- Vast IP adres instellen (advanced settings - Network Interfaces - LAN Bridge- IP Adress Distribution - Connection List -> IP statisch aanvinken)
- Poort forwarden (Advanced settings - Lan servers -> TCP + UDP / publiek start-end port 800, lan start port: 80 )
- Poort op de camera ingesteld op 800 (of moet dit 80 zijn?)
- DNS (Advanced settings -> Route -> Dynamic DNS (vind ik niet?) -> er staat enkel 'Routing, DHCP relay, DNS and...')
De camera werd ingesteld en op een bepaald moment kon ik via een andere router wél via het IP adres toegang krijgen tot de camera.
![Beerchug :beerchug:](./images/smilies/icon_beerchug.gif)
- BBOX: Vast IP adres is in orde, weliswaar niet buiten het DHCP bereik: 192.x.x.8 bvb.
- BBOX: port forward, publiek 800, intern 80
- IPcam: poort ingesteld op 800 (maar dit moet misschien op 80 blijven aangezien hij doorstuurt naar 80 intern?)
Nu de vragen:
- Kan ik de portforward ook instellen op publiek 80 - intern 80?
- Via de IPcam worden de DDNS gegevens ingevuld, moet er dan in de BBOX nog iets ingevuld worden mbt DDNS?
- Ik kon op een bepaald moment ons IP adres extern bereiken via 91.x.x.x:800, maar even later werkte dit niet meer. Kan dit een bepaalde reden hebben? (behalve dat ik een instelling verkeerd heb gezet?) Ik bedoel dan firewall of iets dergelijks.
- DMZ heb ik niet ingesteld, is dit nodig?
Ongelofelijk bedankt voor de hulp, want het maakt me bananas dat dit maar niet wilt lukken
![Very Happy :-D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
PS: intern werkt alles wel, maar ook hier krijg ik geen beeld meer op de 'mydlink' website. Het toont wel dat de IPcam actief is, maar een beeld komt niet tevoorschijn. Ook de mailmeldingen komen niet meer binnen. (test mailinstellingen is ok)