2 jaar gratis Motion Box tvv, mits nemen internet+tel.

Alles over TV via satelliet
Plaats reactie
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5424
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

http://www.tv-vlaanderen.be/aanbiedingi ... anuari2014
Afbeelding
2 jaar gratis huur (8 €) Motionbox *
als u kiest voor Internet & Bellen aan €34,05 extra per maand *
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4578
Lid geworden op: 10 mar 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
Bedankt: 446 keer

de box lijkt wel erg hard op mobistar hun live box....

verder:

- geen duidelijke FUP
- het is nog zonder tv abbo, dus 34,05 + minstens 11.90 = 45.95 (duurder dan scarlet en snow)
- je moet nog steeds zo'n schotel hangen (vergeet niet dat daarom mobistar het niet deftig gesleten kreeg)
- en na 2j moet je dan nog 8 euro huur gaan betalen voor die decoder, voor een totaalprijs van over de 50 euro...

tvv moet onthouden dat ze eigenlijk voornamelijk klanten aanspreken met een buitenverblijf waar je geen deftige aansluiting hebt,
en/of gewoon niet het hele jaar door een tv aansluiting nodig hebt / wil hebben, maar met hun huidige prijzen lijken ze dat te vergeten.

een paar jaar geleden was een tv abbo iets van een 9 euro voor een deftig aanbod en een extra kaartje was 1 euro.
tegenwoordig moet je daar al bijna 15 euro voor ophoesten
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5424
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

ik volg je in grote lijnen. Hun aanbod was op eerste zicht interessant, maar je moet via hen bellen (=peperduur). Spijtig, want snelheden waren prima en FUP*.
Maar een helpdesk die niet technisch onderlegd is, en weinig vertrouwen inboezemt.

edpnet is ook samenwerking met tvv gestopt anderhalf jaar geleden.
idd. na 2 jaar moet je huur gaan betalen.
vroeger was 9 €/maand. idd., dat was nog interessant.

Reken alle hardwarekosten (niet die brol die zij verkopen) en je bent zeker niet goedkoper af. En telenet heeft groot + punt met hun CI-module. Je kan zo onbeperkt aantal tv's met 1 abbo gebruiken. Bij tvv een dure settopbox + 2,5 €/maand. :-(
Gebruikersavatar
Vladimirke
Plus Member
Plus Member
Berichten: 223
Lid geworden op: 27 apr 2007, 07:39
Locatie: Kinrooi
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 8 keer

satsurfer schreef:Bij tvv een dure settopbox + 2,5 €/maand.
Meen je dat nu echt? Wat noem jij duur? Een digicorder jaren huren of een degelijke Linux satellietontvanger kopen? Ik heb er twee gekocht, een Xtrend ET-9500 voor in de woonkamer en een Xtrend ET-4000 op de slaapkamer.
Beide via cccam met elkaar verbonden waardoor jouw €2,5 per maand niet van tel zijn. Het gebruiksgemak overtreft de gecastreerde dozen van Telenet en Belgacom mijlenver. Ik wil de vrijheid van keuze in het toestel hebben en geen rommelbakken in huis.
Tuneboy2005
Pro Member
Pro Member
Berichten: 233
Lid geworden op: 15 mar 2007, 19:20
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 5 keer

Ik volg je hier volledig in me Vladimirke! linux met cccam of oscam is top!!
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5424
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

http://www.octagon-germany.de/download/ ... 1018HD.pdf
IK heb ook deze en kan ook met cccam gebruikt worden.

Maar je moet al wel een pro zijn om dit uit te vissen hoe dit werkt. Ooit eens laten doen door iemand, maar hij wilde mij een dreambox laten kopen, omdat hij dat ook had....(weer 400 € dan)

En hoe meer tussenstappen, hoe minder stabiel een systeem werkt vermoed ik. Het moet echt 'plug & play' zijn.
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Splitter schreef:de box lijkt wel erg hard op mobistar hun live box....
Logisch, 't zijn ook dezelfde boxen :-)
TéléSAT en TV Vlaanderen hebben deze volledig overgekocht toen MobistarTV flopte.

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5891
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

via satelliet krijg ik talloze FTA (=gratis) zenders binnen, waarvan velen in HD. Bovendien heb ik geen internetverbinding nodig om deze zenders te bekijken. Dit betekent dus 2x gratis (én voor de zenders, én voor de datastroom!)... Hierin zit het grote voordeel van satelliet-kijken... :-D
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

En hoeveel van die talloze zenders bekijk je werkelijk?
Je hebt misschien geen internetverbinding nodig om naar die zenders te kijken, maar je hebt ze wel nodig om te surfen/mailen/whatever. Lijkt me dus een non-argument.

Het grote voordeel van sat-kijken lijkt mij dat je overal kan kijken waar je wilt. Zelfs in het midden van de noordzee als je wenst. Je bent compleet onafhankelijk van telenet/belgacom en de daarmee samen gaande problemen van kabels die door subco's "per ongeluk" overtrokken worden. En je neemt je TV mee waar jij heen gaat. Nadeel is dat je er fanatiek mee bezig moet zijn als je alles er uit wilt putten, er een lelijke schotel tegen je gevel hangt, je het niet overal mag plaatsen (huurhuizen/appartementen) en je verplicht bent om een decoder te kopen ipv te huren. Bij Belgacom/Telenet kan je bij een huurtoestel wel een nieuwe krijgen als deze kapot gaat, al dan niet via "het stapje hoger dan de klantendienst".

Ander voordeel van sat : alles komt op je hdd terecht, volledig ongecodeerd. Je kan het dus bekijken zoals je het zelf wenst...

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5891
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

FTA zenders worden hier meer bekeken dan de TVV zenders, dus voor mij is dit geen non-argument...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Even uit pure nieuwsgierigheid : welke bekijk jij dan zoal, en meer specifiek welke programma's?
Ik kan me bvb wel bedenken dat ik naar de grote zenders als CNN en BBC meer zou kijken, maar bvb spaanse/portugese/italiaanse/afrikaanse zenders absoluut niet?

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4539
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 254 keer
Bedankt: 210 keer

Vladimirke schreef:
satsurfer schreef:Bij tvv een dure settopbox + 2,5 €/maand.
Meen je dat nu echt? Wat noem jij duur? Een digicorder jaren huren of een degelijke Linux satellietontvanger kopen? Ik heb er twee gekocht, een Xtrend ET-9500 voor in de woonkamer en een Xtrend ET-4000 op de slaapkamer.
Beide via cccam met elkaar verbonden waardoor jouw €2,5 per maand niet van tel zijn. Het gebruiksgemak overtreft de gecastreerde dozen van Telenet en Belgacom mijlenver. Ik wil de vrijheid van keuze in het toestel hebben en geen rommelbakken in huis.
Maar er is wel een SID limitatie bij TV Vlaanderen, dat wil zeggen dat een smartcard niet meer dan 4 programma's tegelijk decodeert.
Je kunt dan wel decoders bijzetten, je moet altijd opletten dat je niet bovn die grens gaat of je hebt problemen met je opnames.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5891
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

@krisken

BBC 1, 2, 3 en 4 - ITV 1, 2, 3 en 4 - channel(s) 4 - channel(s) 5 - arte (frans) - phoenix (duits) - enz, enz...

http://www.zingzing.co.uk/tvguide/
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
Gebruikersavatar
Vladimirke
Plus Member
Plus Member
Berichten: 223
Lid geworden op: 27 apr 2007, 07:39
Locatie: Kinrooi
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 8 keer

boulder schreef:
Vladimirke schreef:
satsurfer schreef:Bij tvv een dure settopbox + 2,5 €/maand.
Meen je dat nu echt? Wat noem jij duur? Een digicorder jaren huren of een degelijke Linux satellietontvanger kopen? Ik heb er twee gekocht, een Xtrend ET-9500 voor in de woonkamer en een Xtrend ET-4000 op de slaapkamer.
Beide via cccam met elkaar verbonden waardoor jouw €2,5 per maand niet van tel zijn. Het gebruiksgemak overtreft de gecastreerde dozen van Telenet en Belgacom mijlenver. Ik wil de vrijheid van keuze in het toestel hebben en geen rommelbakken in huis.
Maar er is wel een SID limitatie bij TV Vlaanderen, dat wil zeggen dat een smartcard niet meer dan 4 programma's tegelijk decodeert.
Je kunt dan wel decoders bijzetten, je moet altijd opletten dat je niet bovn die grens gaat of je hebt problemen met je opnames.
Klopt, maar meestal is er toch niks op TV en dit dan in HD.
En je moet nogal een televisiefreak zijn om 4 programma's tegelijk te moeten opnemen.
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4539
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 254 keer
Bedankt: 210 keer

Als er toch meestal niets op TV is, heb je al die apparatuur ook niet nodig.
Het feit dat ji al 2 boxen heeft staan, en dan een smartcard deelt via CCcam doet mij denken datje toch wel regelmatig tegen die limiet zultl aanlopen.
Het is een beetje raar om eerst op te scheppen over de mogelijkheden, om dan te zeggen dat er toch niets op TV is, dan staan die boxen daar dus voor piet snot.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
Gebruikersavatar
Vladimirke
Plus Member
Plus Member
Berichten: 223
Lid geworden op: 27 apr 2007, 07:39
Locatie: Kinrooi
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 8 keer

Toch niet, ik kijk veel naar de Duitsers en voor die enkele gecodeerde programma's die ik opneem loop ik niet tegen de limiet aan.
Slaap je nu iets rustiger? :roll:
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5891
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

inderdaad, veel mensen lijken niet door te hebben dat onze (grotendeels waardeloze) vlaamse zenders af en toe iets bieden wat waard is om opgenomen te worden! Verder kijk ik dan vooral maar naar engelse zenders...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4539
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 254 keer
Bedankt: 210 keer

Vladimirke schreef:Toch niet, ik kijk veel naar de Duitsers en voor die enkele gecodeerde programma's die ik opneem loop ik niet tegen de limiet aan.
Slaap je nu iets rustiger? :roll:
Achzo, dat kan natuurlijk.
Bij mij zijn het meer de Britse zenders en TVEi.
Daar vind ik al zoveel op dat ik geen tijd meer overheb voor de Duitse, hoewel die zeker interessante programma's draaien.
Maar van TVV of CD moet ik niet weten, ze prutsen teveel, en die SID limitatie vind ik onaanvaardbaar.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
Plaats reactie

Terug naar “Satelliet aanbieders: TV Vlaanderen, Telesat”