scarlet trio/one

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over Scarlet of in verband met het vroegere SurfADSL, Tiscali of dxADSL? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
seppe
Pro Member
Pro Member
Berichten: 260
Lid geworden op: 21 okt 2005, 19:45
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 11 keer

ik ben met het idee aan het spelen om vdsl van scarlet te nemen (trio of one), maar aangezien m'n adsl lijn niet zo goed is
(volgens snelheidstest adsl 3Mbps/512Mbps - vdsl 16Mbps/2Mbps)
twijfel ik toch omdat dan met trio of one alles over die vdsl lijn gaat lopen: internet - telefone en digitale tv.
Gaat dit geen problemen geven als ik en aan het downloaden/surfen en (digitale) tv aan het kijken ben bij dit volgens mij toch aan de lage kant van profiel.

alvast bedankt voor de reply
Gebruikersavatar
Heronic
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2736
Lid geworden op: 20 okt 2003, 16:41
Locatie: Bij mijn vrouw
Uitgedeelde bedankjes: 427 keer
Bedankt: 210 keer

Is zeker aan de lage kant.
Het hangt er in feite een beetje vanaf ook met hoeveel tv's je al dan niet hd tegelijk gaat kijken.
Hoeveel download je, wanneer en is dat dan altijd "dringend"?
Als er elke avond 2tv's staan te spelen en er zit een hd tussen is de download snelheid bedroevend.

1 tv + downloaden is ok.
2 tv's + downloaden en je gaat je haren uittrekken.

Maar zoals gezegd als je zo krap zit zal het van je gebruik/verwachtingen afhangen.
“Insanity is my only means of relaxation "
My excuse? Being dunk. Whats yours?
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5891
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

Internet start van BGC + digitale TV van TN is samen ook ca 40 €...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
seppe
Pro Member
Pro Member
Berichten: 260
Lid geworden op: 21 okt 2005, 19:45
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 11 keer

Internet start van BGC + digitale TV van TN is samen ook ca 40 €...
Nee, is geen optie omdat er 100GB downloadlimiet is bij deze formule
Is zeker aan de lage kant.
Het hangt er in feite een beetje vanaf ook met hoeveel tv's je al dan niet hd tegelijk gaat kijken.
Hoeveel download je, wanneer en is dat dan altijd "dringend"?
Er staat meestal maar 1 tv op, maar ik ben toch een 'stevige' downloader en dit gebeurt toch als de tv reeds op staat, maar er wordt hier ook op een laptop gesurft ook meestal gelijktijdig...

Dat is dan het nadeel van op de boerebuiten te wonen in vlaanderen, zeker? :cry: en belgacom doet er ook niks aan om dit te verbeteren, precies? :-(
Als nog iemand een reactie heeft of hierbij wat meer duiding kan geven, hou je vooral niet in... :-)
Gebruikersavatar
Heronic
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2736
Lid geworden op: 20 okt 2003, 16:41
Locatie: Bij mijn vrouw
Uitgedeelde bedankjes: 427 keer
Bedankt: 210 keer

In hoeverre kan je die downloads automatiseren? (sickbeard, couchpotato) En of timen?

In elk geval met "maar" 1 tv zou ik mij niet te veel zorgen maken. Ik zou dit zelf nog acceptabel vinden. Heb immers ook nog in soortgelijke situatie gezeten.
“Insanity is my only means of relaxation "
My excuse? Being dunk. Whats yours?
seppe
Pro Member
Pro Member
Berichten: 260
Lid geworden op: 21 okt 2005, 19:45
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 11 keer

In hoeverre kan je die downloads automatiseren? (sickbeard, couchpotato) En of timen?
Moet mogelijk zijn, denk ik. Kan ik instellen in altbinz, dacht ik. Qua downloaden dan toch, voor de rest zou dit toch tegelijkertijd moeten kunnen.

Maar ik vraag met toch af wat jij redelijk noemt, bestaat er een of andere manier om dit exacter te weten komen? Hoeveel bandbreedte hd tv gebruikt? Hoeveel ik dan overhoud om te surfen/downloaden/gamen?(Dat ik er niet op achteruit ga met deze eventuele omschakeling...)
rolandvc
Plus Member
Plus Member
Berichten: 222
Lid geworden op: 21 apr 2007, 11:41
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 6 keer

Die "ca 40 euro" van wied is - buiten promoperiode - 48,35 euro, dat noem ik eerder ca. 50 euro. Daar zit dan bovendien ook geen telefonie in.
Hier heb ik ook 16,5/2 profiel en van One overgeschakeld naar Trio. Buiten het beperktere aantal zenders, wat voor mij volstaat, merk ik geen enkel verschil.
Geen probleem met bandbreedte om te surfen en tv kijken tegelijk. Downloaden programmeer ik 's nachts, alles klaar zetten vooraf en voor het slapengaan klikje.
Werkt prima.
seppe
Pro Member
Pro Member
Berichten: 260
Lid geworden op: 21 okt 2005, 19:45
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 11 keer

Modbreak:
onnodige fullquote verwijderd. zie Forumregels.
....
Die "ca 40 euro" van wied is - buiten promoperiode - 48,35 euro, dat noem ik eerder ca. 50 euro. Daar zit dan bovendien ook geen telefonie in.
Hier heb ik ook 16,5/2 profiel en van One overgeschakeld naar Trio. Buiten het beperktere aantal zenders, wat voor mij volstaat, merk ik geen enkel verschil.
Geen probleem met bandbreedte om te surfen en tv kijken tegelijk. Downloaden programmeer ik 's nachts, alles klaar zetten vooraf en voor het slapengaan klikje.
Werkt prima.
Dus het zou moeten lukken met dit lager profiel volgens jou, mits wat (download)planning

Ik ben toch eerder geneigd om scarlet one te nemen omwille van het groter aantal zenders. Ik heb nu internet en telefonie van edpnet en tv van telenet(goedkoopste formule bij beide) en scarlet one is juist geteld €1 goedkoper per maand, maar dan heb ik wel veel meer: meer downloadsnelheid(internet) en meer hd zenders op tv.

Nog een vraagje: die modem van scarlet heeft die ook de mogelijkheid om dect-telefoons te gebruiken? Ik heb nu fritbox 7360 waarmee dit wel kan en zou dit graag zo behouden...Ik heb begrepen dat deze fritzbox modem ook geschikt is voor vdsl, zou de technieker deze modem van mij kunnen/willen gebruiken? Of kan ik dit eigenlijk niet zelf instellen, aangezien ik de hardware al heb? Of is vdsl te moeilijk om in te stellen/installeren??
PumbaaH
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 879
Lid geworden op: 09 jul 2009, 12:53
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 15 keer
Contacteer:

EDPnet en Dommel werken met de 7360 en die komt mogelijk ook in aanmerking voor vectoring, dus dat is niet direct een probleem :).

Wat de zenders betreft.... De hoeveelheid zenders wil niet veel zeggen maar wel of degene erin zitten die je wil bekijken. Snow van base geeft je voor 39 euro hetzelfde als scarlet trio maar heeft 32 zenders in het basis pakket.
Mobile: Motorola Moto G 4G - KING Supersize
Internet: Sagem f@st + TP-Link TL-WR1043ND - Scarlet ONE
PC: in aankoop
Laptop 1: Toshiba L300-1DN AZ
Mediaplayer: MINIX NEO X5 mini
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

seppe schreef: Nog een vraagje: die modem van scarlet heeft die ook de mogelijkheid om dect-telefoons te gebruiken?
Ik heb nu fritbox 7360 waarmee dit wel kan en zou dit graag zo behouden...
De Scarlet modem (Sagem) heeft één analoge telefoon uitgang. Deze heeft geen ingebouwde DECT basis zoals de FritzBox, je kan er dus géén DECT telefoons op aanmelden. Je kan wel een DECT basis station aansluiten op de analoge telefeoonpoort.
seppe schreef: Ik heb begrepen dat deze fritzbox modem ook geschikt is voor vdsl, zou de technieker deze modem van mij kunnen/willen gebruiken? Of kan ik dit eigenlijk niet zelf instellen, aangezien ik de hardware al heb? Of is vdsl te moeilijk om in te stellen/installeren??
De FritzBox 7360 gaat perfect werken op Scarlet VDSL2. Gewoon de instellingen correct zetten (Country = BE, Annex = B, Provider = Belgacom VDSL + IPTV)
VoIP zou normaal ook moeten lukken.
Ik denk niet dat de Scarlet technieker zich daarmee zal/mag bezighouden.

Van zodra de nieuwe Firmware officiëel uitkomt (waarschijnlijk 111.05.60 of 124.05.60 voor resp 7360 v1 of v2) kan je jouw 7360 upgraden naar full-vectoring.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
seppe
Pro Member
Pro Member
Berichten: 260
Lid geworden op: 21 okt 2005, 19:45
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 11 keer

Ik denk niet dat de Scarlet technieker zich daarmee zal/mag bezighouden
Ik zal hiervoor scarlet moeten contacteren en zo misschien iets afspreken, denk ik. Ik zou het stom vinden dat de scarlet technieker er nog een modem bij gaat plaatsen terwijl deze fritz!box eigenlijk meer dan voldoende is. Kan ik via dit forum iemand van scarlet hierover contacteren?(zou makkelijk zijn)

Van zodra de nieuwe Firmware officiëel uitkomt (waarschijnlijk 111.05.60 of 124.05.60 voor resp 7360 v1 of v2) kan je jouw 7360 upgraden naar full-vectorin



Dus de snelheid kan toch nog beter als ik de info over 'full-vectoring' moet geloven, want dit is een brug te ver voor mij. Ik ben technieker/elektrieker met een beetje kennis van pc hardware, geen it'er.
seppe
Pro Member
Pro Member
Berichten: 260
Lid geworden op: 21 okt 2005, 19:45
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 11 keer

PumbaaH schreef:Wat de zenders betreft.... De hoeveelheid zenders wil niet veel zeggen maar wel of degene erin zitten die je wil bekijken. Snow van base geeft je voor 39 euro hetzelfde als scarlet trio maar heeft 32 zenders in het basis pakket.

Dat bedoelde ik eigenlijk met meer zenders, meer zenders die ik zou willen kijken.

Maar mijn opzet hiermee is voornamelijk wel de snelheid van m'n internet omhoog krijgen. Ik heb edpnet zelf al gecontacteerd(ticket) en ze stelden me dan vdsl voor, een duurder abonnement voor en zo ben ik eigenlijk bij scarlet one gekomen. Dit is geen verwijt naar edpnet toe, maar als ik scarlet one vergelijk met mijn situatie(1 van de vorige berichten) dan ben ik toch geneigd om de overstap te maken.
Alver
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 46
Lid geworden op: 01 dec 2011, 11:50
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

@philippe_d
Ik heb sinds een viertal jaar Scarlet One en mijn Sagem box heeft twee telefoonuitgangen. Dat is best handig om afzonderlijk te bellen of opgebeld te worden wanneer de ander huisgenoten langere gesprekken voeren. Ik weet niet of beide uitgangen identiek zijn (analoog? digitaal?), zover reikt mijn kennis niet.

Alver
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5891
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

@rolandvc

TN TV kost 15,20€/maand, en BGC start ca 25,00€/maand. Deze prijzen hebben niks met promoties te maken!
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Alver schreef:Ik heb sinds een viertal jaar Scarlet One en mijn Sagem box heeft twee telefoonuitgangen. Dat is best handig om afzonderlijk te bellen of opgebeld te worden wanneer de ander huisgenoten langere gesprekken voeren. Ik weet niet of beide uitgangen identiek zijn (analoog? digitaal?), zover reikt mijn kennis niet.
Dat zijn inderdaad beide analoge uitgangen, en goed om te weten dat ze beide actief staan (op hetzelfde nummer?)
Maar de TS wilde zijn DECT toestellen aansluiten. Je kan één DECT basis aansluiten op één analoge uitgang, maar zelfs indien je meerdere DECT telefoons hebt (op één basis) kunnen deze dan niet gelijktijdig uitbellen.
seppe schreef:Dus de snelheid kan toch nog beter als ik de info over 'full-vectoring' moet geloven, want dit is een brug te ver voor mij. Ik ben technieker/elektrieker met een beetje kennis van pc hardware, geen it'er.
Niet echt. Als de lijntest aangeeft dat je een profiel van 16.5/2 kan krijgen, zal vectoring hieraan niets veranderen. Toch niet in de eerste paar jaar, gezien vectoring initieel uitgerold wordt op lijnen met een 30/2 profiel.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Alver
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 46
Lid geworden op: 01 dec 2011, 11:50
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

@philippe_d
Beide uitgangen hebben hetzelfde telefoonnummer. Op één van de uitgangen heb ik ook een DECT basis (Siemens Gigaset C470 met twee looptoestellen). Op de andere uitgang is een tafeltelefoon (eveneens Siemens) aangesloten. Als ik word opgebeld gaan alle toestellen tegelijk rinkelen. Wanneer ik met de looptelefoon opneem kan ik doorschakelen naar andere looptelefoon maar niet naar de tafeltelefoon die op de andere uitgang van de Sagem box is aangesloten.

Alver
Plaats reactie

Terug naar “Scarlet (SurfADSL, Tiscali, dxADSL)”