TV met een kaartje: zenders verplaatst

Hier kunt u alles kwijt over TV over de kabel
Plaats reactie
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Sedert ik TV met een kaartje heb (CI+) heb ik nu al 3 keer de zenders opnieuw moeten instellen
  • - op sommige kanalen blijft het zwart (zender is verdwenen op dat kanaal).
    - op sommige kanalen krijg ik een Telenet info dat de zender verplaatst is:
IMG_20131104_230512.PNG
De enige oplossing is dan om de hele process van zenders zoeken opnieuw te doorlopen.
Dit is een zeer tijdrovende bezigheid, gezien ik dan ook alle zenders opnieuw moet gaan hernummeren.

Nog iemand last van dit fenomeen?
Blijkbaar verplaatst Telenet zijn zenders af en toe, maar digicorders hebben daar geen last van, gezien de zender (na verplaatsen) terug hetzelfde kanaalnummer krijgt. Op mijn TV (Samsung) komen de kanalen alfabetisch, en niet met de Telenet nummering :(.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
laroyj
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 103 keer
Contacteer:

Ik heb hier inderdaad ook last van, nog meer wanneer ik mijn module uit mijn tv haal in Tielt en hem in Koekelare in mijn buitenverblijf erin put, is een andere kabelmaatschappij daar....

Het meest hinderlijke vindt ik de slechte beeldkwaliteit, op VTM bv om de haverklap vlekken in het beeld, heb +15db signaal en 37% kwaliteit, op mijn digicorder heb ik daar helemaal geen last van !
Wanneer ik bel naar Telenet zouden ze een technieker sturen, maar ligt gewoon aan de decodering van de module....

Waar ik ook last van heb is dat de EPG langs geen kanten klopt met deze module ! (zie de bijlage) , best dat mijn tv geen PVR ondersteunt was het zou totaal verkeerde opnames maken !
Mijn tv is een door telenet gecertificeerde LG 60PA5500 (plasma)....
Bijlagen
epg van hedenavond, klopt langs geen kanten !
epg van hedenavond, klopt langs geen kanten !
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
selder
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
Bedankt: 727 keer

Gisteren voor de eerste keer gezien. Terug laten scannen (met de CI+ module gewoon in de TV zonder hem te verwijderen en "pas bij stap 4 terug in de TV te steken (cfr handleiding)). Als je kiest voor "quick" bij het scannen duurt het toch maar een paar seconden?
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
philippe_d
Moderator
Moderator

@selder
Over welke TV heb jij het?
Wat bedoel je met "CI+ module in de TV zonder hem te verwijderen en pas bij stap 4 terug in de TV te steken" (als je de module niet verwijdert, hoe kan je die terug in de TV steken ?)

Gaat zo'n "quick scan" dan alleen de wijzigingen opzoeken, en de posten terug het oude nummer geven?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Bucky
Starter Plus
Starter Plus
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 1 keer

Ik heb dit ook al 3 keer voorgehad met mijn Samsung F8000. Enige dat je kan doen is opnieuw scannen maar dan ben je uiteraard de zender volgorde kwijt die je hebt ingesteld :-( Bij een nieuwe scan staan de zenders ook random steeds in een andere volgorde.

Is zeer vervelend dat Telenet constant zenders verandert van kanaal.
ISP: Belgacom
philippe_d
Moderator
Moderator

OK, goed en slecht nieuws dus ...
  • - goed dat ik nu tenminste weet dat het niet aan mij scheelt, jullie hebben er ook last van.
    - slecht is dat dit een zeer vervelende zaak is voor de CI+ gebruikers.
Ik heb al zeker 3 keer opnieuw moeten scannen in enkele maanden tijd :-( .
VOiD
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
Bedankt: 214 keer

Bij m'n ouders idd. ook al 3 keer alles opnieuw mogen scannen. Leg het maar uit... :bang:
Internet: EDPNet VDSL
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
freggy
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 19 keer

Dat je EPG niet klopt heeft wellicht met tijdzone-instellingen te maken (en einde zomertijd). Zowel op een Samsung als op een LG kan ik in de winter niet de automatische tijdsinstellingen die door het netwerk verstuurd worden, gebruiken, maar moet ik de tijdzonde handmatig instellen op GMT+1.
laroyj
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

...tijdzone instellingen ivm de epg....als je kijkt op de foto staan die nochtans goed hoor....zal vanavond eens manuele tijdinstelling proberen maar dacht dit al eens geprobeerd te hebben en dat dit hetzelfde bleef...

ivm de channellist heb ik gemerkt dat bepaalde tv's deze idd op enkele seconden binnenhalen, zo is het ook op mijn gecertificeerde 60PA5500 van LG.
Zelfde volgorde vanop de digicorder, bij andere tv's zoals de onlangs verkochte Medion uit de Aldi is dit idd een andere volgorde en kan je de lijst dan wel
alfabetisch sorteren....
Een hulpmiddel op de Medion en andere toestellen is de landcode instellen op Zweden, dan krijg je de channellist volgorde van de digicorder...
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
laroyj
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Probleem met de Medion is dan weer dat er problemen zijn met de ondertiteling, niet onderaan het scherm en kwasi onleesbaar, zie de foto..
Medion heet er geen oplossing voor, dit doet hem voor bij zenders die meerdere talen voor de ontertiters ondersteunen zoals DiscoveryHD etc...

Allerhande instellingen geprobeerd, dit of geen ondertitels, net voor de 30dagen terug garantie voorbij was toestel snel terug naar Aldi gebracht..
Bijlagen
de onleesbare ondertitels bij de Aldi Medion
de onleesbare ondertitels bij de Aldi Medion
radiometeor.be
selder
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
Bedankt: 727 keer

philippe_d schreef:@selder
Over welke TV heb jij het?
Wat bedoel je met "CI+ module in de TV zonder hem te verwijderen en pas bij stap 4 terug in de TV te steken" (als je de module niet verwijdert, hoe kan je die terug in de TV steken ?)

Gaat zo'n "quick scan" dan alleen de wijzigingen opzoeken, en de posten terug het oude nummer geven?
Samsung UE55ES6630

Ik dacht de hele procedure van de installatie van die CI+ module terug te overlopen, en in stap 4 staat dat je dan de CI+ module pas in je TV mag steken. Maar ik heb hem gewoon laten steken, en alleen gescand.

Ik gebruik de standaard zendervolgorde van Telenet, pas daar zelf niets aan aan...
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
philippe_d
Moderator
Moderator

laroyj schreef:Een hulpmiddel op de Medion en andere toestellen is de landcode instellen op Zweden, dan krijg je de channellist volgorde van de digicorder...
Op de Philips van mijn ouders (37PFL5604H) krijg ik bij Zweden dan een keuzemenu tussen 2 providers (ik herinner mij de namen niet meer) en "andere". Ik heb "andere" gekozen, maar krijg de zenders alfabetisch :(.
Zou ik hier beter één van de Zweedse providers moeten kiezen?

Op mijn Samsung (UE40ES6570S) heb ik "Polen" moeten kiezen, gezien ik een Hongaars model heb (XXH), gekocht bij i-Bood.
Ook hier komen die niet met de Telenet zendernummering :(.
@selder: onze toestellen zijn waarshijnlijk redelijk gelijk: UEnnES6xxx (2012 E-series).

PS. Hoe werkt die zendernummering eigenlijk? Worden die nummers apart doorgegeven op een of ander "data kanaal", of komen die mee met de Zender info?
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
Bedankt: 1542 keer

De DVB-standaard voorziet de NIT-tabel waarin alle informatie over de rangschikking en frequenties van kanalen en dergelijke wordt doorgegeven.

Bij Telenet zit die NIT-tabel op de frequentie 322 MHz en je moet dus een handmatige snelscan uitvoeren om de kanalen terug te vinden.

Eerst kies je voor automatische digitale afstemming en daarna dus een handmatige snelscan met volgende gegevens:
Frequentie: 322.0 MHz
Netwerk-ID: 22 voor Vlaanderen en 12 voor Brussel
Symboolsnelheid: 6875
QAM-modulatie: 256

Meer info op http://klantenservice.telenet.be/suppor ... nstalleren
bartd
Member
Member
Bedankt: 6 keer

philippe_d schreef:Op de Philips van mijn ouders (37PFL5604H) krijg ik bij Zweden dan een keuzemenu tussen 2 providers (ik herinner mij de namen niet meer) en "andere". Ik heb "andere" gekozen, maar krijg de zenders alfabetisch :(.
Zou ik hier beter één van de Zweedse providers moeten kiezen?
Heb je al eens geprobeerd met Nederland. Op mijn Philips (ook modeljaar 2009 ,PFLxxx4) staan ze dan wel in de Telenet volgorde.
Moet je bij Zweden een frequentie en netwerk id opgeven ?
In de firmware release opmerkingen van uw tv zie ik toch ook ergens een aanpassing ivm met DVB-C voor Nederland.
"Het is niet mogelijk om de netwerkfrequentie in te voeren voor installatie van DVB-C. (Alleen van toepassing in Nederland)"

Ik weet dat Philips voor veel tv's (modeljaar 2009) firmware aanpasingen gedaan heeft om compatibel te zijn voor Ziggo CI+.

Wat betreft die zenders opnieuw te moeten instellen: welke zenders waren dat dan ?
Op mijn Philips heb ik dat Telenet info beeld eenmaal gezien op Vier HD. Ik heb dan opnieuw laten de zenders laten zoeken en meteen ook de automatische zenderupdate afgelegd. Ik dacht dat het daarmee te maken had. Met die automatische zenderupdate was er regelmatig een melding dat er iets gewijzigd was zonder eigenlijk te weten wat er dan wel gewijzigd was.
Het rare is dat op mijn Sony met CI+ Vier Hd dan wel te bekijken was zonder opnieuw te moeten installeren.
philippe_d
Moderator
Moderator

bartd schreef:Moet je bij Zweden een frequentie en netwerk id opgeven ?
Voor zover ik mij herinner: niet als je "Other" (provider) gekozen hebt.
bartd schreef:Heb je al eens geprobeerd met Nederland. Op mijn Philips (ook modeljaar 2009 ,PFLxxx4) staan ze dan wel in de Telenet volgorde.
Op "Nederland" heb je de keuze tussen Ziggo en UPC. Welkeen neem ik dan best?
bartd schreef:Wat betreft die zenders opnieuw te moeten instellen: welke zenders waren dat dan ?
  • vier HD, vijf HD: telenet info zender verhuisd
    2BE HD, vitaya: service onbeschikbaar
    WTV, Kanaal Z, Libelle, njam: zwak of geen signaal
bartd
Member
Member
Bedankt: 6 keer

Op "Nederland" heb je de keuze tussen Ziggo en UPC. Welkeen neem ik dan best?
Ik krijg nooit de keuze tussen deze providers voor Nederland. Heb je hier geen keuze voor "andere" ?
Als het daar niet mee lukt zou ik Ziggo proberen.

Het zou wel kunnen dat je eerst moet resetten naar de fabrieksinstelingen als je een ander land selecteert.
Maar als je nergens de frequentie en netwerk id moet invullen vrees ik dat ze niet in de Telenet volgorde zullen staan.
Plaats reactie

Terug naar “Kabel TV (Telenet, Numericable, Voo, Orange)”