BBOX2 instellingen voor IPCamera? (DDNS & Port Forward)

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
chaoske
Plus Member
Plus Member
Berichten: 129
Lid geworden op: 16 apr 2007, 14:39
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

We hebben een Dlink DCS-942L gekocht als beveiligingscamera, maar het bereiken van de videostream via DDNS wilt maar niet lukken. Dankzij o.a. dit forum heb ik al heel wat tips gevonden, maar blijkbaar loopt er nog iets fout. Een overzicht van wat gedaan werd:

- Vast IP adres instellen (advanced settings - Network Interfaces - LAN Bridge- IP Adress Distribution - Connection List -> IP statisch aanvinken)

- Poort forwarden (Advanced settings - Lan servers -> TCP + UDP / publiek start-end port 800, lan start port: 80 )

- Poort op de camera ingesteld op 800 (of moet dit 80 zijn?)

- DNS (Advanced settings -> Route -> Dynamic DNS (vind ik niet?) -> er staat enkel 'Routing, DHCP relay, DNS and...')

De camera werd ingesteld en op een bepaald moment kon ik via een andere router wél via het IP adres toegang krijgen tot de camera. :beerchug: dacht ik, maar helaas, even later werkte dit niet meer. (zonder belangrijke wijziging afaik, denk dat ik op dat moment enkel DDNS ingesteld heb via de camera zelf)

- BBOX: Vast IP adres is in orde, weliswaar niet buiten het DHCP bereik: 192.x.x.8 bvb.
- BBOX: port forward, publiek 800, intern 80
- IPcam: poort ingesteld op 800 (maar dit moet misschien op 80 blijven aangezien hij doorstuurt naar 80 intern?)

Nu de vragen:
- Kan ik de portforward ook instellen op publiek 80 - intern 80?
- Via de IPcam worden de DDNS gegevens ingevuld, moet er dan in de BBOX nog iets ingevuld worden mbt DDNS?
- Ik kon op een bepaald moment ons IP adres extern bereiken via 91.x.x.x:800, maar even later werkte dit niet meer. Kan dit een bepaalde reden hebben? (behalve dat ik een instelling verkeerd heb gezet?) Ik bedoel dan firewall of iets dergelijks.
- DMZ heb ik niet ingesteld, is dit nodig?

Ongelofelijk bedankt voor de hulp, want het maakt me bananas dat dit maar niet wilt lukken :-D

PS: intern werkt alles wel, maar ook hier krijg ik geen beeld meer op de 'mydlink' website. Het toont wel dat de IPcam actief is, maar een beeld komt niet tevoorschijn. Ook de mailmeldingen komen niet meer binnen. (test mailinstellingen is ok)
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4309
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

je ip-cam poort ingesteld op 800 dan moet dit volgens mij juist andersom zijn
ipv publiek 800, intern 80 > publiek 80, intern 800
Maar er zijn hier specialisten die dit beter kennen dan ik :wink:
murdock447
Pro Member
Pro Member
Berichten: 314
Lid geworden op: 28 sep 2008, 12:29
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 23 keer

Je hebt het zelfs niet nodig om ook maar iets aan te passen; die camera die je hebt kan je via het mydlink systeem aanmelden zodat je hem overal via het internet kunt bekijken zelfs met aps voor android en Apple.
Gewoon letterlijk de procedure volgen die bij het toestel bijgeleverd wordt en dit loopt perfect.
Ik heb zo meerdere camera's in gebruik voor reeds meer dan een jaar en dat loopt heel goed.
de enige opmerking die ik kan maken is dat het wel (nog) niet gaat met explorer 11.....
Indien je computer nog niet over een andere browser beschikt raad ik je aan chrome te gebruiken.

succes met de configuratie

Wim
chaoske
Plus Member
Plus Member
Berichten: 129
Lid geworden op: 16 apr 2007, 14:39
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Bedankt voor de reacties.

@Jackho:
IPcam port = 800
BBOX interne poort = 800
BBOX publieke poort = 80 ? Dat kan ik nog eens proberen :)

@Wim, dat klopt inderdaad! Maar ik zou graag via internet in het SD management gedeelte van de adminpagina kunnen vanop afstand. Dan kan ik alle instellingen soepel bedienen. Bvb via SD management de videoclips downloaden ipv via de mydlinkpagina te bekijken, daar duurt dat ongelofelijk lang tegen dat een filmpje gebufferd is.
Bedankt voor de tip mbt de browser trouwens, want via explorer ging het inderdaad moeilijk. Nu weet ik waarom :) Firefox had ik nog als backup en gisteren toevallig Chrome geïnstalleerd als 2e backup.

Terzijde: jammer dat je maar 2 schedules kan instellen om meldingen te geven. 1x via snapshot en 1x via video. Het had leuk geweest om meerdere periodes soepel aan te kunnen duiden. Bvb. zonda & maandag de hele dag, woensdagnamiddag, vrijdagavond,... Voor de rest heel erg tevreden van!
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

chaoske schreef:Maar ik zou graag via internet in het SD management gedeelte van de adminpagina kunnen vanop afstand. Dan kan ik alle instellingen soepel bedienen.
Verwar je niet de poort waarop de videostream komt (800) en de poort voor het management gedeelte (80) ?
Ik denk dat je dus 2 poorten moet forwarden:
  • - poort 800 extern naar poort 800 intern (voor de video).
    - poort 8000 extern (bijvoorbeeld) naar poort 80 intern (voor de web interface).
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
chaoske
Plus Member
Plus Member
Berichten: 129
Lid geworden op: 16 apr 2007, 14:39
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Dat zou kunnen Philippe, zal ik vanavond eens testen!

Nog tips mbt de DDNS die al dan niet moet ingesteld worden op de BBOX2?
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Zoals murdock447 al antwoordde, jouw Cam bevat een DDNS Client, en op de site van Dlink (http://www.DlinkDDNS.com) kan je een gratis DDNS account aanmaken (zie blz 24). Waarom zou je dan met DDNS prutsen op de BBox?

Misschien toch eerst eens de user manual lezen, alle stappen volgen, en als het niet werkt dan komen met vragen?
Nu lijkt het erop dat wij de user manual in jouw plaats moeten lezen :(.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
chaoske
Plus Member
Plus Member
Berichten: 129
Lid geworden op: 16 apr 2007, 14:39
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Philippe, nogmaals bedankt voor je reactie & hulp. Het spijt me als het zo overkomt, maar ik ken de handleiding ondertussen vanbuiten, samen met de uitleg van diverse fora waar dit probleem, die redelijk wat mensen tegen komen, besproken wordt.
- Via de IPcam worden de DDNS gegevens ingevuld, moet er dan in de BBOX nog iets ingevuld worden mbt DDNS?
De vraag mbt DDNS was enkel (en ik geef het reeds aan): je kan het instellen via de Dlink camera, moet je het dan OOK nog via de BBOX doen of niet? (want hier vind ik tegenstrijdige berichten over terug, en aangezien het niet werkt en dit niet in de handleiding kan staan, wil ik alle mogelijke fouten uitsluiten)

Antwoord: nee dus, waarvoor dank. :)

Ondertussen werkt ook alles dankzij een reset + de correcte port forwarding. Heel erg bedankt voor de tips!
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”