Beste,
ik had een vraagje..
Ik ben al sinds 2011 klant bij Scarlet. Altijd 25mpbs profiel gehad, tot 4 maanden geleden werd ik naar 16/2 gezet. Ik heb Scarlet toen gebeld en gevraagd hoe dat kan opeens terug worden gezet naar 16.. maar bon.
Van lang naar kort:
Probleem was dus de ondergrondse bekabeling.. vandaag is Belgacom langs geweest om de bekabeling na te checken. De kabels die van buiten naar binnen komen (ondergronds) zijn nat. Morgen komen ze met een 'bobcat' langs om de ondergrondse bekabeling te vervangen.
Zijn de kosten voor Belgacom zelf of voor mij? Want ik kan niet de oorzaak geweest zijn dat de kabels buiten onder de grond nat zijn geraakt.. Ook zei die man van Belgacom dat er een 'oude' blok verbonden was met mijn lijn.
Avast bedankt!
Bekabeling buiten (ondergronds)
- raf1
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
- Bedankt: 1542 keer
Op privé-terrein zijn alle graafkosten voor jou, op openbaar domein zijn graafkosten op rekening van Belgacom.
Op privé-terrein kan je trouwens deze graafwerken perfect zelf uitvoeren met een spade en een schop.
Alle technische uitleg over de ondergrondse buitenbekabeling vind je vanaf bladzijde 16 in volgende brochure: http://www.belgacom.be/private/gallery/ ... lleren.pdf
Op privé-terrein kan je trouwens deze graafwerken perfect zelf uitvoeren met een spade en een schop.
Alle technische uitleg over de ondergrondse buitenbekabeling vind je vanaf bladzijde 16 in volgende brochure: http://www.belgacom.be/private/gallery/ ... lleren.pdf
- Devilzown
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 59 keer
Laskosten zijn voor Scarlet, ik weet niet of die iets doorrekenen naar u.
Voor Belgacom is Scarlet de klant he, die factureren niet rechtstreeks aan de eindklant.
Voor Belgacom is Scarlet de klant he, die factureren niet rechtstreeks aan de eindklant.
Bedankt voor uw reactie Devilzown.
Weet ook iemand wat max haalbare is ?
20/2 profiel?
Weet ook iemand wat max haalbare is ?
Code: Selecteer alles
* VDSL2Tool 2.3 - http://hierzo.net/ *
download upload
Line: 16536 kbps 2056 kbps
Modem max: 47940 kbps n/a Estimated!
Calculated max: 39361 kbps 8246 kbps Estimated!
Profile: 8d
Line length: 604 m Estimated!
Training margin: 23.7 dB
Attenuation: 17.0 dB
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
- Bedankt: 88 keer
Max. mogelijk DLM verhoging op 16/2 basisprofiel, is 25/2 (zie).
Trainingmarge is ruim voldoende voor 25/2, maar.... of & wanneer je een verhoging krijgt, die beslissing ligt bij DLM.
Trainingmarge is ruim voldoende voor 25/2, maar.... of & wanneer je een verhoging krijgt, die beslissing ligt bij DLM.
Nadat de mannen van Belgacom hebben gegraven en de bekabeling hebben vervangen, heb ik als volgt:
Training margin van 23.7 naar 23.9 dB, Attenuation van 17 terug naar 16.8 dB... Ook is de line length dichter nu 602m..
Is dat allemaal beter nu ?
download upload
Line: 16536 kbps 2056 kbps
Modem max: 48304 kbps n/a Estimated!
Calculated max: 39660 kbps 8309 kbps Estimated!
Line length: 601 m Estimated!
Training margin: 23.9 dB
Attenuation: 16.8 dB
Is dat allemaal beter nu ?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
- Bedankt: 88 keer
Verbetering is verwaarloosbaar...helaas. En dergelijke kleine fluctuaties op lijnwaarden, gebeuren ook zonder technische interventie.
Geduld hebben tot DLM je hopelijk op 25/2 brengt.
En ondertussen eens kijken wat de beste abonnementsformule is voor de max. 25/2 waar je het toch nog een tijdje mee zult moeten doen....
Geduld hebben tot DLM je hopelijk op 25/2 brengt.
En ondertussen eens kijken wat de beste abonnementsformule is voor de max. 25/2 waar je het toch nog een tijdje mee zult moeten doen....
Hoe is het nu toch mogelijk?!
Na 2 weken terug thuis van weggeweest.
Ik heb VDSL2Tool opgestart en er kwam een melding dat ik op een repair profile ben en mijn bekabeling moet nakijken ofwel het nummer 0800 22 424 moet bellen voor een lijntest. Eerst natuurlijk gecheckt welk profiel ik had: 17a 25/6 (repair).
Dus heb ik het nummer 0800 22 424 gebeld voor een lijntest.. en wat gebeurde er = terug naar 8d 16.5/2 profile..
Wat moet ik nu doen?
Moet ik nu weer wachten totdat DLM terug passeert?
Oh ja, ik had training margin 17.6 dB toen ik 25/6 (repair) had.
Nu terug:
Ik heb VDSL2Tool opgestart en er kwam een melding dat ik op een repair profile ben en mijn bekabeling moet nakijken ofwel het nummer 0800 22 424 moet bellen voor een lijntest. Eerst natuurlijk gecheckt welk profiel ik had: 17a 25/6 (repair).
Dus heb ik het nummer 0800 22 424 gebeld voor een lijntest.. en wat gebeurde er = terug naar 8d 16.5/2 profile..
Wat moet ik nu doen?
Moet ik nu weer wachten totdat DLM terug passeert?
Oh ja, ik had training margin 17.6 dB toen ik 25/6 (repair) had.
Nu terug:
download upload
Line: 16544 kbps 2056 kbps
Modem max: 46184 kbps n/a Estimated!
Calculated max: 37919 kbps 7944 kbps Estimated!
Line length: 598 m Estimated!
Training margin: 22.8 dB
Attenuation: 16.8 dB
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Volgens mij is was dit geen repair profiel, maar het hoogste profiel dat jouw lijn aankan (zoals reeds uitgelegd door DIBO hierboven).Erso schreef:Ik heb VDSL2Tool opgestart en er kwam een melding dat ik op een repair profile ben en mijn bekabeling moet nakijken ofwel het nummer 0800 22 424 moet bellen voor een lijntest. Eerst natuurlijk gecheckt welk profiel ik had: 17a 25/6 (repair).
Waarschijnlijk een foutje van de VDSL2 tool?
Zoals hier reeds enkele keer uitgelegd op het Forum, is het gevolgd van de lijntest, dat je terug op jouw "provisioning profiel" valt, en dat is 16.5/2.Erso schreef:Dus heb ik het nummer 0800 22 424 gebeld voor een lijntest.. en wat gebeurde er = terug naar 8d 16.5/2 profile..
Nu moet je terug geduld hebben tot DLM je hopelijk op 25/2 brengt. En voor de rest: blijf van die lijntest af
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 12 keer
Je zegt dat je nu een profiel 17a 25/6 hebt. Dat kan toch nooit een repairprofiel zijn als je provisioningsprofiel op 16,5/2 staat?? (zie uw bericht van 14/11)Erso schreef:Hoe is het nu toch mogelijk?!
[/code]
Voor lijnen die op 30 of hoger staan is die 25 een repair, maar in jouw geval was dit je DLM profiel die actief was....
gevolgen?: Opnieuw wachten tot DLM je wil verhogen
Sorry voor de late reactie, ik stond eerst op 16/2 profiel nadien werd ik op 17a 25/6 (repair) profiel gezet (ale ja, volgens VDSL2 tool was het een repair profiel).nolfie schreef:
Je zegt dat je nu een profiel 17a 25/6 hebt. Dat kan toch nooit een repairprofiel zijn als je provisioningsprofiel op 16,5/2 staat?? (zie uw bericht van 14/11)
Voor lijnen die op 30 of hoger staan is die 25 een repair, maar in jouw geval was dit je DLM profiel die actief was....
gevolgen?: Opnieuw wachten tot DLM je wil verhogen
Ik kreeg als melding (-> VDSL tool) dat ik de bekabeling binnenshuis moest controleren of het nummer 0800.. bellen voor een automatische lijntest.
Na de automatische lijntest ben ik dus teruggevallen op 16/2.
Ik ga hier niet liegen welk profiel ik had gekregen van DLM, anders zou ik mezelf toch alleen voor de gek houden?
EDIT:
8d - 16.5/2 had ik eerst
17a - 25/6 (repair) heb ik dus gehad(!) tot dat ik naar 0800.. heb gebeld
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 12 keer
ik zeg niet dat je liegt over het profiel dat je hebt gekregen, maar het is niet om dat de VDSL-tool zegt dat je op een repairprofiel zit dat dit voor jouw ook effectief het geval is.
Als je standaard profiel 16/2 is, kan 25/6 nooit een repairprofiel zijn. Een repairprofiel is immers nooit hoger dan een provisioning profiel.
Als je standaard profiel 16/2 is, kan 25/6 nooit een repairprofiel zijn. Een repairprofiel is immers nooit hoger dan een provisioning profiel.
-
- Starter Plus
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 4 keer
De oude VDSL tool (2.3) ziet het 25/2 profiel foutief aan als 25/6 repair. Oftewel een latere versie downloaden (versie 3), maar beste is toch even op de modem zelf kijken. De lijntest.be website geeft de snelheden weer op basis van de gekende afstand als ik het goed heb. Dit gaat dus je basisprofiel zijn. Dit kan nog steeds verhogen dmv DLM.