Of de aanbieders moeten dan maar maken dat er een legaal online platform bestaat dat echt all round de moeite is?
- Spotify: betaal ik premium voor, maar niet echt alle muziek is te vergelijken met juistheid en kwaliteit van iTunes Store, ook minder nrs hoewel dat relatief is.
- Netflix: betaal ik al vrij lang (bijna 2j), maar moet altijd met omwegen en afhankelijk van waar je zit heb je verschillende contect, ook niet alles is er beschikbaar op en toch voor redelijk wat series zitten ze achter. De HD is nu wel serieus verbeterd, maar voor wie iets dat aanleunt tegen bluraykwaliteit wilt, toch nog niet echt dat en al zeker niet als je al wat verder moet zitten (met VPN) omdat bepaalde content alleen in dat land beschikbaar is. Komst naar België wordt nu ook ontkent door Netflix.
- Stievie: half doodgeboren? Heel de discussie over Amerikaanse series en vergoedingen en VIER en 2BE die hun eigen online platform begonnen voorspelt weinig goeds
- WeepeeTV, heb ik een maand gehad (via browser, geen box) en ookal is het vrij handig, het is ook vrij beperkt en de kwaliteit vond ik niet voldoende voor fullscreen.
- TV Overal: De HD kanalen zijn vrij indrukwekkend zelfs fullscreen, maar ook totaal geen oplossing voor films e.d.
- Yelo: beschamend slechte beeldkwaliteit vergeleken met TV Overal.
- Bluray/DVD: Koop ik er genoeg van, maar om een film die je maar 1x zou bekijken direct zo 'duur' te betalen, en dan moet die nog binnen zijn ofwel moet je bestellen of online bestellen en hopen dat die daar binnen is en of wachten eer die binnen is enzovoort, en dat allemaal omdat je 's avonds eens denkt van "hé die film wil ik wel eens zien". Instant kijken is dan dus ook zeker uit de boze.
- TV theek: is een optie, maar opnieuw vrij beperkt en ook beperkt in tijd en al helemaal beperkt tot je TV toestel.
- Films gaan huren: is een optie, maar steeds zeldzamer in't algemeen en toch ook maar beperkt (zij het minder dan de TV theek) en beperkt in tijd en relatief prijzig. Plus, ze zijn niet altijd en overal dichtbij of open... een ritje met de auto is dan ook nodig en soms toch enkele tientalle km's heen en terug.
Veel blijft er niet over...
Trouwens, blijkbaar zijn er ook heel veel streamingsites, die worden dan niet geblokkeerd? Precies of die content is wel legaal bekeken.
![Headbang :bang:](./images/smilies/icon_headbang.gif)
Net als sites zoals Pro Ana, die zijn blijkbaar geen probleem...