iPhone 5 en LTE
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 592 keer
- Bedankt: 172 keer
Om een of andere reden is LTE op iPhone met een iPad ipcc destijds of nu zelfs via jailbreak als het niet officieel ondersteund is ondermaats qua ontvangst. Mobistar 4G heeft hier bijna overal ontvangst en supersnel, ik kan me moeilijk voorstellen dat Proximus zoveel minder ontvangst heeft.
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 47 keer
Ik overweeg sterk om naar Mobistar over te stappen. Maar ja, dan moet ik 1 aan zo ee center geraken natuurlijk, en vermits ik niet mag autorijden is dat een klein probleemke :'(.
Deze snelheid nog nooit behaald : https://www.dropbox.com/s/igk3hpgug1qu1 ... 8%2001.png
Deze snelheid nog nooit behaald : https://www.dropbox.com/s/igk3hpgug1qu1 ... 8%2001.png
- selder
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
- Bedankt: 727 keer
Deze thread staat op T.net: http://tweakers.net/nieuws/93616/jailbr ... elijk.html
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
-
- Starter
- Bedankt: 1 keer
Aan allen heel erg bedankt voor de tip, dat ik mijn 4g moest laten activeren.
Het werkt eindelijk, bij mij altans.
Bij mijn vriend dus niet, ik zei hem om ook te bellen om het te laten activeren en die kreeg een heel ander verhaal.
Het zou duren tot morgen omdat ze hem eerst van tariefplan moesten laten veranderen ofzo en pas dan kon het geactiveerd worden.
Nu heeft hij sinds deze middag helemaal geen internet meer ook geen 3g of edge.
Ik begrijp het allemaal niet wat ze daarmee gedaan hebben want hij is gewoon generation connect net als ik.
Het werkt eindelijk, bij mij altans.
Bij mijn vriend dus niet, ik zei hem om ook te bellen om het te laten activeren en die kreeg een heel ander verhaal.
Het zou duren tot morgen omdat ze hem eerst van tariefplan moesten laten veranderen ofzo en pas dan kon het geactiveerd worden.
Nu heeft hij sinds deze middag helemaal geen internet meer ook geen 3g of edge.
Ik begrijp het allemaal niet wat ze daarmee gedaan hebben want hij is gewoon generation connect net als ik.
-
- Elite Poster
Wie laat dat dan ook deactiveren smijt de jailbreak gewoon van uw toestel of zet de LTE schakelaar gewoon uit, meer moet dat niet zijn.
-
- Starter
Nee hoor, ik heb gewoon generation connect, bij mijn vriend hebbe ze het veranderd van generation connect naar family post of iets dergelijks ik weet ook niet waarom eigenlijk, maar dat moest zo volgens proximus klantendienst maar hij zou in elk geval ook niets moeten bijbetalen, maar het is ondertussen ook nog altijd niet inorde bij hem. ik weet echt niet wat ze daar gedaan hebben.
-
- Member
- Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
- Bedankt: 2 keer
Ik heb een Iphone5 met IOS 7.0.4.
Kan ik worden opgebeld als ik LTE verbinding heb?
Dit werkte namelijk een paar maanden terug niet met de ipad ipcc... .
Als het werkt, moet ik dan volgende stappen nemen?
- jailbreak
- chinese commcenterpatch installeren
- 14.4 ipcc installeren? Of the ipcc "iphone unsigned..."?
Bedankt,
Mvg
Filip
Kan ik worden opgebeld als ik LTE verbinding heb?
Dit werkte namelijk een paar maanden terug niet met de ipad ipcc... .
Als het werkt, moet ik dan volgende stappen nemen?
- jailbreak
- chinese commcenterpatch installeren
- 14.4 ipcc installeren? Of the ipcc "iphone unsigned..."?
Bedankt,
Mvg
Filip
-
- Pro Member
Mag ik iedere maand bij jou langskomen voor die optie 4G aan 10€ te ontvangen?iRockabizzydilly schreef:Wie laat dat dan ook deactiveren smijt de jailbreak gewoon van uw toestel of zet de LTE schakelaar gewoon uit, meer moet dat niet zijn.
Misschien dat jij het geld graag door de vensters gooit maar ik niet!
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 31 keer
- Bedankt: 101 keer
Net zoals de meeste nieuwe registranten hier, heb ik dit topic gisteren ontdekt via GoT (niet HLN in mijn geval).
Ik was verheugd dat er eindelijk een manier was om LTE actief te krijgen op de 5S als je geen mobistarklant bent.
Welnu, de stappen die ik gedaan heb:
Jailbreak
Commcenterpatch geïnstalleerd uit de juiste repo.
14.4 ipcc geïnstalleerd.
Ik zie inderdaad in in de info nu Proximus 14.4 staan, dus dit is gelukt.
Echter nog steeds geen LTE verbinding, dit terwijl ik in een zone zit die zowel indoor als outdoor gedekt is.
Gebeld naar Proximus, en zoals ik dacht is 4G al geactiveerd bij mij (heb smart45, een abo dat speciaal gemaakt was als ze 4G activeerden).
Wel 1 kanttekening: ik heb eerst gisteravond gebeld (volgens de website is de 6000 24/24 7/7 bereikbaar, maar dit was niet het geval uiteindelijk).
Na het bellen had ik 2 seconden "LTE" op m'n scherm, waarna dit naar edge en toen naar 3G ging.
Nu denk ik wel dat hij kan verbinden met LTE (omdat het gisteren voor 2 seconden wel werkte), maar hij het om de 1 of andere reden niet doet.
Iemand nog een idee (behalve wachten tot Apple Proximus ooit eens gaat goedkeuren)?
Ik was verheugd dat er eindelijk een manier was om LTE actief te krijgen op de 5S als je geen mobistarklant bent.
Welnu, de stappen die ik gedaan heb:
Jailbreak
Commcenterpatch geïnstalleerd uit de juiste repo.
14.4 ipcc geïnstalleerd.
Ik zie inderdaad in in de info nu Proximus 14.4 staan, dus dit is gelukt.
Echter nog steeds geen LTE verbinding, dit terwijl ik in een zone zit die zowel indoor als outdoor gedekt is.
Gebeld naar Proximus, en zoals ik dacht is 4G al geactiveerd bij mij (heb smart45, een abo dat speciaal gemaakt was als ze 4G activeerden).
Wel 1 kanttekening: ik heb eerst gisteravond gebeld (volgens de website is de 6000 24/24 7/7 bereikbaar, maar dit was niet het geval uiteindelijk).
Na het bellen had ik 2 seconden "LTE" op m'n scherm, waarna dit naar edge en toen naar 3G ging.
Nu denk ik wel dat hij kan verbinden met LTE (omdat het gisteren voor 2 seconden wel werkte), maar hij het om de 1 of andere reden niet doet.
Iemand nog een idee (behalve wachten tot Apple Proximus ooit eens gaat goedkeuren)?
Misschien eens best om nog eens alles op rijtje te zetten in 1 post hoe je nu 4g proximus activeert op iPhone 5 met de correcte ipcc file en welk cydia tweak je dient te installeren, dit maakt het voor iedereen beetje duidelijk
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 54 keer
- Bedankt: 69 keer
Duidelijker kan niet:
http://www.iphoneclub.nl/311411/jailbre ... providers/
En gebruik deze ipcc:
https://www.dropbox.com/s/uf6248hnds8ne ... _14.4.ipcc
http://www.iphoneclub.nl/311411/jailbre ... providers/
En gebruik deze ipcc:
https://www.dropbox.com/s/uf6248hnds8ne ... _14.4.ipcc
-
- Pro Member
Om die reden heb ik het bijmij allemaal stop gezet!blaatpraat schreef: Ik zie inderdaad in in de info nu Proximus 14.4 staan, dus dit is gelukt.
-
- Member
- Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
- Bedankt: 2 keer
Kan men worden gebeld met de Proximus_LTE_14.4.ipcc als men een LTE verbinding heeft?
Dit was namelijk vroeger een probleem met de Ipad ipcc voor de iphone... .
-
- Member
- Bedankt: 10 keer
Vanavond post ik een aangepaste file met '4G' in de statusbar.Lodeke87 schreef:Is het mogelijk de LTE op de statusbalk te vervangen door 4G? Die LTE stoort me ...
Klopt, met de iPad ipcc was dit een probleem. Deze .ipcc is gebaseerd op de officiële Mobistar bundle (van Apple) en heeft dit probleem dus niet. Je iPhone valt dan terug op 3G (of trager) om het gesprek te kunnen ontvangen (zoals svenska ook al zei). Ook MMS, iMessage en FaceTime blijven werken, wat bij de iPad bundle op iOS6 niet echt het geval was.webside007 schreef:Kan men worden gebeld met de Proximus_LTE_14.4.ipcc als men een LTE verbinding heeft?
*edit*
Voor 'LTE' in de statusbar: https://dl.dropboxusercontent.com/u/803 ... _14.4.ipcc
Voor '4G' in de statusbar: https://dl.dropboxusercontent.com/u/803 ... _14.4.ipcc
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
- Bedankt: 217 keer
LTE "stoort u"? Hahaha wat ge hier toch allemaal leest!!Lodeke87 schreef:Is het mogelijk de LTE op de statusbalk te vervangen door 4G? Die LTE stoort me ...
Ik vermoed dat FakeCarrier dan niet mag geïnstalleerd zijn voor deze tweak?
Dat is nochtans de enige officiële naam van dat netwerk. 4G is de marketingnaam voor de simpele Belg (beetje zoals Dolfijn, Kangoeroe, King, Kong, Whop. Whoppa, ...). Officieel is LTE trouwens maar 3.9G. Enkel LTE Advanced voldoet echt aan de eisen van een vierde generatie netwerk.
Sent from my Xperia Z using Tapatalk
-
- Elite Poster
Voeg misschien ook best die whitelist voor de 100 en de 101 opnieuw toe, zoals ik destijds al gedaan had. Dan kunnen mensen met een codeslot snel naar deze noodnummers bellen zonder te moeten ontgrendelen (in plaats van de 100 kan je natuurlijk wel 112 bellen, maar in paniek...).Xe0n schreef:Voor 'LTE' in de statusbar: https://dl.dropboxusercontent.com/u/803 ... _14.4.ipcc
Voor '4G' in de statusbar: https://dl.dropboxusercontent.com/u/803 ... _14.4.ipcc
Code: Selecteer alles
<key>e_only_whitelist</key>
<array>
<string>100</string>
<string>101</string>
</array>
<key>MyAccountURL</key>
<string>http://m.skynet.be/my-account</string>
<key>Services</key>
<array>
<dict>
<key>ServiceCode</key>
<string>+32475151230</string>
<key>ServiceName</key>
<string>Voicemail</string>
</dict>
<dict>
<key>ServiceCode</key>
<string>+32475151232</string>
<key>ServiceName</key>
<string>Direct Deposit</string>
</dict>
<dict>
<key>ServiceCode</key>
<string>6000</string>
<key>ServiceName</key>
<string>Klantendienst</string>
</dict>
<dict>
<key>ServiceCode</key>
<string>6060</string>
<key>ServiceName</key>
<string>Service clientèle</string>
</dict>
<dict>
<key>ServiceCode</key>
<string>6030</string>
<key>ServiceName</key>
<string>Customer service</string>
</dict>
</array>
<key>AllowEDGEEditing</key>
<false/>
De originele 'unsigned' carrier bundle staat nog steeds online op https://www.dropbox.com/s/runm08hq4c8ps ... igned.ipcc
Edit: voor Proximus moet 'SupportsNITZ' ook op 'false', zij ondersteunen dit protocol niet en bijgevolg kan dit kan leiden tot crashes.
<key>SupportsNITZ</key>
<false/>
-
- Starter
Hoe pas je eigenlijk een ipcc aan?
Ik wil eens mijn eigen instellingen proberen en uitzoeken of het werkt zoals het moet
Ik wil eens mijn eigen instellingen proberen en uitzoeken of het werkt zoals het moet
-
- Elite Poster
Een IPCC-bestand is gewoon een ZIP-bestand (net zoals IPSW, IPA, e.d.).
Bovenstaande instellingen moeten allemaal worden ingevoegd in 'carrier.plist' (die van toepassing is op alle toestellen). De sleutel om de LTE-switch te activeren zit in een PLIST die specifiek is voor het model, bv. 'overrides_N41_N42.plist' (N42 is de iPhone 5 en N41 is een model met ondersteuning voor NFC dat nooit is uitgebracht).
De PLIST-bestanden zijn meestal in binair formaat. Om ze in Windows te bewerken moet je ze eerst converteren naar XML-formaat met het commando C:\Program Files (x86)\Common Files\Apple\Apple Application Support\plutil.exe -convert xml1 [naam.plist]. Om ze opnieuw naar binair formaat te converteren gebruik je 'binary1' in plaats van 'xml1'. Je kan ook plist Editor Pro installeren om binaire PLIST-bestanden te bewerken in Windows.
Bovenstaande instellingen moeten allemaal worden ingevoegd in 'carrier.plist' (die van toepassing is op alle toestellen). De sleutel om de LTE-switch te activeren zit in een PLIST die specifiek is voor het model, bv. 'overrides_N41_N42.plist' (N42 is de iPhone 5 en N41 is een model met ondersteuning voor NFC dat nooit is uitgebracht).
De PLIST-bestanden zijn meestal in binair formaat. Om ze in Windows te bewerken moet je ze eerst converteren naar XML-formaat met het commando C:\Program Files (x86)\Common Files\Apple\Apple Application Support\plutil.exe -convert xml1 [naam.plist]. Om ze opnieuw naar binair formaat te converteren gebruik je 'binary1' in plaats van 'xml1'. Je kan ook plist Editor Pro installeren om binaire PLIST-bestanden te bewerken in Windows.
-
- Pro Member
Voormij is dat gefoefel voor 4G een flop!
Allemaal blablabla verkopen maar daden gene ene! Ik woon in een LTE gebied en heb in andere gemeente ook geweest die LTE gebied waren en op de iPhone 5s niks van LTE. De andere hier tonen screenshots van hun resultaten, maar als je ergens anders zegt : Kom we zullen is in mijn LTE gebieden afspreken stuurt me maar een pm dan niks van pm. Zegt veel voormij!
Voormij is LTE met rommel ipcc bestanden een afgesloten hoofdstuk.
Van harte hoop ik dat al die jailbreaks een dag tegemoet gaan dat hun iphone stopt met werken en niet meer herstelbaar is met itunes, en dat ze bij Apple daar dan toch op de 1 of andere manier het toestel aan de praat krijgen en zien dat hij gejailbreakt is en gefoefeld is om 4G aan de praat te krijgen.
En dan is het byebye garantie.
Allemaal blablabla verkopen maar daden gene ene! Ik woon in een LTE gebied en heb in andere gemeente ook geweest die LTE gebied waren en op de iPhone 5s niks van LTE. De andere hier tonen screenshots van hun resultaten, maar als je ergens anders zegt : Kom we zullen is in mijn LTE gebieden afspreken stuurt me maar een pm dan niks van pm. Zegt veel voormij!
Van harte hoop ik dat al die jailbreaks een dag tegemoet gaan dat hun iphone stopt met werken en niet meer herstelbaar is met itunes, en dat ze bij Apple daar dan toch op de 1 of andere manier het toestel aan de praat krijgen en zien dat hij gejailbreakt is en gefoefeld is om 4G aan de praat te krijgen.
-
- Elite Poster
Geert, wat een zure, flauwe reactie man...
-
- Elite Poster
Als ik het goed begrijp zijn er 2 ipcc in omloop; een gebaseerd op Mobistar en een die vroeger onder iOS 6 kwam van iPad?
In ieder geval was het duidelijk dat met die iOS 6 ipcc er om een of andere reden mindere dekking was dan in feite het geval was en niet enkel voor LTE maar ook 3G had hier last van.
Diegene die hier weinig LTE hebben of geen ondanks het feit dat ze in een LTE gebied zitten kunnen misschien eens in die richting kijken.
In ieder geval was het duidelijk dat met die iOS 6 ipcc er om een of andere reden mindere dekking was dan in feite het geval was en niet enkel voor LTE maar ook 3G had hier last van.
Diegene die hier weinig LTE hebben of geen ondanks het feit dat ze in een LTE gebied zitten kunnen misschien eens in die richting kijken.
- testertje
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
- Bedankt: 68 keer
Jailbreak is geen reden om geen garantie te geven (fact!).
Het is nog geen donkere winter geweest en sommigen hebben nu al last van te weinig zonlicht.
Sent from my iPad using Tapatalk
Het is nog geen donkere winter geweest en sommigen hebben nu al last van te weinig zonlicht.
Sent from my iPad using Tapatalk
Victory Not Vengeance
-
- Pro Member
@ testertje : We zullen wel eens zien als het zover is. Apple doet al degoutant om Proximus geen 4G te geven op iphone 5,5s en 5c.
Verklaart al veel.
Einde discussie nu wat mij betreft over gans dat 4G gedoe.
Verklaart al veel.
Einde discussie nu wat mij betreft over gans dat 4G gedoe.
-
- Elite Poster
Er is nochtans GEEN discussie over het feit dat jailbreaken geen probleem geeft qua garantie, de gepasseerde gerechtelijke procedures hieromtrent zijn duidelijk.
En een jailbreak is makkelijk terug te draaien.
Nu is't einde discussie
En een jailbreak is makkelijk terug te draaien.
Nu is't einde discussie
- selder
- Moderator
Offtopic: dan zou je het sieren om niet meer in dit topic te reageren op zo'n zure manier.
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
Ge zijt toch niet dezelfde die elke topic op iCulture forum volspamt over uw slechte dekking van Proximus?Anders kunde hier beter echt wegblijven denk ik dan!Geert2800 schreef:Voormij is dat gefoefel voor 4G een flop!
Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
- selder
- Moderator
Vanaf nu terug ontopic, het zou zonde zijn om dit topic te moeten sluiten!
-
- Elite Poster
Met welk netwerk ervaar je dat dan? Ik heb dat (nog) niet voorgehad.
[ Post made via mobile device ]
[ Post made via mobile device ]