SABAM - podcast afspelen in winkelruimte

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Gesloten
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

ITnetadmin schreef:Ik kan bijna niet geloven dat ik dit sta te schrijven hier.
Wat heb jij gesnoven man :lol: Nu ja, wat hebben die van SABAM gesnoven toen ze het bedachten :bang:

Moest het nu nog gaan over muziek aangekocht op vinyl die je daarna digitaal gebruikt, en dan bedoel ik niet zelf digitaliseren maar bekomen van een CD (hetzij via de bibliotheek, een vriend, een "illegale" download, ...) zodat het een hogere kwaliteit heeft dan het origineel werk zou ik nog kunnen geloven dat er een zekere meerwaarde is (al is dan de vraag waarom je hier iedere keer opnieuw voor zou betalen).
Heronic
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 427 keer
Bedankt: 210 keer

Goed uitgelegd van ITnetadmin. Ze kunnen gewoon niet zeggen wat het verschil nu echt is omdat het allemaal zo van de pot gerukt is.
In 7 stappen kan je iedereen aan iedereen linken. Awel alles wat ze in 7 stappen aan een auteur/artiest kunnen linken moet voor betaald worden.
Daar komt het zowat op neer. Vandaar ook dat we nergens een deftige, diepgaande uitleg op kunnen krijgen. :-(
“Insanity is my only means of relaxation "
My excuse? Being dunk. Whats yours?
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
Bedankt: 556 keer

Ik denk dat sabam er van uit gaat dat als je de cd hebt en je wil djen met mp3, dat je die dan ook koopt.
Doe je dat niet dan verliest de auteur en dat compenseer je.
Je kan het ook gaan omdraaien. Als ik geen mp3 mag gebruiken van een cd die ik kocht, dan draai ik de artiest niet. Dan verliest die nog meer .

Het is absurd dat je voor 1 DJset op een jaar evenveel betaalt dan voor 100 op een jaar.
J.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

Joe de Mannen schreef:Doe je dat niet dan verliest de auteur en dat compenseer je.
Kan je dat op één of andere rationele manier verklaren... of valt het onder de SABAM theorie dat je mensen moet bestelen ?

De DJ heeft het werk gekocht (ongeacht welk medium dit is)... meer kan je van hem toch niet verwachten (de rest is aan de organisator van de fuif...).
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Nee, je kan geen "werk" kopen..... op werk zitten auteursrechten, als je werk verspreid moet je toestemming vragen aan de auteur, als die auteur aangesloten is bij SABAM kan je die toestemming aan hen vragen. En onder hun voorwaarden kan het zijn dat ze toestemming geven om dat werk te verspreiden. (dat kan geld zijn, maar dat kan dus evengoed zijn : niet met eigengemaakte cd's draaien).

Koop je de cd... zit daar auteursrecht op (de maker van die cd heeft toestemming gekregen om cd's te maken)
Kopieer je die cd....zit daar auteursrecht op (wanneer je die gaat verspreiden,lees spelen in je dij set, moet je toestemming vragen)
Zing je dat nummer na op youtube....zit daar auteursrecht op
download je dat van usenet -> zit daar nog steeds auteursrecht op....
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

iceke schreef:Nee, je kan geen "werk" kopen..... op werk zitten auteursrechten
De DJ heeft alvast het recht gekocht op z'n persoonlijke copie... de effectieve verspreiding is in naam van de organisator welke er ook nog eens voor moet betalen.
iceke schreef:dat kan geld zijn, maar dat kan dus evengoed zijn : niet met eigengemaakte cd's draaien).
Ik vroeg een rationale verklaring... niet de nonsens van SABAM.

Je bakker (of de bakkersgilde) beslist toch ook niet of jij hun taartje in 2, 3 of 4 mag snijden :bang:
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster

r2504 schreef:
Joe de Mannen schreef:Doe je dat niet dan verliest de auteur en dat compenseer je.
Kan je dat op één of andere rationele manier verklaren... of valt het onder de SABAM theorie dat je mensen moet bestelen ?

De DJ heeft het werk gekocht (ongeacht welk medium dit is)... meer kan je van hem toch niet verwachten (de rest is aan de organisator van de fuif...).
Pas op, ik keur dat niet goed. Ik probeer alleen de redenering te verklaren.

Het bakker verhaal gaat niet helemaal op, want als jij de taart in stukken snijdt en verdeelt, blijf je over met minder taart.

Het probleem is dat er wordt van uit gegaan dat je een nummer 2 keer zal 'kopen' als je het op 2 verschillende dragers wil hebben. Helaas is dat model een beetje naief en lijkt het nogal veel op oplichterij.

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

Joe de Mannen schreef:Het bakker verhaal gaat niet helemaal op, want als jij de taart in stukken snijdt en verdeelt, blijf je over met minder taart.
Het gaat erover dat je nog steeds dezelfde taart consumeerd.
Joe de Mannen schreef:Het probleem is dat er wordt van uit gegaan dat je een nummer 2 keer zal 'kopen' als je het op 2 verschillende dragers wil hebben.
De DJ "consumeerd" nog steeds hetzelfde nummer op het feestje... dat de 0 en 1-bits nu van een CD, harddisk,USB-stick, SAN, NAS, ... komen zal daar niets aan veranderen.
Joe de Mannen schreef:Helaas is dat model een beetje naief en lijkt het nogal veel op oplichterij.
Wat mij betreft heeft dit niets met naiviteit te maken maar alles met pure oplichterij !
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster

Je snapt één ding niet, je kan die taart in 8 stukken snijden, dan kan je 8 keer van dezelfde taart eten, maar dan is het op. Je kan dat laatste stukje nog eens in 8 snijden, maar dan wordt het al meer 'proeven' dan eten, een taart is eindig.

Het grote probleem is dat er meermaals voor hetzelfde betaalt moet worden.

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

Joe de Mannen schreef:Je snapt één ding niet
Dat snap ik heus wel... iedere organisator van een feestje moet ook opnieuw betalen voor het spelen van dat nummertje... net zoals je voor iedere taart die je bij de bakker koopt moet betalen. Het enige verschil is dat de bakker niet beslist hoe ik m'n taart serveer op tafel... in 2, 3, 4 stukken, al of niet op een zilveren bord met gouden lepeltjes... want dat zou niets aan die taart veranderen (net zo min dat een liedje op een ander medium iets aan het liedje zal veranderen).
Heronic
Elite Poster
Elite Poster

Ik snap de redenering wel. Alleen is het nogal "makkelijk" om daar geld voor te vragen.
Ik zal dan maar eens een ander (beetje voorbijgestreefd maar wel relevant) voorbeeld geven.

Situatie :
Op tv zend men een film uit, ik neem die op op vhs om achteraf nog eens te kunnen bekijken.

In deze situatie kan ik best begrijpen dat ik zou moeten betalen voor het maken van de copy en eventueel voor het afspelen openbaar.
Reden hiervoor : Ik heb geen originele drager. Ik heb iets wat vluchtig was blijvend gemaakt door op te nemen op tape. Hierdoor kan ik het naar believen hergebruiken. Ik vind een vergoeding dan in feite wel verdedigbaar omdat de auteur anders een terechte inkomst misloopt.

Maar als ik dit doortrek naar een dj licentie :
Als ik een cd huur in de bib, ik daar een copy van maak, gaat de vergelijking op met de film. Dan vind ik de auvibel tax en dj licentie best verdedigbaar net zoals hierboven.
Koop ik een cd en digitaliseer ik die louter voor het gemak zie ik niet in welke inkomsten de auteur hier misloopt. Al kan ik hier wel wat voor en tegens bedenken. Toch is het banaal zie mijn bedenking hieronder.

Mijn grootste probleem is echter :

Ik koop mijn muziek digitaal! Betaal dus netjes wat ik moet betalen. Ik maak dus geen copy! En toch moet ik die dj licentie betalen. Leg mij dan gelijk ook eens de redenering die daarachter zit uit.

Dit bewijst volgens mij toch genoeg dat het in se toch niet zo echt om het gegeven "maken van een copy" gaat dan wel gewoon om het digitaal afspelen. Het verschil dat ze daarin zien heb ik nog altijd niet uitgelegd gekregen.
Laatst gewijzigd door Heronic 14 okt 2013, 10:42, in totaal 1 gewijzigd.
krisken
Moderator
Moderator
Twitter: kriskenbe
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

En de bakker zal je ook niet meer aanrekenen voor dezelfde taart als je deze nu eet in een grote of in een kleine ruimte

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
iceke
Elite Poster
Elite Poster

r2504 schreef: Het enige verschil is dat de bakker niet beslist hoe ik m'n taart serveer op tafel... in 2, 3, 4 stukken, al of niet op een zilveren bord met gouden lepeltjes... want dat zou niets aan die taart veranderen (net zo min dat een liedje op een ander medium iets aan het liedje zal veranderen).
Maar dat is nou juist heel het opzet van Copyrights.... :bang: jij beslist niet wat er mag gedaan worden met het werk, SABAM(in naam van de auteur) beslist dat.
Ga jij daar niet mee akkoord ? speel dan geen werk van Sabam.

't is heel simpel, thuis doe je wat je wil met andermans werk(en daar is echt geen uitzondering op), van zodra je verspreid, beslist de auteur(en daar zijn maar een paar uitzonderingen op)
krisken
Moderator
Moderator
Contacteer:

En wat als we nu eens de rollen omdraaien en DJ's geld zouden vragen aan de auteurs van de liedjes die ze draaien? Immers is het dankzij deze DJ's dat de liedjes verspreid worden (feestjes, fuiven, discotheken, ...), gekend worden en aldus ook verkocht worden. Niet? :)

Telefonie = EDPnet + OVH
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

iceke schreef:Maar dat is nou juist heel het opzet van Copyrights.... :bang: jij beslist niet wat er mag gedaan worden met het werk, SABAM(in naam van de auteur) beslist dat.
Het concept van copyright begrijp ik ook wel... de vraag is alléén hoe is het zover kunnen komen dat een bepaalde vereniging het recht heeft gekregen om dit af te dwingen ?

Als ik morgen als schrijnwerker vind dat mensen iedere keer ze door mijn deur gaan 1 euro moeten betalen dan mag ik nog zo lang zeuren als ik wil aan ons rechtssysteem, geen enkele rechter gaat mij in het gelijk stellen dat ik dergelijk absurde eis mag stellen. De persoon heeft mijn deur gekocht en mag daarmee doen wat hij wil... desnoods brandt hij ze op.
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster

Heronic schreef:Mijn grootste probleem is echter :

Ik koop mijn muziek digitaal! Betaal dus netjes wat ik moet betalen. Ik maak dus geen copy! En toch moet ik die dj licentie betalen. Leg mij dan gelijk ook eens de redenering die daarachter zit uit.
Als jij je muziek digitaal koopt en geen kopie maakt (= dit wil volgens sabam zeggen de file laat staan waar hij gezet is bij de download) moet jij geen DJ licentie betalen.

Jouw grootste probleem is dus bij deze opgelost. :angel:

J.
Heronic
Elite Poster
Elite Poster

Dus elke copy moet voor betaald worden.
Vind het nog altijd onzin maar allez.
Dat is niet mijn grootste probleem maar wel duidelijk.

Ga solliciteer maar eens bij sabam je slaagt erin toch nog iets of wat van een verdediging op te werpen.
krisken
Moderator
Moderator
Contacteer:

Joe de Mannen schreef:
Heronic schreef:Mijn grootste probleem is echter :

Als jij je muziek digitaal koopt en geen kopie maakt (= dit wil volgens sabam zeggen de file laat staan waar hij gezet is bij de download) moet jij geen DJ licentie betalen.

Jouw grootste probleem is dus bij deze opgelost. :angel:

J.
Dus als ik deze zet op mijn USB stick of mobile harddisk en deze meepak naar feestjes... :)

Telefonie = EDPnet + OVH
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster

Ik verwoord de situatie zoals ze nu door Sabam wordt gezien, verre van dat ik er het ook mee eens ben.
De eerste vraag is het belachelijke: geen copie, hoe gaan ze in godsnaam ooit bewijzen dat ik een gedownloade file heb verplaatst naar een andere map of een andere harddisk ? Hoe gaan ze dan om met harddiscrashes enzo...

Ik heb er niks op tegen dat er voor gebruik van muziek moet betaald worden maar geen twee keer en zeker niet meer. Er is vanuit de DJ wereld ook vraag naar een 'licentie per avond' maar dat is volgens Sabam niet haalbaar, terwijl een organisator toch gewoon per avond wordt behandeld.

En helemaal van de pot gerukt is de auvibel op allerhande dragers 'omdat het zou kunnen dat'... als we zo gaan beginnen.

J.
iceke
Elite Poster
Elite Poster

r2504 schreef:
Het concept van copyright begrijp ik ook wel... de vraag is alléén hoe is het zover kunnen komen dat een bepaalde vereniging het recht heeft gekregen om dit af te dwingen ?
Tja, als de overheid bij wet een bedrijf aanstelt om dat te regelen......gebeuren er altijd van die fratsen blijkbaar...
Nu, ik vind dat simpel,...als auteur zou ik dat niet pikken & aan de deur gaan kloppen, als particulier vind ik dat helemaal niet erg (je doet nl. met die werken wat je wil) en als zelfstandige speel ik enkel rechtenvrije muziek.
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
Bedankt: 618 keer

iceke schreef:Nee, je kan geen "werk" kopen..... op werk zitten auteursrechten, als je werk verspreid moet je toestemming vragen aan de auteur, als die auteur aangesloten is bij SABAM kan je die toestemming aan hen vragen. En onder hun voorwaarden kan het zijn dat ze toestemming geven om dat werk te verspreiden. (dat kan geld zijn, maar dat kan dus evengoed zijn : niet met eigengemaakte cd's draaien).

Koop je de cd... zit daar auteursrecht op (de maker van die cd heeft toestemming gekregen om cd's te maken)
Kopieer je die cd....zit daar auteursrecht op (wanneer je die gaat verspreiden,lees spelen in je dij set, moet je toestemming vragen)
Zing je dat nummer na op youtube....zit daar auteursrecht op
download je dat van usenet -> zit daar nog steeds auteursrecht op....

Daar zit hem nu net de rare kronkel.

- Een liedje "kopen" geeft je het recht om het te beluisteren in persoonlijke kring. Je krijgt daar ook het recht op thuiskopies bij.

- Een fuif gaan spelen als DJ, dan betaal je (enfin, de organisator) voor het recht om dat te mogen doen met je muziek aangekocht voor thuisgebruik; auteursrecht aan sabam en ook nog billijke vergoeding (de exacte details doen er nu effe niet toe).
Dan sta je dus legaal te draaien met muziek waarop je verder enkel rechten hebt voor thuisgebruik (waaromder dus die persoonlijke kopie).

- En hou je vast, hier komt ie, als je:

-- CDs, LPs, cassetjes, grammofoonplaten, mp3s gekocht hebt (voor thuisgebruik) mag je die gebruiken als DJ als je de vergoeding betaalt (normaal doet de organisator van de fuif dat).

-- als je exact, klak hetzelfde doet, maar je hebt eerst je muziek (aangekocht voor thuisgebruik) ge-"format shift" (legaal voor thuisgebruik), dan is die normale fuif vergoeding ineens niet genoeg meer. Dan zou er nog een bijkomende vergoeding moeten betaald worden.
Dus een perfect legale thuiskopie van een perfect legaal aangekocht liedje kan niet legaal gebruikt worden in het openbaar met de standaard fuifvergoeding, maar het origineel (enkel legaal aangekocht voor thuis) kan dat wel?

In de praktijk is het dus nog zotter: een mp3 die je legaal hebt geript vanuit je eigen cd/lp/... collectie mag je niet legaal gebruiken als DJ, maar een mp3 aangekocht als mp3 wel? Ik verzeker je dat die mp3 ook een "kopie" is hoor. Computers doen niks anders. Erger nog, wat je afspeelt is niet de mp3 op je harde schijf, maar de kopie die je pc in zijn ram memory heeft gestoken.

Hoe je dit ook draait of keert, het lijk me op een tax op het publiek gebruik van format shifting. Als het om het gebruik van mp3s ging zouden itunes songs anders er ook onder vallen. Een poging om DJs te verplichten hun cd en platencollectie nogmaals aan te kopen mss?

Heronic
Elite Poster
Elite Poster

Sjah op de duur moet je je inkomsten verder en verder gaan zoeken he als je wil groeien in die branche...
iceke
Elite Poster
Elite Poster

ITnetadmin schreef:
- Een liedje "kopen" geeft je het recht om het te beluisteren in persoonlijke kring. Je krijgt daar ook het recht op thuiskopies bij.

- Een fuif gaan spelen als DJ, dan betaal je (enfin, de organisator) voor het recht om dat te mogen doen met je muziek aangekocht voor thuisgebruik; auteursrecht aan sabam en ook nog billijke vergoeding (de exacte details doen er nu effe niet toe).
Dan sta je dus legaal te draaien met muziek waarop je verder enkel rechten hebt voor thuisgebruik (waaromder dus die persoonlijke kopie).
Inderdaad...
Maar in de wet staat het beschreven vanuit een ander standpunt.

een liedje dat je bezit geeft je niet het recht om het te verspreiden.... (hoe je aan dat liedje gekomen bent maakt niet uit\staat niet beschreven)
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster

Er is geen probleem (*) met het basisgegeven dat er moet betaald worden om muziek van een andere auteur in het openbaar te brengen maar er is wel een probleem dat je voor verschillende dragers verschillende prijzen moet betalen.

Ik wil nog ergens iemand tegenkomen die met MP3's draait, die allemaal op een externe HD heeft staan, waarop ze ook worden gedownload na aankoop, en bij een controle van SABAM zonder problemen kan verderdoen als hij niet beschikt over een DJ licentie (die niet goedkoop is BTW).

(*) al kan je hier zelfs over discussieren, een auteur waar niemand iets van speelt, komt niet aan de bak.

J.
iceke
Elite Poster
Elite Poster

En dan nog een vraagje voor onze Sabam man.... hoeveel bevoegdheid hebben jullie eigenlijk ?

Moet ik uw controleurs binnen laten ? moet ik uw controleurs in de niet openbare vertrekken laten van mijn zaak ? Wat met volksgezondheid ? Hebben jullie aangepaste kleding enz. bij wanneer jullie bedrijven controleren die voedsel verwerken ?
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster

iceke schreef:En dan nog een vraagje voor onze Sabam man.... hoeveel bevoegdheid hebben jullie eigenlijk ?

Moet ik uw controleurs binnen laten ? moet ik uw controleurs in de niet openbare vertrekken laten van mijn zaak ? Wat met volksgezondheid ? Hebben jullie aangepaste kleding enz. bij wanneer jullie bedrijven controleren die voedsel verwerken ?
Effe duidelijk maken: Sabam is een VZW, geen overheidsinstelling of iets dergelijks, ze hebben dan ook geen enkele rechten die een gewone burger ook niet heeft. Sabam schrijft dan ook geen "boetes" uit, maar moet zelf een burgerlijke rechtzaak beginnen. Vergelijkingen met bv controleurs van volksgezondheid die op restaurantbezoek gaan zijn dan ook compleet verkeerd (ik weet dat je dat niet bedoelde, maar het vb was te mooi om niet te gebruiken).

Hieruit kan je dus ook afleiden dat het toelaten van een Sabam medewerker hetzelfde is als het toelaten van een willekeurige bezoeker: je eigen keuze.
Mogelijke miserie is dat Sabam zoiezo een rechtzaak kan opstarten omdat hun logica mogelijk zal zijn "weigeren = toegeven dat je muziek speelt". En vergeet niet dat in niet-correctionele rechtzaken het principe "onschuldig tot de schuld bewezen is" NIET telt.
Kenw00t
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 346 keer
Bedankt: 250 keer

ITnetadmin schreef:Effe duidelijk maken: Sabam is een VZW, geen overheidsinstelling of iets dergelijks, ze hebben dan ook geen enkele rechten die een gewone burger ook niet heeft.
Sabam is geen VZW, maar een CVBA.
Afbeelding
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster

ITnetadmin schreef:... logica mogelijk zal zijn "weigeren = toegeven dat je muziek speelt". ...
Een groot stuk van het systeem is dan ook gebaseerd op 'het zou kunnen'...

J.
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster

Kenw00t schreef:
ITnetadmin schreef:Effe duidelijk maken: Sabam is een VZW, geen overheidsinstelling of iets dergelijks, ze hebben dan ook geen enkele rechten die een gewone burger ook niet heeft.
Sabam is geen VZW, maar een CVBA.
I stand corrected. Maar mijn punt blijft staan: het is in geen enkel geval een tak van de overheid.

Nick
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 1 keer

'Hmmmmm... interessant die TommorrowLand; misschien kunnen we daar ook nog een graantje mee pikken' zullen ze gedacht hebben...
http://www.hln.be/hln/nl/16721/Tomorrow ... land.dhtml
tb0ne
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 28 keer
Bedankt: 84 keer

Tomorrowland is natuurlijk wat anders dan een kleine garnaal, hopelijk komt hier eens een duidelijk vonnis uit!
krisken
Moderator
Moderator
Contacteer:

Zou proximus ook betalen aan sabam om 24/7 radio 1 en la première uit te zenden?

Telefonie = EDPnet + OVH
lion51
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 72 keer

Ik begrijp dit allemaal nie meer wat Tommorrowland betreft
Al die artisten spelen toch eigen werk waarom moet daar dan nog auteursrechten op betaald worden
Is dus enkel om de top van sabam hun zakken te vullen
Politici zouden dringend dit zaakje eens moeten aanpakken
theduvelking
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 54 keer
Bedankt: 69 keer

Eigen werk? :roll:
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

Eigenlijk zou men dit eenvoudiger moeten regelen. een organisator boekt een optreden van een artiest, de prijs is "all in" de uitvoerder moet de rechten maar regelen met de auteurs. Als je een brood koopt is dat ook all-in en regelt de bakker alles met de leveranciers van melk, water, bloem, gist, e.d.

Vreemd dat we ondertussen niets meer horen van mijnheer Bakelants....
Bye, Maurice
https://on4bam.com
krisken
Moderator
Moderator
Contacteer:

Vind je dit echt vreemd? :)

Telefonie = EDPnet + OVH
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

Nee, eigenlijk niet. Ik dacht eerder dat zijn input vlugger zou ophouden.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster

hij heeft het toch bijna 14 dagen uitgehouden hier... op een ander forum was het maar 4 dagen...

Maar wat tomorrowland betreft, als er foutieve aangiftes zijn gebeurd moet dat rechtgezet, maar die DJ's betalen waarschijnlijk allemaal al een DJ licentie om met digitale 'copies' te draaien, dus wat is nog het probleem ?

J.
Nick
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 1 keer

Dat zou ik ook gaan denken: TL betaalt billijke vergoeding en DJ's hebben een DJ licentie; en daarmee is de kous af...
Heronic
Elite Poster
Elite Poster

Joe de Mannen schreef:hij heeft het toch bijna 14 dagen uitgehouden hier... op een ander forum was het maar 4 dagen...
Ah ja de vloer blinkt toch mooi ondertussen ;)

Maar ja voor sabam is de kous nooit af!
Gesloten

Terug naar “Allerlei”