Beste Allemaal,
Ik ben op zoek naar een nieuwe Internet/TV provider (moet niet per definitie dezelfde zijn).
Mijn eisen:
- Mag volume gelimiteerd zijn (ik verbruik nooit meer dan 50 gigabytes per maand, en zelfs dat is al bijzonder veel voor mij).
- Ik moet digitale TV hebben in HD (of toch uitzicht op HD uitzendingen in de toekomst).
- Minimum 20/2 qua snelheid (50/6 profiel is hier zeker beschikbaar door DLM, dat weet ik met zekerheid).
Mijn probleem is een beetje alsvolgt:
- Ik moet niet per definitie limietloos hebben (dus ik kan altijd de goedkoopste abo's pakken).
- Als ik eventueel IPTV zou nemen (Bhaalu bijvoorbeeld), kom ik door louter gebruik van Bhaalu wel aan een groot volumeverbruik, dus indien ik voor IPTV zou kiezen, moet ik dan weer wel overschakelen naar een abo dat bijna limietloos is.
Natuurlijk is prijs één van de belangrijkste punten.
Ik denk persoonlijk dat een traditionele combinatie van BGC Internet Start / TV OFWEL TN Basic Internet + Digitale TV met huur HD digicorder voor mij het goedkoopste gaat zijn? Niet? Ik kom bij Telenet/BGC uit op een kostprijs van iets meer dan 45 EUR alles inbegrepen (ik weet dat de prijzen gaan opslagen).
TV Vlaanderen is niet aan de orde (om diverse redenen, hoge setup kost, schotel, etc).
Iemand die mij zou kunnen vertellen wat een mooie combinatie zou zijn? Ik zou Bhaalu wel willen nemen, maar dan moet ik ook een ander internetabo hebben, en stijgt de prijs daarvan ook weer...
Thx!
Pieter
Reden edit; beetje zitten knoeien met een reactie plaatsen, maar mijn eigen OP bericht per ongeluk bewerkt, nu staat alles weer goed zoals het moet staan
Welke combinatie TV/Internet
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
- Bedankt: 25 keer
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Ik heb een combinatie van Belgacom Start, en Telenet "TV met een kaartje"
In mijn geval vind ik dit de beste combinatie.
In mijn geval vind ik dit de beste combinatie.
- - Internet: niet limietloos, maar genoeg. Geen "rode uren" en geen "traffic management"
- TV: alle programma's van het basisaanbod digitaal en in HD, coax aansluitingen in de kamers voor radio en (bijkomende) analoge TV's
- Telefonie: alles VOIP (in en uitgaand).
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Als hij slechts 50 GB verbruikt gaat hij nooit last hebben van rode uren of traffic management.philippe_d schreef:Geen "rode uren" en geen "traffic management"
-
- Premium Member
Ik had inderdaad ook BGC start in gedachten (of eventueel Telenet basicnet ofzoiets).
Telefonie is hier inderdaad ook allemaal VoIP, dus telefonie moet ik niets van weten.
Het enige nadeel aan TV met een kaartje is volgende:
- Mijn TV heeft geen CI+ interface.
- Dan zou ik mij al een CI+ interface moeten kopen (extern) met mogelijkheid om op te nemen (want opnemen wil ik wel doen) wil ik van TV met een kaartje kunnen profiteren. Ik weet niet wat ik dan het beste doe: nieuwe TV kopen, of kan ik zo een CI+ module apart kopen en via HDMI verbinden met mijn TV?
Een nieuwe TV kopen, vind ik er net iets over (+ moet ik dan nog een HDD aanhangen om te kunnen opnemen).
Telefonie is hier inderdaad ook allemaal VoIP, dus telefonie moet ik niets van weten.
Het enige nadeel aan TV met een kaartje is volgende:
- Mijn TV heeft geen CI+ interface.
- Dan zou ik mij al een CI+ interface moeten kopen (extern) met mogelijkheid om op te nemen (want opnemen wil ik wel doen) wil ik van TV met een kaartje kunnen profiteren. Ik weet niet wat ik dan het beste doe: nieuwe TV kopen, of kan ik zo een CI+ module apart kopen en via HDMI verbinden met mijn TV?
Een nieuwe TV kopen, vind ik er net iets over (+ moet ik dan nog een HDD aanhangen om te kunnen opnemen).
-
- Moderator
- Twitter: kriskenbe
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Telenet Basic Internet + Digi TV = 40.70 euro + 8.20 voor decoder = 48.90 euro.
Belgacom Internet Overal Start + digi TV = €45.95
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Premium Member
Klopt, zover was ik ook al
Maar ik vroeg me gewoon af: kan dit nu niet goedkoper? Iemand die magische oplossingen weet?
Maar ik vroeg me gewoon af: kan dit nu niet goedkoper? Iemand die magische oplossingen weet?
-
- Moderator
- Contacteer:
Aangezien je HD wilt : neen, denk niet dat dit goedkoper kan
Telefonie = EDPnet + OVH
-
- Moderator
- Contacteer:
Klopt maar dan moet je alles aankopen uiteraard (schotel, decoder, kabels, ...) en dan moet je dit ook mogen plaatsen van je huisbaas/syndic/...
Telefonie = EDPnet + OVH
- Heronic
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 427 keer
- Bedankt: 210 keer
Scarlet trio niet vergeten : 39€krisken schreef:Telenet Basic Internet + Digi TV = 40.70 euro + 8.20 voor decoder = 48.90 euro.
ongelimiteerd wel max 30mbps.
Gratis bellen naar vast inbegrepen, naar gsm is 5€ opleg. <- edit : tijdens daluren en weekends.
Laatst gewijzigd door Heronic 18 dec 2013, 21:24, in totaal 1 gewijzigd.
“Insanity is my only means of relaxation "
My excuse? Being dunk. Whats yours?
My excuse? Being dunk. Whats yours?
-
- Moderator
- Contacteer:
Helemaal juist, deze mag je zeker niet vergeten. Maar dan moet je de mogelijke problemen ook bij nemen... (2/3/4x dat tech afzegt etc)
Telefonie = EDPnet + OVH
-
- Starter Plus
en waarom denkt er hier niemand aan snow
- TiTanium
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
- Bedankt: 469 keer
Ik ken 3 mensen die snow besteld hebben met de nodige problemen, op het moment durf ik het zelf voorlopig ook niet aanraden. Misschien in de toekomst als het wat beter loopt, dan kan mijn gedacht nog veranderen.
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
- Bedankt: 70 keer
lees snow niet goed
vraagsteller is nochtans duidelijk
voldoet aanbod niet is switchen eenvoudig.
of is centjes via dividend of beurskoers het argument , om snow niet aan te bevelen.
als belgacom kan is snow ook geen probleem of gaat dat over een andere telefoonkabel de dienst van snow ?
vraagsteller is nochtans duidelijk
voldoet aanbod niet is switchen eenvoudig.
of is centjes via dividend of beurskoers het argument , om snow niet aan te bevelen.
als belgacom kan is snow ook geen probleem of gaat dat over een andere telefoonkabel de dienst van snow ?
-
- Moderator
- Contacteer:
maar loopt dikwijls mis + meer dan 1 maand eer ze installeren
Telefonie = EDPnet + OVH
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 526 keer
- Bedankt: 248 keer
Dat is volgens mij niet juist... bij snow wel, maar over trio hoor ik weinig klachtenkrisken schreef:Helemaal juist, deze mag je zeker niet vergeten. Maar dan moet je de mogelijke problemen ook bij nemen... (2/3/4x dat tech afzegt etc)
de koe zegt boe
-
- Moderator
- Contacteer:
Bij Snow zijn er zeker klachten, maar dat weet ik enkel van "horen zeggen". Echter kan ik je verzekeren dat Scarlet problemen heeft met opvolging van de orders. Sinds de acties van FOD economie is het aantal aanvragen serieus vergroot, waardoor er momenteel een wachttijd is van 5 weken eer installatie mogelijk is. Ook hoor ik vrij veel klachten van mensen dat de technicus niet afkomt, of dat 1/2/3 dagen voor de tech komt Scarlet hun belt om de datum te veranderen (daar gaat je verlof) etc.
Telefonie = EDPnet + OVH
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 526 keer
- Bedankt: 248 keer
de klachten van snow kan je lezen op de facebookpagina van snow... blijkbaar zitten ze daar nog altijd maar evenver sinds lancering.
Op de scarlet pagina lees je minder 'klachten'. Tis te zeggen, er zijn natuurlijk wel klachten, maar precies meer over facturatie.
Ik denk ook dat inderdaad scarlet meer klanten heeft dan snow
Het kan natuurlijk wel, dat door het trio succes, de wachttijd is opgelopen (maar als je al een provider hebt, is dat zo geen grote ramp)
Op de scarlet pagina lees je minder 'klachten'. Tis te zeggen, er zijn natuurlijk wel klachten, maar precies meer over facturatie.
Ik denk ook dat inderdaad scarlet meer klanten heeft dan snow
Het kan natuurlijk wel, dat door het trio succes, de wachttijd is opgelopen (maar als je al een provider hebt, is dat zo geen grote ramp)
de koe zegt boe
-
- Moderator
- Contacteer:
Scarlet heeft zeker meer klanten dan Snow hoor. Moet je absoluut niet aan twijfelen. Scarlet moet het (behalve FOD economie) vooral hebben van online reclame en mond-aan-mond terwijl Snow billboards en tv gebruikt voor hun reclame. Dus ondanks het groter budget voor reclame slagen ze er niet in om het Scarlet product te evenaren qua klantenaantal.
Overigens : vele mensen met Scarlet One schakelen nu ook over naar Scarlet Trio (logisch, besparing van 10 a 15 euro per maand). Dus deze mensen moeten ook nog wachten op de tech.
Overigens Facebook lijkt mij nooit een goed meetinstrument voor dergelijke zaken. Het is immers vrij simpel als beheerder om klachten er van te kegelen etc.
Overigens : vele mensen met Scarlet One schakelen nu ook over naar Scarlet Trio (logisch, besparing van 10 a 15 euro per maand). Dus deze mensen moeten ook nog wachten op de tech.
Overigens Facebook lijkt mij nooit een goed meetinstrument voor dergelijke zaken. Het is immers vrij simpel als beheerder om klachten er van te kegelen etc.
Telefonie = EDPnet + OVH
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Simpel... hoelang bestaat Scarlet en hoelang bestaat Snow (heb er trouwens de laatste maanden niets meer van gehoord).krisken schreef:Dus ondanks het groter budget voor reclame slagen ze er niet in om het Scarlet product te evenaren qua klantenaantal.
-
- Moderator
- Contacteer:
De leeftijd is zeker één van de redenen waarin dit te verklaren is! Snow is een product die mensen nemen als ze op de zwarte lijst staan bij Belgacom (en dus ook Scarlet), en Telenet. Beetje de laatste poging. En van Snow zie je nog reclame op sites maar dat is het ook wel wat
Telefonie = EDPnet + OVH
-
- Premium Member
Bedankt voor de reacties allemaal!
Ik denk dat ik inderdaad voor Scarlet ga gaan. Snow ook al zeer veel negatieve verhalen over gehoord.
Ik ga eens bij Scarlet proberen.
Enkel zit je met die 100 EUR installatiekost die me afschrikt. Ik ga eens onderzoeken of het niet mogelijk (zoals iemand in een andere thread oppert) om eerst VDSL2 only aan te vragen aan 35 EUR per maand. Dit kost me dan een installatiekost van 50 EUR.
Van zodra dat allemaal geinstalleerd is, aan Scarlet vragen of ik ook Scarlet TV erbij kan krijgen (en zo dus aan een duo packet te komen).
Scarlet zou je dan gratis ook Scarlet TV geven.
Uitgespaard: 50 EUR.
100 EUR installatiekost is me wat teveel van het goede, met 50 EUR kan ik nog leven.
Iemand een idee of dit zeker gaat lukken? Iemand anders gaf me dit als tip in een andere thread van mij (zie http://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=48&t=39812).
Ik vraag me wel af of er een tech moet langskomen van Scarlet (zijn dat niet gewoon Belgacom techs?)? Indien ik een actieve telefoonlijn heb, heb ik die toch niet echt nodig? Ik zal zelf wel mijn modem installeren/configureren en decoder plaatsen?
Wat komen die mannen doen? En loopt de wachttijd voor een installatie effectief zo lang op? Ik had toch graag ten laatste installatie 3 weken na mijn bestelling gehad.
Zal ze misschien eens contacteren/of een mail sturen.
Ik denk dat ik inderdaad voor Scarlet ga gaan. Snow ook al zeer veel negatieve verhalen over gehoord.
Ik ga eens bij Scarlet proberen.
Enkel zit je met die 100 EUR installatiekost die me afschrikt. Ik ga eens onderzoeken of het niet mogelijk (zoals iemand in een andere thread oppert) om eerst VDSL2 only aan te vragen aan 35 EUR per maand. Dit kost me dan een installatiekost van 50 EUR.
Van zodra dat allemaal geinstalleerd is, aan Scarlet vragen of ik ook Scarlet TV erbij kan krijgen (en zo dus aan een duo packet te komen).
Scarlet zou je dan gratis ook Scarlet TV geven.
Uitgespaard: 50 EUR.
100 EUR installatiekost is me wat teveel van het goede, met 50 EUR kan ik nog leven.
Iemand een idee of dit zeker gaat lukken? Iemand anders gaf me dit als tip in een andere thread van mij (zie http://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=48&t=39812).
Ik vraag me wel af of er een tech moet langskomen van Scarlet (zijn dat niet gewoon Belgacom techs?)? Indien ik een actieve telefoonlijn heb, heb ik die toch niet echt nodig? Ik zal zelf wel mijn modem installeren/configureren en decoder plaatsen?
Wat komen die mannen doen? En loopt de wachttijd voor een installatie effectief zo lang op? Ik had toch graag ten laatste installatie 3 weken na mijn bestelling gehad.
Zal ze misschien eens contacteren/of een mail sturen.
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
- Bedankt: 52 keer
Zoals krisken reeds zei: Belgacom Internet Overal Start + BGCTV (€45.95)
Dat is volgens mij de beste keuze. Het kan echter nog goedkoper door een oudere Belgacom HD decoder tweedehands aan te kopen en meteen de bij de installatie geleverde decoder binnen te brengen in een Belgacom winkel. Daar moet je dan op papier een ontvangstbewijs vragen en een bevestiging dat je de huur van de bijgeleverde decoder onmiddellijk stopzet. Zo betaal je 37,95 euro i.p.v. 45,95 euro.
Dat is volgens mij de beste keuze. Het kan echter nog goedkoper door een oudere Belgacom HD decoder tweedehands aan te kopen en meteen de bij de installatie geleverde decoder binnen te brengen in een Belgacom winkel. Daar moet je dan op papier een ontvangstbewijs vragen en een bevestiging dat je de huur van de bijgeleverde decoder onmiddellijk stopzet. Zo betaal je 37,95 euro i.p.v. 45,95 euro.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
- Bedankt: 253 keer
goede raad inderdaad! Temeer daar (volgens geruchten althans) BGC zou overwegen TV met een kaartje te lanceren zoals TN...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA