Belgacom TV Replay: een nieuwe manier van televisie kijken

Nieuws omtrent telecom
jorisx
Premium Member
Premium Member
Berichten: 480
Lid geworden op: 31 okt 2010, 11:30
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 40 keer

Hier ook actief op een V4. Nog geen mail gehad en nog niet uitgetest.
npvr-opnames blijkbaar niet gewist.
Laatst gewijzigd door jorisx 26 nov 2013, 20:32, in totaal 1 gewijzigd.
kaise1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1166
Lid geworden op: 18 jan 2006, 11:03
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 10 keer

Idd, ben nog niet verwittigd geweest via mail.

Sent from my Nexus 7 using Tapatalk 4
daydreamke
Pro Member
Pro Member
Berichten: 383
Lid geworden op: 05 okt 2012, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 25 keer

ik ben ook niet verwittigd geweest via mail. Werkt prima!
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13591
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Hoe weet je dat het geactiveerd is?

[Afbeelding Post made via mobile device ]
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4309
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

Gewoon op TV Guide drukken op afstandsbediening en er moeten symbolen staan, cirkel met driehoekje er in met tekst replay erbij.
Medion
Member
Member
Berichten: 76
Lid geworden op: 12 feb 2006, 11:09
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 4 keer

Hier ook vandaag TV replay ontdekt (V4 decoder). Ook geen bericht ontvangen van Belgacom dat ze het gingen activeren, dus was een aangename verrassing ;-)
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13591
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Hier nog niet (regio Brussel, v4 decoder).
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4309
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

Denk niet dat regio 02 er iets mee te maken heeft aangezien er al verschillende in regio 02 TV Replay hebben op V4 en V5 decoder.
Wel zijn er al die problemen melden met serie opnames sedert deze update !

Deze morgen e-mail ontvangen: Proficiat! U bent een van de 10.000 testers van TV Replay+
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Ook deze morgen de email ontvangen voor mijn ouders

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
jorisx
Premium Member
Premium Member
Berichten: 480
Lid geworden op: 31 okt 2010, 11:30
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 40 keer

deze morgen ook mail ontvangen
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4309
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

Weet er eigenllijk iemand of TV Replay ook zal uitgerold worden op de V3 decoder
of is er al iemand met een V3 decoder die het op zijn decoder gekregen heeft ?
sky
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1154
Lid geworden op: 22 mei 2003, 20:23
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 31 keer
Bedankt: 100 keer

We hebben tv replay actief op onze v4 decoder, maar op de andere v3 decoder niet.
Kan straks wel eens een factory reset proberen te doen op v3 decoder om te zien of dat helpt. Vermits de decoder meestal volledig uitgeschakeld is heeft deze misschien de update niet ontvangen.
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4309
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

'k ben benieuwd ,
misschien is de software / hardware van de V3 niet geschikt !
wie weet ?
dbiphoner
Plus Member
Plus Member
Berichten: 180
Lid geworden op: 26 okt 2010, 15:35
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 4 keer

Ik heb gisteren de V3 nog eens aangezet, heeft wat updates gedaan, maar geen TV Replay.

Heb trouwens een mail ontvangen dat ik TVreplay+ kan testen.

Maar heb enkel nog een V3 decoder (gekregen van een vriend) en heb de huur v4 een tijd terug binnen gebracht. Ik heb Belgacom TV omdat het in mijn pack zit, maar gebruik het eigenlijk niet.

Grtz
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4309
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

Er zijn al mensen die bij de TV Replay testers behoren die met een V3 zitten, die een bericht gekregen hebben met ruilnummer om hun V3 te laten omruilen in een Belgacom center, omdat TV Replay vermoedelijk niet werkt op de V3 !!

Anders eens naar de Helpdesk bellen 0800 22 800 en zeggen dat je bij de testers behoort en op je V3 geen TV Replay krijgt en als ze moeilijk moesten doen om te laten ruilen eventueel er bij vermelden dat je van anderen al gehoord hebt dat er al TV replay testers een bericht gekregen hebben met ruilnummer om hun V3 te laten omwisselen.
Natuurlijk zal dit wel alleen lukken voor iemand met een V3 huurdecoder.
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13591
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Net de mail gehad :). Straks testen.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Gebruikersavatar
testertje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 820
Lid geworden op: 17 jan 2008, 18:55
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 68 keer

Bij VTM en VTM HD staat er geen symbool. Bij de rest werkt het netjes.
Victory Not Vengeance
dupondje
Premium Member
Premium Member
Berichten: 483
Lid geworden op: 14 sep 2006, 23:55
Bedankt: 18 keer

Ik heb een V3b, en helaas nog niets :( Geen email, en geen TV Replay beschikbaar.
Eerst geen mogelijkheid tot IPv6 wegens bbox2, en nu nog eens geen TV Replay .. Trouwe klanten worden precies goed beloond :(
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4309
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

Nichtans geven ze wel de volgende zenders op :
EEN / 2BE /CANVAS /VIER / VTM /VIJF ( deze ook in HD )

OP12 / KZOOM / ANNE / JIM / VITAYA / BGC5 / BGC11 / BGC 11+ / BGCZOOM
Bij mij staat het symbool van TV Replay er ieder geval bij als ik naar de "TV-GUIDE" ga

Mss eens de decoder even rebooten.
sky
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1154
Lid geworden op: 22 mei 2003, 20:23
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 31 keer
Bedankt: 100 keer

Met een v3 gaat het dus niet, ook niet na reset. V4 geen probleel

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Gebruikersavatar
testertje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 820
Lid geworden op: 17 jan 2008, 18:55
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 68 keer

jackho schreef:Nichtans geven ze wel de volgende zenders op :
EEN / 2BE /CANVAS /VIER / VTM /VIJF ( deze ook in HD )
Bij mij staat het symbool van TV Replay er ieder geval bij als ik naar de "TV-GUIDE" ga

Mss eens de decoder even rebooten.
Via de decoder staan VTM en VTM HD er bij, via TV Overal niet (V4.0).
Victory Not Vengeance
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4309
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

Ok , dit klopt inderdaad.

Bijkomende opmerking:
- blijkbaar worden mensen verwittigd om de V3 te laten omruilen door V5 (mss door een V4 ook, dit is nog niet duidelijk) en dit om de vermoedelijke reden dat TV Replay+ nog niet werkt met de V3
- Ook worden er mensen verwittigd om hun V4 door een V5 te gaan omwisselen omdat ze nog op ADSL staan en BGC wilt weten of de V5 met TV Replay+ ook goed draait op ADSL
kortom BGC wil alle soorten combinaties uittesten.
sky
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1154
Lid geworden op: 22 mei 2003, 20:23
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 31 keer
Bedankt: 100 keer

juist eens naar belgacom gebeld. Daar zeggen ze dat een v3 decoder ook compatibel zou moeten zijn met tv replay. Bevestigd door expert.
Er klopt dus toch iets niet in hun verhaal.

De ene heeft een mail ontvangen waarin staat om de v3 om te ruilen, op de klantendienst zeggen ze dat het wel zou moeten werken.
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4309
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

Inderdaad er klopt hier zeker iets niet,
spijtig genoeg staat er geen reden bij op deze e-mai die sommigen gekregen hebben
met een ticketcode om hun V3 te laten omruilen met een V5 !!

Of het zou dan moeten zijn dat het dezelfde reden is als van deze die een ticketcode gekregen hebben
om hun V4 door een V5 te laten vervangen omdat ze ook nog op ADSL zitten en dit willen uittesten met de V5 op ADSL!!!!!
(zoals ik hier boven in mijn vorige post al uitgelegd heb)

In ieder geval tot nu toe heb ik nog van geen één vernomen die een V3 heeft, en bij de testers behoort, al TV Replay+ heeft op zijn V3 !
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13591
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Ook wel speciaal: in testfase enkel voor Nederlandstalige zenders! Hoewel ik daarnet op onze BGC TV toch één programma op TF1 met een replay symbooltje zag!
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
sky
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1154
Lid geworden op: 22 mei 2003, 20:23
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 31 keer
Bedankt: 100 keer

Omdat volgens belgacom, v3 wel zou moeten werken en bij mij het niet ging, heb ik mijn v3 laten omruilen voor een v5.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4309
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

heb je daarvoor eerst een ruilnummer gevraagd en gekregen via de technische dienst
en dan om een V5 gevraagd in een Belgacom Center of heb je zonder vragen een V5 zo maar gekregen
(want ze durven ook een V4 meegeven)
of ben je zo met de V3 onder je arm in een Belgacom center binnen gestapt en er een V5 gevraagd ?
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13591
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Tv replay werkt correct. Gisteren eens getest.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
sky
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1154
Lid geworden op: 22 mei 2003, 20:23
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 31 keer
Bedankt: 100 keer

Nee, eerst naar belgacom gebeld, en dan uiteindelijk ruilnummer gekregen en in belgacomshop gezegd dat ze gezegd hadden dat ik een v5 zou meekrijgen.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
tendonsie
Pro Member
Pro Member
Berichten: 401
Lid geworden op: 20 aug 2011, 11:52
Twitter: tendonsie
Locatie: Wervik, België
Uitgedeelde bedankjes: 653 keer
Bedankt: 40 keer
Contacteer:

Zelfde probleem hier. Ik vermoed beneden de V3 en boven de V4.
Boven lukt het, beneden niets van icoontjes ook niet na volledige reboot met stroom eruit.
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4309
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

Ik denk dat het nog altijd klopt als ik zeg dat er tot nu toe nog altijd niemand met een V3 de TV-Replay icoontjes gezien heeft !
ik vraag mij ook af of die sigma software die onlangs op de V3 decoders gezet geweest is
of die
- enkel en alleen voor TV-Replay aangepast werd
- en of ze die ook maar enkel en alleen op de V3 decoders van de TV-Replay testpersonen gezet hebben ?
Digital_007
Member
Member
Berichten: 82
Lid geworden op: 29 aug 2010, 17:11
Bedankt: 11 keer

Blijkbaar komen de v3(b) decoders pas later in de test aan bod.
Ik heb dit antwoord ontvangen van Belgacom nadat ik probleem gemeld had via e-form.
dupondje
Premium Member
Premium Member
Berichten: 483
Lid geworden op: 14 sep 2006, 23:55
Bedankt: 18 keer

Bedankt voor uw inschrijving als tester voor TV Replay+.

Zoals u weet is het aantal deelnemers om TV Replay te testen tot de commerciële lancering beperkt. Door het grote succes kunnen we uw aanvraag helaas niet weerhouden.
LOL, Of anders te lezen: "U heeft nog een oude V3 decoder, en het kost ons teveel deze te vervangen"
pdrke
Member
Member
Berichten: 54
Lid geworden op: 29 nov 2008, 23:01
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 5 keer

Inderdaad, heb vandaag ook die mail ontvangen. Heb mij direct ingeschreven toen het bekend gemaakt werd maar ik heb wel een v3 decoder :cry:

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Bgc TV-Bgc internet- Bgc vaste telefoon- Bgc generation Mtv 15
Gebruikersavatar
hardyscript
Premium Member
Premium Member
Berichten: 540
Lid geworden op: 20 feb 2010, 16:35
Locatie: Brugge
Uitgedeelde bedankjes: 299 keer
Bedankt: 29 keer
Contacteer:

Ik heb een v4 en ook deze mail


Sent from my iPhone using Tapatalk
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4309
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

U heeft nog een oude V3 decoder, en het kost ons teveel deze te vervangen
De V3 decoders zullen bij de volgende software update TV-Replay functie ondersteunen, en mensen die erin geslaagd zijn om hun V3 om die reden te kunnen omruilen hebben blijkbaar geluk gehad door de onwetendheid van sommige operators die een ruilnummer gegeven hebben omdat hun V3 geen TV replay kon weergeven!
Tomsworld
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2472
Lid geworden op: 29 jan 2004, 10:15
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 208 keer

Leven de randomness, ik heb 2 keer moeten proberen 404 eerst, dan bij de 1e ingeschreven en nu krijg ik de mail dat ik er niet bij ben.

Spijtig lijkt me een leuke feature om te testen, als het dan in 2014 direct betalend komt, weet ik niet of ik direct toehap.
sky
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1154
Lid geworden op: 22 mei 2003, 20:23
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 31 keer
Bedankt: 100 keer

Ik blijkbaar inderdaad geluk gehad dat ik de v3 heb kunnen ruilen tegen v5.
Ik moet zeggen dat het goed werkt. Het zou alleen super zijn mochten ze die 36 uur uitbreiden naar een week ( of zoals bahluu naar 30 dagen).

Even offtopic; De verhalen die je hier leest over het niet schrappen van je oude decoder op je lijn zijn inderdaad waar.
Spaciaal in de winkel gezegd dat ze oude decoder moetsen schrappen.
Natuurlijk nada, gebeld naar belgacom, krijgen ze daar mijn oude decoder ook niet van de lijn gehaald.
Gisteren een uur aan telefoon gehangen om decoder te schrappen. Het gaat niet meneer, wij kunnen de decoder niet schrappen.
We gaan u morgen moeten terugbellen.
Steven_09
Plus Member
Plus Member
Berichten: 147
Lid geworden op: 04 sep 2012, 07:15
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 62 keer

Ik denk dat er misschien een andere reden is waarom sommigen uit de boot gevallen zijn voor de test: geen actief abonnement op TVOveral. De test is zowel op decoder als op TV Overal. Met mijn 'oud' pack is die optie niet inbegrepen, dus kan ik dat deel van TVReplay niet testen.
Ik blijf wel achter met een beetje teleurstelling: dat ze de test willen beperken tot 10000 deelnemers, dat kan ik nog begrijpen vanuit technisch standpunt, maar waarom dan niet de eerste 10000 geïnteresseerden i.p.v. de huidige willekeur waarbij ze mensen moeten teleurstellen zonder uit te leggen waarom iemand al dan niet 'geselecteerd' werd. Commercieel gezien niet zo'n goeie zet, want wie het nu niet mag proberen zal wellicht minder snel zin hebben om ervoor te betalen...
Gebruikersavatar
gbmed
Erelid
Erelid
Berichten: 542
Lid geworden op: 07 apr 2013, 18:44
Uitgedeelde bedankjes: 228 keer
Bedankt: 126 keer

Goztow schreef:Net de mail gehad :). Straks testen.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Dan heb je waarschijnlijk s/w versie Charles2_2.8.1.62.
Afbeelding Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Telecom nieuws”