Snelheid, wie te geloven?
-
- Plus Member
- Berichten: 123
- Lid geworden op: 29 dec 2006, 14:14
- Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
- Bedankt: 3 keer
Bon, momenteel meet ik op speedtest 26Mbps down en rond de 1,8Mbps up
Ga ik kijken op lijntest.be krijg ik zowel in de piek als daluren 48Mbps down en 5Mbps up te zien.
Omdat ik misschien van plan was om weg te gaan bij Dommel vraag ik online bij Edpnet of ze mij dat kunnen garanderen en ik krijg daar uiteraard geen 'ja' of 'nee' antwoord.
Dus ik open een ticket bij Dommel en krijg dit terug
'U staat momenteel op u hoogst mogelijk profiel :
DownstreamBitRate = 30200.0
UpstreamBitRate = 2048.0
Zodra het mogelijk is om deze te verhogen gaat dit automatisch gebeuren .'
Dus ik vraag waarom die lijntest hogere waarden geeft en krijg het volgende antwoord.
'Deze zouden normaal dezelfde snelheden moeten kunnen aanbieden .
De snelheden die wij u geven zijn de effectieve snelheden die u haalt wij kunnen u geen hogere aanbieden momenteel .'
Wat moet ik nu nog geloven?
Ga ik kijken op lijntest.be krijg ik zowel in de piek als daluren 48Mbps down en 5Mbps up te zien.
Omdat ik misschien van plan was om weg te gaan bij Dommel vraag ik online bij Edpnet of ze mij dat kunnen garanderen en ik krijg daar uiteraard geen 'ja' of 'nee' antwoord.
Dus ik open een ticket bij Dommel en krijg dit terug
'U staat momenteel op u hoogst mogelijk profiel :
DownstreamBitRate = 30200.0
UpstreamBitRate = 2048.0
Zodra het mogelijk is om deze te verhogen gaat dit automatisch gebeuren .'
Dus ik vraag waarom die lijntest hogere waarden geeft en krijg het volgende antwoord.
'Deze zouden normaal dezelfde snelheden moeten kunnen aanbieden .
De snelheden die wij u geven zijn de effectieve snelheden die u haalt wij kunnen u geen hogere aanbieden momenteel .'
Wat moet ik nu nog geloven?
-
- Moderator
- Berichten: 19634
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Je zal exact dezelfde snelheid krijgen bij EDPnet, zoveel is zeker
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Elite Poster
- Berichten: 839
- Lid geworden op: 28 maa 2009, 22:21
- Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
- Bedankt: 88 keer
Voor zover je dit nog niet wist: je zit nu op 30/2, dat is een 8d basisprofiel van 20/2 dat door DLM verhoogd werd naar 30/2 en dat is de hoogst mogelijke DLM verhoging.
Lijntetst.be is gebaseerd op gedocumenteerde lijnwaarden en zou je in theorie aan die waarden mogen verwachten. Maar de praktijk is een heel ander verhaal. Heb je jouw binnenbekabeling al volledig onderzocht en is dat de meest ideale situatie (al is het maar tijdelijk om een test te kunnen doen) ??? Eerst dit onderzoeken en dan pas denken aan overschakelen.
Als je overstap naar EDPNet, Scarlet, Belgacom,.... dat gaat aan de snelheid niets veranderen (de kans is zelfs dat bij de overstap je een tijd terug op 20/2 gaat zitten). Het enige sprankeltje hoop dat je zou kunnen hebben, is dat als je naar Belgacom gaat, je het dichts bij de 'bron' (figuurlijk) zit en dan kunt gaan zagen en klagen tot ze jouw lijn komen onderzoeken en wie weet een probleem op straat ontdekken (water in de kabel, oude/slechte las, etc.). Als ze een fout in jouw binnenbekabeling ontdekken, dan draai jij op voor de kosten.
Post hier jouw lijnwaarden van VDSLTool eens.
Lijntetst.be is gebaseerd op gedocumenteerde lijnwaarden en zou je in theorie aan die waarden mogen verwachten. Maar de praktijk is een heel ander verhaal. Heb je jouw binnenbekabeling al volledig onderzocht en is dat de meest ideale situatie (al is het maar tijdelijk om een test te kunnen doen) ??? Eerst dit onderzoeken en dan pas denken aan overschakelen.
Als je overstap naar EDPNet, Scarlet, Belgacom,.... dat gaat aan de snelheid niets veranderen (de kans is zelfs dat bij de overstap je een tijd terug op 20/2 gaat zitten). Het enige sprankeltje hoop dat je zou kunnen hebben, is dat als je naar Belgacom gaat, je het dichts bij de 'bron' (figuurlijk) zit en dan kunt gaan zagen en klagen tot ze jouw lijn komen onderzoeken en wie weet een probleem op straat ontdekken (water in de kabel, oude/slechte las, etc.). Als ze een fout in jouw binnenbekabeling ontdekken, dan draai jij op voor de kosten.
Post hier jouw lijnwaarden van VDSLTool eens.
-
- Plus Member
- Berichten: 123
- Lid geworden op: 29 dec 2006, 14:14
- Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
- Bedankt: 3 keer
@Dibo.
Ik heb de BB2 als bridge gezet dus weet ik niet of ik mijn lijnwaardes zo kan teweten komen.
Wel weet ik dat de kabel onder de oprit, 5m, rechtstreeks door de voorgevel komt en daar al aan de BB2 hangt, dus binnenbekabeling, zover daar al van gesproken worden natuurlijk, twijfel ik dat daar iets mee is.
Edit, natuurlijk vergeten dat ik wel kan inloggen op die poort aan de zijkant
339m
8d (wat dat ook mag zijn, reboot?)
20,0dB
48297 kbps
10119 kbps
17a 30/6
Training 20,0dB
Attenuation 8,1dB
Bands used 2 1
en dan op de modem zelf
VDSL Version Firmware-VTU-R:5.5.1.2IK105012 Time Oct 1 2009, 14:04:47
Runtime Code Version 6OC109-6OC009
Downstream line rate : 37632 kbps
Upstream line rate : 2724 kbps
Downstream Training Margin : 20.0 dB
Bearer1 Downstream payload rate : 30200 kbps
Bearer1 Upstream payload rate : 2048 kbps
Ik heb de BB2 als bridge gezet dus weet ik niet of ik mijn lijnwaardes zo kan teweten komen.
Wel weet ik dat de kabel onder de oprit, 5m, rechtstreeks door de voorgevel komt en daar al aan de BB2 hangt, dus binnenbekabeling, zover daar al van gesproken worden natuurlijk, twijfel ik dat daar iets mee is.
Edit, natuurlijk vergeten dat ik wel kan inloggen op die poort aan de zijkant
339m
8d (wat dat ook mag zijn, reboot?)
20,0dB
48297 kbps
10119 kbps
17a 30/6
Training 20,0dB
Attenuation 8,1dB
Bands used 2 1
en dan op de modem zelf
VDSL Version Firmware-VTU-R:5.5.1.2IK105012 Time Oct 1 2009, 14:04:47
Runtime Code Version 6OC109-6OC009
Downstream line rate : 37632 kbps
Upstream line rate : 2724 kbps
Downstream Training Margin : 20.0 dB
Bearer1 Downstream payload rate : 30200 kbps
Bearer1 Upstream payload rate : 2048 kbps
-
- Elite Poster
- Berichten: 4309
- Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
- Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
- Bedankt: 277 keer
@ luke, je kan altijd de beschikbaarheidtest doen op nieuwe klant en bv 1 of 2 of 3tv aanklikken om de tabel met mogelijkheden te zien
Je kan daar een van volgende resultaten krijgen:
2 tv's waarvan 1 in HD → 12 / 1 Mbps
2 tv's waarvan 2 in HD → 16,5/2 Mbps
3 tv's waarvan 2 in HD → 20 / 2 Mbps
3 tv's waarvan 3 in HD → 30 / 6 Mbps
Je kan daar een van volgende resultaten krijgen:
2 tv's waarvan 1 in HD → 12 / 1 Mbps
2 tv's waarvan 2 in HD → 16,5/2 Mbps
3 tv's waarvan 2 in HD → 20 / 2 Mbps
3 tv's waarvan 3 in HD → 30 / 6 Mbps
-
- Elite Poster
- Berichten: 839
- Lid geworden op: 28 maa 2009, 22:21
- Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
- Bedankt: 88 keer
wel, ik ben een beetje in de war, 2x eigenlijk:
1) je bent zeker geen doorsnee gebruiker als jouw setup bridged werkt; maar jouw vraag "8d (wat dat ook mag zijn, reboot?)"
snap ik dan niet goed? 8d is jouw profiel; voor het onwaarschijnlijke geval dat je dat nog niet wist, zie hier
2) hoe je in jouw modem-cijfers zowel 8d als 17a 30/6 hebt staan, dat snap ik niet...over naar de specialisten op dit forum
@jackho: lijntest.be en beschikbaarheidstest baseren zich tot op dezelfde theoretische gegevens, niet?
1) je bent zeker geen doorsnee gebruiker als jouw setup bridged werkt; maar jouw vraag "8d (wat dat ook mag zijn, reboot?)"
snap ik dan niet goed? 8d is jouw profiel; voor het onwaarschijnlijke geval dat je dat nog niet wist, zie hier
2) hoe je in jouw modem-cijfers zowel 8d als 17a 30/6 hebt staan, dat snap ik niet...over naar de specialisten op dit forum
@jackho: lijntest.be en beschikbaarheidstest baseren zich tot op dezelfde theoretische gegevens, niet?
-
- Elite Poster
- Berichten: 4309
- Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
- Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
- Bedankt: 277 keer
lijntest.be krijg ik zowel in de piek als daluren 48Mbps down en 5Mbps up te zien
Eigenlijk begrijp ik het niet goed , dan heb je aan die lijntest.be niet veel ? en kan je meer uit de beschibaarheidstest halen !
of ben ik ergens de pedalen kwijt !
Eigenlijk begrijp ik het niet goed , dan heb je aan die lijntest.be niet veel ? en kan je meer uit de beschibaarheidstest halen !
of ben ik ergens de pedalen kwijt !
-
- Elite Poster
- Berichten: 4309
- Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
- Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
- Bedankt: 277 keer
In ieder geval als je zeker bent dat er stond:
3 tv's waarvan 3 in HD"
dan kan je lijn een → 30 / 6 Mbps provisioning profiel aan dat is trouwens ook het profiel dat ik heb
en dat door de DLM verhoogt werd bij mij tot 70/6
3 tv's waarvan 3 in HD"
dan kan je lijn een → 30 / 6 Mbps provisioning profiel aan dat is trouwens ook het profiel dat ik heb
en dat door de DLM verhoogt werd bij mij tot 70/6
- Petervanakelyen
- Elite Poster
- Berichten: 1614
- Lid geworden op: 30 dec 2009, 22:36
- Locatie: Antwerpen
- Uitgedeelde bedankjes: 98 keer
- Bedankt: 169 keer
Ja en nee, zoals reeds aangehaald, op dit moment sta je op 30/2, wat de hoogst haalbare snelheid is op 8MHz.Luke schreef:Dus dan spreekt Dommel niet de waarheid en kan de snelheid wel degelijk omhoog?
Volgens de lijntest bij Belgacom en EDPnet, zou je echter op 17MHz moeten zitten.
-
- Elite Poster
- Berichten: 839
- Lid geworden op: 28 maa 2009, 22:21
- Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
- Bedankt: 88 keer
Gebaseerd op gedocumenteerde waarden (lijntest / beschikbaarheidstest) zou je beter moeten kunnen krijgen. Maar dat is niet gebaseerd op realtime / live lijnmonitoring. Er zal wel iets mis zijn met jouw lijn. Maar de provider zo ver krijgen dat ze komen uitmeten en graven mocht het nodig zijn, dat kan volgens mij het gemakkelijkst als je BGC klant bent. Maar als je zou overwegen om van provider te veranderen, eerst garanties eisen op beterschap voor je overstapt. En ondertussen toch bij Dommel support aandringen of er geen verder nazicht v/d lijn kan gebeuren.
(persoonlijk zou ik ook naar automatische lijntest 0800/22.424 bellen, maar let op: je zal bijna zeker terugvallen op 20/2 en dan duurt het een tijd voor je terug op 30/2 komt. Maar dan zou ik voor mezelf zeker weten dat ik alle mogelijkheden heb geprobeerd/nagekeken)
(persoonlijk zou ik ook naar automatische lijntest 0800/22.424 bellen, maar let op: je zal bijna zeker terugvallen op 20/2 en dan duurt het een tijd voor je terug op 30/2 komt. Maar dan zou ik voor mezelf zeker weten dat ik alle mogelijkheden heb geprobeerd/nagekeken)
-
- Plus Member
- Berichten: 123
- Lid geworden op: 29 dec 2006, 14:14
- Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
- Bedankt: 3 keer
En we gaan al wat ping pongen. Dommel reageerd niet meer en Eva zegt dat ze er niet tussen kan komen omdat het een andere provider is. Straf, ik betaal hen raw copper en ik dacht dat het meeste via hen liep.
-
- Plus Member
- Berichten: 123
- Lid geworden op: 29 dec 2006, 14:14
- Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
- Bedankt: 3 keer
Bon, ze gaan een ticket openen bij Belgacom.
Ik heb ook hun nieuw packet genomen met de Fritzbox en telefonie via hen. Komt zeer goed van pas met buitenlandse calls en ik bespaar een pak geld.
Nu hopen dat die snelheid inorde komt.
Ik heb ook hun nieuw packet genomen met de Fritzbox en telefonie via hen. Komt zeer goed van pas met buitenlandse calls en ik bespaar een pak geld.
Nu hopen dat die snelheid inorde komt.
-
- Plus Member
- Berichten: 123
- Lid geworden op: 29 dec 2006, 14:14
- Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
- Bedankt: 3 keer
Bon, op het ticket naar BGC toe hebben ze een njet gekregen, dus nu sukkel ik op 20/2 wat dus te weinig is voor videomeetings. Terwijl de meetingen etc anders uitwijzen.
Heb geen zin om een een QoS zo te zetten dat niemand anders meer iets kan doen, want dan kan ik een 2de lijn aanvragen.
De overschakeling ga ik dus op hold zetten. Gelukkig heb ik dus 14 dagen om dit te doen.
Nu weet ik dus echt niet meer wie ik moet geloven. Onze goede vriendin Eva van BGC heeft ook niet meer gereageerd.
Van het kastje naar de muur gestuurd krijgt een nieuwe betekenis voor mij, maar als het nog lang zo duurt zal het snel gedaan zijn geld nog steeds bij mij.
Nog aanraders of andere mogelijkheden (buiten geweld dan) ?
Heb geen zin om een een QoS zo te zetten dat niemand anders meer iets kan doen, want dan kan ik een 2de lijn aanvragen.
De overschakeling ga ik dus op hold zetten. Gelukkig heb ik dus 14 dagen om dit te doen.
Nu weet ik dus echt niet meer wie ik moet geloven. Onze goede vriendin Eva van BGC heeft ook niet meer gereageerd.
Van het kastje naar de muur gestuurd krijgt een nieuwe betekenis voor mij, maar als het nog lang zo duurt zal het snel gedaan zijn geld nog steeds bij mij.
Nog aanraders of andere mogelijkheden (buiten geweld dan) ?
-
- Moderator
- Berichten: 2548
- Lid geworden op: 18 dec 2010, 11:56
- Uitgedeelde bedankjes: 445 keer
- Bedankt: 215 keer
20/2 te weinig voor videoconferencing?
Ik gebruik bijna dagelijks Cisco WebEx videoconferencing op mijn 20/2 lijntje (en dan nog eens via een VPN vh werk) zonder issues... en dat terwijl de madam thuis gewoon TV kijkt.
Als ik in het buitenland zit voor het werk maak ik ook regelmatig gebruik van WebEx videoconferencing, al dan niet in airports / hotels met heel wat minder bandbreedte.
Ik gebruik bijna dagelijks Cisco WebEx videoconferencing op mijn 20/2 lijntje (en dan nog eens via een VPN vh werk) zonder issues... en dat terwijl de madam thuis gewoon TV kijkt.
Als ik in het buitenland zit voor het werk maak ik ook regelmatig gebruik van WebEx videoconferencing, al dan niet in airports / hotels met heel wat minder bandbreedte.
-
- Moderator
- Berichten: 2548
- Lid geworden op: 18 dec 2010, 11:56
- Uitgedeelde bedankjes: 445 keer
- Bedankt: 215 keer
180p of 360p en dat is voor gewone videoconferencing meer dan voldoende.
HD is leuk naar absoluut geen vereiste tenzij je echt details moet kunnen zien.... en dat lijkt me voor 99% van de calls absoluut geen noodzaak.
Ben nog altijd geen videocall tegengekomen waar >360p een noodzaak zou zijn en gebruik het dus dagelijks.
Kan me ook niet meteen toepassingen bedenken waar ik HD nodig heb voor een videocall, als de details in beeld zo perfect moeten zijn, ga ik wel ter plaatse
HD is leuk naar absoluut geen vereiste tenzij je echt details moet kunnen zien.... en dat lijkt me voor 99% van de calls absoluut geen noodzaak.
Ben nog altijd geen videocall tegengekomen waar >360p een noodzaak zou zijn en gebruik het dus dagelijks.
Kan me ook niet meteen toepassingen bedenken waar ik HD nodig heb voor een videocall, als de details in beeld zo perfect moeten zijn, ga ik wel ter plaatse
-
- Plus Member
- Berichten: 123
- Lid geworden op: 29 dec 2006, 14:14
- Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
- Bedankt: 3 keer
AXS Omdat dat bij uw bedrijf misschien de regel is wilt dat nog niet zeggen dat dat de regel is bij het bedrijf waar ik werk.
Ook vijgen na pasen want de hele discussie draait om waarom ze het niet willen doen als alle testen anders uitwijzen.
Ook vijgen na pasen want de hele discussie draait om waarom ze het niet willen doen als alle testen anders uitwijzen.
-
- Moderator
- Berichten: 2548
- Lid geworden op: 18 dec 2010, 11:56
- Uitgedeelde bedankjes: 445 keer
- Bedankt: 215 keer
Klopt helemaal, vereisten zijn misschien verschillend, maar je gaf zelf al aan dat het ging om een ''speech'', maar dan op een groter scherm dan wat ik hier gebruik
Lijkt me echter nog steeds dat over een 2Mbit up je toch al redelijk wat kwaliteit kan halen mits een deftig systeem.
Verder, hogere upload had ik ook wel graag gezien, maar dan om andere redenen.
Lijkt me echter nog steeds dat over een 2Mbit up je toch al redelijk wat kwaliteit kan halen mits een deftig systeem.
Verder, hogere upload had ik ook wel graag gezien, maar dan om andere redenen.
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Terug on-topic ...
Normaal maakt het geen verschil uit bij welke provider je zit. De sync profielen worden exclusief door Belgacom bepaald, en jouw ISP kan hier niets aan veranderen.
Je hebt natuurlijk wel méér kansen dat er serieus naar je lijn gekeken wordt, als je Internet via Belgacom zou hebben. Nu word je van het kastje naar de muur gestuurd, wat ook normaal is, gezien Belgacom jouw niet als VDSL klant ziet.
Misschien moet je beroep doen op een bereidwillige Belgacom technieker hier op het Forum, die jou - per PB - je gegevens opvraagt (lijnnummer), en eens in de systemen kan kijken wat er precies mis is ...
Kan je ook eens het resultaat posten van de VDSL2Tool (versie 2.3)?
- - Je bent dus op een 30/2 profiel (= 20/2 provisioning + DLM naar 30mbps).
- Maar een check op lijntest.be geeft duidelijk dat je op 50/6 kan (= 30/6 + DLM naar 50mbps).
- Jouw modemwaarden lijken er ook op te wijzen dat je lijn een 30/6 profiel zou aankunnen
Normaal maakt het geen verschil uit bij welke provider je zit. De sync profielen worden exclusief door Belgacom bepaald, en jouw ISP kan hier niets aan veranderen.
Je hebt natuurlijk wel méér kansen dat er serieus naar je lijn gekeken wordt, als je Internet via Belgacom zou hebben. Nu word je van het kastje naar de muur gestuurd, wat ook normaal is, gezien Belgacom jouw niet als VDSL klant ziet.
Misschien moet je beroep doen op een bereidwillige Belgacom technieker hier op het Forum, die jou - per PB - je gegevens opvraagt (lijnnummer), en eens in de systemen kan kijken wat er precies mis is ...
Kan je ook eens het resultaat posten van de VDSL2Tool (versie 2.3)?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Plus Member
- Berichten: 123
- Lid geworden op: 29 dec 2006, 14:14
- Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
- Bedankt: 3 keer
**************************************
* VDSL2Tool 2.3 - http://hierzo.net/ *
**************************************
download upload
Line: 20048 kbps 2032 kbps
Modem max: 55424 kbps n/a Estimated!
Calculated max: 45506 kbps 9534 kbps Estimated!
Profile: 8d
Line length: 319 m Estimated!
Training margin: 26.7 dB
Attenuation: 4.4 dB
Dat is wat ik nu tevoorschijn kan toveren
Nu nog een BGC technieker vinden .... voor een bakje bier
* VDSL2Tool 2.3 - http://hierzo.net/ *
**************************************
download upload
Line: 20048 kbps 2032 kbps
Modem max: 55424 kbps n/a Estimated!
Calculated max: 45506 kbps 9534 kbps Estimated!
Profile: 8d
Line length: 319 m Estimated!
Training margin: 26.7 dB
Attenuation: 4.4 dB
Dat is wat ik nu tevoorschijn kan toveren
Nu nog een BGC technieker vinden .... voor een bakje bier
-
- Pro Member
- Berichten: 311
- Lid geworden op: 27 jun 2009, 08:34
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 31 keer
hij heeft gewoon en verkeert provising profiel gekregen probleem nu is omdat recht gezet te krijgen. het probleem voor belgacom atm is de chineese wall belgacom mag zo maar niet je lijn profiel gaan liggen wijzigen of het moet gebreuren door automatsche systemen of domel gaat dit voor je moeten aanvragen (escaleren).
grappig dat mensen gewoon naar mij verwezen worden zonder dat ik het zelf aanbied ...
grappig dat mensen gewoon naar mij verwezen worden zonder dat ik het zelf aanbied ...
-
- Plus Member
- Berichten: 123
- Lid geworden op: 29 dec 2006, 14:14
- Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
- Bedankt: 3 keer
Bon, wat info in het ticket geschreven.
Ik had ondertussen met de buurman gesproken en die zit op .... hou u vast 50/6
In het openstaande ticket heb ik die info gezet omdat ik dacht dat dommel nog steeds op de koper zat van BGC en waarom zou iemand die nog geen 10m verder woont 50/6 halen als ik op het lager profiel sta met mooie waarden.
Vandaag check ik het ticket en het staat op closed.
Knap werk Dommel, jaag je klanten maar weg!
Ik had ondertussen met de buurman gesproken en die zit op .... hou u vast 50/6
In het openstaande ticket heb ik die info gezet omdat ik dacht dat dommel nog steeds op de koper zat van BGC en waarom zou iemand die nog geen 10m verder woont 50/6 halen als ik op het lager profiel sta met mooie waarden.
Vandaag check ik het ticket en het staat op closed.
Knap werk Dommel, jaag je klanten maar weg!
- Splitter
- Elite Poster
- Berichten: 4578
- Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
- Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
- Bedankt: 446 keer
dat kan perfect als de kabel anders loopt.Luke schreef:en waarom zou iemand die nog geen 10m verder woont 50/6 halen als ik op het lager profiel sta met mooie waarden.
er zijn zelfs situaties waar je links 50/6 hebt, rechts 50/6, en in het midden een eenzaam huis zonder vdsl.
je staat op 20/2, dat is een provisioning profiel, en dat is normaalgezien niet "per ongeluk" of "foutief",
maar correct -aan de hand van de gekende documentatie.
daar kan dommel niks aan veranderen, daar kan belgacom niks aan veranderen, noch scarlet of enige andere provider.
in zéér zeldzame situaties kan ik geloven dat er ergens wel iets mis loopt (why not, technologie kan missen),
maar dan betwijfel ik dat er ook maar iemand is die dat in deze situatie voor je zal rechtzetten.
je hebt een lijn, ze werkt, en als er echt iets mis is gelopen en BGC moet dat uitzoeken, dan moet dommel dat voor je regelen.
lijkt me niet iets dat dommel echt de moeite voor zal doen, en zoals eerder gemeld KAN EN MAG belgacom dit niet,
gezien jij klant bent bij DOMMEL (en er dus de "chinese walls" zijn die verbieden dat BGC jou mag helpen als je niet rechtstreeks dsl klant bij hen bent)
-
- Plus Member
- Berichten: 123
- Lid geworden op: 29 dec 2006, 14:14
- Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
- Bedankt: 3 keer
@Splitter
Als dat dan zo is snap ik echter niet waarom er metingen bestaan en ik die hier moet posten.
Dan snap ik ook niet dat zowel de lijntest.be en de helpdesk van BGC, toen ik informeerde, zeiden dat ik hier 3 TV's in HD kon hebben. Ik heb hen mijn telefoonnummer moeten geven dan kan ik aannemen dat ze effectief zien hoever ik van de rop zit.
Misschien het beste om over te schakelen en ineens die Chinese muur door te breken.
Tijd dat koper en coax die al lang door ons zijn afbetaald vrijgegeven worden voor andere bedrijven.
Als dat dan zo is snap ik echter niet waarom er metingen bestaan en ik die hier moet posten.
Dan snap ik ook niet dat zowel de lijntest.be en de helpdesk van BGC, toen ik informeerde, zeiden dat ik hier 3 TV's in HD kon hebben. Ik heb hen mijn telefoonnummer moeten geven dan kan ik aannemen dat ze effectief zien hoever ik van de rop zit.
Misschien het beste om over te schakelen en ineens die Chinese muur door te breken.
Tijd dat koper en coax die al lang door ons zijn afbetaald vrijgegeven worden voor andere bedrijven.
- Splitter
- Elite Poster
- Berichten: 4578
- Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
- Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
- Bedankt: 446 keer
Luke: zoals ik zei, het is mogelijk (maar zeldzaam) dat je een fout provisioning profiel kreeg.
maar dan is de beste oplossing daar omheen, idd gewoon rechtstreeks bij belgacom klant te worden.
dat lijntest.be, de test op de bgc site, en de helpdesk medewerker dat zeggen komt omdat alle 3 dezelfde gegevens raadplegen,
en als die documentatie niet overeenkomt met de werkelijkheid krijg je foutieve informatie.
dat komt alvast vaker voor dan een fout profiel, heb ik zo het idee.
de metingen die je hier post, geven ons een zicht op je lijn. "meten is weten", maar weten is niet altijd oplossen
maar dan is de beste oplossing daar omheen, idd gewoon rechtstreeks bij belgacom klant te worden.
dat lijntest.be, de test op de bgc site, en de helpdesk medewerker dat zeggen komt omdat alle 3 dezelfde gegevens raadplegen,
en als die documentatie niet overeenkomt met de werkelijkheid krijg je foutieve informatie.
dat komt alvast vaker voor dan een fout profiel, heb ik zo het idee.
de metingen die je hier post, geven ons een zicht op je lijn. "meten is weten", maar weten is niet altijd oplossen
-
- Premium Member
- Berichten: 719
- Lid geworden op: 21 nov 2005, 14:17
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 18 keer
Krijg het koud van sommige reacties hier, echt waar.
Het is belgacom dat zowel operator is als netwerkbeheerder. Een foute boel die door vadertje staat wordt onderhouden.
En iedereen doet lustig mee en de moderators hier raden mensen bij een alternatieve isp met een probleem op het bgc netwerk aan om van operator te veranderen omdat BGC dan zijn problemen 'misschien' zou oplossen.
Het echte probleem is dat BGC voor AL de klanten zoals een onafhankelijk infrastructuurbeheerder zou moeten optreden. Utopie zolang het netwerk niet opgeslitst wordt maar daar zijn ze hier percies geen voorstander van.
Met het duopoly dat we nu hebben zal het heus niet goedkoper worden in de toekomst... Scarlet trio is een reactie op snow en zo evolueren we naar een beter aanbod... Maar blijkbaar zijn er hier die toch zo'n grote fan zijn van duopoly BGC en Telenet...
Het is belgacom dat zowel operator is als netwerkbeheerder. Een foute boel die door vadertje staat wordt onderhouden.
En iedereen doet lustig mee en de moderators hier raden mensen bij een alternatieve isp met een probleem op het bgc netwerk aan om van operator te veranderen omdat BGC dan zijn problemen 'misschien' zou oplossen.
Het echte probleem is dat BGC voor AL de klanten zoals een onafhankelijk infrastructuurbeheerder zou moeten optreden. Utopie zolang het netwerk niet opgeslitst wordt maar daar zijn ze hier percies geen voorstander van.
Met het duopoly dat we nu hebben zal het heus niet goedkoper worden in de toekomst... Scarlet trio is een reactie op snow en zo evolueren we naar een beter aanbod... Maar blijkbaar zijn er hier die toch zo'n grote fan zijn van duopoly BGC en Telenet...
VoIP: OVH (vaste nummers geporteerd), Scarlet , betamaxen.
Provider: Scarlet Trio (50/4 mbps down/up cap, sync 100/20).
Modem/Router: Fritz!Box 7360
GSM: tempo giga , dommel freedom
TV: 2X V4 decoder
Provider: Scarlet Trio (50/4 mbps down/up cap, sync 100/20).
Modem/Router: Fritz!Box 7360
GSM: tempo giga , dommel freedom
TV: 2X V4 decoder
- Splitter
- Elite Poster
- Berichten: 4578
- Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
- Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
- Bedankt: 446 keer
het probleem is bijlange niet alleen dat belgacom zowel infrastructuur beheerder als provider is, maar ook verscheidene regels van het bipt,
en de chinese walls.
als jij klant bent bij een alternatieve ISP heb jij helemaal geen zaken met belgacom.
dus moet jij JOUW provider lastigvallen als er iets foutloopt.
jouw provider moet vervolgens belgacom lastigvallen.
of ga jij, als je klant bent bij luminus, eandis bellen als je zonder stroom zit?
dat een volledige splitsing in principe beter is (1 beheerder voor coax en koper, en de rest allemaal aanbieders op BEIDE infrastructuren), spreek ik je niet tegen.
maar het lijkt me (op korte termijn) alles behalve haalbaar.
en als dat wél zou gebeuren, ben ik vrij zeker dat het ook niet onmiddelijk in ons voordeel zal zijn: dan heb je ineens een bedrijf dat geld moet hebben voor mensen, opleidingen, onderhoud, innovatie, ...
en dat moet dat bedrijf dan allemaal van alle providers halen en niet van andere activiteiten.
dus: prijzen zullen omhoog gaan, of netwerken verouderen...
en de chinese walls.
als jij klant bent bij een alternatieve ISP heb jij helemaal geen zaken met belgacom.
dus moet jij JOUW provider lastigvallen als er iets foutloopt.
jouw provider moet vervolgens belgacom lastigvallen.
of ga jij, als je klant bent bij luminus, eandis bellen als je zonder stroom zit?
dat een volledige splitsing in principe beter is (1 beheerder voor coax en koper, en de rest allemaal aanbieders op BEIDE infrastructuren), spreek ik je niet tegen.
maar het lijkt me (op korte termijn) alles behalve haalbaar.
en als dat wél zou gebeuren, ben ik vrij zeker dat het ook niet onmiddelijk in ons voordeel zal zijn: dan heb je ineens een bedrijf dat geld moet hebben voor mensen, opleidingen, onderhoud, innovatie, ...
en dat moet dat bedrijf dan allemaal van alle providers halen en niet van andere activiteiten.
dus: prijzen zullen omhoog gaan, of netwerken verouderen...