Lancering iphone 5s en 5c (25-Oct-2013)

tendonsie
Pro Member
Pro Member
Twitter: tendonsie
Uitgedeelde bedankjes: 653 keer
Bedankt: 40 keer
Contacteer:

iRockabizzydilly schreef:Da's ook een marktsegment zeker :P alleszins niet voor mij, ik heb het meer voor de technische kantjes.

EDIT:
tendonsie schreef:Het is inderdaad super stil.
Volgens mij is er gewoon bijna geen stock,
grote reclame maken en niet kunnen leveren zou wel stom zijn.

Misschien ook Apple die hun weer het één en ander oplegt.

Maar geen prijzen, zeer vreemd. Sta je morgen aan de deur en weet je prijs nog niet tot je binnen bent.

Ik heb mijne al tijdje geleden gereserveerd, en ook eerste keer dat ik niet de dag ervoor telefoontje krijg.
Alsof niemand het nog weet.

5C vind ik z'n geld niet waard, als je zo duur zit, kun je evengoed het duurdere toestel nemen wat je easyer verkoopt en langer z' n waarde gaat behouden.

Edit, Mobstar Twitter, herhalen ze vele keren dat ze zelf nog altijd niet weten wat ze gaan krijgen, en onder druk staan van Apple dat pre-order opeens uit den boze is. Vraag me af wat ze hier mee willen bereiken bij Apple... https://twitter.com/MobistarNL
Simpel. Meer verkopen via eigen kanalen zoals de Online Apple Store. Niet slecht bedoeld maar met de voorgeschiedenis van Mobistar en lanceringen is dat hier misschien nog niet zo'n slechte zaak.
Trouwens, een paar uur geleden stuurde Mobistar al mailings rond dat je ze vanaf middernacht via hun online store kunt bestellen.
Prijzen zijn al even uitgebreid gekend en hier ook al gepost. Ook bij Telenet was er vandaag een aankondiging er rond, met prijzen.
Nja vind het voor België toch wat vreemd, met dat ze in België nog niet echt hun eigen fysieke store hebben zoals in NL Amsterdam enz.

Zowel bij Mobistar als Telenet op nieuwsbrief ingeschreven en niets gehad atm.

Dat ze het wegtrekken bij Mobistar is opzich vind ik dan ook wel goeie zaak, laatste keren niet echt vriendelijk behandeld geweest.
iRockabizzydilly
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 592 keer
Bedankt: 172 keer

De info van Telenet is hier nochtans in dit topic gepost vandaag:
http://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=82&t=39287

Te vinden in onderste deel van de eerste pagina :-)
Geert2800
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 47 keer

Bij Mobistar ging het snel! Alle voorraad is al weg.
Binnen 2 werkdagen zouden ze hun speelgoedje hebben ;).
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

Als ge hoort dat een grote winkel maar 20 toestellen krijgt stel ik mij toch grote vragen.
Als ze bijna geen toestellen hebben moeten ze het dan niet uibrengen.
Infeite maken ze dezelfde fout als nokia.
Die dachten ook dat er hen niks kon overkomen en uitstellen en beperkte oplage.
Ze zijn er ver mee gekomen
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

proximusboyke schreef:Als ze bijna geen toestellen hebben moeten ze het dan niet uibrengen.
Dat hoort allemaal bij de marketing strategie, en de i-phone hype.
Je denkt toch zeker niet dat er hier niet héél goed over nagedacht is?
Dat is een miljarden business, wees maar gerust dat hier niets aan het toeval is overgelaten ...
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
iRockabizzydilly
Elite Poster
Elite Poster

Das trouwens al elke keer zo geweest bij lanceringen van iPhone bij Mobistar.

Ga je ff over de grens, vind je veel grotere leveringen.

Orange kreeg in Lille derde levering op 18 oktober, de winkel in de Rue Neuve in Lille kreeg er toen 60 binnen... van elk model. (20/capaciteit).

Ik weet nog dat er vorig jaar een overval was op een depot van Mobistar in Brussel waar de iPhones stonden. Er waren er genoeg gestolen om elke winkel een zeer ruime stock te geven. Maar de winkels zelf zaten zo krap als wat.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster

philippe dat weet ik ook hoor.
Daarom dat ik verwijs naar nokia, de mensen proberen ne keer iets anders omdat ze het wachten beu zijn.
Heb zo den indruk dat het veel slechter is of verleden jaar.
Vandenborre verkoop al niks meer.
Telenet als je kijkt op hun site 32 is ook niet te leveren, terwijl verleden jaar deze wel leverbaar was
krisken
Moderator
Moderator
Twitter: kriskenbe
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Telenet abo's + iphones : http://telenet.be/nl/nieuwe-iphone

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer

"Kies een toestel en krijg ongelooflijk veel korting"

Vraag me eigenlijk af of zoiets wel mag van de JEP. Je krijgt gewoon helemaal geen korting want je abonnement is €25 per maand duurder, dus da's eigenlijk gewoon op afbetaling waarbij de 'veel korting' niets anders is dan de voorschot. Een autofabrikant zou eens moeten afkomen met 'deze Mercedes voor slechts €2999 !!!' en dan in kleine lettertjes erbij dat je ook nog gedurende 4 jaar €1000 per maand moet betalen.
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Dat is nu eenmaal het nadeel van "koppelverkoop", wat België heeft moeten toelaten onder druk van Europa.
Het zou nog erger kunnen, als ze ook sim-lock zouden toelaten, gelukkig is dit (nog?) het geval niet.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
iRockabizzydilly
Elite Poster
Elite Poster

Bwa als je naar andere landen kijkt (zeker Frankrijk en Groot Brittanie) zie je dat koppelverkoop zo slecht niet hoeft te zijn. Ook in VS bijvoorbeeld niet. Toch niet tegenover Telenet prijzen en wat je er MAAR voor krijgt.

Bij Telenet nu zou je als je 99 EUR betaalt voor een 16GB 5S, 75 per maand betalen terwijl je bij B-39 voor iets beter dus maar 39 EUR betaalt.
75 x 24 = 1800 EUR.
39 x 24 = 936 EUR.

Of een verschil van 864 EUR, met andere woorden de nieuwprijs van een aparte iPhone 5S 32GB en 65 EUR extra om mee te doen wat je wilt.
En dit dan nog los van de 99 EUR die je al voor het toestel betaalde, met andere woorden: Een iPhone 5S 64GB met 64EUR extra in u zakken. Damn.

Of indien je de 16GB zou nemen, 264 EUR extra over in u zakken. Oftewel meer dan 33% intrest op 2j voor de "afbetaling" bij Telenet :eek:
1207
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 95 keer

we moeten niet flauw doen
koppelverkoop is handig omdat je dan niet ineens het totaalbedrag moet ophoesten
in het buitenland vervangen ze gewoon om de 2j hun contract en hebben de nieuwste iphone voor bvb 200 + abbo

bekijk het aanbod en het is bij king gewoon 20/m + 699 voor het toestel.
kong is dan zelfs ietsje gunstiger. Telenet wil 45/m ipv 50.

en of van 5 naar 5c gaan zinvol is? ik denk het niet. 3j zou zo'n toestel probleemloos moeten werken en 4 eigenlijk ook.
ik wissel volgend jaar pas mijn 4 in denk ik
iRockabizzydilly
Elite Poster
Elite Poster

Da's niet flauw doen, koppelverkoop hier is helemaal niet te vergelijken met het buitenland.
En voor de iPhones heb je de iKing en iKong en daar zit geen korting op als Telenet klant.

De berekening hierboven is dus correct, en duidt toch op een exces van Telenet met hun "koppelverkoop".
ik000ike
Pro Member
Pro Member
Bedankt: 17 keer

krisken schreef:Telenet abo's + iphones : http://telenet.be/nl/nieuwe-iphone
wat me opvalt op die pagina is dat ze geen Samsung"s hebben , voordien was er nog de S4
SamSung Galaxy S7 Edge

Base

Software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs , and the Universe trying
to produce bigger and better idiots . So far, the Universe is winning.
trikke2705
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 12 keer

Het spijtige is natuurlijk dat je dan aan Mobistar hangt voor twee jaar.
iRockabizzydilly
Elite Poster
Elite Poster

Aan Telenet, niet Mobistar (ja zelfde netwerk, maar toch niet helemaal zelfde)... wat nog erger is.
TiTanium
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
Bedankt: 469 keer

Raar maar waar maar de ontvangst tussen de 2 kan geregeld een verschil geven. Al dacht ik dat de masten en de antennes sowieso van mobistar waren.
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet
OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
krisken
Moderator
Moderator
Twitter: kriskenbe
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

masten maken inderdaad absoluut niks uit

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 241 keer

Mijn zus zit in canada en zou van daar of vanuit de VS een iphone 5C of 5S kunnen meepakken voor mij.

Maar weten jullie welk model ze moet nemen? Uiteraard een gsm versie, maar met al die verschillende frequentiebanden voor LTE wil ik wel een model dat hier compatibel is op proximus.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
tendonsie
Pro Member
Pro Member
Contacteer:

philippe_d schreef:
proximusboyke schreef:Als ze bijna geen toestellen hebben moeten ze het dan niet uibrengen.
Dat is een miljarden business, wees maar gerust dat hier niets aan het toeval is overgelaten ...
Ja ok, maar als ik naar de winkel ging achter mijn nieuwe 5S, toen hoorde ik dat ze maar "4 stuks" hebben gekregen.
Als mensen horen dat er gewoon maar enkele waren, dan spreek je niet meer echt over een hype.
Dan lijkt het voor de klanten gewoon bullshit wat ze aan het doen zijn.
AndRo555
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 301 keer
Bedankt: 267 keer

tendonsie schreef:
philippe_d schreef:
Ja ok, maar als ik naar de winkel ging achter mijn nieuwe 5S, toen hoorde ik dat ze maar "4 stuks" hebben gekregen.
Als mensen horen dat er gewoon maar enkele waren, dan spreek je niet meer echt over een hype.
Dan lijkt het voor de klanten gewoon bullshit wat ze aan het doen zijn.

Iedereen vergeet hier precies dat een iPhone geen jaren op voorhand geproduceerd wordt, apple/foxconn/whatever heeft hoogstens een kleine maand de tijd om al die iPhones te maken, eventjes 10 miljoen telefoons maken is niet niks. Dat de grotere/belangerijkere landen er meer krijgen in verhouding is dan ook maar normaal. Hier zit helemaal niks marketing achter, ze proberen er gewoon zoveel mogelijk te verkopen, punt.

Waar Apple er nog miljoenen kan produceren, doet de rest dat in veel minder grote aantallen, zoals de Nexus 4, die was overal ook direct uitverkocht.
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster

Aks ik me niet vergis zijn ze al bezig van juni.
En als het inderdaad zo is dan is het apple hun schuld e moeten ze wachten van lancering tot ze voldoende stock is.
Nu ontstaat er gewoon het idee dat ze ze niet op de markt brengen omdat ze een enorme hoop 5c hebben en hopen dat de mensen niet willen wachten op 5s en dan maareen 5c nemen.
ik000ike
Pro Member
Pro Member
Bedankt: 17 keer

Trojan schreef:Mijn zus zit in canada en zou van daar of vanuit de VS een iphone 5C of 5S kunnen meepakken voor mij.

Maar weten jullie welk model ze moet nemen? Uiteraard een gsm versie, maar met al die verschillende frequentiebanden voor LTE wil ik wel een model dat hier compatibel is op proximus.
Als het is om 4G te gebruiken mag je het op je buik schrijven.
Appel laat momenteel proximus niet toe om een 4G verbinding te maken met je iphone
SamSung Galaxy S7 Edge

Base

Software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs , and the Universe trying
to produce bigger and better idiots . So far, the Universe is winning.
tendonsie
Pro Member
Pro Member
Contacteer:

AndRo555 schreef:
Iedereen vergeet hier precies dat een iPhone geen jaren op voorhand geproduceerd wordt, apple/foxconn/whatever heeft hoogstens een kleine maand de tijd om al die iPhones te maken, eventjes 10 miljoen telefoons maken is niet niks. Dat de grotere/belangerijkere landen er meer krijgen in verhouding is dan ook maar normaal. Hier zit helemaal niks marketing achter, ze proberen er gewoon zoveel mogelijk te verkopen, punt.

Waar Apple er nog miljoenen kan produceren, doet de rest dat in veel minder grote aantallen, zoals de Nexus 4, die was overal ook direct uitverkocht.
Ik denk meer, dat ze hun prioriteit meer op de grote landen en vooral USA hebben gelegd, en dit meer en meer beklemtonen.
Als je kijkt naar de volumes, dan halen ze toch elke keer een nieuw record, terwijl wij hier in België steeds kleinere volumes zien (of die indruk hebben we toch).

Als is de situatie ook doorheen de jaren verandert. Eerst was Mobistar de enige, nu zit je al met meerdere winkels die het verkopen.
Plaats reactie

Terug naar “GSM, SmartPhones en Telefoontoestellen”