gu10 LED's te koop op ibood

Discussieforum over energiebedrijven (elektriciteit en gas), zonnepanelen, windenergie en andere.
Argon
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 41 keer

Momenteel kan je Philips leds kopen op ibood. 6 Dimbare leds voor €59,95.

Interessant of niet? Vraag mij vooral af of bij volledige lichtsterkte die 2700k lichtkleur mijn huidige 50 watt spotjes benadert of niet? Zou deze eventueel in de badkamer hangen.

http://m.ibood.com/home-living-be/nl/

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Dafke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 181 keer
Bedankt: 142 keer
Contacteer:

Ik heb ze besteld.. Bedankt voor de tip :)
We zien wel wat het geeft! Normaal gezien als er tussen de 2200 en 2700k staat zijn ze effectief warm wit, en dimbaar dus dat is voor mij het belangrijkste.

De lichtopbrengst van 270Lm en 1100cd zal niet veel verschillen van je 50W lampjes :)
NickG
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 51 keer

Ik heb ze ook besteld. Nu de kinderen de hele avond spelen brandt mijn 5x50W armatuur bijna de hele avond (vroeger zonder kinderen was er enkel wat sfeerverlichting en de TV), dus dat gaat zichzelf snel terugverdienen ;-)
Argon
Elite Poster
Elite Poster

Hmm, als ik de commentaren lees op het Ibood forum ben ik er toch niet meer zo zeker van om ze te kopen. Komen blijkbaar verre van in de buurt om een 50Watt halogeen te vervangen. Voor mij zouden deze Leds in de badkamer komen, dus is wel belangrijk dat ze genoeg licht geven. De huidige halogeen spots zitten ook met een stralingshoek van 50 graden, terwijl deze Led lampen maar een stralingshoek hebben van 25 graden. Is toch weer de helft minder.

Op zich is de prijs wel goed !

Twijfel, Twijfel... :-)
Dima_2005
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

Vraag is of je echt dimbaar nodig hebt?
Het zijn goede lampjes aan een mooie prijs, dat zeker... Al is 7W gebruik wat veel.

Zelf heb ik uitstekende lampjes van de Action (4.5W), voor 4,99€ (of was het 4,49)... Deze hebben 300Lm lichtobrengst en ja, het zijn werkelijk 300Lm.
Het is in NL getest en qua efficientie stond het op nr. 2.

Nuja, juist dezelfde lampjes kun je ook rechtstreeks uit China halen voor minder geld zelfs, maar hier heb je het voordeel van een (beperte) garantie en dat het gewoon vaak dichtbij is.
jorisx
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 40 keer

Dafke schreef:De lichtopbrengst van 270Lm en 1100cd zal niet veel verschillen van je 50W lampjes :)
als ik deze tabel mag geloven, mag je de LEDs volgens het aantal lumen, maar vergelijken met 25W gloeilamp, dus lichtopbrengst merkelijk lager...
Dima_2005
Elite Poster
Elite Poster

Wel, ik denk het niet... In onze living zijn we gegaan van 4x40W gloeilampen naar 3xGU10 LED 4.5W... En het geeft aanzienlijk meer licht. Natuurlijk moet je de spots een beetje richten aangezien het een meer direct licht geeft ipv overal. Dat betekent dan ook dat je plafond donker is.

Ik denk dat er vergeleken werd met 50W halogeen lampen.
Persoonlijk durf ik niet te zeggen dat 300Lm LED en 50W halogeen even veel licht geven, maar het komt er dicht bij...
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

Ik vind die verschrikkelijk duur. Ongeveer 10 euro voor 1 lampje. Ben even bij ebay gaan kijken. Daar koop je dezelfde lampen, in China, aan minder dan de helft van de prijs die op ibood wordt gerekend, inclusief verzendkosten. Vind je het gek dat ik ze steevast in China bestel?
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
Polleke
Pro Member
Pro Member
Bedankt: 2 keer

Om dezelfde lichtopbrengst te hebben als een 50 W halogeen lampje heb je die 7 Watt nodig. Een 4.5W versie geeft pakken minder licht af (en is ook stukken goedkoper).
De "bouwvorm" van die philips versie is ook niet dezelfde als een gewoon halogeen GU10 versie (is stukken langer).
De enige 7W versie van een GU10 spot met dezelfde bouwvorm is er eentje van Sylvania (Sylvania Hi-SPOT® RefLED ES50 GU10 7w). Het is mogelijk dat er nog types zijn, maar heb ze nog niet gevonden. Nadeel van deze is wel dat ze behoorlijk duur zijn.

Hou er ook rekening mee dat een LED spot NIET tegen warmte kan en zijn warmte goed moet kunnen verspreiden. Hem monteren in een afgesloten lamphouder is een heel slecht idee. Die koelribben moeten dus volledig vrij zijn...
Met vriendelijke groeten,

Polleke
Argon
Elite Poster
Elite Poster

Jack Daniels schreef:Ik vind die verschrikkelijk duur. Ongeveer 10 euro voor 1 lampje. Ben even bij ebay gaan kijken. Daar koop je dezelfde lampen, in China, aan minder dan de helft van de prijs die op ibood wordt gerekend, inclusief verzendkosten. Vind je het gek dat ik ze steevast in China bestel?
Gek? Neen, maar je moet wel de kwaliteit bekijken van zo'n lamp met een Chinese lamp. Kan je mij een link geven op ebay van "dezelfde" lamp? Ik bestel ook graag iets in China, maar dan moet het wel de moeite zijn. Heb ooit eens 1 led besteld daar (als test). Toen ik het hier aansloot wist ik onmiddellijk genoeg. De lichtkleur was ver ondermaats terwijl dit in de omschrijving volledig anders stond.

Als je dus goeie ervaringen hebt met een bepaalde verkoper/lamp, ik heb interesse. Bij mij dient het wel om een 50W halogeen te vervangen, moet dus genoeg opbrengst hebben.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster

Hier heb je er al eentje:
http://www.ebay.com/itm/Ultra-Bright-MR ... 53fc558947

Komt op 4,20 euro per stuk als je er 10 tegelijkertijd bestelt. 57,99 US dollar, free shipping.
Selecteer de GU10/9W, dimmable en dan de andere opties.
Als ik dan de lijst bekijk die hier gepost werd en dan zie ik dat de ibood lampen maar 270 lumen hebben.... Wil je een 50W lamp vervangen moet je 700 lumen hebben volgens die lijst. De link geeft 9W lampen met 600-720 lumen. Desnoods selecteer je de 12W versie; daar heb je meer dan 1000 lumen.
De 6W lampen op die chinese sites hebben al meer lumen dan die ibood lampjes.
Argon
Elite Poster
Elite Poster

Heb je er al zelf van die reeks besteld?
Anders bestel ik hoogstens ééntje om te testen. Zonde om er onmiddellijk een stuk of 6 te bestellen om dan toch tot het besluit te komen dat de specificaties die op het blad staan verre van correct zijn!
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster

Niet van die reeks. Het is ondertussen een tijdje geleden dat ik er in China besteld heb maar wat ik toen besteld heb mocht zeker niet onderdoen voor de lampjes die ik hier in de buurt bij een DHZ heb gekocht. Alleen waren de Chinese een derde of een vierde van de prijs. Ik heb geen enkele defecte lamp tot op heden en die branden heel regelmatig. Maar ik moet toch nieuwe GU10 lampen kopen en denk er over om ook wat van deze lampen te kopen. Alleen zit ik met 1 vraag en misschien kan iemand mij helpen. Bij de link die ik gegeven heb, krijg je de keuze uit warm white, cool white en natural white. Het verschil tussen cool en warm ken ik, heb er zelf zo hangen. Maar kan iemand mij zeggen wat natural white exact inhoudt? Is het kleurechter dan de andere?
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 352 keer
Bedankt: 222 keer

Dima, ik heb in de week ook even een 4,5 Watt lamp van de Action gekocht. De nieuwe hebben zelfs 360 Lumen (vergelijk het met een 40 Watt lamp) en zijn maar iets duurder. Ze geven eigenlijk veel licht, en ondanks dat er op staat dat ze 2800K zijn, moet ik zelfs zeggen dat ze meer gelig licht hebben dan mijn reserve 50 Watt spots. Ook hebben ze een stralingshoek van 120° wat voor mij persoonlijk veel beter is dan de stralingshoek van 45° of zelfs minder dan veel ledlampen.

25° stralingshoek zoals die lampen van ibood, sorry, maar dat is echt wel een heel erg compacte lichtbundel wat me doet vermoeden dat je met donkere zones zit waar je ze gaat inschakelen.
Argon
Elite Poster
Elite Poster

Het is en blijft toch echt iets moeilijk vind ik om een goede LED te kopen.
Die van Ibood zal ik laten schieten (voornamelijk door hun 25 graden straalbundel). Heb ook zo'n vermoeden dat je op bepaalde plaatsen met donkere vlekken zal zitten.

@Slafes Jij bent dus tevrede van de Action LED lampen die je gekocht hebt? Kan je ze vergelijken met een 50Watt qua lichtsterkte?

@iedereen: al iemand ervaring met een ledlamp in de vorm van een vroeger "peerke" (met E27 fitting)? Zou dit eventueel ook willen vervangen omdat in de keuken momenteel nog 1 gloeilamp van 60Watt hangt.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster

Geen ervaring met E27 fitting.
Dafke
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Jack Daniels schreef:Ik vind die verschrikkelijk duur. Ongeveer 10 euro voor 1 lampje. Ben even bij ebay gaan kijken. Daar koop je dezelfde lampen, in China, aan minder dan de helft van de prijs die op ibood wordt gerekend, inclusief verzendkosten. Vind je het gek dat ik ze steevast in China bestel?
Heb ondertussen al redelijk wat uit Sina besteld. Ook Leds, omdat ik met een nieuwbouw zit en ik 52 Led's nodig heb.
Wel.. nog geen enkele Chinese heeft qua kleurtemperatuur de originele kunnen benaderen.
Voor mij is deze 25° niet zo erg, omdat ze komen in een plafond van +2.85m hoog en enkel dienen voor sfeer, niet voor echt werklicht.

Die van action, iemand een linkje..? Ben altijd wel benieuwd :)
TiTanium
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
Bedankt: 469 keer

E27 wel ervaring:
Kruidvat warm wit = Ok
Aldi warm wit = goed
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet
OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
Kokki
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 2 keer

Ik heb er al in de hubo gekocht, en ik ben daar wel tevreden van. Ik vind nu niet direct een link, maar ze zijn regelmatig in reclame. Normale prijs is iets van 7,99, reclame iets van 4 of 5 euro. Merk onbekend, maar ik denk dat het eco is. 300 Lumen 3 Watt. Misschien niet helemaal vergelijkbaar met 50W, maar met de 3 tegelijk is het wel aanvaardbaar.
Waarom probeer je zo niet eentje?
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster

Goh, vergelijken is altijd moeilijk he, die van Action zijn zeker goeie lampen voor mij. Ik ben echt te vinden voor een brede stralingshoek, maar andere mensen hebben dat bvb niet graag. Ik heb de E14 lampjes van 360 lumen al uitgetest en deze bevallen me zeer goed. Iets witter licht dan een spaarlamp, maar eigenlijk wel mooier licht dus... E27, net hetzelfde bij de Action, 560 lumen denk ik, dus perfect in te zetten voor een vervanger van 60 Watt.

De Action GU10 lampen zijn er in 2 modellen... Ik zou zeggen, ga gewoon eens langs... Ik ben er tevreden over. Ook andere modelletjes hebben ze er. Voor de moment zitten ze vast in hun assortiment maar ze vliegen soms de deur uit.

Vorige week stond ik er naar te kijken en kwam er iemand bij mij om inlichten vragen omdat ik er toch wel precies iets van leek af te weten. :)
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

Je moet eigenlijk echt kijken naar het aantal lumen.
Ik heb in de living 2 armaturen met 6xGU10 erin. In de winkel kreeg ik 6x50W mee, wat 60àW zou betekenen. Aangezien elektriciteit niet gratis is, doen we dat dus niet :). We hebben meteen spaarlampen gekocht die erin pasten. Dat betekende 6x11W.
So far so good. De lichtkleur was niet zo warm als de "echte spots", maar het minderverbruik maakte veel goed.
Let wel: dit waren (4 jaar geleden) extreem dure lampen: €17 per stuk.
Lumen per lamp: 240 -> per armatuur +/- 1000 lumen

Mijn broer heeft een pak GU10s gekocht in China, rond de €4 per stuk.
Eerst verschillende lampen gekocht om te proberen en nadien van de lamp waar hij tevreden van was, een lading (25 ofzo) gekocht. Bijna al zijn armaturen in huis zijn GU10. Na minder dan een half jaar zijn er 4 of 5 die kapot zijn.
Daarenboven blijft het licht van zo'n LED (en van bijna alle cheape LED's, ook als je ze in EU koopt) dat de kleur nogal wit is, ook al koop je warm wit en dat het licht veel te gebundeld is.

Hij heeft nu (en ik ondertussen ook) andere spaarlampen GU10 gekocht (Megaman Spirax 11W).
€8 per stuk en 570lumen per lamp, 11W verbruik. Dat is een zaligheid. Plots is de living véél lichter.
Én de kleur is ideaal. Ik denk niet dat je in kleur (zowel kleur in K als in Ra) het verschil tussen "echte" spots en deze spaarlampen kan zien.

Laat u niet misleiden door een LED met een laag verbruik:
- controleer het aantal lumen
- controleer zeker ook de echte lichtkleur (niet de geafficheerde)
Tim.Bracquez
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 451 keer

Zeer tevreden hier van IKEA LED's, sinds aankoop geen enkele stuk (net nieuw in winkel) dus al even. Kost ook niet veel, nu neter 6 bij gekocht voor sfeer tegen leuke prijs. Niet de moeite voor in china op ebay te kopen vind ik.
Dima_2005
Elite Poster
Elite Poster

Slafes schreef:Dima, ik heb in de week ook even een 4,5 Watt lamp van de Action gekocht. De nieuwe hebben zelfs 360 Lumen (vergelijk het met een 40 Watt lamp) en zijn maar iets duurder. Ze geven eigenlijk veel licht, en ondanks dat er op staat dat ze 2800K zijn, moet ik zelfs zeggen dat ze meer gelig licht hebben dan mijn reserve 50 Watt spots. Ook hebben ze een stralingshoek van 120° wat voor mij persoonlijk veel beter is dan de stralingshoek van 45° of zelfs minder dan veel ledlampen.

25° stralingshoek zoals die lampen van ibood, sorry, maar dat is echt wel een heel erg compacte lichtbundel wat me doet vermoeden dat je met donkere zones zit waar je ze gaat inschakelen.
Nu, echt gelig vind ik ze eigenlijk niet. In ieder geval niet zo gelig als een gloeilamp.
Die stralingshoek is inderdaad geweldig.

Ik had het eigenlijk over de 360lm versie. Maar deze geeft in werkelijkheid zo'n 300-310Lm. (deze zijn 4.99)
De goedkopere versie (3w ipv 4,5w) geeft in werkelijkheid slechts 250Lm als ik me niet vergis. (deze zijn 3,99)
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster

Dima, misschien heb ik er dan toevallig een "rare" uitgekozen, maar vond ze een heel stuk geler dan de warm witte leds (3000K) die ik al steken had van 3 Watt. Vond ze zelfs geler dan de normale spots van 50 Watt die nog in de kast lagen en die ik in dezelfde armatuur gestopt had. In alle geval, de 2800K led lampen die in de gang hangen hebben dezelfde kleurtemperatuur dan deze. Dit zijn 3 Watters en iets van een 250 lumen en vind de 4,5 Watt led lampen van de Action toch een heel stuk meer licht geven.

Alleen de lampen voelen nogal goedkoop aan, enkel in plastic. Weet niet of ze dus redelijk duurzaam zijn, maar voor die prijs...

Ik blijf er bij, ledlampen is altijd even testen en ieders smaak is anders. Ik heb bvb niet graag een bundel licht, maar andere mensen hebben dat wel graag. Hoe groter de stralingshoek is, hoe sneller je licht wel "doodvalt" precies. In grote ruimtes heeft dit geen goed effect en dan werk je best met een kleinere stralingshoek. Als je iets wil accentueren in huis kan je ook beter lampen gebruiken met een kleinere stralingshoek.
Dafke
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Bon, naar de Action in Genk geweest en.. Bijna geen LED's GU10 220V te vinden.
Er waren der nog wel, maar.. Niet dimbaar en maar 260 lumen :???:

Heb ze maar eens meebracht en ga ze eens testen.
Argon
Elite Poster
Elite Poster

Ik ben benieuwd naar uw ervaringen (zeker als je ze vergelijkt met de lichtopbrengst van een 50W halogeen spotje) :-)
heist_175
Elite Poster
Elite Poster

Geloof me, 260lumen is niet al te veel.
Je moet lampen zoeken van 500lumen of meer. Daar heb je geniet van.
Argon
Elite Poster
Elite Poster

En terwijl we bezig zijn:
http://www.1dayfly.com/be/nl

E27 LED lampen op 1DayFly.

Het aantal lumen van de 9W led lamp lijkt toch een stuk meer dan voorgaande lampen op Ibood. Zou wel eens mijn 60W gloeilamp kunnen vervangen!?
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster

Hummm, makkelijker om te berekenen bestaat niet: 1 Watt klassieke gloeilamp is ongeveer 10 lumen, 1 Watt halogeen is ongeveer 7 Lumen. Zo reken ik voor ledlampen ook eigenlijk 10 lumen is 1 Watt klassiek/halogeen licht en dan kom je wel in de buurt.

Bijgevolg: op papier zouden de 360 lumen Action lampen dus een 50 Watt kunnen vervangen. In werkelijk 300 lumen dus ongeveer 40 Watt.

Kort samengevat zou je ledlamp ongeveer 400 echte lumen moeten halen om een 50 Watt halogeen 1 op 1 te kunnen vervangen.

Als het werkelijke lumen zijn bij die 9Watt lamp van 1dayfly, dan zou dat zelfs bijna een 80 Watt lamp kunnen vervangen.

Ik heb het alleen niet voor van die halve bollen. je stralingshoek gaat ook kleiner zijn dus wederom, afhankelijk voor zijn gebruik zal deze lamp bij u passen of niet. Phillips komt binnenkort trouwens met hoefijzer vormige lampen op de markt omdat die het licht meer verspreiden. Al is uit testen gebleken dat er ook donkerdere zones zijn... Het is niet makkelijk om in het led lampen verhaal mee te gaan, vaak is het trial en error.
Dafke
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Mijn zijn binnen...

en............. uit alle LED's die ik al getest heb, zijn deze VERUIT de beste!
Ik heb getest naast mijn 50W halogeens en.. De lichtopbrengst is meer! De kleurtemp is iets witter, maar je moet eigenlijk goed kijken en een halo er naast hebben hangen, anders is het niet te merken.
Dimmen? Yes en dan gaan de K waarden naar 2200K, wat dus echt wel sfeervol is.

Enige nadeel is dat ze niet volledig in mijn socket passen (massives) en dus 1mm eruit steken, maar.. dit valt eigenlijk niet op en als je het niet weet, dan kijk je er zelfs nog niet op.

Echt een aanrader dus!
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster

Heb je nog wat extra info? Foto'tje, prijsje, merk...?
Argon
Elite Poster
Elite Poster

Ben ook benieuwd over welke het gaan (eventuele link waar je ze gekocht hebt)?
Jan007
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 15 keer

Heb hier led's gekocht maar de garantie is een lachertje.

http://www.shopforled.be/front/index.php/
FunkStar
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 192 keer
Bedankt: 92 keer

Ik ben ook nieuwsgierig, bij ons enkel in onze inpandige badkamer 9 spots (momenteel nog de klassieke maar er sneuvelen er altijd maar meer).
Ik zou ze ook graag vervangen door Bajonetaansluiting-leds maar wil geen frigo gevoel + genoeg zien als ik me 's morgens aan het wassen ben.
Afbeelding
Dafke
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Ik had het over de LED's vanop Ibood! Heel erg tevreden van.
Ik wil gerust foto's maken, maar.. je ziet wss geen enkel verschil, want met het blote oog is het eigenlijk al niet te doen.

Maar, het ging dus over deze:

http://home-living-nl-nl.forum.ibood.co ... 270_lumen/
Goztow
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Vandaag opnieuw led op ibood.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Dafke
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Yep, maar niet GU10 en niet dimbaar..
heist_175
Elite Poster
Elite Poster

Sylvania brengt een LED op de markt met een lichtvermogen van 575 lumen.
Echt wereldschokkend lijkt me dat niet. Deze spaarlamp geeft ook 570 lumen...
Toegegeven, de Sylvania is dimbaar. Maar zal vermoedelijk een pak meer kosten ook.

Op de site van Osram/Sylvania is er nog niets over te vinden.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster

Binnenkort bij Aldi ook LED spots te koop. 3 stuks voor 9,99 euro. Link:
http://nl.aldi.be/aldi_ledspotjes_3_st_ ... 14433.html
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster

Tip: deze van de Aldi laten liggen... Dit zijn led spotjes die enkel goed zijn als sfeer lichtjes. Ik heb er twee van dezelfde makelij hangen in het toilet om tijdens de nacht net niet naast de pot te pissen. :)

Zal minder dan 100 lumen zijn, neem dus max een 10 Watt halogeen/gloeilamp vervanger.

Ze zijn dan ook nog eens erg duur me dunkt.
Plaats reactie

Terug naar “Energie en duurzame ontwikkeling”