitter waar je met het kabeltje de modem aansteekt(onderaan de splitter) en dan de telefoon met de stekker op die splitter steekt
dus daar ligt het probleem niet
-L-: hoelang is het al dat je geen verbinding kunt maken?
heeft scarlet geen site waarop je de networkstatus kunt controleren, misschien is het een probleem in jouw buurt
dus daar ligt het probleem niet
-L-: hoelang is het al dat je geen verbinding kunt maken?
heeft scarlet geen site waarop je de networkstatus kunt controleren, misschien is het een probleem in jouw buurt
de pispaal <<
-
- Deel van't meubilair
- Berichten: 29849
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Mr.Cide schreef:kikker, de lijn moet niet in het begin gesplitst worden maar op iedere contactdoos een splitter waar je met het kabeltje de modem aansteekt(onderaan de splitter) en dan de telefoon met de stekker op die splitter steekt
Niet noodzakelijk... je kan initieel je lijn afsplitsen voor ADSL en telefonie, en op deze laatste al je telefoontoestellen hangen. Op die manier heb je maar 1 ADSL-splitter nodig (maar wel een aparte kabel voor je ADSL verbinding).
Beste,
Ik ben nu geen Scarlet klant, maar alles wat je kan vinden zonder in te loggen is allemaal al veroudert van statuspagina's.
http://www.scarlet.be/nl/support/status/
Als ge dan op die pagina uw telefoonnummer in geeft komt hij nog eens met onderhoudsstatus weer. Dit maal nog ouder (van september 2003)
Maar ik hoop voor de Scarlet klanten dat hier meer informatie achter schuilt van het netwerk.
http://mijn.scarlet.be/cgi-bin/freedom/ ... anguage=nl
Daarbij kan je de status enkel beluisteren op 02-275.10.10
en 022751010 geloof ik om bij de helpdesk internet te zijn.
Mvg,
Kikker46
Ik ben nu geen Scarlet klant, maar alles wat je kan vinden zonder in te loggen is allemaal al veroudert van statuspagina's.
http://www.scarlet.be/nl/support/status/
Als ge dan op die pagina uw telefoonnummer in geeft komt hij nog eens met onderhoudsstatus weer. Dit maal nog ouder (van september 2003)
Maar ik hoop voor de Scarlet klanten dat hier meer informatie achter schuilt van het netwerk.
http://mijn.scarlet.be/cgi-bin/freedom/ ... anguage=nl
Daarbij kan je de status enkel beluisteren op 02-275.10.10
en 022751010 geloof ik om bij de helpdesk internet te zijn.
Mvg,
Kikker46
Mr.Cide schreef:-L-: hoelang is het al dat je geen verbinding kunt maken?
heeft scarlet geen site waarop je de networkstatus kunt controleren, misschien is het een probleem in jouw buurt
Deze keer sinds dinsdag. Zoals ik al zei: ik heb dit probleem nog al gehad in mijn nieuw huis. Vorige keren belde ik naar Scarlet, die dan zeiden dat er geen netwerk-probleem was, en dat ik mijn modem opnieuw moest installeren. Dat heb ik deze keer wel al gedaan, maar nog niet gebeld.
Bedankt aan allen die al antwoordden. Alle suggesties nog steeds welkom.
-L-
UPDATE: Ik heb gisterenavond een heel nieuwe telefoonkabel gelegd om te testen of het de kabel niet was. De kabel beneden in de living afgetapt van een ADSL-splitter, en tot boven getrokken.
Resultaat: alweer NADA
Conclusie: het is niet de kabel. Scarlet gebeld, maar er waren 7 wachtenden voor mij, en dat was net te veel van het goede...
Nog iemand een idee?
-L-
Resultaat: alweer NADA
Conclusie: het is niet de kabel. Scarlet gebeld, maar er waren 7 wachtenden voor mij, en dat was net te veel van het goede...
Nog iemand een idee?
-L-
mjah, probeer eens te testen met ne modem die je van iemand anders kan lenen? misschien dat de fout daarin zit? Wild guess, maar dat had je nog niet gedaan dacht ik he?
Sandman schreef:mjah, probeer eens te testen met ne modem die je van iemand anders kan lenen? misschien dat de fout daarin zit? Wild guess, maar dat had je nog niet gedaan dacht ik he?
Dat is het plan voor vanavond.
Dit weekend Scarlet gebeld, en ze wisten me te zeggen dat de modem die ik gebruik (Allied Data CopperJet 800 USB) heel gevoel is voor storingen. "Probeer het eens met een ethernetmodem." WTF! Dat zeggen ze nu, na minstens 5 keer bellen met gelijkaardige problemen, over een modem die ik bij hen heb gekocht...
Helpdesks...
Allez, we zullen zien.
-L-
OK, hier ben ik weer. (Ik dacht, ik hou die lieve mensen op de hoogte, zodat ze 's nachts zich niet liggen af te vragen hoe het met mij ADSL is gesteld...)
Gisteren een Speedtouch 510 ethernet-modem geprobeerd. Niets. PC kan met de modem communiceren (via de 10.0.0.138), maar het ADSL lampje brandt niet, en de modem vertelt mij dat hij geen ADSL vindt.
't Was al te laat om Belgacom te bellen (doe dat vanavond wel), maar ik begin sterk te twijfelen aan die ene die mij zei dat mijn lijn in orde is. Ik heb ondertussen de prijzen van Telenet al maar eens bekeken...
Maar, ik heb nog een vraagje: die Speedtouch is er eentje van Belgacom. De installatie-CD laat je de keuze tussen Belgacom en... niets anders. Iemand een idee hoe ik die instel voor Scarlet ADSL?
Alvast (nog maar eens) bedankt!
-L-
Gisteren een Speedtouch 510 ethernet-modem geprobeerd. Niets. PC kan met de modem communiceren (via de 10.0.0.138), maar het ADSL lampje brandt niet, en de modem vertelt mij dat hij geen ADSL vindt.
't Was al te laat om Belgacom te bellen (doe dat vanavond wel), maar ik begin sterk te twijfelen aan die ene die mij zei dat mijn lijn in orde is. Ik heb ondertussen de prijzen van Telenet al maar eens bekeken...
Maar, ik heb nog een vraagje: die Speedtouch is er eentje van Belgacom. De installatie-CD laat je de keuze tussen Belgacom en... niets anders. Iemand een idee hoe ik die instel voor Scarlet ADSL?
Alvast (nog maar eens) bedankt!
-L-
-
- Administrator
- Berichten: 4143
- Lid geworden op: 15 sep 2002, 09:08
- Locatie: Belgium, Haacht
- Contacteer:
Zijn er die dienen SpeedTouch 510 al nen upgrade gegeven hebben ?
En die kunnen zeggen of dat beter is ....
Ge kunt mss ook nen backup nemen dan van uw profiel op uwen modem. Moest hem dan nog eens kapot zijn en ge neemt terug zo enen, moet ge enkel dat profiel upgraden. Of als ge dagelijks switched tussen bridge en router met firewall, kan da ook wel eens gemakkelijker zijn.
Mvg,
Kikker46
En die kunnen zeggen of dat beter is ....
Ge kunt mss ook nen backup nemen dan van uw profiel op uwen modem. Moest hem dan nog eens kapot zijn en ge neemt terug zo enen, moet ge enkel dat profiel upgraden. Of als ge dagelijks switched tussen bridge en router met firewall, kan da ook wel eens gemakkelijker zijn.
Mvg,
Kikker46
Hier ben ik weer.
Ik heb net Scarlet aan de lijn gehad, en zij beweren dat de lijn helemaal in orde is (al was de technieker van dienst niet helemaal zeker...)
Dus: weer naar af.
Ik zat me net af te vragen: kan het probleem zich op mijn PC bevinden? Ik ben geen expert als het aankomt op hardware, en daarom stel ik deze (misschien domme) vraag maar hier: ik kan inbellen via gewone PSTN-lijn, en kan communiceren met de Speedtouch als die is aangesloten. Wil dat zeggen dat mijn netwerkkaart zeker in orde is? Met andere woorden: is het mogelijk dat mijn netwerkkaart gewoon kapot is?
En: zijn er andere onderdelen die eventueel zouden kunnen kapot zijn, én die verklaren waarom ik geen ADSL kan ontvangen (maar wel bijvoorbeeld gewoon inbellen)?
Ik blijf intussen dit van nabij volgen
-L-
Ik heb net Scarlet aan de lijn gehad, en zij beweren dat de lijn helemaal in orde is (al was de technieker van dienst niet helemaal zeker...)
Dus: weer naar af.
Ik zat me net af te vragen: kan het probleem zich op mijn PC bevinden? Ik ben geen expert als het aankomt op hardware, en daarom stel ik deze (misschien domme) vraag maar hier: ik kan inbellen via gewone PSTN-lijn, en kan communiceren met de Speedtouch als die is aangesloten. Wil dat zeggen dat mijn netwerkkaart zeker in orde is? Met andere woorden: is het mogelijk dat mijn netwerkkaart gewoon kapot is?
En: zijn er andere onderdelen die eventueel zouden kunnen kapot zijn, én die verklaren waarom ik geen ADSL kan ontvangen (maar wel bijvoorbeeld gewoon inbellen)?
Ik blijf intussen dit van nabij volgen
-L-
-
- Deel van't meubilair
- Berichten: 29849
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
-L- schreef:kan communiceren met de Speedtouch als die is aangesloten. Wil dat zeggen dat mijn netwerkkaart zeker in orde is? Met andere woorden: is het mogelijk dat mijn netwerkkaart gewoon kapot is?
Nee, anders zou je de Speedtouch op 10.0.0.138 niet kunnen bereiken.
Aangezien je eerder vertelde dat je geen DSL signaal op de modem hebt moet het probleem zich situeren tussen het binnekomen van je lijn, en de modem (tenzij die zelf kapot is).
Is je telefoonkabeltje wel goed tussen je splitter op je stekkerdoos (van waarom je ook kan telefoneren) en je modem ?
r2504 schreef:
Is je telefoonkabeltje wel goed tussen je splitter op je stekkerdoos (van waarom je ook kan telefoneren) en je modem ?
Heb al twee verschillende kabeltjes getest, op twee verschillende contactdozen, met drie verschillende splitters. Ik ben wel grondig hé
Ach, we zien wel wat de Scarlet-mannen zullen vinden...
-L-
-
- Administrator
- Berichten: 4143
- Lid geworden op: 15 sep 2002, 09:08
- Locatie: Belgium, Haacht
- Contacteer:
Voila, na twee weken eindelijk weer ADSL. Wat bleek? De problemen zaten in de centrale ... zoals ik al de hele tijd tegen die mannen zei. De switch (als ik mij niet vergis - geen specialist) is vervangen / geüpdated / whatever.
Zou de vermelding "Telenet heeft een nieuwe aanbieding" er voor iets tussenzitten?
In elk geval: Joepie voor mij!
-L-
PS Bedankt voor alle antwoorden ondertussen!
Zou de vermelding "Telenet heeft een nieuwe aanbieding" er voor iets tussenzitten?
In elk geval: Joepie voor mij!
-L-
PS Bedankt voor alle antwoorden ondertussen!
-
- Elite Poster
- Berichten: 1676
- Lid geworden op: 23 mei 2003, 23:13
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Sub Zero schreef:Het zal waarschijnlijk de kaart op de DSLAM geweest zijn die er de brui aan gaf...
Getverderrie... da's niet de eerste in een centrale in Dendermonde die er de brui aan geeft !
(en ik mij maar inhouden om dit als "oplossing" te postten... )
If you can't beat them, confuse them.
-
- Administrator
- Berichten: 6181
- Lid geworden op: 15 sep 2002, 12:14
- Locatie: Herzele
- Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
- Bedankt: 121 keer
- Contacteer:
Het gebeurt regelmatig eens hoor dat ze een DSLAM resetten of zo een kaart moeten vervangen. Onlangs was er iemand op het forum van Skynet die na een paar dagen op smallband stond. Hij had op 9.5u 180 GB verzet over z'n lijntje. Iets wat natuurlijk niet kon. Na lang zoeken hebben ze het gevonden, een defecte kaart in de centrale...
Die dingen komen dus wel meer voor als je denkt.
Cheers
Die dingen komen dus wel meer voor als je denkt.
Cheers
-
- Elite Poster
- Berichten: 1676
- Lid geworden op: 23 mei 2003, 23:13
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Sub Zero schreef:Het gebeurt regelmatig eens hoor dat ze een DSLAM resetten of zo een kaart moeten vervangen.
Jaja, maar het gaat er hem mij meer over dat problemen in Dendermonde, gepost op dit forum, altijd te herleiden zijn tot een defecte kaart in de centrale (tot nu toe : 3 op 3)
En ook dat het er bij mij toch ook ingepompt zit om te denken : "eerst binnenhuisinstallatie binnenste buiten keren, dan pas aan een fout bij Bgc denken"
If you can't beat them, confuse them.