Griepvaccinatie

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
honda4life
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 213 keer
Bedankt: 391 keer
Provider

Misschien een boeiende discussie, de voor- en tegenstanders van een griepvaccinatie, graag uw mening.

De reden waarom ik dit vraag:
Kan op het werk me gratis laten inenten dus kostprijs is al geen reden om nee te zeggen, en van een prikje heb ik geen schrik hoor :lol:
Anderzijds, waarom zou je het doen als gezonde jonge man? De griep hebben is natuurlijk niet leuk, maar er zijn ergere dingen dan dat.
Hoe ongezond is zo'n vaccinatie, en wat met je natuurlijke afweersysteem,...?

Moeilijk een eenduidig antwoord op deze zaken te vinden over het nut,... naargelang wie zo'n onderzoek financiert.
De ene studie zegt zinvol, de andere zegt nutteloos ik weet het niet waar ik het best met doe dus daarom dat ik de ongezouten mening van de Userbasers eens uit nieuwsgierigheid wil weten.
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
sirWard
Erelid
Erelid
Twitter: sirWard
Uitgedeelde bedankjes: 75 keer
Bedankt: 87 keer

Ik denk dat je dat misschien ook wel functioneel moet bekijken. In hoeverre is het minder erg om thuis te liggen met de griep? Als er enkele belangrijke zaken gepland staan dan kan individueel een vaccinatie wenselijk(er) zijn. Als je anderzijds op een zoveelste week 9-to-5 het werk moet overlaten aan collega's (om het wat kort door de bocht te verwoorden) door de griep...

Het lijkt mij zeer moeilijk om door het bos nog een objectief besluit te kunnen maken of vaccinaties schadelijk dan wel niet zijn.

Zwakkere personen (ik denk aan mijn grootouders, die stonden er op dat ik mij ook liet inenten bvb.) lijkt het mij toch interessanter om een vaccinatie aan te bieden. Het is niet dat gevaccineerden er op dit moment met hele bosjes bij plat vallen.

Verstuurd vanaf mijn GT-I9505G met Tapatalk 4
axs
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 445 keer
Bedankt: 223 keer

Hier een absolute voorstander van het griepvaccin (en andere...)

Heb 2 keer echt de griep gehad en kan je zeggen dat dat geen pretje is!
Hetgene wat de meeste mensen als 'griep' omschrijven (wat spierpijn, hoofdpijn, koorts en mottig voelen) is eigenlijk geen echte griep maar een verkoudheid.
Degenen die een echte griep hebben doorgemaakt weten wel waarover ik praat... weekje of 2 echt ellendig en daarna nog een aantal weken plat...

Nadat ik dan toch maar eens heb besloten om me te laten vaccineren (nu een 15 tal jaar geleden) geen last meer gehad!
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 227 keer
Bedankt: 624 keer

Puur economisch.... ik laat me vaccineren, als zelfstandige kan ik het gewoonweg niet maken om ziek te zijn.
Ik heb het 1 keer voor gehad, de griep wanneer er moest gewerkt worden... sindsdien elk jaar mooi een prikje in de arm ;-)
UBremoved_15318
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
Bedankt: 66 keer

Ik doe het niet, en ook gratis op het werk.

Voor m'n collega's een last? Wat te denken van de collega's die in hun vrije tijd nog voetballen, en hun kruisbanden is scheuren?

En of ik ooit al griep heb gehad? Dat weet ik niet, misschien wel maar voldoende resistentie om niet volledig gesloopt te worden?
browndwarfus
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 8 keer

ook voorstander van vaccinatie, wordt gratis op het werk gedaan.
verleden week al, (zeer vroeg dit jaar).
heb eens enkele dagen zware koorts gehad en dat wil ik nooit meer, en met twee weken ziekteverlof ben je er niet van af, zit lang in je systeem,
dus beter voorkomen...

grtz,
b.
honda4life
Moderator
Moderator
Provider

Dacht ga google eens raadplegen
Mythe 4: Er zitten geen ongezonde ingrediënten in griepvaccinaties
In een griepvaccinatie zijn grofweg drie categorieën ingrediënten te vinden: de virussen en gecultiveerde bacteriën; geaborteerde menselijke foetuscellen, varkensbloed, nierweefsel van apen, koepokken pus, kalf serum (hierin groeien de bacteriën en virussen); neutrealisatoren, stabilisatoren, conserveringsmiddelen: kwik, aluminium en formaldehyde. Formaldehyde is kankerverwekkend, geen hoeveelheid hiervan wordt veilig geacht wanneer het in een levend organisme wordt gespoten. Het wordt gebruikt om gestorvenen te balsemen.
http://www.wijwordenwakker.org/content. ... P1264&l=NL

hmm...
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
TiTanium
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 721 keer
Bedankt: 472 keer
Provider

Zit precies veel in die spuitjes, ik ben er geen voorstander van, ik vind dat het menselijk lichaam zelf de virussen moet bestrijden. Eens je het gehad hebt dan is uw weerstand weer wat steviger.
Ik ben wel pro voor mensen die in de gevoelige zone zitten, ouderen en zwakkere onder ons.
Computer: Be Quiet! Dark Base 900 ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix OC
Home Assistant: NUC8i3BEH2 ~ 16GB DDR4 ~ Conbee II
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ Curved
Mobile: Samsung S24 Ultra 1TB & Samsung Tab S9 Ultra 5G
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: U6-mesh ~ AC-Mesh
Provider: Telenet OneUP for 5 ~ CV8560E
kaween
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 47 keer

Geen vaccinatie hier. Zolang mijn gezondheid dit toelaat, zal daar ook niks in veranderen.

Ik ben de laatste 8 jaar in totaal 7 (werk)dagen (!) ziek geweest. Ik heb namelijk de vreselijke eigenschap vrijdagavond ziek te worden en maandag ziekjes terug op het werk te zijn. :wink: En van die 7 dagen waren er 5 niet eens een "echte ziekte" maar het gevolg van een geklemde zenuw+ontstoken zenuwbaan.
Kon verdorie niet eens meer in de auto kruipen. 3 weken ziekteverlof gehad. Na 5 dagen stond ik er weer.

Ik en nog 2 andere die-hard-collega's van mij vangen hier al JAREN het werk op van "minder stevige collega's" die erin slagen om vooral op maandagen ziek te _worden_ of plots vanaf woensdag een heel lang weekend te vieren ondanks het feit dat je ze dinsdag nog zonder enig vuiltje aan de lucht hebt weten aanwezig zijn.
En dan is dat zeker niet enkel "griep" (wat idd bijna nooit een griep is maar eerder een verkoudheid), maar ook aan allerlei kwaaltjes als hoofdpijn, tandpijn, chronische vermoeidheid, depressief, .... eigenlijk alles beginnende met zonder twijfel eerlijke aandoeningen tot temporaire shifts in tijd/ruimte. :evil:

Ik ben daar na zoveel jaren heel erg sarcastisch over geworden.
Want eerlijk, het zijn bijna altijd dezelfde mensen die ziek worden, en vaak op heel voorspelbare momenten. En zonder twijfel zijn er nog mensen die dit scenario herkennen in hun directe omgeving.

Dat gezegd zijnde :

Ik weet best dat er geen excuus of "recht op ziekte" bestaat, maar een vaccinatie die door je werkgever gratis en "onder zachte morele dwang" wordt aangeboden zoals bij ons het geval is, ervaar ik persoonlijk als beledigend en ik vertik het om daarop in te gaan.
Laatst gewijzigd door kaween 08 okt 2013, 22:31, in totaal 1 gewijzigd.
honda4life
Moderator
Moderator
Provider

http://www.eqgen.nl/vaccins.html

Deze was nog iets gedetailleerder... needanku zou ik zeggen.
TiTanium
Moderator
Moderator
Provider

Ik ben al vaker ziek geweest, maar doe mijn werk ook winter en zomer met de scooter (8u/dag + soms wacht) :) In Antwerpen ben je daar sneller mee. Maar uiteindelijk heb je veel zelf in handen :-)
Liftknoppen, deurknoppen, cijfertoetsen van automaten, alé kortom waar alle mensen met de handjes kunnen aanzitten, zitten beestjes. Daar raap je ze het snelste op. Wij hebben op ons werk de test gedaan, door iedereen antibacterieel gel mee te geven tijdens volle griepseizoen(vogelgriep toen) niemand over gekregen. Jaar erop griep seizoen, niemand diene gel = iedereen om beurt thuis met griep :)
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: U6-mesh ~ AC-Mesh
CCfan
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 7 keer

Zoals al eerder aangehaald, als je echt een griep opdoet dan ben je wel meerdere dagen goed out. Of zoals mijn prof ooit zei, als ge geen licht meer kunt zien en niks kunt binnenkrijgen, dan hebde de griep. Kan mij mijn laatste griep ook niet meer herinneren, maar aangezien de kul het aan kostprijs aanbiedt ga ik er ook voor gaan.

Het enige wat je trouwens in die vaccins vindt zijn kippenei-eiwitten (door het productieproces) en een antibioticum. Of de fabrikanten en de overheidscontrole liegen natuurlijk :roll: .
kaween
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 47 keer

honda4life schreef:http://www.eqgen.nl/vaccins.html

Deze was nog iets gedetailleerder... needanku zou ik zeggen.
Gevaarlijke site.
Eerste quote : "Hoe ongelofelijk het ook klinkt, maar er is nog nooit bewezen dat vaccinaties werken. Nog nooit heeft er een vergelijkende studie plaats gevonden tussen gevaccineerde kinderen en niet gevaccineerde kinderen. Dr. Phillip Incao"

Die zin alleen al is klinkklare onzin. En dat weet de schrijver zelf ook. Grappig genoeg levert de zonder enige twijfel "schrijver uitgerust met geitewollensokken en een EO bijbel in de hand" zelf al direct het in Nederland gevoelige "polio" aspekt op. Een vreselijke, verwoestende en eenvoudig vermijdbare ziekte die inderdaad zo goed als uitgeroeid is in West-Europa, behalve in enkele (Nederlandse !) enclaves waar iedere ziekte als een door God-gestuurde aktie wordt gezien, en zelfs de dood van een kleuter als "positief wordt aanzien want God heeft het kind tot zich geroepen".

En bij de naam "Philip Incao" ging er al helemaal een belletje rinkelen : die man is trouwens wel overtuigd van de heelkundige werking van homeopathie, accupunctuur.
Hij is een voorstander van "Anthroposophical_medicine", wat door de medische wereld, cru gesteld, als gediplomeerde new-age kwakzalverij wordt veroordeeld.

Ik hecht aan die site ongeveer even veel waarheidswaarde de gemiddelde Coast-to-Coast uitzending of Fox nieuwsbericht. :twisted:
iceke
Elite Poster
Elite Poster

TiTanium schreef:Zit precies veel in die spuitjes, ik ben er geen voorstander van, ik vind dat het menselijk lichaam zelf de virussen moet bestrijden. Eens je het gehad hebt dan is uw weerstand weer wat steviger.
:bang: :bang: :bang: Dat is dus net wat het vaccin doet hé, een hoop virussen\bacteriën in uw lijf pompen zodat jij antistoffen kan aanmaken :angel:
TiTanium
Moderator
Moderator
Provider

Weet ik, maar als je pech hebt en het is een variant die niet gedekt is, dan ben je nog gezien. Ik snap uw punt wel, maar ben er geen voorstander van ;)
AnD
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 428 keer
Bedankt: 113 keer
Provider

Ben ook geen voorstander van de griepvaccinatie.
ik kan ze ook gratis krijgen op het werk maar wil gewoon die smodder niet in mijn lijf,
het lichaam moet maar sterk genoeg zijn om het zelf te overwinnen. En ja ik weet wat griep is, 2 jaar geleden heb ik 2 weken plat gelegen.

Mijn grootvader kreeg vroeger ook de griepprik en nog kreeg die de griep en toen was het echt heel fel toegeslaan dus het werkt ook niet altijd.
fredo66
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 355 keer
Bedankt: 157 keer

Vroeger duwde mijn baas mij bijna letterlijk naar de wachtrij voor een (gratis) griepprik. Dat vind ik erover en weigerde dus steeds :-) .
Ben haast nooit ziek en zeker geen dagen achtereen, laatste 8 jaar misschien eens alles samengeteld een dag of 4.

Maar een mens wordt ouder, de werkvloer is hier nogal een verhoogd risicogebied en de nieuwe baas moeit zich niet met de griepvaccinatie.
Sinds die Aziatische griep van zo'n jaar of 3 geleden doe ik het wel.
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1
marijke1968
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 21 keer

Ik ben zeker voorstander.

Er zijn namelijk twee voordelen aan:
- je hebt zelf minder kans op griep
- mensen in je omgeving krijgen doordat jij je in laat enten minder kans op griep.
(als je inge-ent bent, kun je de ziekte ook niet/nauwelijks verspreiden)

Juist bij de "gevoelige" groep (mensen met verminderd immunsysteem, ouderen..) is het ook belangrijk dat de omgeving zich laat intenten, niet alleen zijzelf.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 384 keer
Bedankt: 740 keer

Ik ben geen arts maar ik denk dat er hier toch wat foute denkpistes opgerakeld worden. Als je ingeënt bent, kan je nog altijd de ziekte verspreiden. Griep zal bij jou misschien niet uitbreken door het spuitje maar het virus verspreidt zich o.a. door de lucht. Een niesbui kan al voldoende zijn om het over te zetten. Ik laat mij zelf nooit inenten tussen haakjes. Ik heb het ooit 1 keer laten doen, maar nadien nooit meer. En ja, ik heb de griep al 2x gehad. En nee, het is geen pretje. Mijn vorige werkgever trouwens, die liet zich ook inenten op het bedrijf (waar ik het ook 1x heb laten doen). Die mens is na die spuit nog nooit zo ziek geweest. Tja, dan word je al eens gevaccineerd. Twee veel voorkomende aandoeningen trouwens waar nog nooit een vaccinatie is tegen gevonden en nooit gevonden zal worden: verkoudheden en griep. Het vaccin wat wij hier tegen de griep krijgen wordt altijd ontwikkeld als er zich hier of daar een epidemie voordoet. Meestal is dat voor ons de andere kant van de wereld. Tegen dat het virus onze Westerse wereld bereikt is het al zodanig gemuteerd dat het vaccin, gebaseerd op de eerste uitbraak, al zo goed als nutteloos is. Vandaar ook mijn afkeer voor griepvaccinaties. Idem dito voor verkoudheden: het virus, verantwoordelijk voor een eenvoudige verkoudheid, muteert ook zodanig veel tegen dat het hier is, dat er ook geen vaccin voor gemaakt kan worden.
Laatst gewijzigd door Jack Daniels 09 okt 2013, 16:06, in totaal 1 gewijzigd.
MacMini M1 - MacMini M2 - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
marijke1968
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 21 keer

Als je ingeënt bent, kan je nog altijd de ziekte verspreiden. Griep zal bij jou misschien niet uitbreken door het spuitje maar het virus verspreidt zich o.a. door de lucht. Een niesbui kan al voldoende zijn om het over te zetten
=> Kan niet, toch zeker al niet door niezen (je hebt nl geen virussen in je lijf)
Het vaccin wat wij hier tegen de griep krijgen wordt altijd ontwikkeld als er zich hier of daar een epidemie voordoet. Meestal is dat voor ons de andere kant van de wereld. Tegen dat het virus onze Westerse wereld bereikt is het al zodanig gemuteerd dat het vaccin, gebaseerd op de eerste uitbraak, al zo goed als nutteloos is
Het gros van de meest voorkomende varianten zit in de coctail. Er kunnen inderdaad altijd varianten opduiken die er niet inzitten.
Dafke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 187 keer
Bedankt: 157 keer

Ik doe het niet, terwijl....

3 jaar geleden heb ik 21 dagen in het UZ Leuven gelegen. Ik had een extreem hoge virale infectie in mijn bloed, dewelke zou binnengeslopen zijn omdat ik ben blijven werken terwijl ik eigenlijk het CMV virus had (klierkoorts). Ik wist dit uiteraard niet en dacht dat ik zoooo moe was door de stress. Hoge druk binnen een zwaar project. Tot ineens het lichtje uit ging en ik een dag van mijn leven kwijt was. Resultaat dat ik op mijn reserve was gekomen qua weerstand. Ik had eigenlijk (om het in UB termen te zeggen) ne rootkit in mijn systeem omdat er geen afweer meer was. :) Ik had het geluk dat mijn lichaam zelf onder controle toch het virus heeft kunnen bestrijden. Het heeft wel 3 weken geduurd.
Later is ook gebleken dat ik als kind epstein Barr virus ook gehad zou hebben.

Dus wat wil dus zeggen dat ik heel erg goed naar mijn lichaam moet luisteren. En ik merk nu heel duidelijk wanneer het teveel wordt, ik te diep ga of teveel eis.
Als ik mij "grieperig" voel, dan zal ik dagen of zelfs verschillende weken vroeger in mijn bed kruipen. Voldoende rusten en dat is het enige (samen met voldoende ontspanning) wat uw immuunsysteem echt kan op peil houden en zich de tijd kan nemen om actief weerstand op te bouwen. Als je toch blijft doorgaan, dan zal je lichaam zelden de tijd krijgen om voldoende afweerstoffen op te bouwen.
Daarbij helpt zeker sporten, voldoende bewegen en zeker niet altijd toegeven aan het "moe" zijn. Soms moet je ook eens diep gaan om net weer meer weerstand te krijgen. Ik heb geleerd te luisteren, en zal wss ook niet alle griepjes hiermee kunnen ontwijken. Maar feit is wel dat je dit op deze manier kan min of meer controleren en je lichaam zelf resistent wordt tegen bepaalde griepjes/virussen.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster

Die meest voorkomende varianten stammen uit het verleden. Een vaccin kan je pas maken als je een virus hebt. Probleem met de nieuwe varianten is dat zij zich pas ontwikkelen tijdens de mutatie van een virus dat in omloop is. Ik dacht niet dat een vaccin aangepast wordt tijdens een aan de gang zijnde epidemie.
@kaween: het is inderdaad een beetje moeilijk om te bewijzen dat een vaccin werkt. Stel: ik laat mij vaccineren en ik krijg toch de griep. Wat is dan de conclusie over dat vaccin? Of stel nog: ik laat mij niet vaccineren en krijg ook de griep niet. Om te weten of een vaccin écht werkt zou je eigenlijk een copie van jezelf moeten maken waarbij de ene een vaccin ingespoten krijgt en de andere niet. En dan zouden beide "ik" figuren van seconde tot seconde identiek hetzelfde moeten doen, ergens heen, gaan... Enfin, letterlijk een dubbel leven leiden. Dan zou je kunnen nagaan of een vaccin wel degelijk werkt. Vergeet niet dat de farma industrie een gigantische geldwolf is en constant geldhonger heeft. Zij schuwen daarbij geen enkele manier om hun inkomsten toch maar de hoogte in te jagen. De mens schrik aanjagen om toch maar hun spuiten verkocht te krijgen. Ik herinner mij nog goed dat er een paar jaar geleden ook zo een heisa was rondom griep. Vele steden en gemeenten kochten de vaccins aan van de fabrikanten om ze aan te bieden aan hun bevolking. Bleek uiteindelijk dat het een scheet in een fles was waardoor al die gemeentebesturen bleven zitten met ongebruikte spuiten. Maar de farma industrie had wel miljoenen binnengerijfd aan de verkoop er van.
danchrista
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 3 keer

Ik ben voorstander.

Sedert de geboorte van mijn jongste dochter, ondertussen al 17 jaar geleden, ieder jaar laten inenten. Nog nooit problemen gehad en zeker niet de griep gehad.
Volgens mij een kleine moeite, zeker als je het gratis op het werk kan laten doen. Je bespaart je er zelf een heleboel ellende mee en zeker je familie, collega's en vrienden. Wat er allemaal in zo een griepvaccin zit interesseert me eigenlijk niet, nog nooit nadelen van ondervonden. En er zijn zeker slechtere dingen die je in je lichaam krijgt via de lucht of sommige voedingsmiddelen.
cod2k
Plus Member
Plus Member
Bedankt: 4 keer

ik krijg het schijt van zij die ziek(erig) naar het werk komen.
"moet" je er echt zijn en kan je niet een dagje of twee thuis blijven werken mits je niet bedlegerig is ?
eenmaal op het werk laten ze dan hun beesterij met de eerste de beste niesbui rond vliegen.
gvd neemt een zakdoek en nies op z'n minst wég van je collega's !
en wast niet enkel maar je handen na het bepotelen van je *** na het toilet bezoek.

ok, tot zover deze "rant".
van deze titel en ander woorden zoals ggo/gmo komt het gal bij me even naar boven.

even ter zake nu:
heb zelf al meer dan 20j geen enkele prik meer genomen en ben zelden ziek(erig).
kan mij niet meer herinneren écht ziek geweest te zijn.
ik ben geen "natuurgoeroe" maar ik ga evenmin mijn oor leggen bij collega's die hun "dierentuin" direkt op mij los laten.

denk je dat een (gratis) prikje een garantie is voor griepvrij ? ... think again
http://www.niburu.co/index.php?option=c ... &Itemid=30

laat je vaccineren en verdien een ton ! :
http://www.niburu.co/index.php?option=c ... &Itemid=30
axs
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 445 keer
Bedankt: 223 keer

en ik krijg - om het met je eigen woorden te zeggen - het sch**t van mensen die zomaar dubieuze bronnen aanhalen (link naar de site)

Voor zowat elk topic kan je 10 sites vinden die jouw mening onderbouwen (en waar dan ook naar hartenlust uit geciteerd wordt) en zijn er minstens evenveel sites te vinden die dan weer tegenovergestelde beweren...

Ach ja ... allemaal in hetzelfde bedje ziek zeker?
AnD
Elite Poster
Elite Poster
Provider

De vraag is nu: welke site heeft er gelijk ? :)
Iedereen gelooft wat hij/zij wil, je mening opdringen heeft toch niet veel zin.
iceke
Elite Poster
Elite Poster

Maakt toch niet zoveel uit ? vaccinatie geeft geen recht op niet ziek worden, het verminderd enkel de kans om een griepvirus op te lopen.
Maakt het uit om geen griepvirus op te lopen ? voor uw werkgever ? ja... voor uzelf ? als je een gezonde jongen bent niet...
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 173 keer
Bedankt: 103 keer

Ik ben regelmatig ziek geweest vorige winter, maar nooit de griep gehad, moet al jaren geleden zijn.
Gezond leven, voldoende slapen en sporten (+12u/week) zal wel genoeg helpen.
Heb een fobie voor naalden, zelfs mn laatste inenting in het middelbaar nooit laten zetten, laat staan dat ik voor de griepprik ga.
AnD
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Tegenwoordig is het net alsof men niet meer ziek mag worden in de maatschappij,
begrijp me niet verkeerd want er zijn ook profiteurs maar dat is een ander verhaal.
Als men iets voelt dan lopen de meeste mensen al direct naar de apotheker om een pilletje voor dit of voor dat.
Geen wonder dat het lichaam zwakker wordt.
Dit is iets typisch van de westerse wereld.
(persoonlijke mening)

@silencer: Een aantal jaren geleden heb ik een metalen plaat tegen mijn hand gekregen,
hand lag heel fel open en moest dus gehecht worden want het bloed bleef maar vloeien.
Op de spoed afdeling kreeg ik toen ook nog een tetanusspuit (vaccinatie), dat was op een donderdag en de dag erna begon ik me heel slecht te voelen en zaterdag en zondag heb ik gewoon 2 dagen in bed gestoken, het was net alsof ik de griep had maar dan dubbel zo fel. En 's maandags ging het al veel beter, allemaal dankzij die tetanusprik.
t-town
Premium Member
Premium Member
Twitter: ttown2
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 22 keer

Even een quote van wikipedia (Laten we er van uitgaan dat dit correct is):
Tetanus loopt zelfs met optimale behandeling nog geregeld (in rond de 50% van de gevallen) dodelijk af. De getroffene ondergaat de pijnlijke spierkrampen volledig bij bewustzijn over een periode van rond de 6 weken, totdat het tetanustoxine uiteindelijk de ademhalingsspieren of het hart stilzet waardoor men sterft. Behandeling bestaat voornamelijk uit verlamming met aan curare verwante spierverslappers en beademing.
Die twee dagen (bij sommige gevaccineerden) wegen toch totaal niet op tegen het verkrijgen van Tetanus?
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster

Ik ben in elk geval content van mijn pillekes tegen de jicht. 3 maanden nadat ik gestart was met het slikken van dit medicijn heb ik opnieuw bloed laten trekken. Ben van 7,9 naar 5,8 (mg urinezuren per liter bloed) gegaan. Hoera, wat een vooruitgang. Ik mag weer zuipen en vreten gelijk een varken. Maar dat deed ik toch al. Alleen... ik moet de pilletjes elke dag slikken, voor de rest van mijn dagen.
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 173 keer
Bedankt: 103 keer

t-town schreef:Even een quote van wikipedia (Laten we er van uitgaan dat dit correct is):
Tetanus loopt zelfs met optimale behandeling nog geregeld (in rond de 50% van de gevallen) dodelijk af. De getroffene ondergaat de pijnlijke spierkrampen volledig bij bewustzijn over een periode van rond de 6 weken, totdat het tetanustoxine uiteindelijk de ademhalingsspieren of het hart stilzet waardoor men sterft. Behandeling bestaat voornamelijk uit verlamming met aan curare verwante spierverslappers en beademing.
Die twee dagen (bij sommige gevaccineerden) wegen toch totaal niet op tegen het verkrijgen van Tetanus?
Denk dat de meesten het toch nalaten om te hervaccineren: over 3j zou ik een nieuwe spuit moeten krijgen mocht ik die vroeger gekregen hebben. Het gaat al lang goed zo, maakt meer kans om om te komen in het verkeer/tijdens het werken.
AnD
Elite Poster
Elite Poster
Provider

t-town schreef:Even een quote van wikipedia (Laten we er van uitgaan dat dit correct is):
En zo kan men alles relativeren en goed praten.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”