dommel naar scarlet

Vragen over het omschakelen naar een andere provider.
Plaats reactie
cie007
Starter
Starter
Berichten: 20
Lid geworden op: 19 jan 2008, 16:09
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer

Hallo iedereen

Ik heb nu dommel vdsl 2 met een discovery line en ik wil graag overstappen naar scarlet vdsl2

Ik heb een vraag: moet je je discovery line ook opzeggen of doet scarlet dit?
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Discovery is een apart contract tussen jouw en Belgacom, daar heeft Dommel niets mee te maken.
Jij zal die dus moeten opzeggen.

Maar ... als je het nummer wil behouden, moet je dit eerst naar Scarlet porteren.
In dit geval mag je zelf de discovery lijn niet opzeggen, de portatie naar Scarlet zal automatisch je contract voor de vaste lijn opzeggen.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
cie007
Starter
Starter
Berichten: 20
Lid geworden op: 19 jan 2008, 16:09
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer

De telefoonnummer van belgacom gebruik ik alleen voor internet. Dus die mag opgezegd worden. Ik heb alleen vdsl2 van scarlet nodig. (dat van 35 euro per maand)

Bij het bestellen van scarlet (via de site) heb ik mijn telefoonnummer van belgacom opgegeven :oops: Dit was niet slim denk ik.
Als ik de telefoonnummer opzeg ben ik dan mijn internet aansluiting kwijt?
Funfile
Pro Member
Pro Member
Berichten: 325
Lid geworden op: 28 jan 2006, 11:00
Locatie: Kinrooi
Uitgedeelde bedankjes: 69 keer
Bedankt: 27 keer

Ik verwacht niet dat je je internetverbinding dan kwijt gaat zijn. Voor zover ik op de website van Scarlet heb kunnen vinden moet er een 'raw copper aansluiting' inbegrepen zijn in de abonnementsprijs voor hun VDSL.

Niet dat ze het zo duidelijk vermelden op de website, maar bij hun ADSL-internetformule vermelden ze wél dat je een vaste lijn bij Belgacom nodig hebt, of dat zij voor 5 Euro extra een lijn (zonder mogelijkheid om te telefoneren) aanrekenen.

Bij Scarlet VDSL verwijzen ze niet naar het nodig zijn van een vaste lijn bij Belgacom.

Je kan altijd contact met hen opnemen via [email protected]. Zij beantwoorden je vraag dan binnen 7 werkdagen.
Pluk de dag

Internet : Hoofdlocatie : Epic Combo Light Experience : 1 mobiel abo + Internet comfort + Light TV (Pickx)
2e locatie : Orange Flybox Easy Internet atHome 150 GB
OS : Windows 10, Linux Mint
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3984
Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
Locatie: 398m van de [email protected]
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 100 keer

Als je discovery lijn dan acteraf wordt weggenomen kan het goed zijn dat je plots zonder internet zit (ook al gebruikte je reeds enkele weken Scarlet, na dommel vdsl2):
Was hier het geval.
cie007
Starter
Starter
Berichten: 20
Lid geworden op: 19 jan 2008, 16:09
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer

Funfile schreef:Ik verwacht niet dat je je internetverbinding dan kwijt gaat zijn. Voor zover ik op de website van Scarlet heb kunnen vinden moet er een 'raw copper aansluiting' inbegrepen zijn in de abonnementsprijs voor hun VDSL.
Inderdaad, ik zal morgen bellen naar scarlet voor meer informatie. Via mail duurt veel te lang vrees ik
silencer schreef:Als je discovery lijn dan acteraf wordt weggenomen kan het goed zijn dat je plots zonder internet zit (ook al gebruikte je reeds enkele weken Scarlet, na dommel vdsl2):
Was hier het geval.
Kan je je nog herinneren (als je scarlet via de website hebt besteld) of je "Ik wens de installatie op een reeds bestaande telefoonlijn?" ja of nee heb geantwoord?
cie007
Starter
Starter
Berichten: 20
Lid geworden op: 19 jan 2008, 16:09
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer

Ik heb nog een vraagje:

Bij scarlet zeggen ze dat je best wacht met opzeggen tot dat je scarlet abbonement is opgeleverd..

Wanneer bedoelen ze dit juist?
Als de technieker is langs geweest?
of dat je je login gegevens hebt gekregen via de post?
bambipower
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2786
Lid geworden op: 04 sep 2004, 19:37
Locatie: Antwerpen... naast de parking
Uitgedeelde bedankjes: 526 keer
Bedankt: 248 keer

als de technieker is langsgeweest
de koe zegt boe
cie007
Starter
Starter
Berichten: 20
Lid geworden op: 19 jan 2008, 16:09
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer

Het is gelukt, maar ik heb nog 1 vraagje

Waar vind je eigenlijk het paswoord van de smtp server?

via mijn.scarlet.be kan je het precies niet zien...


Dit is opgelost, mijn stomme fout :oops:
Plaats reactie

Terug naar “Overstappen”