bambipower schreef:guppy, neon  en kardinaal visjes, ook ne bota vis?
En succes met de waterPEST, tnoemt niet voor niets pest.   

Vissen zijn:
-  Guppy's 7x
-  botia clowns 2x
-  Chinese danio's 4x
-  Zebra barbeel 1x (die is op het eerste zicht de stouterik)
-  Platty's 4x
-  Kardinalen +/- 9x
-  Koppeltje Molly's
-  Koppeltje kersebuik
-  Koperzal 3x
-  Rouwtretra's 3x
-  Corydoras 2x gewoon 1x albino
-  Ancistrus 3x
Waterpest mag doorgaan, moet ik er geen kopen voor in de 2é bak achteraf.
Er zijn gisteren nog vissen en planten bijgekomen, zal subiet als het licht aangaat nog een film toevoegen.
iamborg schreef:En voor zover ik kan zien één kersebuikcychlide (man). Opgepast, die zijn territoriaal en gaan eigenlijk niet goed met kardinaaltetras (neons) en gups. Verder een corydoras en wat molly's of platty's. Je hebt voor de levenbarenden toch de verhouding 1/3 gerespecteerd?
P.
Ik denk dat alleen mijn kersenbuiken eieren leggen, daarvoor worden toch extra "privéspots" voor voorzien. Ik zie dat er toch niet gevochten wordt in de bak, alleen de zebrabarbeel is een pestkopje naar 1 guppy toe. In de eerste filmpje zat er 1 kersebuik en het was een vrouw, vanaf het manneke werd bijgeplaatst ging haar buikje terug goed rood staan 

kloon schreef:Succes met de gups kweekt als zot.
Idd, maar als je de natuur laat doen in uwen bak, dan wordt 80% van de jongskes opgegeten. Nog niet uit wat we gaan doen. Er sta nog een 2é aquarium waar achteraf dwergklauwkikkers gaat inkomen, deze aqua is stuk kleiner dan dit +/- 100l.
honda4life schreef:Succes met je nieuwe aquarium.
Hoop dat je een goede winkel in de buurt hebt voor raad, ook mag je steeds dingen aan mij vragen.
Heb mijnen bak wel al weg gedaan (en toen was de elektriciteitsfactuur 1/3 lager geworden 

)

De zowiezo in kontich, echt tevrede van. De elektriciteitsfactuur moet nog bezien worden. Ik heb het water op 24°C gezet wat voldoende is, en de t5 lampen zijn best wel zeer fel in licht geven. Verlichting is 78W en brand 10h per dag. De filterpomp is 12W en voor de rest de verwarming die soms aanschiet (200w). Ik ben er mij van bewust dat een aquarium wat energie nodig heeft, maar het is iets waar je uren kan naar kijken en bespaar ik weer op mijn tv en computer