Interessant of niet? Vraag mij vooral af of bij volledige lichtsterkte die 2700k lichtkleur mijn huidige 50 watt spotjes benadert of niet? Zou deze eventueel in de badkamer hangen.
http://m.ibood.com/home-living-be/nl/
[
![Afbeelding](http://userbase.be/forum/images/phone.png)
als ik deze tabel mag geloven, mag je de LEDs volgens het aantal lumen, maar vergelijken met 25W gloeilamp, dus lichtopbrengst merkelijk lager...Dafke schreef:De lichtopbrengst van 270Lm en 1100cd zal niet veel verschillen van je 50W lampjes
Gek? Neen, maar je moet wel de kwaliteit bekijken van zo'n lamp met een Chinese lamp. Kan je mij een link geven op ebay van "dezelfde" lamp? Ik bestel ook graag iets in China, maar dan moet het wel de moeite zijn. Heb ooit eens 1 led besteld daar (als test). Toen ik het hier aansloot wist ik onmiddellijk genoeg. De lichtkleur was ver ondermaats terwijl dit in de omschrijving volledig anders stond.Jack Daniels schreef:Ik vind die verschrikkelijk duur. Ongeveer 10 euro voor 1 lampje. Ben even bij ebay gaan kijken. Daar koop je dezelfde lampen, in China, aan minder dan de helft van de prijs die op ibood wordt gerekend, inclusief verzendkosten. Vind je het gek dat ik ze steevast in China bestel?
Heb ondertussen al redelijk wat uit Sina besteld. Ook Leds, omdat ik met een nieuwbouw zit en ik 52 Led's nodig heb.Jack Daniels schreef:Ik vind die verschrikkelijk duur. Ongeveer 10 euro voor 1 lampje. Ben even bij ebay gaan kijken. Daar koop je dezelfde lampen, in China, aan minder dan de helft van de prijs die op ibood wordt gerekend, inclusief verzendkosten. Vind je het gek dat ik ze steevast in China bestel?
Nu, echt gelig vind ik ze eigenlijk niet. In ieder geval niet zo gelig als een gloeilamp.Slafes schreef:Dima, ik heb in de week ook even een 4,5 Watt lamp van de Action gekocht. De nieuwe hebben zelfs 360 Lumen (vergelijk het met een 40 Watt lamp) en zijn maar iets duurder. Ze geven eigenlijk veel licht, en ondanks dat er op staat dat ze 2800K zijn, moet ik zelfs zeggen dat ze meer gelig licht hebben dan mijn reserve 50 Watt spots. Ook hebben ze een stralingshoek van 120° wat voor mij persoonlijk veel beter is dan de stralingshoek van 45° of zelfs minder dan veel ledlampen.
25° stralingshoek zoals die lampen van ibood, sorry, maar dat is echt wel een heel erg compacte lichtbundel wat me doet vermoeden dat je met donkere zones zit waar je ze gaat inschakelen.