belgacomtv - switches

Hier kan je het hebben over IPTV, zoals bijvoorbeeld Proximus-TV
Plaats reactie
fjskmdl
Starter Plus
Starter Plus
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

Hallo

ik heb vandaag belgacomtv aangevraagd, normaal zou dit morgen in de loop van de dag moeten geactiveerd worden.

Nu heb ik al een belgacom internet verbinding van vroeger.
De verbinding is als volgt:
bbox => router garage (openwrt) => router living (openwrt)
Ik maak via de garage router een pppoe verbinding naar de bbox2, en van de garage router ga ik naar de living router (alle routers hebben openwrt firmware)

Ik heb nu de belgacom stb aangesloten op de living router, maar mijn vraag is nu of dit voldoende is om tv te ontvangen? of moet ik een rechtstreekse verbinding hebben met de bbox2 tv1 poort? (dit is nl een probleem als er een rechtstreekse kabel moet liggen enkel en alleen voor belgacomtv...)

Momenteel krijg ik error5 en een reboot als ik de belgacom stb opstart (nieuwste model van ontvanger). Op de lcd staat dan "unable to upgrade firmware". Is dit omdat belgacomtv nog niet geactiveerd is, of is er iets anders aan de hand?

Alvast bedankt

edit: bij het opstarten van de ontvanger zie ik trouwens op de lcd dat hij een ip adres verkregen heeft via dhcp
Goztow
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Zoek het forum eens op bridged mode.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
fjskmdl
Starter Plus
Starter Plus

ik heb al mijn bbox2 factory gereset, maar als ik dan via http://192.168.1.1/index.cgi?user_name= ... d=BGCVDSL2 inlog geraak ik niet in admin mode

http://192.168.1.1/?admin met admin/BGCVDSL2 werken ook niet...
Het zou kunnen dat ik vroeger het admin paswoord misschien aangepast heb, maar ik heb alle mogelijke paswoorden die ik gebruik getest en geen enkele werkt. Is er een manier om terug naar standaard admin account te resetten zonder dat ik het huidige paswoord weet? factory reset doet dit blijkbaar niet...

Ik heb ook even gezocht op bridged mode zoals hierbooven aangegeven... maar moet ik nu niet op fully routed werken om alles via 1 kabel naar de living te doen gaan?
denkleine
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 12 keer

inloggen op admin pagina van BBOX2 is nu user: Admin Paswoord: Serienummer vanachter op de bbox 2 sticker (LK.....)
fjskmdl
Starter Plus
Starter Plus

Had ik net gevonden :)
Heeft iemand een suggestie wat ik juist zou kunnen doen... Ik heb de bbox2 in routed mode gezet en de garage router als switch aangesloten (tis een tplink wr1043nd, er zitten 4 poorten samen , en dan 1 apart, als ik 1 vdie 4 poorten gebruik, gebruik ik de router als switch denk ik(?))

Moest iemand mij kunnen zeggen welke instellingen ik moet doen op de bbox2/ garage router / living router, zou ik u dankbaar zijn want ik denk niet dat ik het zelf ga kunnen oplossen :s

Ik kan geen extra kabel meer leggen naar de living
bbox2 is aagesloten op garage router (via 1 vdie 4 switch poorte) / PC BOVEN
garage router is aangesloten op living router
living router is aangesloten op NAS / HTPC / belgacomtv

moest iemand mij router / dns / gateway instellingen enzo kunnen geven zou ik dankbaar zijn! :)

ik blijf error 5 krijgen op de belgacomtv ontvanger met de lcd melding "cannot upgrade software"
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

b-box 2 instellen op "fully routed" (zoals je al deed).

Router garage instellen als switch:
  • 1) zijn IP wijzigen naar een IP binnen het subnet van de b-box2 (voorbeeld: 192.168.1.50)
    2) DHCP uitschakelen (zodat aangesloten PC's geen IP adres krijgen)
    3) b-box2 verbinden met een LAN poort van deze router (dus niet de WAN poort)
Router living instellen als switch:
  • 1) zijn IP wijzigen naar een ander IP binnen het subnet van de b-box2 (voorbeeld: 192.168.1.60)
    2) DHCP uitschakelen (zodat aangesloten PC's geen IP adres krijgen)
    3) router garage verbinden met een LAN poort van deze router (dus niet de WAN poort)
Nu kan je alle PC's aansluiten op eender welke router (b-box2, router1 of router2): deze zitten allemaal op hetzelfde netwerk.
De routers (die nu ingesteld staan als wireless access points) kan je berieken op hun resp. LAN adressen (192.168.1.50/60), om op die manier hun WiFi in te stellen.
Nu kan je hier ook je decoder aansluiten (die zal automatisch het adres 192.168.1.64 krijgen).

Edit
Indien de router firmware (openwrt) ook een soort "bridge mode" ondersteunt, is het misschien gemakkelijker om deze op die manier in te stellen (WAN poort bridged naar LAN poorten?)
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

zijn IP wijzigen naar een IP binnen het subnet van de b-box2 (voorbeeld: 192.168.1.50)

Kan dit geen probleem geven als je deze instelt op .50 (of 60) want dit valt in de dhcp pool van de bbox2 die dit adres kan uitdelen ?

Is het niet beter dan van .150 (.160) te geven buiten de pool
fjskmdl
Starter Plus
Starter Plus

ik heb net de aanpassingen gedaan, en nu is de ontvanger alleszins al software aan het installeren, dus het ziet er goed uit :)
enorm bedankt alleszins
Is het nu eigenlijk nog mogelijk om op de garage router een aparte afhandeling te voorzien van de routing enzo (dat voor pcs de bbox2 puur gebruikt wordt als modem, maar voor mijn pcs de openwrts gebruikt worden voor de routing (vroeger had de garage router een eigen ppoe verbinding met de bbox2, en ik kon mijn instellingen doen op die openwrt ipv de bbox2) (omdat bbox2 vaak vastliep bij bepaalde instellingen zoals port forwards enzo)
fjskmdl
Starter Plus
Starter Plus

ik kan in fully routed mode geen belgacomtv bekijken, ik krijg telkens de melding "decodeur ne peut pas etre utilise"

Via een rechstreekse aparte kabel in bridged mode werkt het wel.
Nu kan ik niet makkelijk een extra kabel wegwerken (ligt nu bloot om te testen)

Ik gebruik de switch settings zoals hierboven aangeraden door philippe_d

Mijn modem is bbox v2

mijn bbox2 runtime versie is:
Runtime Code Version 60R10E-60A072

Is er iets nog niet juist ingesteld bij die fully routed, of gaat dit gewoon niet werken?
Plaats reactie

Terug naar “IPTV (Proximus-TV/Belgacom-TV, Scarlet, ...)”