Het op de mensen gaan steken dat er bijna nergens nog betaalbare bouwgrond/woningen zijn om te kopen vind ik erover.
En dat ze dan idd het halve land moeten doorkruisen om te gaan werken is ook hun fout niet.
Erger vind ik dat veel grote bedrijven gaan "centraliseren" (vaak in Brussel), en dat de werknemer doodleuk verwacht wordt om te verplaatsen; oh, en structurele transportprobemen, dat moet de overheid dan maar oplossen.
Mss wordt het eens tijd dat je "werkdag" begint op het moment dat je thuis buitenstapt, dan wordt dat soort gedrag van bedrijven ontmoedigd. We mogen al ns dromen nietwaar, maar wees eerlijk, als bedrijven zich gaan vestigen in steden waar het verkeer in de knoop zit, mag het niet op de kap van de werknemer zijn "die maar moet zien dat hij op tijd is".
We hebben zoveel technologie ter beschikking voor afstandswerken etc, en nog altijd worden werknemers verplicht zich naar kantoor te begeven. Er zijn zoveel jobs waar dit deels van thuis uit kan. Of waar (grotere) bedrijven bureaulocaties kunnen afhuren in andere steden en die met mekaar linken.
</rant>
Enfin, ik treed r2504 helemaal bij, de overhead van met de trein reizen is zo groot dat het vaak de moeite niet is.
Met de bus of auto naar het station (bus = garantie vertraging of sardienenblikje situaties); als de bus al stopt, want vaak rijdt die door met als excuus "te vol". Ik ken iemand die gewoon ns op het midden van de straat de bus heeft doen stoppen, na al 2x gepasseerd te zijn. Toen ook chauffeur 3 "te vol" aanhaalde, zei hij dat die dan maar stante pede een extra bus moest bellen want dat hij deze niet zou doorlaten zonder mee te gaan.
Dan de connectie met trein, makkelijk 15 min kwijt want je mag de bus niet te nipt nemen natuurlijk. En da's als de trein geen vertraging heeft. Dan weer vaak sardineblikje of stilstaan tussen stations, en eindelijk aangekomen ben je natuurlijk nog niet op bestemming.
Dan snap ik waarom velen de auto verkiezen. Lekker warm, eigen muziekje, niet met je spullen moeten sleuren of letten op dieven, ...
De trein, da's leuk als je in de buurt van het station woont, geen overstap moet doen, en in de buurt van een station werkt. Anders is het een ramp. Zoals een 80 jarige uit de buurt die nog met de auto rijdt ooit zei: als de bus/trein voor mijn deur stopt en me afzet exact waar ik moet zijn, en op het tijdstip dat ik wil, dan doe ik mn auto wel weg.
Ik hou ook niet van openbaar vervoer, want ik ben liever op mijn gemak; het is gewoon veel te druk in de spits op het openbaar vervoer. En alleen al het feit dat de NMBS en de lijn je de volle pot laten betalen ook al heb je geen comfortabele zitplaats vind ik erover.
[
Post made via mobile device ]